Segítség kellene!

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Lehet,hogy az ennyémmel is ez a gáz?
Nem mindíg csinálja és nem is tudom mitõl függ mert valamikor hidegen csinálja valamikor melegen,valamikor meg egyáltalán nem.Kopogó hangot hallok de nem konkrétan a motorból.Leginkább ha a kocsi mellett állok akkor hallom.
Fordulatszám emelkedésével némileg gyorsul kopogás és nagyobb fordulaton nem nagyon hallatszik.
Ötlet?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Tipikus 4AGE zaj. Sokat filóztunk, és nem tudtuk elcsendesíteni. Sõt nekem volt, hogy nagyon hangos hónapokig, aztán 1 hónapra abba maradt.
Ez a tipikus "klattyogó" hang. A fordulatszámnál lassabb, de reagál rá.
Ugyanúgy van Bohiéba, tiedbe, Lyaniéba, Lackóéba is volt... Nagyon soknál hallottam.
Lackónak ötlete, hogy vezérlés táji. Ebben lehet valami, mert ott van lassabban forgó alkatrész, mint a fõtengely.
Nekem baszta a csõröm, aztán megtanultam elfogadni...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Pacsker írta:Tipikus 4AGE zaj. Sokat filóztunk, és nem tudtuk elcsendesíteni. Sõt nekem volt, hogy nagyon hangos hónapokig, aztán 1 hónapra abba maradt.
Ez a tipikus "klattyogó" hang. A fordulatszámnál lassabb, de reagál rá.
Ugyanúgy van Bohiéba, tiedbe, Lyaniéba, Lackóéba is volt... Nagyon soknál hallottam.
Lackónak ötlete, hogy vezérlés táji. Ebben lehet valami, mert ott van lassabban forgó alkatrész, mint a fõtengely.
Nekem baszta a csõröm, aztán megtanultam elfogadni...
Én is onnan hallom.Ha szemben állok a kocsival nem hallom.Ha az elsõ sárvédõ környékére megyek és hallgatózom akkor egyértelmû,hogy onnan jön valahonnan.És valóban a legjobb megfogalmazás a klattyógó hang mert ilyen öblösen tudjatököm milyen hang.Akkor nyugodjak meg és fogadjam el......Egy a gáz ezzel.Szeretem ha mindennek olyan hangja van amilyennek kell,hogy legyen :lol:
Nagyon érdekelne,hogy mi lehet.
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Szard le, mindegyik ilyen. 4A-GE elpusztíthatatlan...kivéve Matyié (bocs)
Avatar
csurgyi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008 ápr. 20, 06:48 pm
Tartózkodási hely: Bp XXII ker.

Hengerfej csere

Hozzászólás Szerző: csurgyi »

Sziasztok!

Érdeklõdni szeretnék, hogy valaki tudna-e segíteni a 11. vagy a 22. kerületben egy hengerfej cserénél.
Sajnos nem ismerek egy jó szerelõt sem a környéken.
Jó lenne, ha valaki tudna ajánlani egy mûhelyt, vagy akár a saját munkáját (persze minél olcsóbban).
Ha valaki tud segíteni, akkor légyszi írjon rám pm-ben vagy e-mailen a csurgyi@freemail.hu címen.

Elõre is köszi!
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Szabber! Help me, please!

6 hete cseréltem generátort. Tegnap elõjött, hogy menet közben, járó motorral világít a kis akkumulátor jel.
Nyilván valami töltés problémát jelez. Kis elektromos mûszerem nincs, amivel kimérjem, hogy mi a stájsz.

A kérdés a következõ:

Lehetséges, hogy az új generátor szart be, vagy van valami töltésszabályozó (van egyáltalán ilyen?) , ami meghibásodhatott? Vagy csak simán csúszik az ékszíjam? :roll:

Ha jól tudom, a generátorból megy egy vezeték az akkuhoz, egy a gyújtáshoz, egy meg a fényszórókhoz.
Lehet, hogy az akkumulátorhoz vezetõ drótom a hibás?

Ja és hibakódot nem villog ki a rendszer.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy használt generátorról van szó!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Lyani írta: ...6 hete cseréltem generátort....
Ha van egy multimétered, meg tudod mérni az akksinál, hogy mennyit tölthet a generátor. Ez jó esetben 14,4 Volt kéne h legyen. Ettõl kb. 1V-al kevesebbet kell töltenie terhelés alatt.
Azt jelenti, hogy rákapcsolsz mindent, fényt, fûtõmotort ilyesmiket.
Ha nincs ennyi akkor érdemes megnézni a generátorból kijön-e az adott feszültség. (zöldrohadások a saruknál...)
Legjobb lenne persze akkor vizsgálni amikor elõjön a hiba.
Amennyiben használt a cucc, hát izéé...kituggya.
8) :lol:
wrxsti88
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009 okt. 01, 09:20 pm
Tartózkodási hely: Szeged

Hozzászólás Szerző: wrxsti88 »

