E9 - (1987-1992)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Az valami tuning újság, vagy így nézett ki a gyári felnije? :)
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Avatar
Bardos6
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 956
Csatlakozott: 2008 máj. 26, 11:55 pm
Tartózkodási hely: 17.ker

Hozzászólás Szerző: Bardos6 »

Durván néz ki de szerintem a milyenknek szebb az eleje, fõleg a lámpa. ebbõl csak a motor kéne!!!! :lol:
EE90 Hatchback XLi 1.3 2E-E
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE
Avatar
tvcsaba
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2009 márc. 13, 08:19 am
Tartózkodási hely: Szerbia
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: tvcsaba »

Egy kis cicomazas vagy valami ilyesmi


Kép


meg egz kep


Kép


Szerintem tok jo lett


Kép
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

azért az eblaktörlö vagy nemtom hol lévo felsõ ledet kihagynám. nem?
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

murray írta:azért az eblaktörlö vagy nemtom hol lévo felsõ ledet kihagynám. nem?
Rontja az összképet, az már szentigaz. Kissé boyraceressé teszi a kocsit.
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

De legalább nem piros vagy zöld. Így nem rontja az összképet. 8)
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

ha xenyony lenne a fényszóró akkor elég jó lenne..:)
ce90 LB 1.8D
Avatar
tvcsaba
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2009 márc. 13, 08:19 am
Tartózkodási hely: Szerbia
Kapcsolat:

led

Hozzászólás Szerző: tvcsaba »

Majd lehet hogy lesz xenon is. Csak most inkább alu felnikre gyúrok.
Avatar
tvcsaba
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2009 márc. 13, 08:19 am
Tartózkodási hely: Szerbia
Kapcsolat:

Alu felni

Hozzászólás Szerző: tvcsaba »

Kép
zerge
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2009 ápr. 23, 08:07 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: E9 - (1987-1992/94)

Hozzászólás Szerző: zerge »

Üdv. bocs hogy ide irok,de nem találtam alkalmasabb topicot.szoval...,legutobbi utamon kb 20-30percel elindulás után(autopályán)arra lettem figyelmes hogy gázadásra az auto nem reagál,és lassul az auto.hütõviz jelzõ fent, motortérbõl füst.leálltam kiszálltam,a motor füstöl.az auto(motor) alatt barnás trutyi,a hütöviz tartályban is ugyanaz a trutyi.megnéztem az olajszint jelzõ pálcát,alig,épp minimális olaj a motorban(bár kevés olaj volt eredetileg is benne,de a min jelzésig azért volt).eddigi infoim szerint hengerfej tömités a gond(mondjuk én nem igazán értek a autokhoz,két éve van saját kocsim)nos,... mielõtt szerelõhöz fordulok légyszi valami infot-jotanácsot adjatok,hogy mi lehet a gond(hengerfely tömités?) esetleg...,valamelyik topicban olvastam hogy van egy corrola szakértõ-szerelõ emberke budapest környékén.egy elérhetõséget tudnátok adni vele. mégegyszer bocs hogy ide irok,minden jo tanács jol jönnne.
4WD-89"1.6xli. 4A-FE (e9)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szia!

Az autód hengerfejes lett. De már jó ideje mehettél vele úgy, hogy kiakadt a vízhõfok jelzõ.
Ha mázlid van nem lett gátrepedéses, nem maródott annyira be a hfej és a blokk, hogy ne lehessen javítani és nem okozott más kárt a motorban.
A nagy "füst" gõz volt, ami még a maradék víz forrását jelezte. A barna trutyi az olajjal keveredett víz.

Költségekre amivel számolj:
- Hengerfejtömítés ~12-14000.- , illõ akkor már mást is cserélni, de szelepfedél tömítést, vezérmûtengely és elosztófedél szimeringet mindenképp. Ezek is plusz kb 10-15000.
- Gépmunka (hengerfej és blokk síkolása) 10-15 ezer ft
- Egész vízrendszered átmosása, kitisztítása a trutyitól, amennyire lehet. Lúgban, vegyszerrel... Ez nagyon sok pénz is lehet, mivel a blokkot pl teljesen ki kell belezni.
- Pár új vízcsõ 2-3 ezer ft
- Olaj, szûrõk kb 10-12 ezer ft
- Hûtõfolyadék 2-3 ezer ft.
- Munkadíj. ez szerelõ függõ, de nagy munka, idõigényes és mondom ki kell venni és teljesen szét kell szedni a motort.

Ha javítható a motorod, akkor ezeket kellene elvégezni rajta úgy, hogy emberesen ki is tartson a közeli jövõben. Plusz rájönni, hogy mi okozta a forrás okát. Nagy vszínûséggel termosztátot is cserélni kell, ugyan ez csak pár ezer ft.

Sajnálom, hogy én vagyok a rossz hír hozója. Ha idõbe észrevetted volna, hogy mászik fel a mutató, akkor lehet, hogy olcsóbban megúsztad volna.
Kunfehértón van egy jó Toyotás, Tibcsi a neve (fórumon Toytib). Õt keresheted, de 160 km-re van Pesttõl. Emellett talán tudnám ajánlani Szulloszt, csak neki ideje véges. Ha nagyon nem találsz senkit, esetleg én is elvállalom.

Készülj fel rá, hogy nem 1 napos meló! Kérj több helyrõl árajánlatot. Sajnos ekkora forrás után már nem lehet garantálni, hogy tutiranem jön elõ mégegyszer. Vidd el jó szakemberhez ezzel növeled az esélyét, hogy huzamosabb távon is jó lesz az autód.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
zerge
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2009 ápr. 23, 08:07 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zerge »

Üdv!
Köszi az infot,mostanra kiderült hogy az lesz a baj amit irtál.,bár a mutato tuti hogy nem rég ota, max 5-10 percel a leállás elõtt lehetett fent,mert észre vettem volna.szerintem valami hirtelen dologtol mászott fel a mutato,mert általában figyelek erre.kb 20 percel az elindulás után történt a baj.
4WD-89"1.6xli. 4A-FE (e9)
Avatar
tvcsaba
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2009 márc. 13, 08:19 am
Tartózkodási hely: Szerbia
Kapcsolat:

C1 disel

Hozzászólás Szerző: tvcsaba »

Hali Mindenkinek. Kellene olyan valaki akinek C1-es motorja van. Egy kis info kellene. Hidegen gyujt elsöre mindég. Melegen viszont egy 10-et fordul az öninditó mire begyújt. Mi lehet az RELÉ vgy IZITÓGYERTYA. Mikor meleg a motor nem is izzit.

Üdv
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

nekem volt 1C motoros dizelem -mint megbeszéltük-de én nem emlékszem ilyenre. vagy elsore beindult vagy soha :lol:
arra emlékszem h gyujtás ráadás után egy kattanást kellett várni és utána inditozni. az volt a relé
Avatar
tvcsaba
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2009 márc. 13, 08:19 am
Tartózkodási hely: Szerbia
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: tvcsaba »

Igen Egy katt és gyujt.
Csak mikor meleg a motor nincs katt.
Válasz küldése