Olaj ügyeink
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Öblítés: olajcsere elõtt tisztító adalékot kevernek az olajba, megjáratják, és utána engedik le az olajat, ártani nem árthat, de kérdéses, hogy tud e valamit kezdeni a dugattyú gyûrûk környékén ráégett lerakódásokkal, én megpróbálnám. Volt akinek ez javított az olajfogyasztásán. Az 5W megfelel télen, nyáron. Az 50-es olajra pedig nem az olajfogyasztás ellen, hanem inkább akkor van szükség, ha a motor tartósan magas hõmérsékleten üzemel, mondjuk folyamatos lassítások teljesgázas gyorsítások esetén (pályanapok). Autópályán a 170km/h tartásához még nincs szükség a motor csúcsteljesítményére, gondolom nem padlógázzal autózol olyankor, szerintem egy jóminõségû 40-es olaj oda is bõven elegendõ. Az olajfogyás nem amiatt van, mert az olaj gyenge és elveszti a viszkozitását, hanem mert akkora fordulaton, azt a terfogat áramot nem tudja a dugattyûgyûrû lehúzni és átpréselni az eldugult dugattyú furatokon, ezen nem segít az 50-es olaj sem. Ha ez a teória helyes, akkor a sebesség 130km/h-ra csökkentésétõl jelentõs olajfogyasztás csökkenést várunk.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Azért itt tényleg egy látó lehet csak okos.
Ha figyelted akkor óvatosan ad bárki tanácsot, mert:
- tényleg nem lehet tudni milyen elõélete van az autónak, motornak (ok vezetett szervizkönyv, de akkor is)
- nem ismerjük a lábad (mennyi magas fordulatot kapott pl. hidegen, és kap esetleg most is.)
- nem tudjuk tényleg olyan olajat használsz mint ami a dobozra van írva.
És még lehetne sorolni.
Én a motor öblítõ kis flakonos adalékokat azért nem javasolnám mert lehet káros hatásuk is a motorra. Én öblítõ olajat viszont már használta. Rengeteg lerakódást jött még ki a motorból. Érdemes minden második olajcserénél megcsinálni.
Az örök érvényû szabályt is elmondták, hogy bár drága lehet rosszabb esetben a javíás, érdemes a legegyszerûbb. legolcsóbb oldalról megközelíteni a dolgot. Figyelj kicsit jobban oda a dolgokra, hátha kiderül és megúszod a drága javítást, legalább addig amíg a kocsi nálad van.
- tényleg nem lehet tudni milyen elõélete van az autónak, motornak (ok vezetett szervizkönyv, de akkor is)
- nem ismerjük a lábad (mennyi magas fordulatot kapott pl. hidegen, és kap esetleg most is.)
- nem tudjuk tényleg olyan olajat használsz mint ami a dobozra van írva.
És még lehetne sorolni.
Én a motor öblítõ kis flakonos adalékokat azért nem javasolnám mert lehet káros hatásuk is a motorra. Én öblítõ olajat viszont már használta. Rengeteg lerakódást jött még ki a motorból. Érdemes minden második olajcserénél megcsinálni.
Az örök érvényû szabályt is elmondták, hogy bár drága lehet rosszabb esetben a javíás, érdemes a legegyszerûbb. legolcsóbb oldalról megközelíteni a dolgot. Figyelj kicsit jobban oda a dolgokra, hátha kiderül és megúszod a drága javítást, legalább addig amíg a kocsi nálad van.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
jó akkor az olaj marad, pipa. a sebességet tesztelgetem, meg akkor ezt az öblítés dolgot is megjegyeztem. a kocsi elõéletét én sem ismerem mondom nálam 1 hónapja van de én még a fûtött garázsba is melegítem 2-3 percet még elindulok és utána is lassan még bemelegszik. de hogy ezt elõttem is így csinálták az kérdéses. az, hogy olyan olaj van a dobozba ami rá van írva hát bízom benne h igen!! én bontatlanul vettem nem úgy hozattam rakattam stb. én vittem oda a szerelõhöz. a tescoba vettem mondom castrol 5w 40 est csak nem tudnak mást belerakni..
a tesconál már bukott az eredeti castrol elve:(. Ami meg a melegítést illeti, ne csináld, ülj be és menj, 1400-1800as alacsony fordulaton, elváltogatva indulj azonnal, külföldön büntetnek is az állóhelyzetben való melegítéstõl ( ami nem is jó, sokkal tovább marad hideg, nõ a súrolódás stb). Én mondjuk nem látom hogy miért enne több olajat 180nál mint 130nál , elviekben az olajnyomás konstans (van, aztán nem nõ tovább), tehát a valós kenés és olaj mennyiség sem változik, ezek után pedig érdekesnek tûnik hogy 130nál más a fogyasztás.dodosch írta:jó akkor az olaj marad, pipa. a sebességet tesztelgetem, meg akkor ezt az öblítés dolgot is megjegyeztem. a kocsi elõéletét én sem ismerem mondom nálam 1 hónapja van de én még a fûtött garázsba is melegítem 2-3 percet még elindulok és utána is lassan még bemelegszik. de hogy ezt elõttem is így csinálták az kérdéses. az, hogy olyan olaj van a dobozba ami rá van írva hát bízom benne h igen!! én bontatlanul vettem nem úgy hozattam rakattam stb. én vittem oda a szerelõhöz. a tescoba vettem mondom castrol 5w 40 est csak nem tudnak mást belerakni..
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Én sem szoktam melegíteni, egy percet sem, de 2000-es fordulat felé nem forgatom vagy 10 percig hidegen. Utána sem sokszor, de ez már más kérdés.
