Maradunk a kerekeknél, -2. Bicikli/Motor

Élet a Corollakon túl. Felhasználók hobbijai, egyéb érdeklődési körei.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Azok a heggesztések .... :)

Képzelem a segédmunkás arcát, amikor naponta már a 700.-at csinálja és rohadtul nem érdekli mennyire húz meg egy csavart, vagy a csapágy szorulni fog-e vagy a heggesztés mikor törik majd el :D ....

Viszont ez komoly, hogy ennyi pénzük van ilyen baromságokra? Hm Lyani?
30-at kifizettek azért, hogy elmondhassák azt, amit eddig is tudtak, hogy SZAR?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
nemethaky
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2007 ápr. 02, 12:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: nemethaky »

Nagyon komoly a bicó! :D

Megyek gyorsan veszek egyet és viszem DH-ni a János-hegyre :D :D :D
Ez egy trágyaszóró, mondjuk papinak jó elmenni vele a kisboltig :lol: :lol:
No komment :)
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Készül a fehér Dio, a telókat most szórókitteztem le, nemsoká állok neki vízbecsiszolni, majd kapja a fedőfestéket (csak a védelem érdekében), és utána a karbonmintás vízálló matricát.

Az első kereket még egy sor lakkal kell ellátnom, a bontott féknyereg irtózatosan koszos állapotából egy kis lavór melegvíz, meg némi Ariel egy körömkefe ráhatásával a gyári enyhén aranyhatású gyári fényét visszavarázsolta. Neki kell még a Nissin matrica, az már under construction.

Megvettem a gumikat, úgyhogy új gumikat tudok majd lefüstölni/lestoppiezni.

Hátra szereztem a vateráról egy Öhlins gázos gátlót, állítható rugóelőfeszítéssel, úgyhogy a gyári (fél éves) átugrik a Zsuzsi robogójába.

Sikerült még egy bontott membránszelep-házat szerezni, ami a porlasztót köti össze a membránszeleppel, ebből lesz a fogorvosi köszörűvel felpolírozott próba-tuningház.

Kellene még egy Stage6 hőmérsékletmérő, mert nem szeretném, ha megsütném a felpaprikázott motoromat, ráadásul az ideális üzemanyag/levegő arány belövéséhez sem árt.

Szükség lesz még egy Polini kevlár szíjra, egy hűtött kuplungharangra meg egy-két apróságra a hajtáshoz. talán egy 55 kg-os kontrasztrugót is veszek bele.

Ha minden jól megy, és sikerül rendesen összehangolnom a gépet, akkor lesz egy olyan robogóm, ami stabilan tudja a 60-65 km/h-s utazót, és szükség esetén képes 95-105 km/h végsebességre úgy, hogy ebből kifele semmi sem látszik.

A hátsó lámpa LED rendszerűvé avanzsál, így az optikára is fordítok némi lóvét, de azt (szokásomhoz híven) csak szolidan vezetem elő.

Elvileg jövő hónapban borítom majd szét, a folyamatokról csinálok némi fotót, és prezentálom őket.
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Tegnap este 22:00-kor, hosszas (megelõzõ) vajúdás után felsírt...






...az önindítója a Hondának. Akkora kompressziója lett az új blokknak, hogy az önindító nem igazán akarta átfordítani az olajjal teli hengerben lévõ 57 mm keresztmetszetû dugót. Végül rúgással indítottam és láss csodát: elsõre indult. Teljesen megnyugtató alapjárata lett egybõl, ami szépen kúszott felfelé az összerakási olaj kiégése alatt, majd elmúlt a mindent beborító füst, és csak a kellemes zweitakt alapfüstölés maradt. Hagytam járni kb. 15 percet szigorúan terheletlenül, aztán apumra bíztam, hogy óvatos humorral emelgesse a fordulatot, míg én pakolok össze magam után. Pici gázfröccsre megforgatta a kereket maga alatt, úghyogy a nyers motor már jóval erõsebb, mint az azt megelõzõ 50-es blokk bejáratva, ereje teljében. Elvileg papiron 6,8 LE az 50 köbcentis, hát nemtudom mennyi lesz a 70-es. Fotókat igyekszek mellékelni. Továbbiakról késõbb.
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

