E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

PiciPeti írta:Üdv!

Újabb "érdekességet" fedeztem fel. Amikor megvettük az autót, megnéztük a nívópálcát (még ott hidegen, indítás elõtt). Gyönyörû tiszta olaj volt benne. Egyértelmûen akkor töltöttek utána. Pont maxon állt. Viszont 500km után lement 4/5-ig, és megbarnult. Semmi égés, stb. Normál használt olaj színe van. Az autó valószínüleg állt egy ideje...

Szóval a kérdés:
Lehet, hogy annyira elejtette a nyomást, hogy a friss olajat felpumpálta, és innen ered a szintcsökkenés? (Ott 2-3% os leejtõn állt az autó háttal, itthon síkban, esetleg kicsit elõre.)
A barnulás egyértelmûen keveredés miatt van.
Olajszaga nincs(Egy kis szaga van indítás után, hidegen, de szerintem ez inkább a szivató miatt), melegen nem füstöl.
Toyota szervizes hallgatta a motort, különleges, oda nem illõ hangja elvileg nincs.

Kezdjek aggódni? 4E-FE- nél is jelentkezhet a gyûrûletapadás?
Vagy valami más oka lehet? :roll:
Szerintem pályán rakj bele 500-1000km-t, és nézz szintet. Ha nem csökken, akkor ne nagyon aggódj.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Laic
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 228
Csatlakozott: 2010 okt. 25, 03:23 pm
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Hozzászólás Szerző: Laic »

Ma estére még a kuplungom állapotára is fény derült, természetesen cserélni kell :?
Ha minden igaz Exedy szett lesz...

Van még valami ami elromolhat? :roll:
Toyota Corolla 1,4 sedan E11 4E-FE
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

A gyárija Aisin (nem mellesleg az egyik legolcsóbb). :)
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
Laic
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 228
Csatlakozott: 2010 okt. 25, 03:23 pm
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Hozzászólás Szerző: Laic »

Tudom, hogy az a gyárija, de árban ugyan annyiért jön mint az, 25e a komplett szerkezet és jókat olvastam róla.
Toyota Corolla 1,4 sedan E11 4E-FE
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

Na, ilyet még nem láttam:)
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

sede7 írta:Na, ilyet még nem láttam:)
Igy elnezve annyira nem is nez ki jol, de ketsegtelenul erdekes otlet.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

sede7 írta:Na, ilyet még nem láttam:)
montoya írta:Igy elnezve annyira nem is nez ki jol, de ketsegtelenul erdekes otlet.
Esetleg feketén mutathat jól...
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Maximum akkor, ha krómozott a kilincs, a tükör hátulja meg a lökös minimum. Egyébként vásári. :?
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

kleingy írta:Maximum akkor, ha krómozott a kilincs, a tükör hátulja meg a lökös minimum. Egyébként vásári. :?
És a felni sem mindegy.
Avatar
KunLacus
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2011 feb. 10, 10:05 pm
Tartózkodási hely: Budapest-Karcag
Kapcsolat:

Re: autó bemutatás

Hozzászólás Szerző: KunLacus »

montoya írta:
KunLacus írta:Sziasztok.

Új tag vagyok, gondoltam, miután kérés is volt, hogy nagy vonalakban leírom, milyen autóm mióta van, és miket kellett (semmit sem kellett, nem hagyott ott sehol sem soha) javítani, foglalkozni vele.
Szóval 2008-ban vásároltam egy 3 ajtós, 2001-es Corollát. Talán E11 facelift... bocs ha nem jól írtam. Elsõre minden rendben volt a kocsival, imádtam, kényelmes volt, teszik benne mai napig, hogy alacsony.
Aztán elkezdte enni a jobb elsõ csapágyat. Volt koppintva, tudtam is, de valószínû, egy bontós, szintén sérült csonkállvány lett belerakva. Ez az ügy nem kevés ideget és pénzt felemésztett, végül 2010-ben lett pont téve a dologra: újabb bontós csonkállványra csere, gyári csapágyra és kerékagyra. Azóta okés a dolog.
Vásárlás után kis idõ elteltével a nívópálca sûrû nézegetése után szomorúan tapasztaltam: eszi az olajat. Sok gondolkozás után szétszedettem, gyûrûzésnek indult a dolog, de sajna a szerelõ barátom mondta, hogy nagyobb a baj, lötyögnek benne a dugók. Összerakja, vagy megduplázom az összeget, és akkor teljes motorgenerál. Hát, ha már elkezdtük, legyen 100%-os. Így motor ki, hüvelyezés (mert ugye +-os dugó nem volt), csapágyazás, új dugók, verte az olajat a vezérlésnél így teljes szigetelés, még talán a tûzgyûrû is ki lett cserélve... Azóta nem eszi az olajat kicsit sem. Kb. 25.000km-t futott az "új" motorral.
Minden olajcserénél valamit még kicseréltetek rajta, amit egyébként nem kellene. legutóbb talán benzinszûrõ volt cserélve...

Ha valami részlet érdekel valakit, és tudok rá válaszolni, igyekezni fogok.
Ez 1.4 vagy 1.6? Es mibe kerult vegulis a general?
1,4-es, és caklipakli, alkatrészekkel, kuplungtárcsával együtt, garanciás hüvelyezés+garis összeszerelés 180 pár ezer Ft.
Lacus
'01-es 1,4-es 3ajtós (E11 facelift)
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Lassan kész vagyok a gyári lemezfelnik felújításával, jövõ héten ha minden igaz megy szerelõhöz is, hogy orvosolják a bajait. Ezt mivel hálálja meg? Megragadt ma a jobb elsõ fék :? (mindez akkor derült ki, mikor a vízszereléshez mentünk cuccot venni, mert elüntött minket a víz. Ráadásul a felnin is megfolyt a festék, asszem valami kis péntek 13 volt ma....) Szóval ideges lettem. Nem kicsit, nagyon. Csúnyán szidtam is a csacsit.....
(lehet lassan tényleg nyitok projektet)
Avatar
Yautja
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: Yautja »

PiciPeti írta:Üdv!

Újabb "érdekességet" fedeztem fel. Amikor megvettük az autót, megnéztük a nívópálcát (még ott hidegen, indítás elõtt). Gyönyörû tiszta olaj volt benne. Egyértelmûen akkor töltöttek utána. Pont maxon állt. Viszont 500km után lement 4/5-ig, és megbarnult. Semmi égés, stb. Normál használt olaj színe van. Az autó valószínüleg állt egy ideje...

Szóval a kérdés:
Lehet, hogy annyira elejtette a nyomást, hogy a friss olajat felpumpálta, és innen ered a szintcsökkenés? (Ott 2-3% os leejtõn állt az autó háttal, itthon síkban, esetleg kicsit elõre.)
A barnulás egyértelmûen keveredés miatt van.
Olajszaga nincs(Egy kis szaga van indítás után, hidegen, de szerintem ez inkább a szivató miatt), melegen nem füstöl.
Toyota szervizes hallgatta a motort, különleges, oda nem illõ hangja elvileg nincs.

Kezdjek aggódni? 4E-FE- nél is jelentkezhet a gyûrûletapadás?
Vagy valami más oka lehet? :roll:

Az az elsõ, ha autó veszek, motor olaj, váltó olaj, ha kell difi olaj csere. Vezérlést megnézem, hogy kell-e cserélni.
Érdemes a fék-, kuplung-, szervóolajat, fagyállót is megnézni, ha csúnya színû azt is cserélni.
Nem olyan nagy tételek, de sok késõbbi kiadástól megóvhatja az embert :roll:
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ :)

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Természetesen le lesz cserélve az összes olaj (Castrol Edge, TAF-X), és szûrõ.
A vezérléssel együtt 162-nél volt cserélve légszûrõ, és olaj is. Na ezek közül a légszûrõ már tuti hogy akkor volt. Teljesen újszerû. De azért kap szép gyári újat.
Szintén gyári olajszûrõvel, és üzemanyagszûrõvel.
Gyári stab rúd szilenteket is kap.
Ngk gyertyák mennek bele.
(Már megvan minden cumó, csak szabad emelõre várunk...)

Kép
[web]http://kepfeltoltes.hu/view/110219/P101 ... es.hu_.jpg[/web]
Meg persze megnézzük a vezérmûszíjat is. SKF van benne Gates szíjjal, ha igaz a matrica.

Holnap megkapja a nyári gumiait.
Végülis 185/60 R15 lett. Continental PremiumContact.
Remélem beválik.
Március közepén talán már fel is lehet tenni. 8)

Kép
[web]http://kepfeltoltes.hu/view/110219/P101 ... es.hu_.jpg[/web]
Más:
270 km-ert mentem el vele fél tankkal. (mutató szerint)
Mennyire átlagos ez?

Szerk.:
Feltettem a képeket, illetve fény derült a rejtélyes kopogás/surrogásra. A Fõtengely ékszíjtárcsájában elöregedett a gumi "betét", és így egy kicsit lötyög, és beleér a vezérmûszíj fedelébe. :)

Sorry a teljes oldalakért, de a képfeltöltés valamiért nem mûködik :?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Még nem láttam ilyen Spoilert liftback-re. Nem is olyan rossz...

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
antonijo
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011 feb. 23, 04:40 pm

Hozzászólás Szerző: antonijo »

sziasztok !
új tag vagyok.
nem tudom mi a szokás errefelé. nem olvastam mindent át, csak belekapkodtam ide-oda.
nos gyanítom elsõ a bemutatkozás.
szóval egy corolla 2000. évjárat. 1,4. a 86 lóerõs motorral ( ha jól tudom ez sima 16 szeleps ugye ? ), 5 ajtós.
élete. 2 tulaj. elsõnél 130 ezer, 2.nál (ezek lennénk mi) kb 50 ezer. eddigi javítások. egyetlen hátsó kerékcsapágy (ez drága volt..)
elsõ komplett fékgarnitúra, akku tavaly, (még a gyári volt ), és egy bal elsõ ablakemelõ motor. valamint egy hátsó csom.tartó ajtó teleszkóp csere. a gyáriból gyenge volt az új is hozzá... kapott egy méretben passzoló más típus erõsebbjét.
ebbõl elég volt az egyiket újra cserélni, így is majd felrántja a kezembõl.
tavaly kapott új hûtõfolyadékot
idén tervben van egy váltóolaj, egy fékolaj.
ezek elõtt egy gyertyasor csere.
ezügyben kérném tanácsotokat.
milyen gyertya legyen? és mennyit mehet egy garnitúra. a mostani vételkor volt cserélve ha jól emlékszem densot kapott.
egyéb folyadékcsere? mit érdemes?
köszi elõre is.
Válasz küldése