E10 - (1992-1997)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szervusz!
Ha Sedan az autód, akkor 4 ajtósnak kell lennie. Ha 5 ajtós, akkor vagy liftback, vagy hatchback, vagy wagon.
Mindettõl függetlenül, a motortartó bakok elhelyezése azonos köbcentinél mm-re ugyanott van! Így tökéletesen egyenesen kellene állnia. A 4 bakból pontosan nem tudjuk melyikre gondolsz és az elcsavarodás pontosan mit is jelent. Küldj képeket róla és megpróbálunk segíteni.
Ha a motor / váltó (kuplung csere) már egyszer ki volt véve, akkor lehet kis oldal irányú eltérés, mivel a hossztartó 2 baknak a talpa és a két kereszttartó konzolja is minimálisan, de állítható!
Ha Sedan az autód, akkor 4 ajtósnak kell lennie. Ha 5 ajtós, akkor vagy liftback, vagy hatchback, vagy wagon.
Mindettõl függetlenül, a motortartó bakok elhelyezése azonos köbcentinél mm-re ugyanott van! Így tökéletesen egyenesen kellene állnia. A 4 bakból pontosan nem tudjuk melyikre gondolsz és az elcsavarodás pontosan mit is jelent. Küldj képeket róla és megpróbálunk segíteni.
Ha a motor / váltó (kuplung csere) már egyszer ki volt véve, akkor lehet kis oldal irányú eltérés, mivel a hossztartó 2 baknak a talpa és a két kereszttartó konzolja is minimálisan, de állítható!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Pepe
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 531
- Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Nem tudom kinek van esetleg tapasztalata dieselbõl. De mostanában amikor 1 vagy 2 nap állás után indítom 8nem minden alkalommal) az elsõ 4-5 másodpercben csak 3 henger megy. Aztán ha rálépek a gázpedálra újra megy mind a négy. Az indítás változatlanul kiválló. 1 sikkantás és azonnal indul. Arra gondolok, hogy az egyik porlasztó betegeskedik. Valakinek valami ötlet? Esetleg valami tisztító adalék vagy ilyesmi?
MR2 - 2001
-
horiati
- Újonc

- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2009 jún. 05, 05:49 pm
- Tartózkodási hely: Veszprém megye - Csetény
Sziasztok!
Hamarosan féktárcsa és betét cserére szorulok. Érdeklõdnék, hogy mi a tapasztalat, melyik márkájú tárcsa, betét jobb. Elsõsorban arra gondolok, hogy jól fogjon, ne nyikorogjon, mert attól megõrülök! A kínálat persze széleskörû. Ja, és hol érdemes venni? Elõre is köszi!
Hamarosan féktárcsa és betét cserére szorulok. Érdeklõdnék, hogy mi a tapasztalat, melyik márkájú tárcsa, betét jobb. Elsõsorban arra gondolok, hogy jól fogjon, ne nyikorogjon, mert attól megõrülök! A kínálat persze széleskörû. Ja, és hol érdemes venni? Elõre is köszi!
'93 E10 Liftback 2.0 D
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Porlasztó csúcs tipikus problémája, ha már nem porlaszt tökéletesen. A nagyon precíz kis tû, ami mozog benne, már meg van szorulva. Ilyenkor azt cserélni kell, mert nem javítható. Adagolós szakik kiveszik és porlasztási képet néz, lecsekkolják melyik a rossz, aki mást ígér, vagy mond az nem mond teljesen igazat.Pepe írta:Nem tudom kinek van esetleg tapasztalata dieselbõl. De mostanában amikor 1 vagy 2 nap állás után indítom 8nem minden alkalommal) az elsõ 4-5 másodpercben csak 3 henger megy. Aztán ha rálépek a gázpedálra újra megy mind a négy. Az indítás változatlanul kiválló. 1 sikkantás és azonnal indul. Arra gondolok, hogy az egyik porlasztó betegeskedik. Valakinek valami ötlet? Esetleg valami tisztító adalék vagy ilyesmi?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Pepe
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 531
- Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
És ez amúgy mennyire zsebbe nyúlós feladat?Bruce E9 írta:Porlasztó csúcs tipikus problémája, ha már nem porlaszt tökéletesen. A nagyon precíz kis tû, ami mozog benne, már meg van szorulva. Ilyenkor azt cserélni kell, mert nem javítható. Adagolós szakik kiveszik és porlasztási képet néz, lecsekkolják melyik a rossz, aki mást ígér, vagy mond az nem mond teljesen igazat.Pepe írta:Nem tudom kinek van esetleg tapasztalata dieselbõl. De mostanában amikor 1 vagy 2 nap állás után indítom 8nem minden alkalommal) az elsõ 4-5 másodpercben csak 3 henger megy. Aztán ha rálépek a gázpedálra újra megy mind a négy. Az indítás változatlanul kiválló. 1 sikkantás és azonnal indul. Arra gondolok, hogy az egyik porlasztó betegeskedik. Valakinek valami ötlet? Esetleg valami tisztító adalék vagy ilyesmi?
