Kuplung problémák

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
beni777
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2010 jún. 30, 11:46 am
Tartózkodási hely: Zala megye / Gutorfölde

gecsakuplung

Hozzászólás Szerző: beni777 »

Mint tudjátok megvettem gecsa kocsiját :D
A mai napig imádom :D

Csak, hogy a sok panaszos mellé jöjjek 70nél ha letalpalom 5ben a gázt akkor full elcsúszik :d na?
:D
Igencsak kuplungszett csere elõtt állok nemgondoljátok? :D
SMS46
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011 márc. 12, 04:31 pm

Hozzászólás Szerző: SMS46 »

Ghee írta:Szia SMS46!

Olvass vissza ebben a topikban és megtalálod a probléma okát. A jelekbõl ítélve nem cseréltek szerkezetet, csak tárcsát vagy leginkább semmit sem.

Akkor komplett kuplung szett csere lesz. Köszi
E11 Liftback 4E-FE
adam.koszegi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011 máj. 24, 08:31 pm
Tartózkodási hely: Budapest, Magyarország

Hozzászólás Szerző: adam.koszegi »

Bakerman írta:Üdv!

A kocsit megnézettem két autószerelõvel. Az egyik azt mondta, hogy ez tuttira lendkerekes, a másik meg azt hogy a ferrodol réteg a hõ hatására tapad, kenõdik a lenkerékre és azért van ez a rángatózás.
most akkor döntse el az ember mi tévõ legyen.
Tisztelettel
Sziasztok!

Szintén kuplung problémával küzdök, és eléggé tanácstalan vagyok.
A jelenség teljesen megegyezik az említett rángatással, ami csak 1-esben, indulásnál jelentkezik. Az én esetemben is volt kuplungtárcsa, szerkezet- és kinyomócsapágy csere kb. 1 évvel ezelõtt. Kb. tavaly ilyenkor jelentkezett elõször a probléma, akkor a kuplungtárcsa-cserétõl vártam a megoldást. 1 éve néha elõjön, néha megszûnik - és ez az igazán furcsa benne. Nem tudom kötni sem hõhöz, sem idõjáráshoz, sem terheléshez, teljesen random csinálja, néha rángat, néha pedig teljesen finoman lehet vele elindulni. Nemrég szétszedte a szerelõm a járgányt, egy fõtengely-szimmering cserére. Kitisztítottuk a kuplungot, ami tele volt barnás-vöröses porral, és a súrlódó felületeken pici darabok voltak, mintha a por állt volna össze. 3 napig tökéletes volt, most pedig megint csinálja, megint rángat, de szintén teljesen kiszámíthatatlanul.

Azt gondolom - józan ésszel, nem vagyok szakértõ - hogy a lerakódott por okozza az egyenetlenséget, és ezzel a rángatást. A kérdés, hogy mi erre az orvosság?

Köszi elõre is a véleményeket, ötleteket.

Ádám
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

minden sebességben rángat?
-próbáld ki, hogy nem 95-ös tescós osanos vagy akármilyen bengát tankolsz.(etanoltse)
Tegyél bele valami jobbat, pl omv carerra (maxxxmotion) 95-öst.
Kuplung miatt nem szokott rángatni, az vagy fog, vagy nem....
Talán gyújtás probléma is lehet, elõbb kísérletezz az üzemanyaggal sztem.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
adam.koszegi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011 máj. 24, 08:31 pm
Tartózkodási hely: Budapest, Magyarország

Hozzászólás Szerző: adam.koszegi »

Sancy írta:minden sebességben rángat?
-próbáld ki, hogy nem 95-ös tescós osanos vagy akármilyen bengát tankolsz.(etanoltse)
Tegyél bele valami jobbat, pl omv carerra (maxxxmotion) 95-öst.
Kuplung miatt nem szokott rángatni, az vagy fog, vagy nem....
Talán gyújtás probléma is lehet, elõbb kísérletezz az üzemanyaggal sztem.
Egyértelmûen a kuplungról van szó, a motor minden körülmények között hibátlanul dolgozik, csak OMV-nél tankolok. A rángatás csak elsõ fokozatban, indulásnál jelentkezik, és az említett elõzmények alapján gyanakszom arra, hogy valamilyen lerakódás keletkezik a kuplungtárcsa súrlódó felületén, ami egyenetlenséget, ezáltal rángatást okoz. Ha már felengedtem, teljesen jó, nem csúszott még meg sosem.
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

