Fogyasztás

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
tschangow
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 04:49 pm

Hozzászólás Szerző: tschangow »

bepi81 írta:...nézd csak meg az ADAC teszteket, pl az Uniroyal Rainexpert már 2 éve veri a prémiumnak mondott gumikat, de legalább azokat az értékeket hozza a mérések alapján...
Ez egy nagyon érdekes téma :) Sajnos azt nem írják le, vagy legalábbis nem hangsúlyozzák kellõképen, hogy az ilyen tesztek eredményei egy adott gumi egy adott méretének egy adott jármûvön való viselkedését hasonlítják össze, nem adnak abszolút sorrendet. Amint változik a gumi mérete, már némileg borul a kép, és amint más jármûre kerül, akár teljesen át is alakulhat az eredmény. Persze kiindulási alapnak jó, hiszen a civil életben nemigen engedhetjük meg magunknak a rolling-road tesztet, ahol felveszik az adott gumiabroncs teljes jellegmezejét, és amibõl kiszámolható az adott autón való viselkedése.
A lényeg, hogy saját autón forgatom a gumikat rendesen (évenete két garnitúra elfogy az elsõdlegesen használt gépen), és egész más eredményeim vannak ugyanezen gumikkal más autókon.
Most épp P zerokat tettem fel, de nagyon várom, hogy ledobhassam õket, pedig a legtöbb teszt elsõként hozta ki, de egyszerûen katasztrófa vele kanyarogni. Elõtte Dunlop SP Sport Maxx volt rajta, ami nagyságrendekkel magasabb oldalgyorsulást és alacsonyabb, biztosabb féktávot engedett. Az én trehányságom, hogy amíg a versenyautóknak minden zizzenését loggoljuk , addig a sajátról semmit nem jegyzek le, pedig itt lett volna különbség bõven.

Ez egy érdekes téma :)
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Nem tudom, már melyik magyar honlapon olvastam, de mindenképpen idei ADAC teszt volt, azon írták, hogy a sorrend a feltüntetett tesztméretek +-1 méretintervallumában megállják a helyüket, ez azért szolgáltat alapot a korrektséghez.

Az eco gumiknál, hogy ON is legyek, a kemény keverék által a gumi természetes élettartama is nõ, ami azt jelenti (de persze ezt majd a való élet bizonyítja, vagy cáfolja), hogy sok km-t és/vagy évet bír ki, de valószínûsíthetõen többet, mint a sima abroncsok. Ez a Michelin esetében elég szembetûnõ, A Fuldánál nem tudom, milyen lesz mondjuk 5-6 évesen, kb 50-60.000 futott km után...

Visszakanyarodva a százalékos felosztáshoz, ugye, úgy írtad, hogy reálisan nézve az eco gumi 3-4% üa megtakarítást hozhat. A gyártó szerint ez 80.000km alatt egy tank hozzávetõlegesen.
No, igen ám, de, ha az ember beveti saját magát (akaratát, tudását, tapasztalatát, tanulni képességét), akkor ez a megspórolt összeg ennek többszöröse lesz, hiszen, ahogy írtuk is, ha csak az ember maga odafigyel a stílusára és elhagyja a felesleges gyorsításokat, lassításokat (itt konkrétan arra gondolok, amit a nõk is elõszeretettel szoktak csinálni, hogy látják 200m-re elõttük, hogy piros a lámpa, de gyorsítanak tovább, kapcsolnak följebb, majd 50m-rel a lámpa elõtt hirtelen fékeznek, hiszen piros a lámpa... ahelyett, hogy, ha látom 200m-rõl, hogy piros a lámpa, akkor kiveszem üresbe és gurulok, vagy tartom a lassú sebességet, de semmiképpen sem nem gyorsítok...) akkor ez a 80.000km hozni fog nem 1 tankot, hanem akár 4-5-öt is akár... Nem számoltam, csak nagyságrendileg saccolom...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

sede7 írta:Apró betûs megjegyzés: amikor fogyasztást számoltok, a betöltött benzinhez ugye hozzáadjátok a melléadott Spuri, stb. mennyiségét (~0,1l) is, nehogy lefelé csaljatok?..
Höhöhöhöhö... :lol:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
tschangow
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 04:49 pm