Bár mostanában megint nem csinálja pedig voltam vele Ausztriában nagy hidegben stb...
MR2 - 2001
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
porlasztó csúcs darabja 16 eHUF volt az 1.8 D-be, de az nem jó a 2.0D-be. Csakis gyári Denso csúcsokat vegyél, Bo.....h és egyéb utángyártottal ne foglalkozz. Valószínûleg 1-et, vagy 2-õt kell cserélni csak.Pepe írta:És ez amúgy mennyire zsebbe nyúlós feladat?Bruce E9 írta:Porlasztó csúcs tipikus problémája, ha már nem porlaszt tökéletesen. A nagyon precíz kis tû, ami mozog benne, már meg van szorulva. Ilyenkor azt cserélni kell, mert nem javítható. Adagolós szakik kiveszik és porlasztási képet néz, lecsekkolják melyik a rossz, aki mást ígér, vagy mond az nem mond teljesen igazat.Pepe írta:Nem tudom kinek van esetleg tapasztalata dieselbõl. De mostanában amikor 1 vagy 2 nap állás után indítom 8nem minden alkalommal) az elsõ 4-5 másodpercben csak 3 henger megy. Aztán ha rálépek a gázpedálra újra megy mind a négy. Az indítás változatlanul kiválló. 1 sikkantás és azonnal indul. Arra gondolok, hogy az egyik porlasztó betegeskedik. Valakinek valami ötlet? Esetleg valami tisztító adalék vagy ilyesmi?
Bár mostanában megint nem csinálja pedig voltam vele Ausztriában nagy hidegben stb...
Amúgy csak akkor jön ki ez a probléma, ha minimum 1 napig nem volt beindítva a motor és hideg van -5 fok alatt. Ha már aznap ment a moci, akkor 4 hengerrel indul általában. Mivel ez már jelentkezett valószínûleg már nem porlaszt tökéletesen, és ez csak romlani fog, ahogy berakódik.
Megszorulhat még attól is, hogy nedves, vizes, vagy rossz minõségû, koszos gázolajat tankoltál, esetleg a gázolajszûrõd kiszakadt.
Érdemes elvinni megnézetni egy porlasztóssal, lehetséges, hogy még menthetõ, vagy megmondja, hogy melyik mûködik jól és melyik rosszul.
Neked mennyit fogyaszt átlagban a 2.0D? Milyen körülmények között? Pályán mennyivel mégy vele? Olajfogyi?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
-
horiati
- Újonc

- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2009 jún. 05, 05:49 pm
- Tartózkodási hely: Veszprém megye - Csetény
DBandesz írta:Szia!
Gyárit és csakis gyárit vegyél. Van már tapasztalatom mindenféle betéttel, a gyárit nem ûbereli semelyik.
Tárcsánál ugyanez a helyzet. Most hajítottam le a gyári tárcsákat, mert az elmúlt 350.000 km már meglátszott a vállasodásban. Ezt utángyártottal nem tudod megcsinálni!
Szia! Köszi szépen a tanácsodat! Majd meggondolom, ha odakerülök. Az anyagi részét persze.
Múlt héten voltam Erdélyben és a kicsike 4.8 -as átlagot fogyasztott. Lakott területen kívül 100-110 -el mentem. Itthon a sok rövid úton 1-1.2 l-el többet eszik. Kellemes meglepi volt.
