Üzemanyag megtakaritás!
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Azt használja!
Van benne valami a tuti! Már régen is olvastam utána. Apum csinált is egy elektronikát egy ilyen rendszerhez régebben egy ismerősének. Nekik is bevált.
Kérdés az, hogy mennyire melegszik a motor. Hidrogén gyorsabban ég, nagyobb hatásfokkal. Ha kellő olajhűtőt és esetleg intercoolert rakunk be a rendszerbe, akkor minden további nélkül mehet.
Biztos megéri! Én lusta vagyko egyelőre. Aztán később ki tudja?!...
Van benne valami a tuti! Már régen is olvastam utána. Apum csinált is egy elektronikát egy ilyen rendszerhez régebben egy ismerősének. Nekik is bevált.
Kérdés az, hogy mennyire melegszik a motor. Hidrogén gyorsabban ég, nagyobb hatásfokkal. Ha kellő olajhűtőt és esetleg intercoolert rakunk be a rendszerbe, akkor minden további nélkül mehet.
Biztos megéri! Én lusta vagyko egyelőre. Aztán később ki tudja?!...
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- ngabeee
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 170
- Csatlakozott: 2007 jún. 28, 02:06 pm
- Tartózkodási hely: Almásfüzitõ, Kóny, Komárom-Szõny, Bp.
Üdv!
Anno a Belsőség blog-on volt 1-2 cikk a "Bödön"-ről, amit Winkler próbált ki 4Runner "Tehenén". Neki nem jött be, legalábbis üzemanyagfogyasztás téren. A http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto oldalon sok infó van erről a dologról, érdemes szerintem megnézni. Én nem barkácsoltam, hanem egy barátom közreműködésével jutottam hozzá egy hasonló elven működő ipari szűrőhöz, amit be is építettem. Kb. 10E km-t nyomtam már le vele, és nekem pozitívak a tapasztalataim. Nem kifejezetten üzemagyag-fogyasztással kapcsolatban (bár ez is csökkent valamelyest, pontosan nem mértem még), hanem nyomatéknövekedéssel, károsanyag-kibocsátás csökkenéssel kapcsolatban. Jó tudni, hogy az olajtrutyis kartergőzt, amit visszavezetnek a szívótorokba, nem kell elégetnie a mocinak (ebből következik az érezhető nyomatéknövekedés), nem kokszolódnak a szelepek, kímélődik a katalizátor, stb. Egyszóval nekem bejött ez a dolog. Egyetlen hátránya, hogy a szűrő tartályában felgyülemlett trutyit bizonyos időközönként üríteni kell, de hát ez a magunkfajta népségnek még örömforrást is jelent
. Töltök fel 1-2 képet is:
Kb 1 deci trutyi szűrődött ki eddig:

Friss zöldkártya mérés eredménye
:

A beépített kütyüről is akartam képet feltenni, de még nem kaptam le. Majd legközelebb.
Anno a Belsőség blog-on volt 1-2 cikk a "Bödön"-ről, amit Winkler próbált ki 4Runner "Tehenén". Neki nem jött be, legalábbis üzemanyagfogyasztás téren. A http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto oldalon sok infó van erről a dologról, érdemes szerintem megnézni. Én nem barkácsoltam, hanem egy barátom közreműködésével jutottam hozzá egy hasonló elven működő ipari szűrőhöz, amit be is építettem. Kb. 10E km-t nyomtam már le vele, és nekem pozitívak a tapasztalataim. Nem kifejezetten üzemagyag-fogyasztással kapcsolatban (bár ez is csökkent valamelyest, pontosan nem mértem még), hanem nyomatéknövekedéssel, károsanyag-kibocsátás csökkenéssel kapcsolatban. Jó tudni, hogy az olajtrutyis kartergőzt, amit visszavezetnek a szívótorokba, nem kell elégetnie a mocinak (ebből következik az érezhető nyomatéknövekedés), nem kokszolódnak a szelepek, kímélődik a katalizátor, stb. Egyszóval nekem bejött ez a dolog. Egyetlen hátránya, hogy a szűrő tartályában felgyülemlett trutyit bizonyos időközönként üríteni kell, de hát ez a magunkfajta népségnek még örömforrást is jelent
Kb 1 deci trutyi szűrődött ki eddig:

Friss zöldkártya mérés eredménye

A beépített kütyüről is akartam képet feltenni, de még nem kaptam le. Majd legközelebb.
Repül a Corolla, ki tudja, hol áll meg...
Today, Tomorrow, Toyota Corolla '98 1.3 sedan
Today, Tomorrow, Toyota Corolla '98 1.3 sedan
