Lengéscsillapító
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zoo!
Nehogy elvidd így vizsgára. HA át is megy, nagyon sokba kerül majd. Azt a pár napot kibírod még! Addig kipucolod alaposan a fényezés után (tiszta por minden).
Fotózgatod, nézegeted stb.
Majd ha megjött minden és bent vanna a gátlók, akkor jöhet a mûszaki. Még így is lehet kedvesnek kell majd lenned (adja ég, hogy ne legyen így).
Nehogy elvidd így vizsgára. HA át is megy, nagyon sokba kerül majd. Azt a pár napot kibírod még! Addig kipucolod alaposan a fényezés után (tiszta por minden).
Fotózgatod, nézegeted stb.
Majd ha megjött minden és bent vanna a gátlók, akkor jöhet a mûszaki. Még így is lehet kedvesnek kell majd lenned (adja ég, hogy ne legyen így).
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Pepe
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 531
- Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
EgyetértekPacsker írta:Zoo!
Nehogy elvidd így vizsgára. HA át is megy, nagyon sokba kerül majd. Azt a pár napot kibírod még! Addig kipucolod alaposan a fényezés után (tiszta por minden).
Fotózgatod, nézegeted stb.
Majd ha megjött minden és bent vanna a gátlók, akkor jöhet a mûszaki. Még így is lehet kedvesnek kell majd lenned (adja ég, hogy ne legyen így).
MR2 - 2001
- Ghee
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 286
- Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Szóval az elõbbi "nem semmi a különbség"-et javítanám... sportos, de nem kényelmesre és esetleg megkockáztatom a veszélyes jelzõt is nagyobb sebességnél.
Hosszabb útra mentünk a hétvégén (még a téli 165/70R14 van fenn) és kifejezetten zavart a feszesség, pattogás (túlcsillapított lenne???). Ilyen a gyári állapota az E11-nek??? Guminyomás elöl 2,2 hátul 2,1. Rövid utakon, Pesten azt hittem az útnak köszönhetem a kormányon érezhetõ rázkódásokat, de nem. Teljesen sima úton is érzek rezonanciát (ami a kasztnin is érzõdik) a kormányon, ami korábban nem volt érezhetõ - minden úthibát sokkal intenzívebben hoz a tudomásomra. Keresztbordákra, kis úthibákra is hangosan reagál most az autó. 90 km/h-nál ha rosszabb úton haladok kifejezetten az az érzésem, mintha nem lenne tökéletes kapcsolatban az úttal az elsõ két kerék. Mi lehet a gond szerintetek? Túlcsillapított az elsõ futómû ezáltal? Nincs viszonyítási alapom, csak a régi, javítás elõtti állapot, ahol nem volt már tûréshatáron belül a lengéscsillapítottság. A régi állapot komfortosabb volt, ez pedig feszes, rázkódós, pattogós hosszabb úton már a csuklómat is fárasztja.
Papíron a Toyodiy által írt cikkszámú elsõ lengéscsillapítók vannak beszerelve (a toyodiy-en kétféle cikkszám van, nem tudom mi a különbség, mindkettõnél szerepel az EE111 tipuskód), persze ezt nem tudom hol keressem a lengéscsillapítón, hisz nincs rajta semmi matrica... lehet be van ütve valahova?
Lengéscsillapító mérésén hogy jelentkezik a túlcsillapítotság? Csak mert megméretném a szervizben, ahol cserélték, úgy, hogy látom mit tesznek.
Mindenesetre beszélek a szervizzel, kiváncsi vagyok mit mondanak így elsõre...
