E10 - (1992-1997)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Üdv
komplett hátsó hidat kell cserélned, úgy mennek fel csak a féknyergek.
Ritka, nem fogsz találni. :wink:
Kb 1-2 évente felbukkan egy...
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ezen felül egyáltalán nem biztos, hogy alá megy az E11 hídja.
E10-ben is volt tárcsás gyárilag, de az fõként Japán belpiacos jól felszerelt példányokban. Nem kizárt, hogy Nyugat Európába szánt 1.8 Gt-i Hatchback is azzal volt szerelve.
Mindent lehet, csak akarni kell. ebay, japán yahoo.auctions, sulit.com.ph, amazon és társai...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
dean01
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2012 jan. 30, 05:24 pm

Hozzászólás Szerző: dean01 »

Újonnan méreg drága lenne,de E10 es nem hátsó hidas megoldású legalább is enyém nem ,középen csak egy stabilizátor rúd van ami jó lenne a tárcsás csonka állványhoz szervizbe azt mondták,azt mondták csonka állvány kell amin rajta a féknyereg felfogatás meg kézifékbowden is kell megoldható ,csináltak egy két 1.6 120 le körülit ami már tárcsafékes volt,sõt egy két 2.0 dieselbõl is volt tárcsafékes,Jó lenne megcsinálni 1 mert szép felnihez,2 meg jobb lenne 1 picit a fékem is :D
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Igen nehezen lehet kibogarászni mit szeretnél írni.
Légy oly kedves próbálj meg tagoltan és amennyire lehet helyesen írni. Köszi


Használt lehetõségeket írtunk neked
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
dean01
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2012 jan. 30, 05:24 pm

Hozzászólás Szerző: dean01 »

Mit nem értesz ezen? Köszi a segítséget,majd küldöm a képeket ha kész lesz :D A servót is beleraktam a kocsiba és mûködik ahogy kell:D
Avatar
gyiik
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 37
Csatlakozott: 2012 okt. 15, 11:35 pm
Autód gyártási éve: 1983
Autód típusa (és generációja): Egyéb japán gyártó
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: gyiik »

Belsõ tér ráncbaszedése projektet találtam ki magamnak, a következõket szeretném megfejteni:

- Mûszeregység körüli fekete mûanyag keret hogyan jön ki a helyérõl?
- Biztonságiöv viszatekerõ automatája gyenge, hogyan szedhetem le a B oszlop burkolatait sérülésmentesen?
- Biztonsági övcsat zárja nyekereg menet közben; van-e kész megoldás erre, vagy szerelés közben kiderül úgyis?

Van a neten elérhetõ szerelési útmutató, vagy alkatrészkatalógus?

Köszönöm!

PS: van két gyári doksim magyarul: "Kocsiszekrény villamos berendezése" és "Felfüggesztés és tengely". Ha van rá igény, nekiállhatok beszkennelni.
Avatar
Prinz55
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011 máj. 22, 05:09 pm

e10 liftback hátsó

Hozzászólás Szerző: Prinz55 »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy ugye jól tudom, hogy a kombi rugója jó a liftback-be is? Ha sokan ülünk benne (márpedig mindig sokan ülünk benne plussz csomagok) nagyon megül a segge, ezt szeretném kiküszübölni. Illetve szerintetek érdemesebb bontott kombi gátlót szerezni hozzá, vagy a mostanit felújítatni erõsebbre hangolni?

És mégegy, nincsenek valakinek elfekvõben nem agyonhasznált darabok?