adam.koszegi írta:
Sancy írta:minden sebességben rángat?
-próbáld ki, hogy nem 95-ös tescós osanos vagy akármilyen bengát tankolsz.(etanoltse)
Tegyél bele valami jobbat, pl omv carerra (maxxxmotion) 95-öst.
Kuplung miatt nem szokott rángatni, az vagy fog, vagy nem....
Talán gyújtás probléma is lehet, elõbb kísérletezz az üzemanyaggal sztem.
Egyértelmûen a kuplungról van szó, a motor minden körülmények között hibátlanul dolgozik, csak OMV-nél tankolok. A rángatás csak elsõ fokozatban, indulásnál jelentkezik, és az említett elõzmények alapján gyanakszom arra, hogy valamilyen lerakódás keletkezik a kuplungtárcsa súrlódó felületén, ami egyenetlenséget, ezáltal rángatást okoz. Ha már felengedtem, teljesen jó, nem csúszott még meg sosem.
Nekem szinte pontosan ez volt a jelenség, de csak dinaminkus indilásnál. Ha óvatosan indultam, akkor nem rángatott.
A megoldás a teljes kuplungszett(!!!) csere volt, nem külön-külön, hanem egyben, szettben, hogy minden kuplung alkatrész új legyen. A hiba eltûnt.
Megnézve a régi kuplungot semmilyen törés, vagy deformáció nem látszik rajta, nem tudom, mi nem volt benne jó, de tény, hogy az új szettel eltûnt a hibajelenség.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
adam.koszegi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011 máj. 24, 08:31 pm
Tartózkodási hely: Budapest, Magyarország

Hozzászólás Szerző: adam.koszegi »

Bepi, milyen kuplungszettet vettél? hol? mennyibe került?

Azt mondják, nem mindegy, milyen gyártó alkatrészét építed be... Nem meglepõ módon...
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

adam.koszegi írta:Bepi, milyen kuplungszettet vettél? hol? mennyibe került?

Azt mondják, nem mindegy, milyen gyártó alkatrészét építed be... Nem meglepõ módon...
A Toyotának két beszállítója van, az egyik az AISIN ASKO, a másik a LUK. (legalábbis az E11-ek esetében így van)
Én az AISINt választottam, autósboltban 25-30.000 Ft-ba kerül. Mégegyszer mondom, gyári beszállító, tehát biztosan jó. És, mily meglepõ, tényleg. :wink:

Írtad, hogy cseréltél tárcsát, meg a többit, de, ha ezt nem egyidõben, egy szettben tetted, az hiba, elsõsorban anyagilag, de mint látszik mûszakilag is. Ugyanis, ha külön cserélgeted az x százezer km-t futott kuplung egyes részeit, úgy az új alkatrészt rövid idõn belül elnyírja a régi kopott, amihez csatlakozik, amivel együtt dolgozik, így pár tízezer km után is újra kuplung hiba jelentkezhet. Ezért a kuplungot minden esetben szigorúan csak szettben érdemes/ajánlott cserélni. Mondjuk, egy valamire való szerelõ máshogy nem is fog hozzá... :wink:

Félreértés ne essék, nem vagyok autószerelõ, nem értek hozzá, de a csabai Toyota szervizbe hordom a kocsit, jóban vagyok az ottani szervizvezetõvel és elég sokat beszélgettünk errõl. Tizenéve dolgozik a Toyotánál, rendszeresen járnak képzésekre (legutóbb Németországban voltak novemberben), így azt gondolom, hihetek neki ezügyben. Azt mondta, úgy nem is vállal kuplung cserét, ha az illetõ nem szettben akarja, mert az igen magas munkadíj kidobott pénz, ha pár tízezer km után visszaviszi a tulaj az autót, hogy nem jó a kuplung. Akkor kérje el újra a munkadíjat?? Ugyanez a helyzet a hosszbordásszíjjal is. Csak a GATES-el dolgozik, neki az vált be, minden más márkával már voltak gondok. Ezek amolyan "élet vize" szabályok nála. :lol:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
adam.koszegi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011 máj. 24, 08:31 pm
Tartózkodási hely: Budapest, Magyarország

Hozzászólás Szerző: adam.koszegi »

Szerencsére az én szerelõm is abszolút megbízható, és meglehetõsen szilárd elveket vall, hasonlóan a csabai kollégához... :)
Szóval együtt lett cserélve a cucc, szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy. Olvastam itt, hogy egyes vélemények szerint érdemes szabályoztatni a lendkereket kuplungcsere alkalmával. Na, ez az, amirõl még nem hallottam ezelõtt sosem, fõleg, hogy a lendkerék tömege igen fontos, ha jól tudom, amit a szabályozás nyilván csökkent... Nade ez már túlmutat az én hozzáértésemen. :)

Most egyelõre még használom, meglátjuk, hogy viselkedik, meg közben kiderítem, hogy milyen alkatrész ment bele a múltkor. Tuti nem Aisin volt, mert emlékeznék a nevére...

Mindenesetre köszönöm a hozzászólásokat, ötleteket! :)
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

nemogeri írta:Sziasztok!

