Üzemanyag megtakaritás!

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am

Üzemanyag megtakaritás!

Hozzászólás Szerző: Attila »

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Tök jók, csak ez mitől "csináld magad"....? :)

Az előbbi érdekes téma, csak most nehéz a felfogásom.
Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am

Hozzászólás Szerző: Attila »

itt mar szerintem csak parasztvakitasrol van szo! De lehet hgoy csak nem ertek hozza!

Viszont a masiknal ha jol ertem a hidrogent hasznalja fel uzemanyagkent!
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Azt használja!

Van benne valami a tuti! Már régen is olvastam utána. Apum csinált is egy elektronikát egy ilyen rendszerhez régebben egy ismerősének. Nekik is bevált.
Kérdés az, hogy mennyire melegszik a motor. Hidrogén gyorsabban ég, nagyobb hatásfokkal. Ha kellő olajhűtőt és esetleg intercoolert rakunk be a rendszerbe, akkor minden további nélkül mehet.
Biztos megéri! Én lusta vagyko egyelőre. Aztán később ki tudja?!...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am

Hozzászólás Szerző: Attila »

itt most szamomra az a kerdes hogy egy feliteres vizes bodon meddig eleg? es vajon erezhetoe a kulonbbseg vagy nem?
Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo »

Nem jutottam még végére az összes lehetőségnek, mindenesetre amit kezdésnek tuti megcsinálok, az az lesz, hogy benzinmelegítés és mágnesezés, már csak az a kérdésem, hogy mire jó az hogy melegítjük a benzint? Már hallottam, hogy több 10ezer ftos berendezések is hasonló elven működnek. :)
Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am

Hozzászólás Szerző: Attila »

En nem hiszek a magnesben meg az ilyenekben!
Itt most arrol van szo hogyan tudjuk a hidrogent felhasznalni az autonk uzemelteteseben!
Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo »

Értem a hirdogénes dolgot, vagyis hogy miről szól :)
Átkell még olvasnom, hogy meg tudjam én is valósítani :D
De a mágneses és a benyamelegítést meg ha kipróbálom nem vesztek vele semmit...még bontani sem kell hozzá semmit :)
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Attila írta:En nem hiszek a magnesben meg az ilyenekben!
Itt most arrol van szo hogyan tudjuk a hidrogent felhasznalni az autonk uzemelteteseben!
Én sem hiszek a mágnesben, mégis amióta megvan nagyjából 50-60 km-t többet megyek a egy tankkal.
:)
Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo »

Akkor ha egy rossz hangszórómágnest szétvágok az is megfelel?
Vagy te milyen mágnest használsz?
Neked mennyit eszik a kicsike?
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Az eddigi 520 (nagyon kábé, sok mindentől függ) helyett 560-70-et megyek egy tankkal. :)
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

birka007 írta:Az eddigi 520 (nagyon kábé, sok mindentől függ) helyett 560-70-et megyek egy tankkal. :)
Óvatosabb vagy....tudat alatt....de így van. :D
Avatar
ngabeee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2007 jún. 28, 02:06 pm
Tartózkodási hely: Almásfüzitõ, Kóny, Komárom-Szõny, Bp.

Hozzászólás Szerző: ngabeee »

Üdv!

Anno a Belsőség blog-on volt 1-2 cikk a "Bödön"-ről, amit Winkler próbált ki 4Runner "Tehenén". Neki nem jött be, legalábbis üzemanyagfogyasztás téren. A http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto oldalon sok infó van erről a dologról, érdemes szerintem megnézni. Én nem barkácsoltam, hanem egy barátom közreműködésével jutottam hozzá egy hasonló elven működő ipari szűrőhöz, amit be is építettem. Kb. 10E km-t nyomtam már le vele, és nekem pozitívak a tapasztalataim. Nem kifejezetten üzemagyag-fogyasztással kapcsolatban (bár ez is csökkent valamelyest, pontosan nem mértem még), hanem nyomatéknövekedéssel, károsanyag-kibocsátás csökkenéssel kapcsolatban. Jó tudni, hogy az olajtrutyis kartergőzt, amit visszavezetnek a szívótorokba, nem kell elégetnie a mocinak (ebből következik az érezhető nyomatéknövekedés), nem kokszolódnak a szelepek, kímélődik a katalizátor, stb. Egyszóval nekem bejött ez a dolog. Egyetlen hátránya, hogy a szűrő tartályában felgyülemlett trutyit bizonyos időközönként üríteni kell, de hát ez a magunkfajta népségnek még örömforrást is jelent 8). Töltök fel 1-2 képet is:

Kb 1 deci trutyi szűrődött ki eddig:
Kép

Friss zöldkártya mérés eredménye 8):
Kép

A beépített kütyüről is akartam képet feltenni, de még nem kaptam le. Majd legközelebb.
Repül a Corolla, ki tudja, hol áll meg...

Today, Tomorrow, Toyota Corolla '98 1.3 sedan
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Lackó írta:
birka007 írta:Az eddigi 520 (nagyon kábé, sok mindentől függ) helyett 560-70-et megyek egy tankkal. :)
Óvatosabb vagy....tudat alatt....de így van. :D
Sosem voltam óvatos.
:twisted:
Válasz küldése