Olaj ügyeink

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
dodosch
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 okt. 31, 07:37 pm

Hozzászólás Szerző: dodosch »

a motoröblítés fogalmával meg sajnos nem vagyok tisztába az hogyan is zajlik? vagy majd a szerelõ tudja...? ja és visszatérve a szervízkönyvre ugyan tényleg végig van pecsételgetve de nem mindig toyotánál úgyhogy szerintem a garanciadolog az felejtõs.
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

Öblítés: olajcsere elõtt tisztító adalékot kevernek az olajba, megjáratják, és utána engedik le az olajat, ártani nem árthat, de kérdéses, hogy tud e valamit kezdeni a dugattyú gyûrûk környékén ráégett lerakódásokkal, én megpróbálnám. Volt akinek ez javított az olajfogyasztásán. Az 5W megfelel télen, nyáron. Az 50-es olajra pedig nem az olajfogyasztás ellen, hanem inkább akkor van szükség, ha a motor tartósan magas hõmérsékleten üzemel, mondjuk folyamatos lassítások teljesgázas gyorsítások esetén (pályanapok). Autópályán a 170km/h tartásához még nincs szükség a motor csúcsteljesítményére, gondolom nem padlógázzal autózol olyankor, szerintem egy jóminõségû 40-es olaj oda is bõven elegendõ. Az olajfogyás nem amiatt van, mert az olaj gyenge és elveszti a viszkozitását, hanem mert akkora fordulaton, azt a terfogat áramot nem tudja a dugattyûgyûrû lehúzni és átpréselni az eldugult dugattyú furatokon, ezen nem segít az 50-es olaj sem. Ha ez a teória helyes, akkor a sebesség 130km/h-ra csökkentésétõl jelentõs olajfogyasztás csökkenést várunk.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Azért itt tényleg egy látó lehet csak okos. :lol: Ha figyelted akkor óvatosan ad bárki tanácsot, mert:
- tényleg nem lehet tudni milyen elõélete van az autónak, motornak (ok vezetett szervizkönyv, de akkor is)
- nem ismerjük a lábad (mennyi magas fordulatot kapott pl. hidegen, és kap esetleg most is.)
- nem tudjuk tényleg olyan olajat használsz mint ami a dobozra van írva.

És még lehetne sorolni.
Én a motor öblítõ kis flakonos adalékokat azért nem javasolnám mert lehet káros hatásuk is a motorra. Én öblítõ olajat viszont már használta. Rengeteg lerakódást jött még ki a motorból. Érdemes minden második olajcserénél megcsinálni.
Az örök érvényû szabályt is elmondták, hogy bár drága lehet rosszabb esetben a javíás, érdemes a legegyszerûbb. legolcsóbb oldalról megközelíteni a dolgot. Figyelj kicsit jobban oda a dolgokra, hátha kiderül és megúszod a drága javítást, legalább addig amíg a kocsi nálad van. :wink:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
dodosch
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 okt. 31, 07:37 pm

Hozzászólás Szerző: dodosch »

jó akkor az olaj marad, pipa. a sebességet tesztelgetem, meg akkor ezt az öblítés dolgot is megjegyeztem. a kocsi elõéletét én sem ismerem mondom nálam 1 hónapja van de én még a fûtött garázsba is melegítem 2-3 percet még elindulok és utána is lassan még bemelegszik. de hogy ezt elõttem is így csinálták az kérdéses. az, hogy olyan olaj van a dobozba ami rá van írva hát bízom benne h igen!! én bontatlanul vettem nem úgy hozattam rakattam stb. én vittem oda a szerelõhöz. a tescoba vettem mondom castrol 5w 40 est csak nem tudnak mást belerakni..
Avatar
Danee21
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 238
Csatlakozott: 2011 dec. 17, 01:38 pm

