Segítség kellene!
-
sprintike
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
- Tartózkodási hely: Vác közelében
Lehet,hogy az ennyémmel is ez a gáz?
Nem mindíg csinálja és nem is tudom mitõl függ mert valamikor hidegen csinálja valamikor melegen,valamikor meg egyáltalán nem.Kopogó hangot hallok de nem konkrétan a motorból.Leginkább ha a kocsi mellett állok akkor hallom.
Fordulatszám emelkedésével némileg gyorsul kopogás és nagyobb fordulaton nem nagyon hallatszik.
Ötlet?
Nem mindíg csinálja és nem is tudom mitõl függ mert valamikor hidegen csinálja valamikor melegen,valamikor meg egyáltalán nem.Kopogó hangot hallok de nem konkrétan a motorból.Leginkább ha a kocsi mellett állok akkor hallom.
Fordulatszám emelkedésével némileg gyorsul kopogás és nagyobb fordulaton nem nagyon hallatszik.
Ötlet?
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Tipikus 4AGE zaj. Sokat filóztunk, és nem tudtuk elcsendesíteni. Sõt nekem volt, hogy nagyon hangos hónapokig, aztán 1 hónapra abba maradt.
Ez a tipikus "klattyogó" hang. A fordulatszámnál lassabb, de reagál rá.
Ugyanúgy van Bohiéba, tiedbe, Lyaniéba, Lackóéba is volt... Nagyon soknál hallottam.
Lackónak ötlete, hogy vezérlés táji. Ebben lehet valami, mert ott van lassabban forgó alkatrész, mint a fõtengely.
Nekem baszta a csõröm, aztán megtanultam elfogadni...
Ez a tipikus "klattyogó" hang. A fordulatszámnál lassabb, de reagál rá.
Ugyanúgy van Bohiéba, tiedbe, Lyaniéba, Lackóéba is volt... Nagyon soknál hallottam.
Lackónak ötlete, hogy vezérlés táji. Ebben lehet valami, mert ott van lassabban forgó alkatrész, mint a fõtengely.
Nekem baszta a csõröm, aztán megtanultam elfogadni...
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
sprintike
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
- Tartózkodási hely: Vác közelében
Én is onnan hallom.Ha szemben állok a kocsival nem hallom.Ha az elsõ sárvédõ környékére megyek és hallgatózom akkor egyértelmû,hogy onnan jön valahonnan.És valóban a legjobb megfogalmazás a klattyógó hang mert ilyen öblösen tudjatököm milyen hang.Akkor nyugodjak meg és fogadjam el......Egy a gáz ezzel.Szeretem ha mindennek olyan hangja van amilyennek kell,hogy legyenPacsker írta:Tipikus 4AGE zaj. Sokat filóztunk, és nem tudtuk elcsendesíteni. Sõt nekem volt, hogy nagyon hangos hónapokig, aztán 1 hónapra abba maradt.
Ez a tipikus "klattyogó" hang. A fordulatszámnál lassabb, de reagál rá.
Ugyanúgy van Bohiéba, tiedbe, Lyaniéba, Lackóéba is volt... Nagyon soknál hallottam.
Lackónak ötlete, hogy vezérlés táji. Ebben lehet valami, mert ott van lassabban forgó alkatrész, mint a fõtengely.
Nekem baszta a csõröm, aztán megtanultam elfogadni...
Nagyon érdekelne,hogy mi lehet.
- csurgyi
- Újonc

- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2008 ápr. 20, 06:48 pm
- Tartózkodási hely: Bp XXII ker.
Hengerfej csere
Sziasztok!
Érdeklõdni szeretnék, hogy valaki tudna-e segíteni a 11. vagy a 22. kerületben egy hengerfej cserénél.
Sajnos nem ismerek egy jó szerelõt sem a környéken.
Jó lenne, ha valaki tudna ajánlani egy mûhelyt, vagy akár a saját munkáját (persze minél olcsóbban).
Ha valaki tud segíteni, akkor légyszi írjon rám pm-ben vagy e-mailen a csurgyi@freemail.hu címen.
Elõre is köszi!
Érdeklõdni szeretnék, hogy valaki tudna-e segíteni a 11. vagy a 22. kerületben egy hengerfej cserénél.
Sajnos nem ismerek egy jó szerelõt sem a környéken.
Jó lenne, ha valaki tudna ajánlani egy mûhelyt, vagy akár a saját munkáját (persze minél olcsóbban).
Ha valaki tud segíteni, akkor légyszi írjon rám pm-ben vagy e-mailen a csurgyi@freemail.hu címen.
Elõre is köszi!
- Lyani
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Szabber! Help me, please!
6 hete cseréltem generátort. Tegnap elõjött, hogy menet közben, járó motorral világít a kis akkumulátor jel.
Nyilván valami töltés problémát jelez. Kis elektromos mûszerem nincs, amivel kimérjem, hogy mi a stájsz.
A kérdés a következõ:
Lehetséges, hogy az új generátor szart be, vagy van valami töltésszabályozó (van egyáltalán ilyen?) , ami meghibásodhatott? Vagy csak simán csúszik az ékszíjam?
Ha jól tudom, a generátorból megy egy vezeték az akkuhoz, egy a gyújtáshoz, egy meg a fényszórókhoz.
Lehet, hogy az akkumulátorhoz vezetõ drótom a hibás?
Ja és hibakódot nem villog ki a rendszer.
6 hete cseréltem generátort. Tegnap elõjött, hogy menet közben, járó motorral világít a kis akkumulátor jel.
Nyilván valami töltés problémát jelez. Kis elektromos mûszerem nincs, amivel kimérjem, hogy mi a stájsz.