Hozzászólás Szerző: tschangow »

Kigurulni csakis sebességben szabad, olyan fokozatban, hogy a fordulat ne essen 1000 (markankent eltero) alá. Ilyenkor nincs fogyi, felgyorsitani gyorsan kell a leheto legalacsonyabb fokozatokban. Ez elég sokat számit. :twisted:
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

tschangow írta:Kigurulni csakis sebességben szabad, olyan fokozatban, hogy a fordulat ne essen 1000 (markankent eltero) alá. Ilyenkor nincs fogyi, felgyorsitani gyorsan kell a leheto legalacsonyabb fokozatokban. Ez elég sokat számit. :twisted:
Ezt én is egybõl nem értettem de aztán rájöttem, hogy ez nem mindig kivitelezhetõ, ezért típus és szituáció függõ. A 4E FE-nél azt hiszem 1500 fordulat felett lehet "elengedni" a gázt. Az üresben gurulás és a fékek esetleg gyorsabb kopása miatt sem javallott. :wink:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Tankoltam. Két nagyobb dugóval és az utolsó 200 km-en klímával 6.2. 8)
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

kleingy írta:Tankoltam. Két nagyobb dugóval és az utolsó 200 km-en klímával 6.2. 8)
Asszem menjetek a picsába az E11-ekkel :lol: :lol: :lol: :lol: Nekem 9.6-ra jött ki a Focus budapesten belül :lol: :lol:

Csángesz!!! Miért fogyasztanak ennyit ezek a szarok? :lol: :lol: :lol: Ha übereco módban vezettem akkor is csak 7.8-ra ment le...(focus klub értékek alapján ez kiemelkedõen jó fogyasztási adat 1.6-os Focus I-nek :))


Egyébiránt boyracer létemre (lol) én is élvezem, ha keveset fogyasztok...apámék két kocsijában rendszeresen rekordokat döntögetek, halálra idegelem vele õket :D :D Focust is igyekszem ésszel használni, Hacsival is normálisan közlekedek (bár még mindig nincs bekötve a lambda, szóval nem tudom mennyi lesz a fogyi)
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

[Walaki]D`Lair írta:Egyébiránt boyracer létemre... (lol)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ezt nézem még mindig, esti mese helyett! :lol:
http://www.youtube.com/user/Walaki#p/u/12/XOHSyPhYU_I
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bubi 2011 aug. 22, 07:14 pm-kor.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

[Walaki]D`Lair írta:Asszem menjetek a picsába az E11-ekkel :lol: :lol: :lol: :lol:
Egy tank benzinnel elvisz oda is :D
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

ksz315 írta:
[Walaki]D`Lair írta:Asszem menjetek a picsába az E11-ekkel :lol: :lol: :lol: :lol:
Egy tank benzinnel elvisz oda is :D
Ez jó, és még igaz is...csak ledadog 6400-nél... :twisted:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

tschangow írta:Kigurulni csakis sebességben szabad, olyan fokozatban, hogy a fordulat ne essen 1000 (markankent eltero) alá. Ilyenkor nincs fogyi, felgyorsitani gyorsan kell a leheto legalacsonyabb fokozatokban. Ez elég sokat számit. :twisted:
Ez helyszínfüggõ. Alapból én is jobban szeretem a motorféket, de ha mindent belátok, és felénk az Alföld ilyen selejt típus (jobbra se lejt, meg balra se lejt... :lol: ), akkor gurulok is 300m-t, majd sebességbe rakom és motorfék a végén...szokás-megszokás kérdése... :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
tschangow
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 04:49 pm

Hozzászólás Szerző: tschangow »

[Walaki]D`Lair írta:
kleingy írta:Tankoltam. Két nagyobb dugóval és az utolsó 200 km-en klímával 6.2. 8)
Asszem menjetek a picsába az E11-ekkel :lol: :lol: :lol: :lol: Nekem 9.6-ra jött ki a Focus budapesten belül :lol: :lol:

