bepi81 írta:...nézd csak meg az ADAC teszteket, pl az Uniroyal Rainexpert már 2 éve veri a prémiumnak mondott gumikat, de legalább azokat az értékeket hozza a mérések alapján...
Ez egy nagyon érdekes téma Sajnos azt nem írják le, vagy legalábbis nem hangsúlyozzák kellõképen, hogy az ilyen tesztek eredményei egy adott gumi egy adott méretének egy adott jármûvön való viselkedését hasonlítják össze, nem adnak abszolút sorrendet. Amint változik a gumi mérete, már némileg borul a kép, és amint más jármûre kerül, akár teljesen át is alakulhat az eredmény. Persze kiindulási alapnak jó, hiszen a civil életben nemigen engedhetjük meg magunknak a rolling-road tesztet, ahol felveszik az adott gumiabroncs teljes jellegmezejét, és amibõl kiszámolható az adott autón való viselkedése.
A lényeg, hogy saját autón forgatom a gumikat rendesen (évenete két garnitúra elfogy az elsõdlegesen használt gépen), és egész más eredményeim vannak ugyanezen gumikkal más autókon.
Most épp P zerokat tettem fel, de nagyon várom, hogy ledobhassam õket, pedig a legtöbb teszt elsõként hozta ki, de egyszerûen katasztrófa vele kanyarogni. Elõtte Dunlop SP Sport Maxx volt rajta, ami nagyságrendekkel magasabb oldalgyorsulást és alacsonyabb, biztosabb féktávot engedett. Az én trehányságom, hogy amíg a versenyautóknak minden zizzenését loggoljuk , addig a sajátról semmit nem jegyzek le, pedig itt lett volna különbség bõven.
Nem tudom, már melyik magyar honlapon olvastam, de mindenképpen idei ADAC teszt volt, azon írták, hogy a sorrend a feltüntetett tesztméretek +-1 méretintervallumában megállják a helyüket, ez azért szolgáltat alapot a korrektséghez.
Az eco gumiknál, hogy ON is legyek, a kemény keverék által a gumi természetes élettartama is nõ, ami azt jelenti (de persze ezt majd a való élet bizonyítja, vagy cáfolja), hogy sok km-t és/vagy évet bír ki, de valószínûsíthetõen többet, mint a sima abroncsok. Ez a Michelin esetében elég szembetûnõ, A Fuldánál nem tudom, milyen lesz mondjuk 5-6 évesen, kb 50-60.000 futott km után...
Visszakanyarodva a százalékos felosztáshoz, ugye, úgy írtad, hogy reálisan nézve az eco gumi 3-4% üa megtakarítást hozhat. A gyártó szerint ez 80.000km alatt egy tank hozzávetõlegesen.
No, igen ám, de, ha az ember beveti saját magát (akaratát, tudását, tapasztalatát, tanulni képességét), akkor ez a megspórolt összeg ennek többszöröse lesz, hiszen, ahogy írtuk is, ha csak az ember maga odafigyel a stílusára és elhagyja a felesleges gyorsításokat, lassításokat (itt konkrétan arra gondolok, amit a nõk is elõszeretettel szoktak csinálni, hogy látják 200m-re elõttük, hogy piros a lámpa, de gyorsítanak tovább, kapcsolnak följebb, majd 50m-rel a lámpa elõtt hirtelen fékeznek, hiszen piros a lámpa... ahelyett, hogy, ha látom 200m-rõl, hogy piros a lámpa, akkor kiveszem üresbe és gurulok, vagy tartom a lassú sebességet, de semmiképpen sem nem gyorsítok...) akkor ez a 80.000km hozni fog nem 1 tankot, hanem akár 4-5-öt is akár... Nem számoltam, csak nagyságrendileg saccolom...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
sede7 írta:Apró betûs megjegyzés: amikor fogyasztást számoltok, a betöltött benzinhez ugye hozzáadjátok a melléadott Spuri, stb. mennyiségét (~0,1l) is, nehogy lefelé csaljatok?..
Höhöhöhöhö...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Kigurulni csakis sebességben szabad, olyan fokozatban, hogy a fordulat ne essen 1000 (markankent eltero) alá. Ilyenkor nincs fogyi, felgyorsitani gyorsan kell a leheto legalacsonyabb fokozatokban. Ez elég sokat számit.
tschangow írta:Kigurulni csakis sebességben szabad, olyan fokozatban, hogy a fordulat ne essen 1000 (markankent eltero) alá. Ilyenkor nincs fogyi, felgyorsitani gyorsan kell a leheto legalacsonyabb fokozatokban. Ez elég sokat számit.
Ezt én is egybõl nem értettem de aztán rájöttem, hogy ez nem mindig kivitelezhetõ, ezért típus és szituáció függõ. A 4E FE-nél azt hiszem 1500 fordulat felett lehet "elengedni" a gázt. Az üresben gurulás és a fékek esetleg gyorsabb kopása miatt sem javallott.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
kleingy írta:Tankoltam. Két nagyobb dugóval és az utolsó 200 km-en klímával 6.2.