A kérdés a következõ:
Lehetséges, hogy az új generátor szart be, vagy van valami töltésszabályozó (van egyáltalán ilyen?) , ami meghibásodhatott? Vagy csak simán csúszik az ékszíjam?
Ha jól tudom, a generátorból megy egy vezeték az akkuhoz, egy a gyújtáshoz, egy meg a fényszórókhoz.
Lehet, hogy az akkumulátorhoz vezetõ drótom a hibás?
Ja és hibakódot nem villog ki a rendszer.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy használt generátorról van szó!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Birka
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1915
- Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
- Tartózkodási hely: Bp
Ha van egy multimétered, meg tudod mérni az akksinál, hogy mennyit tölthet a generátor. Ez jó esetben 14,4 Volt kéne h legyen. Ettõl kb. 1V-al kevesebbet kell töltenie terhelés alatt.Lyani írta: ...6 hete cseréltem generátort....
Azt jelenti, hogy rákapcsolsz mindent, fényt, fûtõmotort ilyesmiket.
Ha nincs ennyi akkor érdemes megnézni a generátorból kijön-e az adott feszültség. (zöldrohadások a saruknál...)
Legjobb lenne persze akkor vizsgálni amikor elõjön a hiba.
Amennyiben használt a cucc, hát izéé...kituggya.
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
A hibakódot felejtsd el, csak 2001 után van erre utaló hibakód!Lyani írta: A kérdés a következõ:
Lehetséges, hogy az új generátor szart be, vagy van valami töltésszabályozó (van egyáltalán ilyen?) , ami meghibásodhatott? Vagy csak simán csúszik az ékszíjam?![]()
Ha jól tudom, a generátorból megy egy vezeték az akkuhoz, egy a gyújtáshoz, egy meg a fényszórókhoz.
Lehet, hogy az akkumulátorhoz vezetõ drótom a hibás?
TOYOTA-kon általaban 3+1 vezeték van a generátoron!
* B+, töltés: gigavastag, külünálló: önindítómotor vagy akkululátor pozitív saru között (vannak modellek, ahol "átküldik" egy kedves 100~120A [ALT] biztosítékon)
* IG, gyújtás: általában a mûszercsoporttal van egy áramkörön [GAUGE], tehát, ha nem "megy" egyik mûszered sem, valószínûleg töltésed sincs
* S, akkumulátor +: a feszültségszabályozóra csatlakozik (a generátoron belül)
* L, töltés visszajelzõ: az [IGN] biztosítékon keresztül csatlakozik a generátor belsõ áramkörére, ha a vége "testen" van a töltéslámpa világít (lehúzott csatlakozónál értelemszerûen nem szabad világítania)
Ha a meghajtószíj "leesik", akkor más probléma is felléphet: jellemzõen a generátorszíj hajtja a vízpumpát is, így szíjszakadásnál a hûtõfolyadék elkezd melegedni...
A feszültségszabályzó jellemzõen a generátoron belül van!
1. lépés:
a leírtak alapján kimérni a generátor villamos hálózatát
2. lépés:
mûszerrel megmérni a generátor (akkumulátor) kapocsfeszültségét,
referencia értékek:
alapjárat, min. terhelés: 13.5~14.5V
alapjárat, max. terhelés: 12.5~13.5V
3000 1/min, min. terhelés: 14~14.5V
3000 1/min, max. terhelés: 13~14V
Terhelés alatt nem a nagymamát értem!
Tehát járó motornál, bármely üzemállapotban a generátoron mért feszültség 12~14.5V között kell lennie!
Illik még megvizsgálni a csatlakozók állapotát és a feszültségesést a töltõ- és a testvezetéken!
Ennyi.
Ellenõrizd a fûtõmotor elõtétellenállását! A motor közelében a levegõcsatornába van becsavarozva, 4~5 vastagabb vezeték megy rá!wrxsti88 írta:Sziasztok!
A segítségeteket kérem. CE90-es Corollám van és a légbefúvó elsõ fokozatban nem megy. Ha bekapcsolom kattan a relé, de nem indul el. A vezetékekbe megy áram, de utána nem történik semmi. Esetleg ha valaki tudna mondani rá valamit, megköszönném!
Szabber
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kesztyûtartó alá, ha befekszel, a fûtõmotor ház (nagy kerek fekete), aljába egy fekete kábelkorbács megy. A becsatlakozás mellett közvetlenül van egy vagy két csillagcsavar. Kicsavarod és naygon óvatosan kiszeded. Látni, fogod, hogy sérült-e/szakadt-e valamelyik!szullosz írta:Ellenõrizd a fûtõmotor elõtétellenállását! A motor közelében a levegõcsatornába van becsavarozva, 4~5 vastagabb vezeték megy rá!wrxsti88 írta:Sziasztok!
A segítségeteket kérem. CE90-es Corollám van és a légbefúvó elsõ fokozatban nem megy. Ha bekapcsolom kattan a relé, de nem indul el. A vezetékekbe megy áram, de utána nem történik semmi. Esetleg ha valaki tudna mondani rá valamit, megköszönném!
Szabber
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Nagy szgép gurukat kérdezném.
Hogy lehet Dreamweaver-ben egy táblázatban olyan cellát létrehozni, amelnyek, ha megadom a magasságát és szélességét és ennél többet írok bele, akkor inline-frame-é alakul automatikusan (gördítõs mezõvé)?
Nagyon fontos lenne!
Elõre is köszönöm!
Hogy lehet Dreamweaver-ben egy táblázatban olyan cellát létrehozni, amelnyek, ha megadom a magasságát és szélességét és ennél többet írok bele, akkor inline-frame-é alakul automatikusan (gördítõs mezõvé)?
Nagyon fontos lenne!
Elõre is köszönöm!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)