Csángesz!!! Miért fogyasztanak ennyit ezek a szarok? :lol: :lol: :lol: Ha übereco módban vezettem akkor is csak 7.8-ra ment le...(focus klub értékek alapján ez kiemelkedõen jó fogyasztási adat 1.6-os Focus I-nek :))


Egyébiránt boyracer létemre (lol) én is élvezem, ha keveset fogyasztok...apámék két kocsijában rendszeresen rekordokat döntögetek, halálra idegelem vele õket :D :D Focust is igyekszem ésszel használni, Hacsival is normálisan közlekedek (bár még mindig nincs bekötve a lambda, szóval nem tudom mennyi lesz a fogyi)
Azért az nem tûnik kevésnek, vagy csak élvezed, ahogy megy :) Túlfogyasztás lehet a rosszul betanult vezetési stílus miatt, szenzor hiba vagy injektor hiba miatt is. Sajnos sokan ott rontják el,hogy újonnan elkezdik óvatosan bejáratni. Dinamikusan használva az elsõ 8e km után a fogyasztás alacsonyabb lesz, mint a kímélve használt kollégáknál. Nekem az erõsebb 1.6 is simán elvolt 8 alatt, pedig szerettem ahogy pörög, volt aki 5 alatt járt vele. Bár ezek 2-es fókák voltak, amik nehezebbek is. Az alul-motorizált 1.6-os Mondeok is ennyivel (8) járnak el.

Tegyél bele spurit ;) :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tschangow 2011 aug. 22, 09:12 pm-kor.
tschangow
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 04:49 pm

Hozzászólás Szerző: tschangow »

bepi81 írta:
tschangow írta:Kigurulni csakis sebességben szabad, olyan fokozatban, hogy a fordulat ne essen 1000 (markankent eltero) alá. Ilyenkor nincs fogyi, felgyorsitani gyorsan kell a leheto legalacsonyabb fokozatokban. Ez elég sokat számit. :twisted:
Ez helyszínfüggõ. Alapból én is jobban szeretem a motorféket, de ha mindent belátok, és felénk az Alföld ilyen selejt típus (jobbra se lejt, meg balra se lejt... :lol: ), akkor gurulok is 300m-t, majd sebességbe rakom és motorfék a végén...szokás-megszokás kérdése... :wink:
Motorfék esetén nincs befecsi a vágási fordulatszámig, alapjáraton viszont van, így a kigurulás fogyasztással jár. Ezenfelül egy rakás gázpedál kezelési trükk van. Anno mértünk ilyeneket még laboron, egy telemûszerezett jármûvel, ahol milliliter pontossággal mértük a fogyasztást.
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

WOW! Mesélhetnél még a tapasztalatokról, mert érdekel, bár már csak holnap fogom tudni elolvasni... :roll: De holnap folytathatjuk a témát...

Amúgy, ugyan gurulásnál van egy alapjárati fogyasztás, ez igaz, de hosszabban tudsz így gurulni, mint a fogyasztás nélküli motorfékkel. Ezért írtam, hogy helyzet és helyszínfüggõ, legszerencsésebb, ha megfelelõen tudja kombinálni az ember a kettõt. :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
tschangow
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 04:49 pm

Hozzászólás Szerző: tschangow »

bepi81 írta:WOW! Mesélhetnél még a tapasztalatokról, mert érdekel, bár már csak holnap fogom tudni elolvasni... :roll: De holnap folytathatjuk a témát...

Amúgy, ugyan gurulásnál van egy alapjárati fogyasztás, ez igaz, de hosszabban tudsz így gurulni, mint a fogyasztás nélküli motorfékkel. Ezért írtam, hogy helyzet és helyszínfüggõ, legszerencsésebb, ha megfelelõen tudja kombinálni az ember a kettõt. :wink:
Ez tény, de egy negyedikbe mártott kiguruláskor alig van motorfék. Egyébként a legjobb, ha bringával jár az ember. A fogyasztási rekordom 210 km-en egy szendvics, egy Snickers és 3 liter víz. :) :)
Válasz küldése