Hozzászólás Szerző: Danee21 »

dodosch írta:jó akkor az olaj marad, pipa. a sebességet tesztelgetem, meg akkor ezt az öblítés dolgot is megjegyeztem. a kocsi elõéletét én sem ismerem mondom nálam 1 hónapja van de én még a fûtött garázsba is melegítem 2-3 percet még elindulok és utána is lassan még bemelegszik. de hogy ezt elõttem is így csinálták az kérdéses. az, hogy olyan olaj van a dobozba ami rá van írva hát bízom benne h igen!! én bontatlanul vettem nem úgy hozattam rakattam stb. én vittem oda a szerelõhöz. a tescoba vettem mondom castrol 5w 40 est csak nem tudnak mást belerakni..
a tesconál már bukott az eredeti castrol elve:(. Ami meg a melegítést illeti, ne csináld, ülj be és menj, 1400-1800as alacsony fordulaton, elváltogatva indulj azonnal, külföldön büntetnek is az állóhelyzetben való melegítéstõl ( ami nem is jó, sokkal tovább marad hideg, nõ a súrolódás stb). Én mondjuk nem látom hogy miért enne több olajat 180nál mint 130nál , elviekben az olajnyomás konstans (van, aztán nem nõ tovább), tehát a valós kenés és olaj mennyiség sem változik, ezek után pedig érdekesnek tûnik hogy 130nál más a fogyasztás.
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Én sem szoktam melegíteni, egy percet sem, de 2000-es fordulat felé nem forgatom vagy 10 percig hidegen. Utána sem sokszor, de ez már más kérdés.
A bárdinál veszem a castrolt, 5-6 éve, 10W-40-el járok, már kapott pár verseny szerû kilométert a motor de még nem panaszkodott. A fogyás nekem 7-8 dl/10.000km de inkább az azért van mert néha kap E85-öt is (nem rázva keverve). :(
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
dodosch
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 okt. 31, 07:37 pm

Hozzászólás Szerző: dodosch »

a tesconál bukott??!! hát akkor az mi a retek? akkor hol vegyek rendes castrolt aszittem attól h tesco árulja az még az... és akkor az mi valami szar olaj vagy mi?? rohadjanak meg (már bocsánat a kifejezésért)
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Nincsen semmi baj a Castrollal se, csak a helyzet vele, hogy 10-bõl 9 hamisítvány. Úgyhogy elég nagy az esély rá, hogy pont rosszat fogsz ki.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
dodosch
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 okt. 31, 07:37 pm

Hozzászólás Szerző: dodosch »

pompás. akkor mobil 1, liqui molly, vagy total? és mellesleg a maradék 6000 km rre mit javasoltok? most már kibirja a castrolt vagy inkább cseréljem le az a tuti?
dodosch
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 okt. 31, 07:37 pm

Hozzászólás Szerző: dodosch »

és lehetõség szerint ezeket se tescoba?
Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: mozso »

dodosch írta:Hellosztok!
bár nem corollaám van hanem avensisem azér mint toyotás remélem nem néztek nagyon ki, a következõ kérdésem lenne:
egy hónapja vettem egy 2001 es 1.8 as vvti benzinest és ahogy illik le is cseréltem rögtön az olajat 5w40 castrol magnetecre (elõtte fogalmam sincs h mivel használták) 169000 km van a kocsiba (akár még igaz is lehet mert végigvan pecsételgetve a szervízkönyve) és bizony "eszegeti" az olajat konkrétan 4200 km -ert mentem vele azóta és 1,5 liter utántöltése után megint a minimumon van a szint ez ha jól saccolom olyan 6 deci/1000 km rre jön ki ? kicsit sokallom. maradjak ennél az olajnál és öntögessem? azonkívül h ez valamennyi plusz olajt jelent milyen hátrányom származik ilyen mennyiségû olajfogyasztásból? mert amúgy teljesen jó hangja van a kocsinak jól megy stb, nem folyik, nem szivárog...
olvastam a gyûrûzés szelepszárszimeringek javítási lehetõségét, szükséges ez vagy a 6 dl még nem indokolja ezt? (még így zárójelbe megjegyyezném h sokat megyek autópályán 170-180 utazóval de gondolom azér ez se jelent 6 decit...?
Nagyon figyelj a megfelelo olaj szintekre, a korai 1ZZ-nek ez hires hibaja, ha nincs eleg olaj konnyen csapagyas lesz a fotengely es onnantol horror a javitas. Ahogy irtak korabban, ugorj ra a TMH-s meltanyossagi motorcserere. Akkor kapsz egy gyarilag felujitott, 1 evig garancialis short blokkot az uj tipusu dugattyukkal es gyurukkel. Ha ezt a kerest elutasitjak, akkor az marad, hogy magad fizeted ki a csere blokk arat ami mostansag inkabb 300.000 HUF. Meg a szereles.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Állítólag amióta a Castrolt felvásárolta a BP, azóta elmúlt ez a hamisított olaj teória. Nekem ezt egy kenõanyag lerakatban dolgozó eladó mondta. Ettõl függetlenül Mobil-t vettem :)
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

