Lengéscsillapító

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Nincs projektem, ezért ide írom. Tegnap megtörtént a mûtét. Az elsõ lengéscsillapítókat és a járulékos alkatrészeit cserélték (a nemolcsó verzió lett végül) - nem hittem volna, hogy ennyire megszoktam a rossz lengéscsillapítókat, nem semmi a különbség. :) :vezet:
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Zoo!

Nehogy elvidd így vizsgára. HA át is megy, nagyon sokba kerül majd. Azt a pár napot kibírod még! Addig kipucolod alaposan a fényezés után (tiszta por minden).
Fotózgatod, nézegeted stb.
Majd ha megjött minden és bent vanna a gátlók, akkor jöhet a mûszaki. Még így is lehet kedvesnek kell majd lenned (adja ég, hogy ne legyen így).
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Pacsker írta:Zoo!

Nehogy elvidd így vizsgára. HA át is megy, nagyon sokba kerül majd. Azt a pár napot kibírod még! Addig kipucolod alaposan a fényezés után (tiszta por minden).
Fotózgatod, nézegeted stb.
Majd ha megjött minden és bent vanna a gátlók, akkor jöhet a mûszaki. Még így is lehet kedvesnek kell majd lenned (adja ég, hogy ne legyen így).
Egyetértek :o
MR2 - 2001
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Szóval az elõbbi "nem semmi a különbség"-et javítanám... sportos, de nem kényelmesre és esetleg megkockáztatom a veszélyes jelzõt is nagyobb sebességnél.

Hosszabb útra mentünk a hétvégén (még a téli 165/70R14 van fenn) és kifejezetten zavart a feszesség, pattogás (túlcsillapított lenne???). Ilyen a gyári állapota az E11-nek??? Guminyomás elöl 2,2 hátul 2,1. Rövid utakon, Pesten azt hittem az útnak köszönhetem a kormányon érezhetõ rázkódásokat, de nem. Teljesen sima úton is érzek rezonanciát (ami a kasztnin is érzõdik) a kormányon, ami korábban nem volt érezhetõ - minden úthibát sokkal intenzívebben hoz a tudomásomra. Keresztbordákra, kis úthibákra is hangosan reagál most az autó. 90 km/h-nál ha rosszabb úton haladok kifejezetten az az érzésem, mintha nem lenne tökéletes kapcsolatban az úttal az elsõ két kerék. Mi lehet a gond szerintetek? Túlcsillapított az elsõ futómû ezáltal? Nincs viszonyítási alapom, csak a régi, javítás elõtti állapot, ahol nem volt már tûréshatáron belül a lengéscsillapítottság. A régi állapot komfortosabb volt, ez pedig feszes, rázkódós, pattogós hosszabb úton már a csuklómat is fárasztja.

Papíron a Toyodiy által írt cikkszámú elsõ lengéscsillapítók vannak beszerelve (a toyodiy-en kétféle cikkszám van, nem tudom mi a különbség, mindkettõnél szerepel az EE111 tipuskód), persze ezt nem tudom hol keressem a lengéscsillapítón, hisz nincs rajta semmi matrica... lehet be van ütve valahova?

Lengéscsillapító mérésén hogy jelentkezik a túlcsillapítotság? Csak mert megméretném a szervizben, ahol cserélték, úgy, hogy látom mit tesznek.

Mindenesetre beszélek a szervizzel, kiváncsi vagyok mit mondanak így elsõre...
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Ghee írta:Szóval az elõbbi "nem semmi a különbség"-et javítanám... sportos, de nem kényelmesre és esetleg megkockáztatom a veszélyes jelzõt is nagyobb sebességnél.

Hosszabb útra mentünk a hétvégén (még a téli 165/70R14 van fenn) és kifejezetten zavart a feszesség, pattogás (túlcsillapított lenne???). Ilyen a gyári állapota az E11-nek??? Guminyomás elöl 2,2 hátul 2,1. Rövid utakon, Pesten azt hittem az útnak köszönhetem a kormányon érezhetõ rázkódásokat, de nem. Teljesen sima úton is érzek rezonanciát (ami a kasztnin is érzõdik) a kormányon, ami korábban nem volt érezhetõ - minden úthibát sokkal intenzívebben hoz a tudomásomra. Keresztbordákra, kis úthibákra is hangosan reagál most az autó. 90 km/h-nál ha rosszabb úton haladok kifejezetten az az érzésem, mintha nem lenne tökéletes kapcsolatban az úttal az elsõ két kerék. Mi lehet a gond szerintetek? Túlcsillapított az elsõ futómû ezáltal? Nincs viszonyítási alapom, csak a régi, javítás elõtti állapot, ahol nem volt már tûréshatáron belül a lengéscsillapítottság. A régi állapot komfortosabb volt, ez pedig feszes, rázkódós, pattogós hosszabb úton már a csuklómat is fárasztja.

