E10 - (1992-1997)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szervusz!
Ha Sedan az autód, akkor 4 ajtósnak kell lennie. Ha 5 ajtós, akkor vagy liftback, vagy hatchback, vagy wagon.
Mindettõl függetlenül, a motortartó bakok elhelyezése azonos köbcentinél mm-re ugyanott van! Így tökéletesen egyenesen kellene állnia. A 4 bakból pontosan nem tudjuk melyikre gondolsz és az elcsavarodás pontosan mit is jelent. Küldj képeket róla és megpróbálunk segíteni.

Ha a motor / váltó (kuplung csere) már egyszer ki volt véve, akkor lehet kis oldal irányú eltérés, mivel a hossztartó 2 baknak a talpa és a két kereszttartó konzolja is minimálisan, de állítható!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Magyar001
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011 jan. 23, 01:32 am

Hozzászólás Szerző: Magyar001 »

Hello!Igen 4 ajtós én mondtam rosszul :) Az elsõ bakrol van szó ami a hûtõ mögött van ma csinálok róla képet és felteszem.
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Nem tudom kinek van esetleg tapasztalata dieselbõl. De mostanában amikor 1 vagy 2 nap állás után indítom 8nem minden alkalommal) az elsõ 4-5 másodpercben csak 3 henger megy. Aztán ha rálépek a gázpedálra újra megy mind a négy. Az indítás változatlanul kiválló. 1 sikkantás és azonnal indul. Arra gondolok, hogy az egyik porlasztó betegeskedik. Valakinek valami ötlet? Esetleg valami tisztító adalék vagy ilyesmi?
MR2 - 2001
horiati
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009 jún. 05, 05:49 pm
Tartózkodási hely: Veszprém megye - Csetény

Hozzászólás Szerző: horiati »

Sziasztok!

Hamarosan féktárcsa és betét cserére szorulok. Érdeklõdnék, hogy mi a tapasztalat, melyik márkájú tárcsa, betét jobb. Elsõsorban arra gondolok, hogy jól fogjon, ne nyikorogjon, mert attól megõrülök! A kínálat persze széleskörû. Ja, és hol érdemes venni? Elõre is köszi!
'93 E10 Liftback 2.0 D
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Szia!

Gyárit és csakis gyárit vegyél. Van már tapasztalatom mindenféle betéttel, a gyárit nem ûbereli semelyik.