Sziasztok!
A segítségeteket kérem. CE90-es Corollám van és a légbefúvó elsõ fokozatban nem megy. Ha bekapcsolom kattan a relé, de nem indul el. A vezetékekbe megy áram, de utána nem történik semmi. Esetleg ha valaki tudna mondani rá valamit, megköszönném!
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Lyani írta: A kérdés a következõ:

Lehetséges, hogy az új generátor szart be, vagy van valami töltésszabályozó (van egyáltalán ilyen?) , ami meghibásodhatott? Vagy csak simán csúszik az ékszíjam? :roll:

Ha jól tudom, a generátorból megy egy vezeték az akkuhoz, egy a gyújtáshoz, egy meg a fényszórókhoz.
Lehet, hogy az akkumulátorhoz vezetõ drótom a hibás?
A hibakódot felejtsd el, csak 2001 után van erre utaló hibakód!
TOYOTA-kon általaban 3+1 vezeték van a generátoron!

* B+, töltés: gigavastag, külünálló: önindítómotor vagy akkululátor pozitív saru között (vannak modellek, ahol "átküldik" egy kedves 100~120A [ALT] biztosítékon)

* IG, gyújtás: általában a mûszercsoporttal van egy áramkörön [GAUGE], tehát, ha nem "megy" egyik mûszered sem, valószínûleg töltésed sincs

* S, akkumulátor +: a feszültségszabályozóra csatlakozik (a generátoron belül)

* L, töltés visszajelzõ: az [IGN] biztosítékon keresztül csatlakozik a generátor belsõ áramkörére, ha a vége "testen" van a töltéslámpa világít (lehúzott csatlakozónál értelemszerûen nem szabad világítania)

Ha a meghajtószíj "leesik", akkor más probléma is felléphet: jellemzõen a generátorszíj hajtja a vízpumpát is, így szíjszakadásnál a hûtõfolyadék elkezd melegedni...

A feszültségszabályzó jellemzõen a generátoron belül van!

1. lépés:
a leírtak alapján kimérni a generátor villamos hálózatát

2. lépés:
mûszerrel megmérni a generátor (akkumulátor) kapocsfeszültségét,
referencia értékek:
alapjárat, min. terhelés: 13.5~14.5V
alapjárat, max. terhelés: 12.5~13.5V
3000 1/min, min. terhelés: 14~14.5V
3000 1/min, max. terhelés: 13~14V

Terhelés alatt nem a nagymamát értem! :wink:
Tehát járó motornál, bármely üzemállapotban a generátoron mért feszültség 12~14.5V között kell lennie!

Illik még megvizsgálni a csatlakozók állapotát és a feszültségesést a töltõ- és a testvezetéken!

Ennyi.
wrxsti88 írta:Sziasztok!
A segítségeteket kérem. CE90-es Corollám van és a légbefúvó elsõ fokozatban nem megy. Ha bekapcsolom kattan a relé, de nem indul el. A vezetékekbe megy áram, de utána nem történik semmi. Esetleg ha valaki tudna mondani rá valamit, megköszönném!
Ellenõrizd a fûtõmotor elõtétellenállását! A motor közelében a levegõcsatornába van becsavarozva, 4~5 vastagabb vezeték megy rá!

Szabber
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

szullosz írta:
wrxsti88 írta:Sziasztok!
A segítségeteket kérem. CE90-es Corollám van és a légbefúvó elsõ fokozatban nem megy. Ha bekapcsolom kattan a relé, de nem indul el. A vezetékekbe megy áram, de utána nem történik semmi. Esetleg ha valaki tudna mondani rá valamit, megköszönném!
Ellenõrizd a fûtõmotor elõtétellenállását! A motor közelében a levegõcsatornába van becsavarozva, 4~5 vastagabb vezeték megy rá!

Szabber
Kesztyûtartó alá, ha befekszel, a fûtõmotor ház (nagy kerek fekete), aljába egy fekete kábelkorbács megy. A becsatlakozás mellett közvetlenül van egy vagy két csillagcsavar. Kicsavarod és naygon óvatosan kiszeded. Látni, fogod, hogy sérült-e/szakadt-e valamelyik!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Luvja Szabber! :buzaly:
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Nagy szgép gurukat kérdezném.

Hogy lehet Dreamweaver-ben egy táblázatban olyan cellát létrehozni, amelnyek, ha megadom a magasságát és szélességét és ennél többet írok bele, akkor inline-frame-é alakul automatikusan (gördítõs mezõvé)?
Nagyon fontos lenne!

Elõre is köszönöm!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
tiborr
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009 szept. 10, 08:47 am
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Tatabánya

Hozzászólás Szerző: tiborr »

Sziasztok,

Fejér vagy Komárom-Esztergom megyében keresek olyan céget vagy nem céget aki horpadás eltávolítással foglalkozik.
Kiváncsi vagyok mennyi lenne így a javítás.


Köszönöm elõre is a segítságet.
Today, Tomorrow, Toyota
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Valakinek nincs esetleg "belsõ embere" pl. a GP Shopnál? :)

Ilyet keresnék:
Kép
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Válasz küldése