Válaszokat köszönöm elõre is!
94' 4EFE Liftback XLI
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szerintem vegyél két új Kayaba gázos gátlót hátra. Picit emel is a hasán, kevésbé is engedi nagy bukkanóknál behimbálni.
Aztán menj így egy tesztkört. Ha még továbbra is kritikusan rossz a rugó (E11-nél nem jellemzõ, maximum, ha elõtte haszongépjármûnek volt használva), akkor gondolkozhatsz a cseréjén, edzésén, utángyártott, bontott újon.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Prinz55
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011 máj. 22, 05:09 pm

Hozzászólás Szerző: Prinz55 »

Pacsker írta:Szerintem vegyél két új Kayaba gázos gátlót hátra. Picit emel is a hasán, kevésbé is engedi nagy bukkanóknál behimbálni.
Aztán menj így egy tesztkört. Ha még továbbra is kritikusan rossz a rugó (E11-nél nem jellemzõ, maximum, ha elõtte haszongépjármûnek volt használva), akkor gondolkozhatsz a cseréjén, edzésén, utángyártott, bontott újon.
Nem a behimbálással van a baj hanem, hogy nagyon megül. Nem volt teherautó, most van benne 90 ezer, gyári hátul minden és röhögve ment át a mûszakin. Az autóval többen járunk, 4-5-en plusz egy heti cucc, így a "terheléssel van a baj". Ezért gondolkodtam, bontott kombi dolgokban (vagy a meglévõ jó gátlóm felújításán és erõsítésén) mivel annak erõsebb a rugója és a csillapítója is. Az már csak plusz, hogy diák vagyok és nem anyu-apu tartja fenn a kocsit, így kayabára nincs pénzem most...
94' 4EFE Liftback XLI
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Senki sem gondolta, hogy Anyuci-Apuci fizeti a költségeket.
Csupán tapasztalatból írok. Egy felújított gátló, sokszor az 1 évet se bírja ki és van ahol 8-10-ért csinálnak 1 darabot. Ha van olyan ismerõsöd, akinek van kedvezménye alkatrészekre, akkor egy új komplett gólyalább is megvan 20 alatt. Jobban megéri, ha kicsit tovább gyûjtesz és újat veszel.
Természetesen lehet a legtöbb Corolla-hoz utángyártott erõsített rugókat is venni. (Talán Zed Kristianz is ilyet vett annó). Vagy nagy eséllyel az E10 Wagoné is keményebb lehet egy picit (szerintem 99%, hogy csereszavatos a tieddel), de ezekkel a legnagyobb probléma általában, hogy normál használat mellett (kevés csomag, 1-2 személy), igen csúnyán kiemeli az autó fenekét.
Mi az E9-es szériánál megoldottuk. (rövidebb, de erõsebb rugó. 2-es Golf elsõ) Így üresen se néz ki rosszul és a terhelést is jobban bírja. Elvileg berakható a tiedbe is, de a tied feneke szerintem nehezebb. Bár próba cseresznye, hisz csak pár ezer Ft egy pár.

Mindemellett megjegyzem, teljesen természetes dolog, hogy egy személyautó 4-5 személlyel és ezek 1 heti csomagjaival igen nagyon megül :) ... Konkrétan az lenne gáz, ha nem. Vagyis az a Hilux, L200 effektus, hogy viszont terheletlenül igencsak pattogós, kényelmetlen az úton.
Döntsd, el. Valamit valamiért. Nem utolsó sorban, ha az ember használja a fényszóró magasság állítást és nem rossz úton megy, akkor sok bajt nem okoz.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Prinz55
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011 máj. 22, 05:09 pm

Hozzászólás Szerző: Prinz55 »

Pacsker írta:Senki sem gondolta, hogy Anyuci-Apuci fizeti a költségeket.
Csupán tapasztalatból írok. Egy felújított gátló, sokszor az 1 évet se bírja ki és van ahol 8-10-ért csinálnak 1 darabot. Ha van olyan ismerõsöd, akinek van kedvezménye alkatrészekre, akkor egy új komplett gólyalább is megvan 20 alatt. Jobban megéri, ha kicsit tovább gyûjtesz és újat veszel.
Természetesen lehet a legtöbb Corolla-hoz utángyártott erõsített rugókat is venni. (Talán Zed Kristianz is ilyet vett annó). Vagy nagy eséllyel az E10 Wagoné is keményebb lehet egy picit (szerintem 99%, hogy csereszavatos a tieddel), de ezekkel a legnagyobb probléma általában, hogy normál használat mellett (kevés csomag, 1-2 személy), igen csúnyán kiemeli az autó fenekét.
Mi az E9-es szériánál megoldottuk. (rövidebb, de erõsebb rugó. 2-es Golf elsõ) Így üresen se néz ki rosszul és a terhelést is jobban bírja. Elvileg berakható a tiedbe is, de a tied feneke szerintem nehezebb. Bár próba cseresznye, hisz csak pár ezer Ft egy pár.