Tárcsánál ugyanez a helyzet. Most hajítottam le a gyári tárcsákat, mert az elmúlt 350.000 km már meglátszott a vállasodásban. Ezt utángyártottal nem tudod megcsinálni!
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Pepe írta:Nem tudom kinek van esetleg tapasztalata dieselbõl. De mostanában amikor 1 vagy 2 nap állás után indítom 8nem minden alkalommal) az elsõ 4-5 másodpercben csak 3 henger megy. Aztán ha rálépek a gázpedálra újra megy mind a négy. Az indítás változatlanul kiválló. 1 sikkantás és azonnal indul. Arra gondolok, hogy az egyik porlasztó betegeskedik. Valakinek valami ötlet? Esetleg valami tisztító adalék vagy ilyesmi?
Porlasztó csúcs tipikus problémája, ha már nem porlaszt tökéletesen. A nagyon precíz kis tû, ami mozog benne, már meg van szorulva. Ilyenkor azt cserélni kell, mert nem javítható. Adagolós szakik kiveszik és porlasztási képet néz, lecsekkolják melyik a rossz, aki mást ígér, vagy mond az nem mond teljesen igazat.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Bruce E9 írta:
Pepe írta:Nem tudom kinek van esetleg tapasztalata dieselbõl. De mostanában amikor 1 vagy 2 nap állás után indítom 8nem minden alkalommal) az elsõ 4-5 másodpercben csak 3 henger megy. Aztán ha rálépek a gázpedálra újra megy mind a négy. Az indítás változatlanul kiválló. 1 sikkantás és azonnal indul. Arra gondolok, hogy az egyik porlasztó betegeskedik. Valakinek valami ötlet? Esetleg valami tisztító adalék vagy ilyesmi?
Porlasztó csúcs tipikus problémája, ha már nem porlaszt tökéletesen. A nagyon precíz kis tû, ami mozog benne, már meg van szorulva. Ilyenkor azt cserélni kell, mert nem javítható. Adagolós szakik kiveszik és porlasztási képet néz, lecsekkolják melyik a rossz, aki mást ígér, vagy mond az nem mond teljesen igazat.
És ez amúgy mennyire zsebbe nyúlós feladat?
Bár mostanában megint nem csinálja pedig voltam vele Ausztriában nagy hidegben stb...
MR2 - 2001
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Pepe írta:
Bruce E9 írta:
Pepe írta:Nem tudom kinek van esetleg tapasztalata dieselbõl. De mostanában amikor 1 vagy 2 nap állás után indítom 8nem minden alkalommal) az elsõ 4-5 másodpercben csak 3 henger megy. Aztán ha rálépek a gázpedálra újra megy mind a négy. Az indítás változatlanul kiválló. 1 sikkantás és azonnal indul. Arra gondolok, hogy az egyik porlasztó betegeskedik. Valakinek valami ötlet? Esetleg valami tisztító adalék vagy ilyesmi?
Porlasztó csúcs tipikus problémája, ha már nem porlaszt tökéletesen. A nagyon precíz kis tû, ami mozog benne, már meg van szorulva. Ilyenkor azt cserélni kell, mert nem javítható. Adagolós szakik kiveszik és porlasztási képet néz, lecsekkolják melyik a rossz, aki mást ígér, vagy mond az nem mond teljesen igazat.
És ez amúgy mennyire zsebbe nyúlós feladat?
Bár mostanában megint nem csinálja pedig voltam vele Ausztriában nagy hidegben stb...
porlasztó csúcs darabja 16 eHUF volt az 1.8 D-be, de az nem jó a 2.0D-be. Csakis gyári Denso csúcsokat vegyél, Bo.....h és egyéb utángyártottal ne foglalkozz. Valószínûleg 1-et, vagy 2-õt kell cserélni csak.
Amúgy csak akkor jön ki ez a probléma, ha minimum 1 napig nem volt beindítva a motor és hideg van -5 fok alatt. Ha már aznap ment a moci, akkor 4 hengerrel indul általában. Mivel ez már jelentkezett valószínûleg már nem porlaszt tökéletesen, és ez csak romlani fog, ahogy berakódik.

Megszorulhat még attól is, hogy nedves, vizes, vagy rossz minõségû, koszos gázolajat tankoltál, esetleg a gázolajszûrõd kiszakadt.

Érdemes elvinni megnézetni egy porlasztóssal, lehetséges, hogy még menthetõ, vagy megmondja, hogy melyik mûködik jól és melyik rosszul.

Neked mennyit fogyaszt átlagban a 2.0D? Milyen körülmények között? Pályán mennyivel mégy vele? Olajfogyi?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
horiati
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009 jún. 05, 05:49 pm
Tartózkodási hely: Veszprém megye - Csetény

Hozzászólás Szerző: horiati »

DBandesz írta:Szia!

Gyárit és csakis gyárit vegyél. Van már tapasztalatom mindenféle betéttel, a gyárit nem ûbereli semelyik.

Tárcsánál ugyanez a helyzet. Most hajítottam le a gyári tárcsákat, mert az elmúlt 350.000 km már meglátszott a vállasodásban. Ezt utángyártottal nem tudod megcsinálni!