Hosszabb útra mentünk a hétvégén (még a téli 165/70R14 van fenn) és kifejezetten zavart a feszesség, pattogás (túlcsillapított lenne???). Ilyen a gyári állapota az E11-nek??? Guminyomás elöl 2,2 hátul 2,1. Rövid utakon, Pesten azt hittem az útnak köszönhetem a kormányon érezhetõ rázkódásokat, de nem. Teljesen sima úton is érzek rezonanciát (ami a kasztnin is érzõdik) a kormányon, ami korábban nem volt érezhetõ - minden úthibát sokkal intenzívebben hoz a tudomásomra. Keresztbordákra, kis úthibákra is hangosan reagál most az autó. 90 km/h-nál ha rosszabb úton haladok kifejezetten az az érzésem, mintha nem lenne tökéletes kapcsolatban az úttal az elsõ két kerék. Mi lehet a gond szerintetek? Túlcsillapított az elsõ futómû ezáltal? Nincs viszonyítási alapom, csak a régi, javítás elõtti állapot, ahol nem volt már tûréshatáron belül a lengéscsillapítottság. A régi állapot komfortosabb volt, ez pedig feszes, rázkódós, pattogós hosszabb úton már a csuklómat is fárasztja.
Papíron a Toyodiy által írt cikkszámú elsõ lengéscsillapítók vannak beszerelve (a toyodiy-en kétféle cikkszám van, nem tudom mi a különbség, mindkettõnél szerepel az EE111 tipuskód), persze ezt nem tudom hol keressem a lengéscsillapítón, hisz nincs rajta semmi matrica... lehet be van ütve valahova?
Lengéscsillapító mérésén hogy jelentkezik a túlcsillapítotság? Csak mert megméretném a szervizben, ahol cserélték, úgy, hogy látom mit tesznek.
Mindenesetre beszélek a szervizzel, kiváncsi vagyok mit mondanak így elsõre...
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Én a leírásod alapján inkább centir problémára gondolok, nézesd meg a centírozást egy gumisnál (mind a négy keréknél), nézd meg, hogy súly hiányzik-e valamelyik kerékrõl, ha ez nem szünteti meg, akkor meg akkor pattog el egy kocsi rossz úton, ha nemhogy túlcsillapít, hanem egyáltalán nincs csillapítása már a lengéscsillapítónál, vagyis kuka.Ghee írta:Szóval az elõbbi "nem semmi a különbség"-et javítanám... sportos, de nem kényelmesre és esetleg megkockáztatom a veszélyes jelzõt is nagyobb sebességnél.
Hosszabb útra mentünk a hétvégén (még a téli 165/70R14 van fenn) és kifejezetten zavart a feszesség, pattogás (túlcsillapított lenne???). Ilyen a gyári állapota az E11-nek??? Guminyomás elöl 2,2 hátul 2,1. Rövid utakon, Pesten azt hittem az útnak köszönhetem a kormányon érezhetõ rázkódásokat, de nem. Teljesen sima úton is érzek rezonanciát (ami a kasztnin is érzõdik) a kormányon, ami korábban nem volt érezhetõ - minden úthibát sokkal intenzívebben hoz a tudomásomra. Keresztbordákra, kis úthibákra is hangosan reagál most az autó. 90 km/h-nál ha rosszabb úton haladok kifejezetten az az érzésem, mintha nem lenne tökéletes kapcsolatban az úttal az elsõ két kerék. Mi lehet a gond szerintetek? Túlcsillapított az elsõ futómû ezáltal? Nincs viszonyítási alapom, csak a régi, javítás elõtti állapot, ahol nem volt már tûréshatáron belül a lengéscsillapítottság. A régi állapot komfortosabb volt, ez pedig feszes, rázkódós, pattogós hosszabb úton már a csuklómat is fárasztja.
Papíron a Toyodiy által írt cikkszámú elsõ lengéscsillapítók vannak beszerelve (a toyodiy-en kétféle cikkszám van, nem tudom mi a különbség, mindkettõnél szerepel az EE111 tipuskód), persze ezt nem tudom hol keressem a lengéscsillapítón, hisz nincs rajta semmi matrica... lehet be van ütve valahova?
Lengéscsillapító mérésén hogy jelentkezik a túlcsillapítotság? Csak mert megméretném a szervizben, ahol cserélték, úgy, hogy látom mit tesznek.
Mindenesetre beszélek a szervizzel, kiváncsi vagyok mit mondanak így elsõre...
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Ghee
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 286
- Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Most cserélték a csillapítót és azzal vannak ezek a problémák, elõtte rázkódás nem volt érezhetõ a kormányon (bármilyen sebességnél). Olyasmihez hasonlítható még, mintha 3 bar lenne az elsõ kerekekben, pedig 2,2.