A következõ témában szeretném a segítségeteket kérni, mert már nem tudok kihez fordulni.
Van egy 98-as 1,4-es Corollám. A probléma a következõképpen kezdõdött:

Tolattam ki valahonnan, kinyomom a kuplungot és nem állt meg az autó, valamint váltásoknál éreztem, hogy mintha levegõs lenne a kuplung lassan ugrik vissza az alaphelyzetébe. Még menni tudtam vele, de mondták, hogy fõhenger hiba, ezért azt kicseréltem.
Ekkor jó is lett, de csak nagyon rövid ideig.
Majd használom tovább és azt tapasztalom, hogy elkezd csúszni a kuplung, menet közben, sebességben felpörög a motor és a kocsi alig megy.
Levettem a váltót, megkuplungoztam, kicseréltem a tárcsát, a szerkezetet és a kinyomócsapágyat, lendkereket felcsiszoltam.
Összeraktam, jónak tûnt, majd melegen, városi használat során megint elkezdett 2000-es fordulat körül felbõgni a motor.
Mindent kicseréltem rajta, gondoltam, hogy ez már csak a munkahenger lehet, így azt is kicseréltem.
Most új benne minden és most is ezt csinálja. Városi használatban melegen.
Ha országúton használom és ha hideg nincs gond, de városi használatban elõjön rajta ez a hiba. Van, hogy megyek vele 100 kilométert autópályán, utána beérek egy városba és minden ok, majd, ha sokat kuplungolok megint elkezdi.

Egyszerûen nem értem és nagyon tanácstalan vagyok, kicseréltem rajta mindent és még mindig nem jó!

Ha valaki tud valami infót errõl kérem segítsen!

Köszönöm
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
Bakerman
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2008 aug. 27, 05:27 pm
Tartózkodási hely: Veszprém

Hozzászólás Szerző: Bakerman »

üdv!

A kuplung problémával kapcsolatos megkeresésre a következõket tudom mondani.
A kuplungot kicseréltettem - itt a fóromon ajánlott - Aisin tipusura, valamint síkoltattam a lendkereket is. Most tökéletes a kocsi. Nem rángat, normálisan indul. Minden a legnagyobb rendben van vele.
betennék képet róla. de nem tudok.


tisztelettel
Nagy Péter
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Reméljük nem lesz vele problémád hosszú kilómétereken keresztül!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Bakerman
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2008 aug. 27, 05:27 pm
Tartózkodási hely: Veszprém

Hozzászólás Szerző: Bakerman »

Köszönöm szépen!

Nagy harc volt, mert vagy 3x cseréltem kuplungot mire jó lett. Már a teljes kuplung cseréjén gondolkoztam és a bontókat nézegettem. A szerencse a szerencsétlenségben , hogy a sógorom autószerelõ és így viszonylag könnyen megoldódott a szerelési probléma. Az Õ tanácsára síkoltattam a lendkereket is. jah és a sachs tipusú kuplung 50- 60.000 Ft míg az aisin meg 26.000 ft volt.
A kocsival egyébként meg vagyok nagyon elégedve jól fogyaszt és jól is megy mindezek ellenére.

egyenlõre ennyi.

üdvözlettel
Nagy Péter
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

Újabban feltûnt, hogy a kuplung pedál kissé lassabban jön föl kuplungolás után. Érezni, hogy ilyenkor a szokásoshoz képest gyengébb a visszatérítõ erõ. Amikor ezt csinálja és egymás gyorsan egymás után 3x-4x tövig benyomom és felengedem, akkor utána a szokásos sebességgel és erõvel/sebességgel feljön. De fél perc múlva a következõ lámpánál már újra lassabb/gyengébb, nem szokott magához térni csak a kocsi leállítása után másnapra.
Csak akkor csinálja, ha a motor váltó stb. minden nagyon meleg, mondjuk 1.5 óra pályázás után, akkor viszont mindig.

A pedálnak a "gyenge" kis visszatérítõ rugója az rendben van.
Mi adja a visszatérítõ erõt? A kuplung szerkezet? Vagy a kuplung munkahengerben van visszatérítõ rugó?

Eddig a pedál munkahengerére gyanakodtam, mert az évek óta nyikorog (nem vészesen), amúgy nem folyik, a pedál is szokott "kattanni" benyomás elején, ha olyanja van, de azt a tengelyénél lévõ csap kopására fogtam.
A folyadékot decemberben cseréltettem, szintje OK.

Eddig nem tûnt fel, de emlékszem, hogy régebben is éreztem ilyet néha (mert nem szoktam egyszerre sokat menni), de nem ennyire feltûnõen. Olyankor a gumiszõnyeget igazgattam, mert olyan érzés mintha az szorult volna oda, de nem... Most, hogy hetente többszáz / ezer km-t megyek, megfigyeltem, hogy mindig hazafele a pályázás utáni BP dugóban jön elõ, reggel hasonló körülmények között nem volt ilyen gond (újabban inkább korán kelek és akkor dugó sincsen :) ).
A meleg nem hat annyira a pedál munkahengerére, azért gondolom, hogy máshol lehet a hibaforrás, inkább a váltón lévõ munkahenger van kitéve a melegnek, vagy a kuplungszerkezet.

Egyáltalán kell aggódnom a probléma miatt? Trélerezésnek mennyi az esélye? Jó lenne tudni mi okozza.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

A fõhenger, vagy a munkahenger átereszt. Cseréld ki õket, vagy vegyél hozzájuk felújító szettet.
Válasz küldése