Papíron a Toyodiy által írt cikkszámú elsõ lengéscsillapítók vannak beszerelve (a toyodiy-en kétféle cikkszám van, nem tudom mi a különbség, mindkettõnél szerepel az EE111 tipuskód), persze ezt nem tudom hol keressem a lengéscsillapítón, hisz nincs rajta semmi matrica... lehet be van ütve valahova?

Lengéscsillapító mérésén hogy jelentkezik a túlcsillapítotság? Csak mert megméretném a szervizben, ahol cserélték, úgy, hogy látom mit tesznek.

Mindenesetre beszélek a szervizzel, kiváncsi vagyok mit mondanak így elsõre...
Én a leírásod alapján inkább centir problémára gondolok, nézesd meg a centírozást egy gumisnál (mind a négy keréknél), nézd meg, hogy súly hiányzik-e valamelyik kerékrõl, ha ez nem szünteti meg, akkor meg akkor pattog el egy kocsi rossz úton, ha nemhogy túlcsillapít, hanem egyáltalán nincs csillapítása már a lengéscsillapítónál, vagyis kuka.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Most cserélték a csillapítót és azzal vannak ezek a problémák, elõtte rázkódás nem volt érezhetõ a kormányon (bármilyen sebességnél). Olyasmihez hasonlítható még, mintha 3 bar lenne az elsõ kerekekben, pedig 2,2.

Holnap viszem vissza hozzájuk, próbaútra akarnak menni, de ragaszkodni fogok egy méréshez is. Kíváncsi leszek mi lesz... :?
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

havazoo írta:Sziasztok!
'86-os sedant hajtok (1.3 benzin), és a segítségetekre lenne szükségem. Hol találhatnék igényes ültetõrugókat (vagy egyébb megoldást) az autóhoz? Illetve egy ezek beszerelése járhat-e hosszútávon hátrányokkal az autóra nézve? Elõre is köszi :)
Addig is pár kép az autóról :) (több: http://havazoo.freewb.hu/index.php?p=15286&lap=1)
Kép
Kép
Lobo írta:Nagyon jó képek!
Csocsó írta:Jók a képek!

Én a helyedben ha már rugót cserélek, akkor vele együtt gátlót is vennék, ugyanis a kettõ együtt (kellene, hogy) jár(jon). A gyári gátló biztosan nem örülne egy ültetõrugónak.

Viszont légyszives figyelj oda a témanyitásokkal, mert erre a témára ebben a formában semmi szükség. Az ültetés szerintem bõven belefér a lengéscsillapítós topicba, a képeid pedig a bemutatkozáshoz, vagy saját projekthez.
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Hi!

Szép verda és tényleg nagyon jók a képek! Nekem is ilyen corollám van, bár pár dolgot már kicseréltem rajta. Nézdd meg a projectem.
Rugókat pont ehhez a típushoz nem lehet kapni, de pár fiatalab corollának a rugói jók bele. Pl ae92, ahhoz lehet kapni ültetõrugókat. A konira sokan azt mondják, hogy utcára nagyon kemény, viszont az APEX rugókat többen dicsérik. Az viszont igaz, hogy máshol lesz a rugóút és a lengéscsillapítónak is máshogy kéne dolgoznia. Abból már nagyobb a választék, olyan 25-30 per db. Pl KONI vagy KYB... A gyári csillapítók nem biztos, hogy sokáig bírnák. Bár sokaknak a klubból vágott rugóik vannak és gyári csillapítókkal járnak, pl én is. :wink: Átmeneti megoldás, de nem kell hozzá sok lóvé. Egy golf vágott rugó hátra, elöl meg az elsõt vágtuk meg... :wink:
Király réti talira reméljük eljössz!

Üdv
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Ghee írta:Most cserélték a csillapítót és azzal vannak ezek a problémák, elõtte rázkódás nem volt érezhetõ a kormányon (bármilyen sebességnél). Olyasmihez hasonlítható még, mintha 3 bar lenne az elsõ kerekekben, pedig 2,2.