toytomi írta:Nincsen semmi baj a Castrollal se, csak a helyzet vele, hogy 10-bõl 9 hamisítvány. Úgyhogy elég nagy az esély rá, hogy pont rosszat fogsz ki.
Hát, ha nem is ezzel az aránnyal, de sajna ez a helyzet, hogy nem tudhatja az ember, hogy honnan vehet valódi Castrolt, én is emiatt pártoltam el tõle.
Használtam már Total Quartz9000 5W-40-et, és Mobil Super 3000 5W-40-et is, most az LM Top Tec 5W-40 van az autómban. Az ársorrend is a felsorolásnak megfelelõen növekszik, de minõségben csak az LM-et tartom többre, a másik kettõ kb egyformán jó.
Beszerzésre én a www.kenoanyagfutar.hu-t, illetve a www.goldolaj.hu-t ajánlom, én is tõlük vásároltam és egy nagykerben dolgozó ismerõs is ezeket ajánlotta, mondván, ezek nem forgalmaznak kétes eredetû olajat.

A motoröblítõkkel kapcsolatban, azonban nagyon megoszlanak a vélemények, mert alapból az olajban van olyan adalék, ami meggátolja a szennyezõdések lerakódását, lebegteti az olajban azokat. Nos, ha megfelelõ minõségû olajat használsz, akkor pont emiatt nincs értelme a motoröblítõknek. Továbbá, feloldhat olyan dolgokat is, amelyek esetleg eldugíthatják az olajszûrõt, vagy csökkenthetik a mûködésének hatásfokát.

Én azt javaslom, hogy
1. cseréld le az olajat egy rendes, jó minõségûre, és rövidítsd az olajcsere intervallumot 8-10.000km-re (mindazonáltal a sebességet is vedd vissza).
2. amennyiben rendelkezésedre áll az összeg és hajlandó is vagy rákölteni az autóra, csináltasd meg a dugócserét ÉS csak minõségi 5W30-as olajat használj a továbbiakban. (a gyári elõírásnak megfelelõen).

Motoröblítõt, különféle adalékokat messzirõl kerülj el, amiket az olajba kell önteni, mert ezektõl semmilyen pozitív hatást nem fogsz kapni...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
dodosch
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 okt. 31, 07:37 pm

Hozzászólás Szerző: dodosch »

Oké köszi szépen mindenkinek a tanácsot ha majd lesz valami fejlemény változás esetleg ha bárkit is érdekel majd jelzem.
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

bepi81 írta:2 olajcserével ezelõtt szintén a Q8 Formula Excel 5W-40-et használtam, de abból 2x annyit evett, mint a Total-ból, Mobilból, ezért gyakorlatilag 5-6000km-nél le is dobtam, holott érezhetõen finomabban járt a motor, jó volt a hangja is, de na... Nem volt kiszámítható vele az olajfogyás.
A másik fórumon egy Carina E-s fórumtársam velem egyidõben szintén a Q8-at használta, pontosan ilyen tapasztalatokkal (jó hang, de jelentõs olajfogyás). Az övé 4A-FE motor volt.
Érdekes, nekünk mindkét autóban ilyen Q8 Excel 5W-40 van és nem eszik. Olajcserénél megkapják a 3 litert, ezzel kb. felsõ nívón vannak és 10ezer km után még mindig messze vannak az alsó nívótól.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
Válasz küldése