Szellõzõ javitás 15 perc alatt

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN »

Én ilyen problémáról nem is hallottam (illetve az E8nak nem volt) Nekem úgy fût szinte éget, ha nem kell az egyik oldal simán el lehet zárni stb, hibátlan. Viszont a hûtõrács olyan forró, kb húst lehetne rajta sütni, fõleg mert a dieselbe nagyobb a hûtõ is.
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép
ApafiMihaly
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2010 dec. 17, 08:05 pm

Hozzászólás Szerző: ApafiMihaly »

bagoly írta:Olvastam retro kolléga leírását (persze azután, miután már írtam egyet ide), megvan a ma esti programom. Itt a melóhely mellett van egy kreatív hobbi szaküzlet, azt hiszem, belépek oda alapanyagért.
Sziasztok!

Én azt találtam ki -azt a verziót tartva valószínûbbnek, hogy gyárilag ilyen, mivel eddig minden japán és kóreai kocsink ezt csinálta-, hogy méretre vágott vastag szivacsot teszek a szellõzõ rostély mögé. Persze feketét. Lehet ettõl baja, ha lefojtom? Télen úgysem nagyon használom a "fejnyilas" állást, majdnem mindig a szélvédõre és/vagy lábra megy.
Toyota Corolla Liftback 1.3 XL 1989
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Zoo.HUN írta:Én ilyen problémáról nem is hallottam (illetve az E8nak nem volt) Nekem úgy fût szinte éget, ha nem kell az egyik oldal simán el lehet zárni stb, hibátlan. Viszont a hûtõrács olyan forró, kb húst lehetne rajta sütni, fõleg mert a dieselbe nagyobb a hûtõ is.
És milyen gyorsan lesz meleg? A dieseleknek nagyon kevés veszteséghõjük van.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
bagoly
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 425
Csatlakozott: 2010 szept. 13, 09:59 am
Autód gyártási éve: 1991
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)

Hozzászólás Szerző: bagoly »

ApafiMihaly írta:
bagoly írta:Olvastam retro kolléga leírását (persze azután, miután már írtam egyet ide), megvan a ma esti programom. Itt a melóhely mellett van egy kreatív hobbi szaküzlet, azt hiszem, belépek oda alapanyagért.
Sziasztok!

Én azt találtam ki -azt a verziót tartva valószínûbbnek, hogy gyárilag ilyen, mivel eddig minden japán és kóreai kocsink ezt csinálta-, hogy méretre vágott vastag szivacsot teszek a szellõzõ rostély mögé. Persze feketét. Lehet ettõl baja, ha lefojtom? Télen úgysem nagyon használom a "fejnyilas" állást, majdnem mindig a szélvédõre és/vagy lábra megy.
Én sem használom, sõt, szinte soha nem használom, de itten elvekrõl van szó. :) "Mukoggyon" a szellõzés rendesen.

Viszont egyetlen nyamvadt hobbi/barkács/etc. boltban sem sikerült olyan mûanyag borítóvackot találnom, legalábbis itt az Üllõi út, Ferenc krt. tengelyen nem. De nem adom fel, hazafelé még meglátogatok párat, mert ma este szét lesz szedve az autó, holnapra pedig már jó lesz. Uff.
Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN »

bubidisc írta:
Zoo.HUN írta:Én ilyen problémáról nem is hallottam (illetve az E8nak nem volt) Nekem úgy fût szinte éget, ha nem kell az egyik oldal simán el lehet zárni stb, hibátlan. Viszont a hûtõrács olyan forró, kb húst lehetne rajta sütni, fõleg mert a dieselbe nagyobb a hûtõ is.
És milyen gyorsan lesz meleg? A dieseleknek nagyon kevés veszteséghõjük van.
Kb, elindulok a háztól, és 3 utcányira bekapcsolom már lehelget, mire kiérek keszirõl (3km) addigra már nagyon jól fût. De ha megállok mittom vásárolni, 2-3 óra múlva ott folytatja egybõl ahol abbahagyta. Nyáron meg jól hût, nem egy klíma szinten azért, mivel fehér gondolom ez is belejátszik hogy ne süljön meg az ember. Majd szeretnék a hátsó ajtóra ilyen takaró függönyt szerezni a nyárra, láttam van benne 4 fül, szerintem az pont azért van benne.
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

megcsináltam én is,de ezt a részt sem hagytam ki....