Holnap viszem vissza hozzájuk, próbaútra akarnak menni, de ragaszkodni fogok egy méréshez is. Kíváncsi leszek mi lesz... :?
Az enyémnél annyira kemény volt a csillapítás, hogy nem tudtad benyomni az elejét. Tönkre is vágta a toronycsapágyam.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

havazoo írta:Illetve egy ezek beszerelése járhat-e hosszútávon hátrányokkal az autóra nézve?
Hát annyi, hogy nem lesz annyira kényelmes pl pesten vagy vmi nagy városban... :lol:
Pattogni fog, kemény lesz és egy szép felnivel ki..szott jól fog kinézni! :wink:
Elnézve az autód így képrõl nincs annyira szétrohadva, hogy szétszakadjon a tornyod...
Egyéb más hátrányod nem lesz sztem...
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Havazoo!

Nagyon jó képek és szép autó!
Várunk Királyréten! Ott megláthatod milyen a Bohi "tesó" autója, mire lenne neked szükséged stb stb!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Üdv Havazooo.
Várunk Királyréten, Matyi, Bohi láthatáron egy újabb E8 Gt sedan??? :lol: :lol: :lol:
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

bubidisc írta:
Ghee írta:Most cserélték a csillapítót és azzal vannak ezek a problémák, elõtte rázkódás nem volt érezhetõ a kormányon (bármilyen sebességnél). Olyasmihez hasonlítható még, mintha 3 bar lenne az elsõ kerekekben, pedig 2,2.

Holnap viszem vissza hozzájuk, próbaútra akarnak menni, de ragaszkodni fogok egy méréshez is. Kíváncsi leszek mi lesz... :?
Az enyémnél annyira kemény volt a csillapítás, hogy nem tudtad benyomni az elejét. Tönkre is vágta a toronycsapágyam.
Na megvolt a mérés próbaúttal. Elsõ tengely 65-60% lengéscsollapítottság, hátul természetesen maradt 55-43% körül. Rákérdeztem, hogy ez hogy lehet, hogy új és "csak" 65% körüli az érték? Erre mutatott az adatbázisukban legalább 10 új ill újabb autót, tesztautót (találomra, mert némelyiknél nem is tudta, hogy nincs lengéscsillapító mérés, csak fékhatás) ahol szinte mindenhol 60-70% volt maximálisan a csillapítottság. Azt mondta, hogy ilyen értékek szoktak lenni. Próbaúton nem érezte rázósnak a futómûvet, pedig nekem kicsit kemény - gondolom megszoktam a régit, csak furák az eddig nem hallott zörejek keresztbordák esetén... :|
Továbbá megmutatta, hogy a beszerelt alkatrésznél hol találom a cikkszámot. Ennek az elsõ 5 számjegye olvasható hátul, valamint az, hogy Kayaba gyártmányú "KYB" márkajelzéssel. A gátló gázos töltetû elvileg. Ezek után megköszönve a korrektséget távoztam, belenyugodva abba, hogy ez ilyen, így kell megszokni.

Ma voltunk az M3-as bevezetõszakaszán tesztelni és a szokásos autópályabetegség (hullámos útszakasz) eléggé rázós 130-nál (nem szitál a kormány, de rezeg kis amplitudóval). Sávváltásnál kicsit "úszósnak" éreztem az enyhe kormánymozdulatot. Továbbra is zavar a viselkedése, de mint látjátok gyári minden. Bizonyos úthibáknál (pl. macskaköves úton) néha valami erõsebben kopog mint eddig (toronycsapágy???). Szóval nem vagyok nyugodt, mert az autópályás teszt elég parázós volt a rázós útszakaszon. Nektek vannak ilyen autópályás tapasztalataitok?

Kifogytam a tippekbõl... lehetséges az, ha a virsli téligumit (165/70R14) lecserélem a nyárira (175/65R14) ezek a "problémák" enyhülnek? (Ehhez még két gumit is vennem kell...)
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Stabkar szilent, kutyacsont, centír és rugó para is lehet. Toronycsapágy még nem jött volna ki.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

A toronycsapágynak búgó hangja van.
Bubinak lesz igaza, nézd át a stabokat, szilenteket meg a gömbfejeket.
Kormánymû fogasléc lötyögés?
A virsli guminak nem lehet sok köze hozzá, talán ha szálszakadásos...és centírozva sincs akkor talán.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Válasz küldése