Na, szép napot mindenkinek!
'93 E10 Liftback 2.0 D
- Pepe
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 531
- Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Köszönöm a tanácsokat megnézetem majd. Most már lesz idõm meg áprilisban vizsgája lesz az autónak, szóvala ddig rendbe kell mindent hozni rajta...Bruce E9 írta:porlasztó csúcs darabja 16 eHUF volt az 1.8 D-be, de az nem jó a 2.0D-be. Csakis gyári Denso csúcsokat vegyél, Bo.....h és egyéb utángyártottal ne foglalkozz. Valószínûleg 1-et, vagy 2-õt kell cserélni csak.Pepe írta:És ez amúgy mennyire zsebbe nyúlós feladat?Bruce E9 írta: Porlasztó csúcs tipikus problémája, ha már nem porlaszt tökéletesen. A nagyon precíz kis tû, ami mozog benne, már meg van szorulva. Ilyenkor azt cserélni kell, mert nem javítható. Adagolós szakik kiveszik és porlasztási képet néz, lecsekkolják melyik a rossz, aki mást ígér, vagy mond az nem mond teljesen igazat.
Bár mostanában megint nem csinálja pedig voltam vele Ausztriában nagy hidegben stb...
Amúgy csak akkor jön ki ez a probléma, ha minimum 1 napig nem volt beindítva a motor és hideg van -5 fok alatt. Ha már aznap ment a moci, akkor 4 hengerrel indul általában. Mivel ez már jelentkezett valószínûleg már nem porlaszt tökéletesen, és ez csak romlani fog, ahogy berakódik.
Megszorulhat még attól is, hogy nedves, vizes, vagy rossz minõségû, koszos gázolajat tankoltál, esetleg a gázolajszûrõd kiszakadt.
Érdemes elvinni megnézetni egy porlasztóssal, lehetséges, hogy még menthetõ, vagy megmondja, hogy melyik mûködik jól és melyik rosszul.
Neked mennyit fogyaszt átlagban a 2.0D? Milyen körülmények között? Pályán mennyivel mégy vele? Olajfogyi?
A fogyasztása ha nagy átlagban nézem, akkor 5 és 6 liter között van. télen 5,5és 6 között, nyáron inkább 5 és 5,5. Pályán 120 és 140 között járok vele. Bár most volt többet az autó Ausztriában is. Egy alkalommal anyósom sietett vele Bécsbe és 150 tekert végig vele de semmi baja nem lett neki. Én azért ennyivel nem megyek vele huzamosabb ideig.
Most épp a D.Bandesz által ajánlott OMW BIxxol olaj van benne amivel csökkent az olajfogyasztásom de most lesz a csere és ki szeretném próbálni ezt a Xado olajcsodát mert mindenki ódákat zeng róla meg Anyum Corollájába is ezt tettem, ami idáig nagyon ette az olajat és most nem teszi. Szóval meglátom. Amúgy az olajcsere óta, evvel az olajjal kb 1,5 litert öntöttem, hozzá. Ami azért nem kevés...
Neked eszi az olajat? Nagyon nagy a különbség az 1.8D és a 2.0D között ?
MR2 - 2001
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
1.8D kontra 2.0D:Pepe írta:
Köszönöm a tanácsokat megnézetem majd. Most már lesz idõm meg áprilisban vizsgája lesz az autónak, szóvala ddig rendbe kell mindent hozni rajta...
A fogyasztása ha nagy átlagban nézem, akkor 5 és 6 liter között van. télen 5,5és 6 között, nyáron inkább 5 és 5,5. Pályán 120 és 140 között járok vele. Bár most volt többet az autó Ausztriában is. Egy alkalommal anyósom sietett vele Bécsbe és 150 tekert végig vele de semmi baja nem lett neki. Én azért ennyivel nem megyek vele huzamosabb ideig.
Most épp a D.Bandesz által ajánlott OMW BIxxol olaj van benne amivel csökkent az olajfogyasztásom de most lesz a csere és ki szeretném próbálni ezt a Xado olajcsodát mert mindenki ódákat zeng róla meg Anyum Corollájába is ezt tettem, ami idáig nagyon ette az olajat és most nem teszi. Szóval meglátom. Amúgy az olajcsere óta, evvel az olajjal kb 1,5 litert öntöttem, hozzá. Ami azért nem kevés...