Asszem menjetek a picsába az E11-ekkel Nekem 9.6-ra jött ki a Focus budapesten belül
Csángesz!!! Miért fogyasztanak ennyit ezek a szarok? Ha übereco módban vezettem akkor is csak 7.8-ra ment le...(focus klub értékek alapján ez kiemelkedõen jó fogyasztási adat 1.6-os Focus I-nek )
Egyébiránt boyracer létemre (lol) én is élvezem, ha keveset fogyasztok...apámék két kocsijában rendszeresen rekordokat döntögetek, halálra idegelem vele õket Focust is igyekszem ésszel használni, Hacsival is normálisan közlekedek (bár még mindig nincs bekötve a lambda, szóval nem tudom mennyi lesz a fogyi)
tschangow írta:Kigurulni csakis sebességben szabad, olyan fokozatban, hogy a fordulat ne essen 1000 (markankent eltero) alá. Ilyenkor nincs fogyi, felgyorsitani gyorsan kell a leheto legalacsonyabb fokozatokban. Ez elég sokat számit.
Ez helyszínfüggõ. Alapból én is jobban szeretem a motorféket, de ha mindent belátok, és felénk az Alföld ilyen selejt típus (jobbra se lejt, meg balra se lejt... ), akkor gurulok is 300m-t, majd sebességbe rakom és motorfék a végén...szokás-megszokás kérdése...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
kleingy írta:Tankoltam. Két nagyobb dugóval és az utolsó 200 km-en klímával 6.2.
Asszem menjetek a picsába az E11-ekkel Nekem 9.6-ra jött ki a Focus budapesten belül
Csángesz!!! Miért fogyasztanak ennyit ezek a szarok? Ha übereco módban vezettem akkor is csak 7.8-ra ment le...(focus klub értékek alapján ez kiemelkedõen jó fogyasztási adat 1.6-os Focus I-nek )
Egyébiránt boyracer létemre (lol) én is élvezem, ha keveset fogyasztok...apámék két kocsijában rendszeresen rekordokat döntögetek, halálra idegelem vele õket Focust is igyekszem ésszel használni, Hacsival is normálisan közlekedek (bár még mindig nincs bekötve a lambda, szóval nem tudom mennyi lesz a fogyi)
Azért az nem tûnik kevésnek, vagy csak élvezed, ahogy megy Túlfogyasztás lehet a rosszul betanult vezetési stílus miatt, szenzor hiba vagy injektor hiba miatt is. Sajnos sokan ott rontják el,hogy újonnan elkezdik óvatosan bejáratni. Dinamikusan használva az elsõ 8e km után a fogyasztás alacsonyabb lesz, mint a kímélve használt kollégáknál. Nekem az erõsebb 1.6 is simán elvolt 8 alatt, pedig szerettem ahogy pörög, volt aki 5 alatt járt vele. Bár ezek 2-es fókák voltak, amik nehezebbek is. Az alul-motorizált 1.6-os Mondeok is ennyivel (8) járnak el.
Tegyél bele spurit
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tschangow 2011 aug. 22, 09:12 pm-kor.
tschangow írta:Kigurulni csakis sebességben szabad, olyan fokozatban, hogy a fordulat ne essen 1000 (markankent eltero) alá. Ilyenkor nincs fogyi, felgyorsitani gyorsan kell a leheto legalacsonyabb fokozatokban. Ez elég sokat számit.
Ez helyszínfüggõ. Alapból én is jobban szeretem a motorféket, de ha mindent belátok, és felénk az Alföld ilyen selejt típus (jobbra se lejt, meg balra se lejt... ), akkor gurulok is 300m-t, majd sebességbe rakom és motorfék a végén...szokás-megszokás kérdése...
Motorfék esetén nincs befecsi a vágási fordulatszámig, alapjáraton viszont van, így a kigurulás fogyasztással jár. Ezenfelül egy rakás gázpedál kezelési trükk van. Anno mértünk ilyeneket még laboron, egy telemûszerezett jármûvel, ahol milliliter pontossággal mértük a fogyasztást.
WOW! Mesélhetnél még a tapasztalatokról, mert érdekel, bár már csak holnap fogom tudni elolvasni... De holnap folytathatjuk a témát...
Amúgy, ugyan gurulásnál van egy alapjárati fogyasztás, ez igaz, de hosszabban tudsz így gurulni, mint a fogyasztás nélküli motorfékkel. Ezért írtam, hogy helyzet és helyszínfüggõ, legszerencsésebb, ha megfelelõen tudja kombinálni az ember a kettõt.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
bepi81 írta:WOW! Mesélhetnél még a tapasztalatokról, mert érdekel, bár már csak holnap fogom tudni elolvasni... De holnap folytathatjuk a témát...
Amúgy, ugyan gurulásnál van egy alapjárati fogyasztás, ez igaz, de hosszabban tudsz így gurulni, mint a fogyasztás nélküli motorfékkel. Ezért írtam, hogy helyzet és helyszínfüggõ, legszerencsésebb, ha megfelelõen tudja kombinálni az ember a kettõt.
Ez tény, de egy negyedikbe mártott kiguruláskor alig van motorfék. Egyébként a legjobb, ha bringával jár az ember. A fogyasztási rekordom 210 km-en egy szendvics, egy Snickers és 3 liter víz.