Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Nem vagyok elektromos guru, de szerintem ha egyenként végigmész a
kapcsolókon, kiderül, hogy melyik rossz. Húzd le róluk egyesével a sarut
csukott ajtónál.....(jól gondolom, többiek? )
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ha az ajtókat becsukod, akkor testre rakja a kapcsolókat. Próbáld meg lehúzni a sarukat elõtte egyesével és egy kis dróttal letestelni õket. Hátsónál találkoztam már olyannal, hogy abelsõ doblemez kilyukadt, verte a vizet évek óta és az ott levõ ajtókapcsoló ere a szigetelésen belül rohadt meg. Kívülrõl nem látszott semmi, elvágtam és a réz helyérõl szóródott ki a zöld oxid...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Nem lehetséges, hogy a csomagtér-zárnál lévõ kapcsolód a ludas? Bármelyik ajtót ha kinyitod, az ajtónyitásos piktogramnak pirítania kell. Motorháztetõre is ofkórz. Ha a piktogram elalszik csukott ajtóknál akkor kezdetnek magát a belsõ lámpát nézném meg, hogy nem-e a kapcsolója a ludas.
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

DBandesz írta:Nem lehetséges, hogy a csomagtér-zárnál lévõ kapcsolód a ludas? Bármelyik ajtót ha kinyitod, az ajtónyitásos piktogramnak pirítania kell. Motorháztetõre is ofkórz. Ha a piktogram elalszik csukott ajtóknál akkor kezdetnek magát a belsõ lámpát nézném meg, hogy nem-e a kapcsolója a ludas.
Effektíve már a mûszerfalból kiszedtem ezt az izzót mert az egyfolytában világított.A csomagtérajtóban meg sehol nem találtam kapcsolót pedig valahol kell lennie mert a másik kombiban mûködik normálisan.
Ezt a letestelõs dolgot meg fogom próbálni de nem annyira lehet leszedni errõl a sarut. Ha jól emlékszem Andrisnak is volt egy ilyen kapcsoló pluszban de az is el volt vágva a drótnál mert nem lehet csak úgy lehúzni azt a sarut....
MR2 - 2001
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Az oszlopoknál belül van csatlakozójuk!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Az oszlop belsejénél van a csatlakozója. Egy késes saru-pár. A csomagtérzárnál meg maga a zárszerkezet mûködik kapcsolóként egy plusz billenõ "konzol" segítségével. A zárszerkezeten van csapolva, egy mûanyag perselyben forog el. Ha a mûa. persely szakadt vagy valami baja van, akkor nem szigetel, és állandóan zárja az áramkört. Nézd meg, a hátfal borítás alatt van a zárszerkezet, ha ott leszeded a kábelt, elképzelhetõ, hogy megszûnnek a gondjaid.
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

nagyon égnek ki a muszeregység izzóim.. :x
van egy rajz errõl hogy helyezkednek el benne?
ezt találtam:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1989_T ... _8301.html

combination meter bulb (izzó) 3 db van ha jól látom

hogy kell cserélni? be tudok nyúlni vagy ki kell venni?
spirált le kell kötni? vmi ilyesmire emlékszem..
Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx »

murray írta:nagyon égnek ki a muszeregység izzóim.. :x
van egy rajz errõl hogy helyezkednek el benne?
ezt találtam:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1989_T ... _8301.html

combination meter bulb (izzó) 3 db van ha jól látom

hogy kell cserélni? be tudok nyúlni vagy ki kell venni?
spirált le kell kötni? vmi ilyesmire emlékszem..
spirálkötés, vészvillogó kapcsolója kötés, fútés/ködlámpa kapcsoló, bajuszkapcsoló körüli mûanyag, rádió frontblende (amennyiben ilyened van), fûtéskonzol körülötti mûanyag, plexi, mûszerfal stb...

Nagyjából ennyit kell szétszerelned. Nyugodt lelkiállapotban érdemes nekiállni és télen kizárólag napsütésben/fûtött garázsban: a hideg mûanyag könnyebben törik.
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

köszi
ha jól emlékszem az e8 as corimnál egyszerübb volt :(
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

DBandesz írta:Az oszlop belsejénél van a csatlakozója. Egy késes saru-pár. A csomagtérzárnál meg maga a zárszerkezet mûködik kapcsolóként egy plusz billenõ "konzol" segítségével. A zárszerkezeten van csapolva, egy mûanyag perselyben forog el. Ha a mûa. persely szakadt vagy valami baja van, akkor nem szigetel, és állandóan zárja az áramkört. Nézd meg, a hátfal borítás alatt van a zárszerkezet, ha ott leszeded a kábelt, elképzelhetõ, hogy megszûnnek a gondjaid.

Pacsker és DBandesz köszönöm a belsõ világításról az ötleteket. Andris neked lett igazad a hátsó ajtó kapcsolója volt a ludas. Lehúztam és rögtön minden mûködött. De sajnos nem lehet a zárat szétszedni, hogy megnézzem mert össze van szegecselve, azt meg szerintem csak egyszer tudom szétszedni utána már nem lehet összerakni. :wink: A sok kis hiba közül ez idegesített a legjobban mert elég sötét van itt este és sosem láttam semmit :shock:
Szóval köszönöm a jótanácsokat!
MR2 - 2001
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Van egy E10 liftback csomiajtó záram, az jó lehet neked?
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
Slampixxx
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3335
Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
Tartózkodási hely: Érd, Budapest

Hozzászólás Szerző: Slampixxx »

Egy 2T motor felújítása nagyságrendileg mennyibe kerül?
Csinált már valaki ilyet?
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986

·A komoly vasak hátul tekernek·
Kép
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

2T motor? Az benzines nem? E10-ben ilyen nem volt.
2C viszont van, de én sem véletlenül vettem egy komplett donort. Ha az alapoktól kezdve kell "újjáépíteni" a motort, akkor az komoly százezrek is lehet.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Egy becsületes generál gépmûhellyel, Toyota csapágyakkal, gyûrûkkel és szereléssel 250-300-tól indul.
Természetesen ebben az esetben ismét 300ezret elmegy gond nélkül.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Slampixxx
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3335
Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
Tartózkodási hely: Érd, Budapest

Hozzászólás Szerző: Slampixxx »

DBandesz írta:2T motor? Az benzines nem? E10-ben ilyen nem volt.
2C viszont van, de én sem véletlenül vettem egy komplett donort. Ha az alapoktól kezdve kell "újjáépíteni" a motort, akkor az komoly százezrek is lehet.
Nem is E10-rõl van szó... 8)
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986

·A komoly vasak hátul tekernek·
Kép
Válasz küldése