Neked eszi az olajat? Nagyon nagy a különbség az 1.8D és a 2.0D között ?
szerintem az E9-es 1.8D mocival fürgébb, pögõsebb jármû. Fogyija 4.5 és 5.0 között, 5.0 fölé nagyon nehezen lehet felvinni. A 2.0 D kb. ugyanúgy használva 5.6-ot eszik télen, az olajat (10W40) egyáltalán nem eszi. Az E10 Liftback 100-140 kg-al nehezebb, mint az E9 Liftback, valószínûleg ezért van a dúrván 0.5 literrel magasabb fogyi. A 2.0D 100-ig tûnik lomhábbnak, viszont 120 felett érzésre már jobban megy. Az 1.8D csak akkor eszi az olajat, ha 120 felett hajtják (autópályán), ilyenkor képes 0.6 litert is megenni 1000 km-ként. Mindkettõ pöc-röff télen is, pedig 300 000km körül járnak a mocik. Az E10-en már érzõdik, hogy komolyabb autó, tágasabb is és nagyobb a presztizse az utakon.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Bruce! Mi ez a nagy tapasztalat? Lindának csak nem egy E10 Diesel Liftback-et vettél?
Muti!
Pepe!
Azt ne felejtsük, hogy egy olaj nem attól jó, hogy az autó olajfogyasztása mérséklõdik! Sõt!
Az olaj elsõdleges célja a legoptimálisabb kenés, így a kopások minimálissá tétele. Ha beleöntünk a blokkba egy 25W50-es olajat, valószínû olyan sûrû és "vastag", hogy alig fogja enni egy kopott motor is, de a kenési tulajdonságai is rosszabbak emellett.
Persze autódnál azonos viszkozitás mellett megéri próbálkozni. Csak megemlítettem.
Pepe!
Azt ne felejtsük, hogy egy olaj nem attól jó, hogy az autó olajfogyasztása mérséklõdik! Sõt!
Az olaj elsõdleges célja a legoptimálisabb kenés, így a kopások minimálissá tétele. Ha beleöntünk a blokkba egy 25W50-es olajat, valószínû olyan sûrû és "vastag", hogy alig fogja enni egy kopott motor is, de a kenési tulajdonságai is rosszabbak emellett.
Persze autódnál azonos viszkozitás mellett megéri próbálkozni. Csak megemlítettem.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Igen rátrafáltál! Hamarosan lesz egy újabb Corolla Club tagunk, mégpedig egy nagyon ritka típus Magyarországon: E10 Liftback 2.0 D Xli tulajdonosa. Linda vette, én csak határozottan közremûködtem, illetve befolyásoltam.Pacsker írta:Mi ez a nagy tapasztalat? Lindának csak nem egy E10 Diesel Liftback-et vettél?Muti!
Nem is volt könnyû megszerezni. Fél órán múlt a business. Tudtam, hogy figyelik ezeket a kocsikat mindenféle autóvadászok meg afrikai exportörök, azonnal kellett cselekedni. Nem tökéletes a gép, elsõsorban esztétikailag, de nem volt túlárazva. Volt már a hátulja törve, illetve az elsõ lökhárító is volt már törve, a színe (piros) eléggé ki van fakulva, rá fog férni egy alapos polírozás és waxolás. Egyébként szerkezetileg, futómûvileg, fékileg, motorilag, és a belsõ tér teljesen renden van. Több mint 1000 km-t mentem már vele: zéró olajfogyi, pöcc-röff -15-ben is, minden mûködik rajta. Eddig egy termosztátot cseréltem rajta, mert azt rögtön láttam, hogy nincs rendben, (természetesen gyárit kapott) azóta fût, mint egy olajkályha. Könnyedén megy 140-150-et, de 110-120 utazó bõven kellemes neki.
Alapból szervókormányos, állítható kormányoszloppal és állítható vezetõ ülés magassággal, központi zár-riasztó, + vonóhorog, + CD-s JVC elég jó minõségû rádió van benne, egyébként semmi egyéb extra nincs benne.
Képeket hamarosan teszek fel.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
+ 

