Szellõzõ javitás 15 perc alatt
- Zoo.HUN
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1243
- Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
- Tartózkodási hely: Dunakeszi
Én ilyen problémáról nem is hallottam (illetve az E8nak nem volt) Nekem úgy fût szinte éget, ha nem kell az egyik oldal simán el lehet zárni stb, hibátlan. Viszont a hûtõrács olyan forró, kb húst lehetne rajta sütni, fõleg mert a dieselbe nagyobb a hûtõ is.
E8 1.8D liftback+ ---> Seca
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
+ 
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
+ 
-
ApafiMihaly
- Visszajáró

- Hozzászólások: 30
- Csatlakozott: 2010 dec. 17, 08:05 pm
Sziasztok!bagoly írta:Olvastam retro kolléga leírását (persze azután, miután már írtam egyet ide), megvan a ma esti programom. Itt a melóhely mellett van egy kreatív hobbi szaküzlet, azt hiszem, belépek oda alapanyagért.
Én azt találtam ki -azt a verziót tartva valószínûbbnek, hogy gyárilag ilyen, mivel eddig minden japán és kóreai kocsink ezt csinálta-, hogy méretre vágott vastag szivacsot teszek a szellõzõ rostély mögé. Persze feketét. Lehet ettõl baja, ha lefojtom? Télen úgysem nagyon használom a "fejnyilas" állást, majdnem mindig a szélvédõre és/vagy lábra megy.
Toyota Corolla Liftback 1.3 XL 1989
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
És milyen gyorsan lesz meleg? A dieseleknek nagyon kevés veszteséghõjük van.Zoo.HUN írta:Én ilyen problémáról nem is hallottam (illetve az E8nak nem volt) Nekem úgy fût szinte éget, ha nem kell az egyik oldal simán el lehet zárni stb, hibátlan. Viszont a hûtõrács olyan forró, kb húst lehetne rajta sütni, fõleg mert a dieselbe nagyobb a hûtõ is.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- bagoly
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 425
- Csatlakozott: 2010 szept. 13, 09:59 am
- Autód gyártási éve: 1991
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GLi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Én sem használom, sõt, szinte soha nem használom, de itten elvekrõl van szó.ApafiMihaly írta:Sziasztok!bagoly írta:Olvastam retro kolléga leírását (persze azután, miután már írtam egyet ide), megvan a ma esti programom. Itt a melóhely mellett van egy kreatív hobbi szaküzlet, azt hiszem, belépek oda alapanyagért.
Én azt találtam ki -azt a verziót tartva valószínûbbnek, hogy gyárilag ilyen, mivel eddig minden japán és kóreai kocsink ezt csinálta-, hogy méretre vágott vastag szivacsot teszek a szellõzõ rostély mögé. Persze feketét. Lehet ettõl baja, ha lefojtom? Télen úgysem nagyon használom a "fejnyilas" állást, majdnem mindig a szélvédõre és/vagy lábra megy.
Viszont egyetlen nyamvadt hobbi/barkács/etc. boltban sem sikerült olyan mûanyag borítóvackot találnom, legalábbis itt az Üllõi út, Ferenc krt. tengelyen nem. De nem adom fel, hazafelé még meglátogatok párat, mert ma este szét lesz szedve az autó, holnapra pedig már jó lesz. Uff.
- Zoo.HUN
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1243
- Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
- Tartózkodási hely: Dunakeszi
Kb, elindulok a háztól, és 3 utcányira bekapcsolom már lehelget, mire kiérek keszirõl (3km) addigra már nagyon jól fût. De ha megállok mittom vásárolni, 2-3 óra múlva ott folytatja egybõl ahol abbahagyta. Nyáron meg jól hût, nem egy klíma szinten azért, mivel fehér gondolom ez is belejátszik hogy ne süljön meg az ember. Majd szeretnék a hátsó ajtóra ilyen takaró függönyt szerezni a nyárra, láttam van benne 4 fül, szerintem az pont azért van benne.bubidisc írta:És milyen gyorsan lesz meleg? A dieseleknek nagyon kevés veszteséghõjük van.Zoo.HUN írta:Én ilyen problémáról nem is hallottam (illetve az E8nak nem volt) Nekem úgy fût szinte éget, ha nem kell az egyik oldal simán el lehet zárni stb, hibátlan. Viszont a hûtõrács olyan forró, kb húst lehetne rajta sütni, fõleg mert a dieselbe nagyobb a hûtõ is.
E8 1.8D liftback+ ---> Seca
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
+ 
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
+ 
-
ksz315
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 765
- Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Olvastam már korábban is a dekorlapos javítást, amit írtatok. Mivel nem számítottam rá, hogy szükségem lenne ilyenre, így nem volt itthon. Szerettem volna még ma összerakní, így az alábbi megoldást választottam:
idézet a projektembõl:
Szétszedtem a két oldalsó szellõzõt, mert nagyon koszos volt. A szigetelõ szivacs persze szétmálott benne, így pótolhattam. Padlóburkolásnál használt alátétfólia volt kéznél, ami alkalmasnak is látszott. Még csak az összerakás után állóhelyben teszteltem, de jónak tûnik. Majd beszámolok a hosszútávú tapasztalatokról is, ha van rá igény.
Néhány kép:



idézet a projektembõl:
Szétszedtem a két oldalsó szellõzõt, mert nagyon koszos volt. A szigetelõ szivacs persze szétmálott benne, így pótolhattam. Padlóburkolásnál használt alátétfólia volt kéznél, ami alkalmasnak is látszott. Még csak az összerakás után állóhelyben teszteltem, de jónak tûnik. Majd beszámolok a hosszútávú tapasztalatokról is, ha van rá igény.
Néhány kép:



E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
- Lyani
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Szellõzõ javitás 15 perc alatt
Sziasztok!
Most hogy vége a télnek ideje megjavítani a hűtést gondoltam.
Na, ami a téma címében van erős lódítás, inkább 150 perc lenne a helyes.
Kezdjük azzal, hogy rossz volt az 1-es fokozat a ventillátorkapcsolóban. Vagyis nem az rossz, hanem a vezérlő ellenállás. Ezt elméletileg nem lehet megforrasztani. Olyan mint egy kis rugó, és nagyon törékeny. Valahogy mégis sikerült, én sem tudom hogyan. Mind a 4 fokozat működik.
Nem tudom miért, de a hideg meleg állító csúszka bovdenjéről letört a fül. Szerencsére egyenesen tört a bovden.
Le kellett bontani a kesztyűtartót, meg az egész közepét, hogy ki lehessen fordítani a konzolt. 2 fogóval valahogy sikerült egy kis C-t hajlítani a végére, és visszaakasztani. Egyenes maradt a bovden és mozgott is.
Igen ám, de mivel rövidebb lett, a motortérben nem állította végállástól végállásig a fűtéscsapot.
Vágni kellett az ottani bovden házából úgy másfél centit. de úgy meg az egész lett rövidebb.
Gyártottam egy bovdenhosszabbítót zsákgyorsközötőből. Egy kis műanyag lap, amin van egy lyuk, amin keresztül egy csavarral összefogattam a bovden végkarikájával, a másik végére meg fúrtam egy 5-ös lyukat, és rátettem a fűtéscsap peckére. Szerencsére a bovdenház úgy van felfogatva, hogy lehet állítani. Nagyon nagyon örültem, hogy így találták ki. Így meglett a megfelelő hossz, és a helyez pozíció is. WD40 mindkét oldalról az összes bovdennek és a kis forgó tengelyeknek. Jó lett.
Aztán ami az eredeti címben is szerepel, a középső kettő rostély légterelőjének szigetelésének cseréje.
Mosogatószivacsból szeleteltem vékony kis téglalapokat, a közepüket kivágtam, és ismételten elsőre lehetetlennek tűnő módon betömködtem a kis lapocskákba.
Az összeszerelésben az a trükk, hogyha mindkét lapot egyszerre kiszedted, akkor rápacsáltál, mert a nyitó-záró mechanika egyik alkatrésze amibe a tengelyként szolgáló két kis műanyagpöcök a lapocskák végén belepattannak, kiesik.
3 kézzel ezt is jó pozícióban tartva visszavarázsoltam a lapocskákat, semmi nem is tört el, és még a tömítésen is tudtam igazítani.
100%-os nem lett, de 90 igen. Elégedett vagyok vele.
Mindjárt teszek fel képeket is.
Most hogy vége a télnek ideje megjavítani a hűtést gondoltam.
Na, ami a téma címében van erős lódítás, inkább 150 perc lenne a helyes.
Kezdjük azzal, hogy rossz volt az 1-es fokozat a ventillátorkapcsolóban. Vagyis nem az rossz, hanem a vezérlő ellenállás. Ezt elméletileg nem lehet megforrasztani. Olyan mint egy kis rugó, és nagyon törékeny. Valahogy mégis sikerült, én sem tudom hogyan. Mind a 4 fokozat működik.
Nem tudom miért, de a hideg meleg állító csúszka bovdenjéről letört a fül. Szerencsére egyenesen tört a bovden.
Le kellett bontani a kesztyűtartót, meg az egész közepét, hogy ki lehessen fordítani a konzolt. 2 fogóval valahogy sikerült egy kis C-t hajlítani a végére, és visszaakasztani. Egyenes maradt a bovden és mozgott is.
Igen ám, de mivel rövidebb lett, a motortérben nem állította végállástól végállásig a fűtéscsapot.
Vágni kellett az ottani bovden házából úgy másfél centit. de úgy meg az egész lett rövidebb.
Gyártottam egy bovdenhosszabbítót zsákgyorsközötőből. Egy kis műanyag lap, amin van egy lyuk, amin keresztül egy csavarral összefogattam a bovden végkarikájával, a másik végére meg fúrtam egy 5-ös lyukat, és rátettem a fűtéscsap peckére. Szerencsére a bovdenház úgy van felfogatva, hogy lehet állítani. Nagyon nagyon örültem, hogy így találták ki. Így meglett a megfelelő hossz, és a helyez pozíció is. WD40 mindkét oldalról az összes bovdennek és a kis forgó tengelyeknek. Jó lett.
Aztán ami az eredeti címben is szerepel, a középső kettő rostély légterelőjének szigetelésének cseréje.
Mosogatószivacsból szeleteltem vékony kis téglalapokat, a közepüket kivágtam, és ismételten elsőre lehetetlennek tűnő módon betömködtem a kis lapocskákba.
Az összeszerelésben az a trükk, hogyha mindkét lapot egyszerre kiszedted, akkor rápacsáltál, mert a nyitó-záró mechanika egyik alkatrésze amibe a tengelyként szolgáló két kis műanyagpöcök a lapocskák végén belepattannak, kiesik.
3 kézzel ezt is jó pozícióban tartva visszavarázsoltam a lapocskákat, semmi nem is tört el, és még a tömítésen is tudtam igazítani.
100%-os nem lett, de 90 igen. Elégedett vagyok vele.
Mindjárt teszek fel képeket is.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30