Mindemellett megjegyzem, teljesen természetes dolog, hogy egy személyautó 4-5 személlyel és ezek 1 heti csomagjaival igen nagyon megül :) ... Konkrétan az lenne gáz, ha nem. Vagyis az a Hilux, L200 effektus, hogy viszont terheletlenül igencsak pattogós, kényelmetlen az úton.
Döntsd, el. Valamit valamiért. Nem utolsó sorban, ha az ember használja a fényszóró magasság állítást és nem rossz úton megy, akkor sok bajt nem okoz.
Köszi a kimerítõ választ!
És pont ezért kérdeztem, hátha valakinek van tapasztalata ilyen ügyben. Akkor a felújítás elfelejtve :D Hát igen, ha meg újat veszek csak minõségit!
Én is úgy tudom, hogy a wagoné kicsit erõsebb mint a liftbacké, ezért gondoltam azokra bontottban, ha találok persze. Csak ugye ha erõsebb a rugó erõsebb gátló is kell és sajnos a kettõ elég drága mulatság, még jó, hogy magam csinálom, nem még egy 20-ast ott hagyok a szerelõnél :)
Igen a kiemeléstõl én is parázom picit, de mivel az autót 80%-ban nem üresen használom annyira nem lenne zavaró, de ez a Golf rugó most elgondolkodtatott. Milyen golfé? 1.3, 1.6D?

Jah és, hogy kerek legyen a történet, minderre azért is van szükség, mert egy et30-as felni van alatta (175-ös gumival) és sajnos beleér a kerékívbe. Igaz nem vágja ki a gumit, de nem szeretném ha emiatt rohadna idõvel a kerékívem. Szóval a felni szép az autónak is jól áll, ezért marad. Emiatt is kell variálni, hogy ne üljön a földig a segge :D

Ui: Magyarországon van jó út is? :D:D:D
94' 4EFE Liftback XLI
Avatar
deserved
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2011 szept. 14, 03:12 pm
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: deserved »

Sziasztok

Csak most kapcsolódtam be a beszélgetésbe és mivel lassan nekem is megérik az autó egy hátsó lengéscsillapító cserére, úgy érzem, pont jókor (kapcsolódtam be).
A gázos Kayaba a startauto-nál pl 23e, de elvileg tudok kedvezményt.

Keresd ki amit szeretnél és megkérdezem neked, hogy mennyibe is lenne.
Nem ritkán 40-60 % kedvezményt is kap a cégünk, így egy próbát megér, én is Kayaba-n gondolkodom.

Nemrég egy csattanásom, így komplett lámpacsere volt, volt fékfelújításom, motor- és fékolaj csere, valamint most kapott 4 új Falken téligumit a kicsike. Kell még vennem gépháztetõt és elsõ lököst, szintén a csattanás miatt (Ha esetleg lenne valakinek eladó :) ). Kell most nekem ez a kiadás mint púp a hátamra, de a futómû az életemet mentheti meg, így nincs mese... :)

Az alkatrészek miatt pedig keress bátran. ;)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Írj TRD-nek. Van E10 alkatrésze. (Talán géptetõ is?!)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
deserved
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2011 szept. 14, 03:12 pm
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: deserved »

Keresni fogom, köszi :)

Az imént rendeltem meg a sport elsõ lökösöm, már csak hátsó kéne, hogy színre lehessen fújni faszán.
persze gépháztetõ kell, mert az sajna deformálódott. Nem vészes, de mivel "duplafalú", nem lehet kikalapálni :(
Avatar
Swen
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 277
Csatlakozott: 2010 aug. 30, 11:17 pm

Hozzászólás Szerző: Swen »

Kép

Nem gyenge front.
Válasz küldése