A bárdinál veszem a castrolt, 5-6 éve, 10W-40-el járok, már kapott pár verseny szerû kilométert a motor de még nem panaszkodott. A fogyás nekem 7-8 dl/10.000km de inkább az azért van mert néha kap E85-öt is (nem rázva keverve).
A bárdinál veszem a castrolt, 5-6 éve, 10W-40-el járok, már kapott pár verseny szerû kilométert a motor de még nem panaszkodott. A fogyás nekem 7-8 dl/10.000km de inkább az azért van mert néha kap E85-öt is (nem rázva keverve).
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- mozso
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Nagyon figyelj a megfelelo olaj szintekre, a korai 1ZZ-nek ez hires hibaja, ha nincs eleg olaj konnyen csapagyas lesz a fotengely es onnantol horror a javitas. Ahogy irtak korabban, ugorj ra a TMH-s meltanyossagi motorcserere. Akkor kapsz egy gyarilag felujitott, 1 evig garancialis short blokkot az uj tipusu dugattyukkal es gyurukkel. Ha ezt a kerest elutasitjak, akkor az marad, hogy magad fizeted ki a csere blokk arat ami mostansag inkabb 300.000 HUF. Meg a szereles.dodosch írta:Hellosztok!
bár nem corollaám van hanem avensisem azér mint toyotás remélem nem néztek nagyon ki, a következõ kérdésem lenne:
egy hónapja vettem egy 2001 es 1.8 as vvti benzinest és ahogy illik le is cseréltem rögtön az olajat 5w40 castrol magnetecre (elõtte fogalmam sincs h mivel használták) 169000 km van a kocsiba (akár még igaz is lehet mert végigvan pecsételgetve a szervízkönyve) és bizony "eszegeti" az olajat konkrétan 4200 km -ert mentem vele azóta és 1,5 liter utántöltése után megint a minimumon van a szint ez ha jól saccolom olyan 6 deci/1000 km rre jön ki ? kicsit sokallom. maradjak ennél az olajnál és öntögessem? azonkívül h ez valamennyi plusz olajt jelent milyen hátrányom származik ilyen mennyiségû olajfogyasztásból? mert amúgy teljesen jó hangja van a kocsinak jól megy stb, nem folyik, nem szivárog...
olvastam a gyûrûzés szelepszárszimeringek javítási lehetõségét, szükséges ez vagy a 6 dl még nem indokolja ezt? (még így zárójelbe megjegyyezném h sokat megyek autópályán 170-180 utazóval de gondolom azér ez se jelent 6 decit...?
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Hát, ha nem is ezzel az aránnyal, de sajna ez a helyzet, hogy nem tudhatja az ember, hogy honnan vehet valódi Castrolt, én is emiatt pártoltam el tõle.toytomi írta:Nincsen semmi baj a Castrollal se, csak a helyzet vele, hogy 10-bõl 9 hamisítvány. Úgyhogy elég nagy az esély rá, hogy pont rosszat fogsz ki.
Használtam már Total Quartz9000 5W-40-et, és Mobil Super 3000 5W-40-et is, most az LM Top Tec 5W-40 van az autómban. Az ársorrend is a felsorolásnak megfelelõen növekszik, de minõségben csak az LM-et tartom többre, a másik kettõ kb egyformán jó.
Beszerzésre én a www.kenoanyagfutar.hu-t, illetve a www.goldolaj.hu-t ajánlom, én is tõlük vásároltam és egy nagykerben dolgozó ismerõs is ezeket ajánlotta, mondván, ezek nem forgalmaznak kétes eredetû olajat.
A motoröblítõkkel kapcsolatban, azonban nagyon megoszlanak a vélemények, mert alapból az olajban van olyan adalék, ami meggátolja a szennyezõdések lerakódását, lebegteti az olajban azokat. Nos, ha megfelelõ minõségû olajat használsz, akkor pont emiatt nincs értelme a motoröblítõknek. Továbbá, feloldhat olyan dolgokat is, amelyek esetleg eldugíthatják az olajszûrõt, vagy csökkenthetik a mûködésének hatásfokát.
Én azt javaslom, hogy
1. cseréld le az olajat egy rendes, jó minõségûre, és rövidítsd az olajcsere intervallumot 8-10.000km-re (mindazonáltal a sebességet is vedd vissza).
2. amennyiben rendelkezésedre áll az összeg és hajlandó is vagy rákölteni az autóra, csináltasd meg a dugócserét ÉS csak minõségi 5W30-as olajat használj a továbbiakban. (a gyári elõírásnak megfelelõen).
Motoröblítõt, különféle adalékokat messzirõl kerülj el, amiket az olajba kell önteni, mert ezektõl semmilyen pozitív hatást nem fogsz kapni...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
-
tibierdrol
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 267
- Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
- Tartózkodási hely: Érd
Érdekes, nekünk mindkét autóban ilyen Q8 Excel 5W-40 van és nem eszik. Olajcserénél megkapják a 3 litert, ezzel kb. felsõ nívón vannak és 10ezer km után még mindig messze vannak az alsó nívótól.bepi81 írta:2 olajcserével ezelõtt szintén a Q8 Formula Excel 5W-40-et használtam, de abból 2x annyit evett, mint a Total-ból, Mobilból, ezért gyakorlatilag 5-6000km-nél le is dobtam, holott érezhetõen finomabban járt a motor, jó volt a hangja is, de na... Nem volt kiszámítható vele az olajfogyás.
A másik fórumon egy Carina E-s fórumtársam velem egyidõben szintén a Q8-at használta, pontosan ilyen tapasztalatokkal (jó hang, de jelentõs olajfogyás). Az övé 4A-FE motor volt.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral


