Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

ApafiMihaly írta:
gecsa írta: honnan jön a csörgés?
a motortérbõl, de pontosan nem tudom lokalizálni. Most adok neki az olajhoz spéci adalékot, ami a szelepzajokat csökkenti és a kopásból eredõ réseket tömi némileg. Ha ettõl változik a helyzet, akkor ez az irány lesz. Ha nem, akkor az elõgyújtást merre kezdjem el állítani?

Persze ehhez jó lenne tudni a karburátor típusát, ezt már kérdeztem a karbis topicban :)

Mihály
hát az effajta adalékokban ne nagyon bízzál..
Elsõként az alapelõgyújtás az, amit érdemes leellenõrizni. ha szemben állsz a kocsival, a hengerfej jobb végén, amibõl kijönnek a gyertyavezetékek.
két csavar szorítja le, ezeket fel kell lazítani, aztán lehet állítani a komplett egységen. Megnézed, járó motornál merre forog a fõtengely, és ugyanabba az irányba tekered a gyújtáselosztót, 1-2 mm-t, akkor csökkented a gyújtást.
Bár, ha rossz az alapelõgyújtásod, az inkább úgy jelentkezik, hogy gázadásnál erõsebben csörög a motor.

A szelephézagokat is érdemes leellenõrizni.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Adalékot ne!
A gyújtáselosztón tekerj balra, ahogy bandagoose és Lackó mondta. Ha attól megszûnik, akkor ilyesmi gond lesz.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
ApafiMihaly
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2010 dec. 17, 08:05 pm

Hozzászólás Szerző: ApafiMihaly »

Köszönöm szépen a válaszokat!

Remélem közelebb kerülök a megoldáshoz! :)
Toyota Corolla Liftback 1.3 XL 1989
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

az autóm csomija totál beázik a keréktartóban állandóan áll a viz. :(
a pótkerékboritó faroslemezt állandóan száritani kell a lakásban
a gyári szövetet ki kéne vennem de még az eredeti szürke patentok tartják
ki kéne mosni és kiszáritani az egészet
ha kifeszitem és eltörnek tudok hozzá venni vhol venni olyat ami jó?
Avatar
Csocsó
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 519
Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Csocsó »

Toyotánál általában rendelhetõek ezek.
Ha ez mégsem jön be, akkor nézz szét gugliban, korábban valahol találkoztam egy patentshop -pal, ahol volt mindenféle ilyesmi. Ha nem is pont ugyanilyet, de nagyon hasonlót szerintem lehet találni.
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Sziasztok!
Tegnap volt a napja, hogy a 3ikat már minden alkalommal recsegve bevevõ váltómat kicseréljük egy bontott váltóra. Ezúttal is köszi a váltót Bandagoose! :rizspekta:
Át kellett tenni a km-óra meghajtást, ezzel (is) akadtak kisebb gondok. Annyira össze voltak már a fémszerkezetek nõve egymással, hogy le is pattant egy darabka a barbár munka következtében. :P Végül egy Mercedes :!: fõtengelycsavar rátekerésével és annak ráncigálásával engedett a cucc.
Volt még egy kis bibi a váltóval: Ez ugye bontásból származik, s mint ilyen az elsõ gumibakrögzítõnél a 2 csavar valószínûleg egy ütközésnél kitört és a menetek egyik fele hiányzott. Végül így lett összerakva, mert a harang cseréjéhez a difit is meg kellett volna bolygatni.
Amúgy a váltó cseréhez (vagy fõtengely szimering cseréhez ugye) az öreganyját is le kell bontani! :x Híd, merevítõ mindenféle gumibakok persze temérdek helykínálat mellett.
Mindent összevetve nagyon büszke vagyok magunkra f3-tól este hétig csináltuk. :kokemenyboxos:
Kapott most új Castrol TAF-X-et és szebben muzsikál mint valaha! :)
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Ügyesek, grat! Milyen jó érzés, amikor vmit megcsinál magának az ember, nem? :wink: És akkor jól mûkszik? nem szinkronos egyik sem?
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
horvatht
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: horvatht »

A mai nap folyamán kicseréltük itthon a vezérmûszíjat, szelepfedél tömítést, az ékszíjakat, levegõszûrõt, gyertyákat. A közeljövõben olajcsere is lesz, kap 10w40es Castrol olajat a kocsi. (Eddig nem tudom milyen volt benne.) Szóval megtörtént a ~120 ezres nagyszervíz. :D Meglepõen könnyen ment az egész szerelés, a legtöbb alkatrész simán, erõlködés nélkül jött le azonnal, ahogy azt kell. Gyakorlatilag nincs is már mit csinálni már az autón, annyira rendben van most. Kéne is valami projekt autó. :twisted:
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Bohi írta:Ügyesek, grat! Milyen jó érzés, amikor vmit megcsinál magának az ember, nem? :wink: És akkor jól mûkszik? nem szinkronos egyik sem?
Egyelõre úgy tûnik, hogy minden okés. Felvált, visszavált, patent minden. Gyorsításnál és motorféknél sem akar kiugrani.
Csak vissza kell szoknom, hogy 5 sebességet használjak... :P
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Gratula Birka! Tényleg nem az 5 perces szerelések közé tartozik, de látom nem okozott gondot! Örülök, hogy nem lett végül zsákbamacska! Nagyon jól tettétek, hogy a harang cserének nem kezdtetek hozzá!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

horvatht írta:Gyakorlatilag nincs is már mit csinálni már az autón, annyira rendben van most. Kéne is valami projekt autó. :twisted:
Ilyen nincs....mindig lehet valamit találni. :)

Irigyellek....
Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN »

Az létezik, hogy a brigeciol le se tojja a csavarokat? próbálkozzak inkább sósavval, az leszedné a rozsdát,meg a szennyezõdéseket?
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép
Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN »

murray írta:az autóm csomija totál beázik a keréktartóban állandóan áll a viz. :(
a pótkerékboritó faroslemezt állandóan száritani kell a lakásban
a gyári szövetet ki kéne vennem de még az eredeti szürke patentok tartják
ki kéne mosni és kiszáritani az egészet
ha kifeszitem és eltörnek tudok hozzá venni vhol venni olyat ami jó?
Azok a mûanyag patentek nem törnek.Én mkor a minap szedtem szét a borítást, már csavarhúzóval feszegettem,mert nem jött ki. Hdeg volt,és eléggé meghajlott, meg nekem se volt 80as a pulzusom, de egyiknek se lett baja, nincs az az Isten h eltörjön, ink a kezemet végta szét...(feltéve ha olyanról van szó aminek lapos a feje, és kis fogak vannak sûrûn rajta, amik kapaszkodnak) Néhánynakmeg ha benyomod a közepét magától kiesk, minden durvulás nélkül.
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Úgy jártam, hogy a mûszerfal közepén a "manuális klíma" hõmérséklet szabályozó csúszkája megszorult. Ez az a csúszka, aminek a karjából két bowden indul, egyik a motortérben a radiátor csapjához megy, a másik meg az utastérben a mûszerfal alatt, egészen lent lábnál valami fehér mûanyag dobozba. A bowden mindkét végét leakasztottam a rendeltetési helyérõl (a csapról, és a "fehér dobozról") és kézzel próbálva könnyedén tudtam nyitni-zárni mindkét "csapot". Visszatérve a mûszerfal csúszkájához, a bowdenek leakasztva, tehát terhelés nem adódik rájuk, az még mindig szorul, és ha meleg felõl hideg felé húzom, akkor könnyedén átcsúszik, ha viszont hideg felõl meleg felé, úgy szorul, illetve az utat három ugrással teszi meg. Igazából nem látom, hogy hol szorulna, maga a kar egy bordázott mûanyag idomon csúszik, ami be is van zsírozva. A bowdenek közül ami az alsó részbe megy átlátszó, azt át tudtam világítani, abban nem látok törést vagy szakadást. A másik ami a motortérbe megy kék, nem átlátszó, de a drótszál mozog benne, ha a csúszka karja húzgálva van.

Másik probléma meg az, hogy vagy csak hideget, vagy csak meleget fúj, meleget is csak akkor ha csumára fel van tolva a piros tartomány legszélére, tehát köztes, kellemes szobahõmérséklet nincs. De ez mondjuk nem is akkora gond, csupán komfort kérdése :)

Az elsõ felvetésre tud-e valaki jó tanáccsal szolgálni?
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

cslaci105 írta:Úgy jártam, hogy a mûszerfal közepén a "manuális klíma" hõmérséklet szabályozó csúszkája megszorult. Ez az a csúszka, aminek a karjából két bowden indul, egyik a motortérben a radiátor csapjához megy, a másik meg az utastérben a mûszerfal alatt, egészen lent lábnál valami fehér mûanyag dobozba. A bowden mindkét végét leakasztottam a rendeltetési helyérõl (a csapról, és a "fehér dobozról") és kézzel próbálva könnyedén tudtam nyitni-zárni mindkét "csapot". Visszatérve a mûszerfal csúszkájához, a bowdenek leakasztva, tehát terhelés nem adódik rájuk, az még mindig szorul, és ha meleg felõl hideg felé húzom, akkor könnyedén átcsúszik, ha viszont hideg felõl meleg felé, úgy szorul, illetve az utat három ugrással teszi meg. Igazából nem látom, hogy hol szorulna, maga a kar egy bordázott mûanyag idomon csúszik, ami be is van zsírozva. A bowdenek közül ami az alsó részbe megy átlátszó, azt át tudtam világítani, abban nem látok törést vagy szakadást. A másik ami a motortérbe megy kék, nem átlátszó, de a drótszál mozog benne, ha a csúszka karja húzgálva van.

Másik probléma meg az, hogy vagy csak hideget, vagy csak meleget fúj, meleget is csak akkor ha csumára fel van tolva a piros tartomány legszélére, tehát köztes, kellemes szobahõmérséklet nincs. De ez mondjuk nem is akkora gond, csupán komfort kérdése :)

Az elsõ felvetésre tud-e valaki jó tanáccsal szolgálni?
szerintem a drót ki van rojtolódva és az egyik irányba akad, cseréld ki a bovdent, szerintem van tartalékod! :lol:
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Válasz küldése