Kép

Kép
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

ha a szélvédõre irányítom a levegõt,miért lehet az,hogy az anyós felõli oldalon erõsebben fújja? felõlem mindig nehezen megy csak le a pára...:S
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Vagy eldugult - vagy nem ül senki anyós-oldalon. ;)
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

Ghee írta:Vagy eldugult - vagy nem ül senki anyós-oldalon. ;)
általában ott is ülnek...van navigátorom..:D akkor lehet tavasszal bontás lesz... :S
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Olvastam már korábban is a dekorlapos javítást, amit írtatok. Mivel nem számítottam rá, hogy szükségem lenne ilyenre, így nem volt itthon. Szerettem volna még ma összerakní, így az alábbi megoldást választottam:

idézet a projektembõl:

Szétszedtem a két oldalsó szellõzõt, mert nagyon koszos volt. A szigetelõ szivacs persze szétmálott benne, így pótolhattam. Padlóburkolásnál használt alátétfólia volt kéznél, ami alkalmasnak is látszott. Még csak az összerakás után állóhelyben teszteltem, de jónak tûnik. Majd beszámolok a hosszútávú tapasztalatokról is, ha van rá igény.

Néhány kép:


Kép

Kép

Kép
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

:D Milkatehén bõrbõl is meg lehet ám csinálni! :D

Kép

Én is leszigeteltem oldalt.
Kép
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Milkatehén bõr?
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Dekorgumi :D Azt gondoltam, mindenki érti.... Milka lila :roll:
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Bár nem vagyok nagy csokifaló, de a szín azért megvan. Csak nem tudtam, hogy ilyen színben is van. Én kérek elnézést :D
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Re: Szellõzõ javitás 15 perc alatt

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Sziasztok!

Most hogy vége a télnek ideje megjavítani a hűtést gondoltam. :D
Na, ami a téma címében van erős lódítás, inkább 150 perc lenne a helyes.

Kezdjük azzal, hogy rossz volt az 1-es fokozat a ventillátorkapcsolóban. Vagyis nem az rossz, hanem a vezérlő ellenállás. Ezt elméletileg nem lehet megforrasztani. Olyan mint egy kis rugó, és nagyon törékeny. Valahogy mégis sikerült, én sem tudom hogyan. Mind a 4 fokozat működik. :)

Nem tudom miért, de a hideg meleg állító csúszka bovdenjéről letört a fül. Szerencsére egyenesen tört a bovden.
Le kellett bontani a kesztyűtartót, meg az egész közepét, hogy ki lehessen fordítani a konzolt. 2 fogóval valahogy sikerült egy kis C-t hajlítani a végére, és visszaakasztani. Egyenes maradt a bovden és mozgott is.
Igen ám, de mivel rövidebb lett, a motortérben nem állította végállástól végállásig a fűtéscsapot.
Vágni kellett az ottani bovden házából úgy másfél centit. de úgy meg az egész lett rövidebb.
Gyártottam egy bovdenhosszabbítót zsákgyorsközötőből. Egy kis műanyag lap, amin van egy lyuk, amin keresztül egy csavarral összefogattam a bovden végkarikájával, a másik végére meg fúrtam egy 5-ös lyukat, és rátettem a fűtéscsap peckére. Szerencsére a bovdenház úgy van felfogatva, hogy lehet állítani. Nagyon nagyon örültem, hogy így találták ki. Így meglett a megfelelő hossz, és a helyez pozíció is. WD40 mindkét oldalról az összes bovdennek és a kis forgó tengelyeknek. Jó lett. :)

Aztán ami az eredeti címben is szerepel, a középső kettő rostély légterelőjének szigetelésének cseréje.
Mosogatószivacsból szeleteltem vékony kis téglalapokat, a közepüket kivágtam, és ismételten elsőre lehetetlennek tűnő módon betömködtem a kis lapocskákba.
Az összeszerelésben az a trükk, hogyha mindkét lapot egyszerre kiszedted, akkor rápacsáltál, mert a nyitó-záró mechanika egyik alkatrésze amibe a tengelyként szolgáló két kis műanyagpöcök a lapocskák végén belepattannak, kiesik. :buzaly:
3 kézzel ezt is jó pozícióban tartva visszavarázsoltam a lapocskákat, semmi nem is tört el, és még a tömítésen is tudtam igazítani.
100%-os nem lett, de 90 igen. Elégedett vagyok vele.
Mindjárt teszek fel képeket is.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Válasz küldése