Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

...megvan...köszi Pacsker!!! ;)
ce90 LB 1.8D
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Gabes írta:
Lackó írta:
Gabes írta: Nekem is hasonló problémám van E10nél. Görögországba voltam múlthéten, és visszafelé úton elkezdett csörögni a motor nagyobb terhelésre. Fõként pl. harmadikba történõ erõteljes gyorsításnál. Kisebb gáznál nincs semmi rendellenes hang. Majdnem azon a határon kezdõdik, mikor az economy lámpa átvált pirosba. Azt hittem, h a kinti benzin miatt (szerbia) csinálja, de már többször kifogyasztottam majdnem teljesen és utána tankoltam 100ast OMVnél, de még mindig megvan a tünet. Próbáljam én is meg a gyertyacserét? Azt jól tudom, h hézagot kell állítani a beszerelés elõtt (0,8mm)?

köszi, Gábor
Hali !

Kopogásos égés (öngyulladás). Jó esetben csak gyertya, de lehet kokszosodás az égéstérben. Olajat nem eszi ?
Szerintem nem eszik sokat (10.000 km-en 1-1,2l). Ma kicseréltem a gyertyákat, és siker! :) Elhallgatott szépen. Örülök, h nincs más gond vele.
Szuper !

Az az olajfogyás elhanyagolható.
Avatar
Janesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2012 aug. 27, 05:20 pm
Tartózkodási hely: Berhida Veszprém megye

Hozzászólás Szerző: Janesz »

Helo.
Szerintetek mennyi munka,pénz és idõ lenne 89-es E9 Lb corollámba elsõ stabilizátort beszerezni és beépíteni?
Esetleg még 1 elsõ toronymerevítõt is:$
Toyota Corolla AE92 Liftback GL 1989
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Munka, pénz és idõ a legelenyészõbb.
Elõször találj! :) Ha megvan vedd meg!
Kanyarstab éles kanyarban érezhetõen számít, toronymerevítõ csak a szemedet és a lelkedet nyugtatja.

Toronymerevítõ 8-15 ezer Ft
Elsõ kanyarstab 5-15 ezer Ft?
Két új kanyarstabilizátor pálca ~5-6 ezer Ft
Két új kanyarstab szilent 1-2 ezer Ft
Lengõkarra vagy heggesztesz fület (gyári is úgy van) vagy cseréled a lengõkart. Utóbbinál akkor két hátsó szilentet is érdemes cserélni. (6-8ezer Ft)

Beszerelés nem nagy szám. Megvan egy délután alatt.

Kanyarstabnál a dupla gömbfejes verzióról beszélek, nem a "rough road" kivitelre szánt gumi pogácsás irányító karokra.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Azért szerintem kellemes a toronymerevítõ, érzésre valahogy nyugodtabban viselkedik tõle az autó eleje, kisebb sebességnél is jobban sínautós érzése van az embernek.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szerintem halu... :)
Reálisan én nem érzek változást. Biztos máshogy nyeli el a rezgést, a nagyobb kátyúkat, de szerintem azért merevítõ nélkül is elég merev az autó...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Pacsker írta:Szerintem halu... :)
Reálisan én nem érzek változást. Biztos máshogy nyeli el a rezgést, a nagyobb kátyúkat, de szerintem azért merevítõ nélkül is elég merev az autó...
Szerintem inkább tempósabb kanyarban (tehát amikor az autó jobban rádõl valamelyik oldalra) van hatása, nem "dõl össze" a két torony.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

kézifék beállítása

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Kézifék beállításában kérném a segítségeteket. Lecseréltem a hátsó fékdobot, és a betéteket. Az üzemi fék mûködik is, ahogy kell, de a kézi az nagyon halovány. Hol-hogy tudom beállítani, hogy mûködjön rendesen?
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

A "kardán"-box leszed, alatta van az állítási lehetõség (értelem szerûen). Nekem is esedékes mert kb. a hónom alá kell felhúzni.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Janesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2012 aug. 27, 05:20 pm
Tartózkodási hely: Berhida Veszprém megye

Hozzászólás Szerző: Janesz »

En reneznek az autimatikara h rendesen utanallit-e. Lehet h azert szar a kezifek mert nem allit utana.ha az jo csak utana allitanek ra a bowdenre
Toyota Corolla AE92 Liftback GL 1989
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Janesz írta:En reneznek az autimatikara h rendesen utanallit-e. Lehet h azert szar a kezifek mert nem allit utana.ha az jo csak utana allitanek ra a bowdenre
Pontosan!
Elõször a két oldalt külön-külön kell megnézni, hogy ugyanannyi kattanásra ugyanúgy fogjanak. Sok idõbe telik, de így lesz jó. Oldalanként kell állítani. És ha minden egyszerre, ugyanolyan erõsen mûködik, utána kell a bowden útját beállítani a karnál a boxban.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Ehhez azt hiszem kérnék egy kicsit részletesebb leírást, ha lehet :D
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

ksz315 írta:Ehhez azt hiszem kérnék egy kicsit részletesebb leírást, ha lehet :D
A bowdenekhez elõször ne nyúlj, azaz mégis, nézd meg, nincs-e nagyon ráállítva. Nem a bowdennél kell állítani a kéziféket! Ott csak a kötél lógását állítod be.

Autó hátulja (kiengedett kézifékkel) megemel, kerék megforgat, hogy kiengedett kéziféknél súrlódik-e a fék. Ha mindkét oldalon érzel egy minimális ellenállást (kerkeket ne fogja meg), akkor csak a bowdennél kell a lógást állítani, ha nincs súrlódás, kerék levesz, fékdob levesz. A fékpofák felsõ részénél van egy fogazott menetes tárcsa, azt ha tekergeted, nyitja, illetve özzerája a pofákat. Na...ezzel kell "játszani" addig, amíg alap állásban hangyányit nem érzed, hogy súrlódik a fék. Fontos, hogy minden fékdob le-fel rakás után nyomkodd meg a fékpedált, forgasd meg a dobot párszor, hogy a pofák beálljanak középre. Ha úgy érzed, rendben mindkét oldal, akkor lehet a kötél lógását belõni. Ne legyen gitárhúr, de ne is lógjon. Elsõ kattanásnál már érezhetõen fognia kell, és kb a harmadiknál már meg kell fognia az autót. Kb ennyi, jószórakozást. :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lackó 2012 okt. 13, 11:18 am-kor.
Avatar
Janesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2012 aug. 27, 05:20 pm
Tartózkodási hely: Berhida Veszprém megye

Hozzászólás Szerző: Janesz »

Leveszed a dobot. A fekpofak kozott font a munkahenger alatt van 1 tavtarto aminek a vegen 1 ivelt fogakkal elatott anya van az az automatika.ahogy kopik a betet ufy noveli a tavot a 2betet,pofa kozt.csak 1fele tekerheto alapbol(1lemez miatt) azon kell allitani
Toyota Corolla AE92 Liftback GL 1989
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Köszönöm a tippeket, lassan összeáll a dolog. A jobb hátsó most hallhatóan erõsebb üzemi féknél, mint a bal, de majd korrigálom azt is. Már a kézi is mûködik. Csak lesz ebbõl jármû :D Részleteket majd a projektben.
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Válasz küldése