Holnap viszem vissza hozzájuk, próbaútra akarnak menni, de ragaszkodni fogok egy méréshez is. Kíváncsi leszek mi lesz...
Holnap viszem vissza hozzájuk, próbaútra akarnak menni, de ragaszkodni fogok egy méréshez is. Kíváncsi leszek mi lesz...
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
- Biagio
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2864
- Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
- Tartózkodási hely: majdnem Bp.
havazoo írta:Sziasztok!
'86-os sedant hajtok (1.3 benzin), és a segítségetekre lenne szükségem. Hol találhatnék igényes ültetõrugókat (vagy egyébb megoldást) az autóhoz? Illetve egy ezek beszerelése járhat-e hosszútávon hátrányokkal az autóra nézve? Elõre is köszi
Addig is pár kép az autóról(több: http://havazoo.freewb.hu/index.php?p=15286&lap=1)
Lobo írta:Nagyon jó képek!
Csocsó írta:Jók a képek!
Én a helyedben ha már rugót cserélek, akkor vele együtt gátlót is vennék, ugyanis a kettõ együtt (kellene, hogy) jár(jon). A gyári gátló biztosan nem örülne egy ültetõrugónak.
Viszont légyszives figyelj oda a témanyitásokkal, mert erre a témára ebben a formában semmi szükség. Az ültetés szerintem bõven belefér a lengéscsillapítós topicba, a képeid pedig a bemutatkozáshoz, vagy saját projekthez.
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem

No injektor No ABS No Computer No problem

- Bohi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Hi!
Szép verda és tényleg nagyon jók a képek! Nekem is ilyen corollám van, bár pár dolgot már kicseréltem rajta. Nézdd meg a projectem.
Rugókat pont ehhez a típushoz nem lehet kapni, de pár fiatalab corollának a rugói jók bele. Pl ae92, ahhoz lehet kapni ültetõrugókat. A konira sokan azt mondják, hogy utcára nagyon kemény, viszont az APEX rugókat többen dicsérik. Az viszont igaz, hogy máshol lesz a rugóút és a lengéscsillapítónak is máshogy kéne dolgoznia. Abból már nagyobb a választék, olyan 25-30 per db. Pl KONI vagy KYB... A gyári csillapítók nem biztos, hogy sokáig bírnák. Bár sokaknak a klubból vágott rugóik vannak és gyári csillapítókkal járnak, pl én is.
Átmeneti megoldás, de nem kell hozzá sok lóvé. Egy golf vágott rugó hátra, elöl meg az elsõt vágtuk meg...
Király réti talira reméljük eljössz!
Üdv
Szép verda és tényleg nagyon jók a képek! Nekem is ilyen corollám van, bár pár dolgot már kicseréltem rajta. Nézdd meg a projectem.
Rugókat pont ehhez a típushoz nem lehet kapni, de pár fiatalab corollának a rugói jók bele. Pl ae92, ahhoz lehet kapni ültetõrugókat. A konira sokan azt mondják, hogy utcára nagyon kemény, viszont az APEX rugókat többen dicsérik. Az viszont igaz, hogy máshol lesz a rugóút és a lengéscsillapítónak is máshogy kéne dolgoznia. Abból már nagyobb a választék, olyan 25-30 per db. Pl KONI vagy KYB... A gyári csillapítók nem biztos, hogy sokáig bírnák. Bár sokaknak a klubból vágott rugóik vannak és gyári csillapítókkal járnak, pl én is.
Király réti talira reméljük eljössz!
Üdv
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Az enyémnél annyira kemény volt a csillapítás, hogy nem tudtad benyomni az elejét. Tönkre is vágta a toronycsapágyam.Ghee írta:Most cserélték a csillapítót és azzal vannak ezek a problémák, elõtte rázkódás nem volt érezhetõ a kormányon (bármilyen sebességnél). Olyasmihez hasonlítható még, mintha 3 bar lenne az elsõ kerekekben, pedig 2,2.
Holnap viszem vissza hozzájuk, próbaútra akarnak menni, de ragaszkodni fogok egy méréshez is. Kíváncsi leszek mi lesz...