Szia! Köszi szépen a tanácsodat! Majd meggondolom, ha odakerülök. Az anyagi részét persze.
Múlt héten voltam Erdélyben és a kicsike 4.8 -as átlagot fogyasztott. Lakott területen kívül 100-110 -el mentem. Itthon a sok rövid úton 1-1.2 l-el többet eszik. Kellemes meglepi volt.
Na, szép napot mindenkinek!
'93 E10 Liftback 2.0 D
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Bruce E9 írta:
Pepe írta:
Bruce E9 írta: Porlasztó csúcs tipikus problémája, ha már nem porlaszt tökéletesen. A nagyon precíz kis tû, ami mozog benne, már meg van szorulva. Ilyenkor azt cserélni kell, mert nem javítható. Adagolós szakik kiveszik és porlasztási képet néz, lecsekkolják melyik a rossz, aki mást ígér, vagy mond az nem mond teljesen igazat.
És ez amúgy mennyire zsebbe nyúlós feladat?
Bár mostanában megint nem csinálja pedig voltam vele Ausztriában nagy hidegben stb...
porlasztó csúcs darabja 16 eHUF volt az 1.8 D-be, de az nem jó a 2.0D-be. Csakis gyári Denso csúcsokat vegyél, Bo.....h és egyéb utángyártottal ne foglalkozz. Valószínûleg 1-et, vagy 2-õt kell cserélni csak.
Amúgy csak akkor jön ki ez a probléma, ha minimum 1 napig nem volt beindítva a motor és hideg van -5 fok alatt. Ha már aznap ment a moci, akkor 4 hengerrel indul általában. Mivel ez már jelentkezett valószínûleg már nem porlaszt tökéletesen, és ez csak romlani fog, ahogy berakódik.

Megszorulhat még attól is, hogy nedves, vizes, vagy rossz minõségû, koszos gázolajat tankoltál, esetleg a gázolajszûrõd kiszakadt.

Érdemes elvinni megnézetni egy porlasztóssal, lehetséges, hogy még menthetõ, vagy megmondja, hogy melyik mûködik jól és melyik rosszul.

Neked mennyit fogyaszt átlagban a 2.0D? Milyen körülmények között? Pályán mennyivel mégy vele? Olajfogyi?
Köszönöm a tanácsokat megnézetem majd. Most már lesz idõm meg áprilisban vizsgája lesz az autónak, szóvala ddig rendbe kell mindent hozni rajta...
A fogyasztása ha nagy átlagban nézem, akkor 5 és 6 liter között van. télen 5,5és 6 között, nyáron inkább 5 és 5,5. Pályán 120 és 140 között járok vele. Bár most volt többet az autó Ausztriában is. Egy alkalommal anyósom sietett vele Bécsbe és 150 tekert végig vele de semmi baja nem lett neki. Én azért ennyivel nem megyek vele huzamosabb ideig.
Most épp a D.Bandesz által ajánlott OMW BIxxol olaj van benne amivel csökkent az olajfogyasztásom de most lesz a csere és ki szeretném próbálni ezt a Xado olajcsodát mert mindenki ódákat zeng róla meg Anyum Corollájába is ezt tettem, ami idáig nagyon ette az olajat és most nem teszi. Szóval meglátom. Amúgy az olajcsere óta, evvel az olajjal kb 1,5 litert öntöttem, hozzá. Ami azért nem kevés...
Neked eszi az olajat? Nagyon nagy a különbség az 1.8D és a 2.0D között ?
MR2 - 2001
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Pepe írta:
Köszönöm a tanácsokat megnézetem majd. Most már lesz idõm meg áprilisban vizsgája lesz az autónak, szóvala ddig rendbe kell mindent hozni rajta...
A fogyasztása ha nagy átlagban nézem, akkor 5 és 6 liter között van. télen 5,5és 6 között, nyáron inkább 5 és 5,5. Pályán 120 és 140 között járok vele. Bár most volt többet az autó Ausztriában is. Egy alkalommal anyósom sietett vele Bécsbe és 150 tekert végig vele de semmi baja nem lett neki. Én azért ennyivel nem megyek vele huzamosabb ideig.
Most épp a D.Bandesz által ajánlott OMW BIxxol olaj van benne amivel csökkent az olajfogyasztásom de most lesz a csere és ki szeretném próbálni ezt a Xado olajcsodát mert mindenki ódákat zeng róla meg Anyum Corollájába is ezt tettem, ami idáig nagyon ette az olajat és most nem teszi. Szóval meglátom. Amúgy az olajcsere óta, evvel az olajjal kb 1,5 litert öntöttem, hozzá. Ami azért nem kevés...
Neked eszi az olajat? Nagyon nagy a különbség az 1.8D és a 2.0D között ?
1.8D kontra 2.0D:

szerintem az E9-es 1.8D mocival fürgébb, pögõsebb jármû. Fogyija 4.5 és 5.0 között, 5.0 fölé nagyon nehezen lehet felvinni. A 2.0 D kb. ugyanúgy használva 5.6-ot eszik télen, az olajat (10W40) egyáltalán nem eszi. Az E10 Liftback 100-140 kg-al nehezebb, mint az E9 Liftback, valószínûleg ezért van a dúrván 0.5 literrel magasabb fogyi. A 2.0D 100-ig tûnik lomhábbnak, viszont 120 felett érzésre már jobban megy. Az 1.8D csak akkor eszi az olajat, ha 120 felett hajtják (autópályán), ilyenkor képes 0.6 litert is megenni 1000 km-ként. Mindkettõ pöc-röff télen is, pedig 300 000km körül járnak a mocik. Az E10-en már érzõdik, hogy komolyabb autó, tágasabb is és nagyobb a presztizse az utakon.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Bruce! Mi ez a nagy tapasztalat? Lindának csak nem egy E10 Diesel Liftback-et vettél? :) Muti!

Pepe!
Azt ne felejtsük, hogy egy olaj nem attól jó, hogy az autó olajfogyasztása mérséklõdik! Sõt!
Az olaj elsõdleges célja a legoptimálisabb kenés, így a kopások minimálissá tétele. Ha beleöntünk a blokkba egy 25W50-es olajat, valószínû olyan sûrû és "vastag", hogy alig fogja enni egy kopott motor is, de a kenési tulajdonságai is rosszabbak emellett.
Persze autódnál azonos viszkozitás mellett megéri próbálkozni. Csak megemlítettem.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Pacsker írta:Mi ez a nagy tapasztalat? Lindának csak nem egy E10 Diesel Liftback-et vettél? :) Muti!
Igen rátrafáltál! Hamarosan lesz egy újabb Corolla Club tagunk, mégpedig egy nagyon ritka típus Magyarországon: E10 Liftback 2.0 D Xli tulajdonosa. Linda vette, én csak határozottan közremûködtem, illetve befolyásoltam.
Nem is volt könnyû megszerezni. Fél órán múlt a business. Tudtam, hogy figyelik ezeket a kocsikat mindenféle autóvadászok meg afrikai exportörök, azonnal kellett cselekedni. Nem tökéletes a gép, elsõsorban esztétikailag, de nem volt túlárazva. Volt már a hátulja törve, illetve az elsõ lökhárító is volt már törve, a színe (piros) eléggé ki van fakulva, rá fog férni egy alapos polírozás és waxolás. Egyébként szerkezetileg, futómûvileg, fékileg, motorilag, és a belsõ tér teljesen renden van. Több mint 1000 km-t mentem már vele: zéró olajfogyi, pöcc-röff -15-ben is, minden mûködik rajta. Eddig egy termosztátot cseréltem rajta, mert azt rögtön láttam, hogy nincs rendben, (természetesen gyárit kapott) azóta fût, mint egy olajkályha. Könnyedén megy 140-150-et, de 110-120 utazó bõven kellemes neki.
Alapból szervókormányos, állítható kormányoszloppal és állítható vezetõ ülés magassággal, központi zár-riasztó, + vonóhorog, + CD-s JVC elég jó minõségû rádió van benne, egyébként semmi egyéb extra nincs benne.

Képeket hamarosan teszek fel.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN »

Én ezt még nem láttam, de poén, hogy a gti golfot lenyomja... egy brokkoli :twisted:
A video from YouTube usually appears here. Please contact an administrator.
A video from YouTube usually appears here. Please contact an administrator.
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

Zoo.HUN írta:Én ezt még nem láttam, de poén, hogy a gti golfot lenyomja... egy brokkoli :twisted:
Ismertem, vicces. És a poén, hogy ugyanolyan felnim van, mint a Golfnak 2:21-nél :D
Válasz küldése