Képzelem a segédmunkás arcát, amikor naponta már a 700.-at csinálja és rohadtul nem érdekli mennyire húz meg egy csavart, vagy a csapágy szorulni fog-e vagy a heggesztés mikor törik majd el ....
Viszont ez komoly, hogy ennyi pénzük van ilyen baromságokra? Hm Lyani?
30-at kifizettek azért, hogy elmondhassák azt, amit eddig is tudtak, hogy SZAR?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Készül a fehér Dio, a telókat most szórókitteztem le, nemsoká állok neki vízbecsiszolni, majd kapja a fedőfestéket (csak a védelem érdekében), és utána a karbonmintás vízálló matricát.
Az első kereket még egy sor lakkal kell ellátnom, a bontott féknyereg irtózatosan koszos állapotából egy kis lavór melegvíz, meg némi Ariel egy körömkefe ráhatásával a gyári enyhén aranyhatású gyári fényét visszavarázsolta. Neki kell még a Nissin matrica, az már under construction.
Megvettem a gumikat, úgyhogy új gumikat tudok majd lefüstölni/lestoppiezni.
Hátra szereztem a vateráról egy Öhlins gázos gátlót, állítható rugóelőfeszítéssel, úgyhogy a gyári (fél éves) átugrik a Zsuzsi robogójába.
Sikerült még egy bontott membránszelep-házat szerezni, ami a porlasztót köti össze a membránszeleppel, ebből lesz a fogorvosi köszörűvel felpolírozott próba-tuningház.
Kellene még egy Stage6 hőmérsékletmérő, mert nem szeretném, ha megsütném a felpaprikázott motoromat, ráadásul az ideális üzemanyag/levegő arány belövéséhez sem árt.
Szükség lesz még egy Polini kevlár szíjra, egy hűtött kuplungharangra meg egy-két apróságra a hajtáshoz. talán egy 55 kg-os kontrasztrugót is veszek bele.
Ha minden jól megy, és sikerül rendesen összehangolnom a gépet, akkor lesz egy olyan robogóm, ami stabilan tudja a 60-65 km/h-s utazót, és szükség esetén képes 95-105 km/h végsebességre úgy, hogy ebből kifele semmi sem látszik.
A hátsó lámpa LED rendszerűvé avanzsál, így az optikára is fordítok némi lóvét, de azt (szokásomhoz híven) csak szolidan vezetem elő.
Elvileg jövő hónapban borítom majd szét, a folyamatokról csinálok némi fotót, és prezentálom őket.
Tegnap este 22:00-kor, hosszas (megelõzõ) vajúdás után felsírt...
...az önindítója a Hondának. Akkora kompressziója lett az új blokknak, hogy az önindító nem igazán akarta átfordítani az olajjal teli hengerben lévõ 57 mm keresztmetszetû dugót. Végül rúgással indítottam és láss csodát: elsõre indult. Teljesen megnyugtató alapjárata lett egybõl, ami szépen kúszott felfelé az összerakási olaj kiégése alatt, majd elmúlt a mindent beborító füst, és csak a kellemes zweitakt alapfüstölés maradt. Hagytam járni kb. 15 percet szigorúan terheletlenül, aztán apumra bíztam, hogy óvatos humorral emelgesse a fordulatot, míg én pakolok össze magam után. Pici gázfröccsre megforgatta a kereket maga alatt, úghyogy a nyers motor már jóval erõsebb, mint az azt megelõzõ 50-es blokk bejáratva, ereje teljében. Elvileg papiron 6,8 LE az 50 köbcentis, hát nemtudom mennyi lesz a 70-es. Fotókat igyekszek mellékelni. Továbbiakról késõbb.
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Egy volt osztálytársamnak még 95 környékén volt egy japán piacos Honda
NS50R-je (nem az NSR50, amit nálunk lehetett kapni), és az akkor utcai
kivitelben tudott 10 Lóerõt. Mentem vele.....beszarás. 250-es ETZ-t
lehetett vele sz@patni.
Bocsánat, elírtam a dugókeresztmetszetet. A pontos adat: 47, 8 mm. A gyári dugó 39,5-ös volt, azaz második túlméretes, de a különbség így is durva, és érezhetõ. Alig várom már, hogy készen legyenek a telók elõre, és végre két keréken állhasson a gép, mert most elég macerás a mozgatása.
Tegnap este megint szüttyögtem vele egy kicsit, rendezgettem a kábeleket, a vázon maradt cuccokat (olajtartály, hátsó sárvédõelem, stb.) takarítottam el, meg az összes létezõ csatlakozási pont (fesszabályzó, CDI, önindítórelé, akksisaruk, világításcsatlakozók, stb.) réz anyagú csatlakozóit takarítottam el egy kis foszforsavas permettel. Nem kicsit marja az oxidot! Utána féktisztítóspray, majd WD40 volt soron, így most minden csatlakozása olyan mint az új. Az összes kábelt végigmértem és amelyiknél találtam mérhetõ ellenállást (értsd: a 0-hoz képest) ott új vezetéket húztam be.
A kuplungharang anyáját is fixre húztam tegnap, rá kellett jönnöm arra, hogy kell célszerszám a repertoáromba. Igaz ugyan, hogy három hét múlva újból szedhetem le, mert az új kuplung ott van a polcon, de a régi kopott kevesebb terhelést ró a friss motorra alacsony fordulaton, így bejáratáshoz ideálisabb. Bejáratás után csere.
Elkezdtem felépíteni a tárcsafékes rendszer cuccait is, és komoly hiányosságba futottam bele. A dobfékes rendszernél a gázmarkolatnak és a fékkar-konzolnak egyben van a háza (egyben öntötték ki), de a tárcsafékesnél ezt már külön konzolokkal oldották meg. Konklúzió: szereznem kell egy gázmarkolat-dokkolót. A motorszerelõ haveromat tegnap este 9kor felhívtam ezzel a gonddal, elvileg ma meglesz.
Levezetésképp Zsuzsi zöldjében cseréltem hajtómûolajat, majd rendrakás és szunya.
Ha már a két kerekeknél tartunk, lehetne szervezni egy biciklitúrás talit is Esetleg vmi extrém-sport...mondjuk DH, vagy csak Dirt
mit szóltok hozzá? Vagy a Corolla Club a Corollákról szól és nem lehet mozogni egy kicsit kétkeréken?
Ráadásul nyáron tervezek is bringás talit, (több naposat) mert szerencsére érdeklõdõ az lenne itt a klubban!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)