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bohi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Hát annyi, hogy nem lesz annyira kényelmes pl pesten vagy vmi nagy városban...havazoo írta:Illetve egy ezek beszerelése járhat-e hosszútávon hátrányokkal az autóra nézve?
Pattogni fog, kemény lesz és egy szép felnivel ki..szott jól fog kinézni!
Elnézve az autód így képrõl nincs annyira szétrohadva, hogy szétszakadjon a tornyod...
Egyéb más hátrányod nem lesz sztem...
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Havazoo!
Nagyon jó képek és szép autó!
Várunk Királyréten! Ott megláthatod milyen a Bohi "tesó" autója, mire lenne neked szükséged stb stb!
Nagyon jó képek és szép autó!
Várunk Királyréten! Ott megláthatod milyen a Bohi "tesó" autója, mire lenne neked szükséged stb stb!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Ghee
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 286
- Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Na megvolt a mérés próbaúttal. Elsõ tengely 65-60% lengéscsollapítottság, hátul természetesen maradt 55-43% körül. Rákérdeztem, hogy ez hogy lehet, hogy új és "csak" 65% körüli az érték? Erre mutatott az adatbázisukban legalább 10 új ill újabb autót, tesztautót (találomra, mert némelyiknél nem is tudta, hogy nincs lengéscsillapító mérés, csak fékhatás) ahol szinte mindenhol 60-70% volt maximálisan a csillapítottság. Azt mondta, hogy ilyen értékek szoktak lenni. Próbaúton nem érezte rázósnak a futómûvet, pedig nekem kicsit kemény - gondolom megszoktam a régit, csak furák az eddig nem hallott zörejek keresztbordák esetén...bubidisc írta:Az enyémnél annyira kemény volt a csillapítás, hogy nem tudtad benyomni az elejét. Tönkre is vágta a toronycsapágyam.Ghee írta:Most cserélték a csillapítót és azzal vannak ezek a problémák, elõtte rázkódás nem volt érezhetõ a kormányon (bármilyen sebességnél). Olyasmihez hasonlítható még, mintha 3 bar lenne az elsõ kerekekben, pedig 2,2.
Holnap viszem vissza hozzájuk, próbaútra akarnak menni, de ragaszkodni fogok egy méréshez is. Kíváncsi leszek mi lesz...
Továbbá megmutatta, hogy a beszerelt alkatrésznél hol találom a cikkszámot. Ennek az elsõ 5 számjegye olvasható hátul, valamint az, hogy Kayaba gyártmányú "KYB" márkajelzéssel. A gátló gázos töltetû elvileg. Ezek után megköszönve a korrektséget távoztam, belenyugodva abba, hogy ez ilyen, így kell megszokni.
Ma voltunk az M3-as bevezetõszakaszán tesztelni és a szokásos autópályabetegség (hullámos útszakasz) eléggé rázós 130-nál (nem szitál a kormány, de rezeg kis amplitudóval). Sávváltásnál kicsit "úszósnak" éreztem az enyhe kormánymozdulatot. Továbbra is zavar a viselkedése, de mint látjátok gyári minden. Bizonyos úthibáknál (pl. macskaköves úton) néha valami erõsebben kopog mint eddig (toronycsapágy???). Szóval nem vagyok nyugodt, mert az autópályás teszt elég parázós volt a rázós útszakaszon. Nektek vannak ilyen autópályás tapasztalataitok?
Kifogytam a tippekbõl... lehetséges az, ha a virsli téligumit (165/70R14) lecserélem a nyárira (175/65R14) ezek a "problémák" enyhülnek? (Ehhez még két gumit is vennem kell...)
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
- Sancy
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
A toronycsapágynak búgó hangja van.
Bubinak lesz igaza, nézd át a stabokat, szilenteket meg a gömbfejeket.
Kormánymû fogasléc lötyögés?
A virsli guminak nem lehet sok köze hozzá, talán ha szálszakadásos...és centírozva sincs akkor talán.
Bubinak lesz igaza, nézd át a stabokat, szilenteket meg a gömbfejeket.
Kormánymû fogasléc lötyögés?
A virsli guminak nem lehet sok köze hozzá, talán ha szálszakadásos...és centírozva sincs akkor talán.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