DBandesz írta: Elvileg papiron 6,8 LE az 50 köbcentis, hát nemtudom mennyi lesz a 70-es.
Az nagyon durva adat, nem?
Legalábbis ahogy emlékszem, még az igen rövid motoros korszakomból... :oops:
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Két ütemûeknél szerintem átlagos
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Egy volt osztálytársamnak még 95 környékén volt egy japán piacos Honda
NS50R-je (nem az NSR50, amit nálunk lehetett kapni), és az akkor utcai
kivitelben tudott 10 Lóerõt. Mentem vele.....beszarás. 250-es ETZ-t
lehetett vele sz@patni. :D
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Bocsánat, elírtam a dugókeresztmetszetet. A pontos adat: 47, 8 mm. A gyári dugó 39,5-ös volt, azaz második túlméretes, de a különbség így is durva, és érezhetõ. Alig várom már, hogy készen legyenek a telók elõre, és végre két keréken állhasson a gép, mert most elég macerás a mozgatása.

Tegnap este megint szüttyögtem vele egy kicsit, rendezgettem a kábeleket, a vázon maradt cuccokat (olajtartály, hátsó sárvédõelem, stb.) takarítottam el, meg az összes létezõ csatlakozási pont (fesszabályzó, CDI, önindítórelé, akksisaruk, világításcsatlakozók, stb.) réz anyagú csatlakozóit takarítottam el egy kis foszforsavas permettel. Nem kicsit marja az oxidot! Utána féktisztítóspray, majd WD40 volt soron, így most minden csatlakozása olyan mint az új. Az összes kábelt végigmértem és amelyiknél találtam mérhetõ ellenállást (értsd: a 0-hoz képest) ott új vezetéket húztam be.

A kuplungharang anyáját is fixre húztam tegnap, rá kellett jönnöm arra, hogy kell célszerszám a repertoáromba. Igaz ugyan, hogy három hét múlva újból szedhetem le, mert az új kuplung ott van a polcon, de a régi kopott kevesebb terhelést ró a friss motorra alacsony fordulaton, így bejáratáshoz ideálisabb. Bejáratás után csere.

Elkezdtem felépíteni a tárcsafékes rendszer cuccait is, és komoly hiányosságba futottam bele. A dobfékes rendszernél a gázmarkolatnak és a fékkar-konzolnak egyben van a háza (egyben öntötték ki), de a tárcsafékesnél ezt már külön konzolokkal oldották meg. Konklúzió: szereznem kell egy gázmarkolat-dokkolót. A motorszerelõ haveromat tegnap este 9kor felhívtam ezzel a gonddal, elvileg ma meglesz.

Levezetésképp Zsuzsi zöldjében cseréltem hajtómûolajat, majd rendrakás és szunya.

Folyt köv.
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Egy kis ízelítõ.

így néz ki az új szett:

Kép

Kép

Így nézett ki a gyári:

Kép

A méretnövekedés érzékelhetõ a fotókon.

Kénytelen leszek magasabb alapjáratot állítani a jelenleginél, mivel a motor alacsony fordulaton rázza magát, és nem akarom szétveretni.
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

birka007 írta:
DBandesz írta: Elvileg papiron 6,8 LE az 50 köbcentis, hát nemtudom mennyi lesz a 70-es.
Az nagyon durva adat, nem?
Legalábbis ahogy emlékszem, még az igen rövid motoros korszakomból... :oops:

Kép


Íme. Pont ilyenem van, még az eredeti színe is stimmel.
Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo »

Ha már a két kerekeknél tartunk, lehetne szervezni egy biciklitúrás talit is :P
Esetleg vmi extrém-sport...mondjuk DH, vagy csak Dirt
mit szóltok hozzá? Vagy a Corolla Club a Corollákról szól és nem lehet mozogni egy kicsit kétkeréken? :D
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Olvass vissza!
Már volt erre példa!

Ráadásul nyáron tervezek is bringás talit, (több naposat) mert szerencsére érdeklõdõ az lenne itt a klubban!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo »

Ennek nagyon örülök, mert én mindig bicóztam!
Versenyeztem is, de mióta autóm van, feledésbe merült :( De lassan elõveszem és bicózni IS fogok ;)
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

és még piálni is lehet :)
kimegyünk a zöldbe, kis tûtûke, hazafelé meg toljuk :twisted:

viccen kívûl: ha szentendre vagy ilyesfelé itt a bicikliuton lenne banzáj szóljatok. visszafelé az omszki tónál ott a sok jó csaj :shock: , jó buli. :lol:
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Tetszenek a fotók Bandesz. Eszembe juttatta a Simson tuningolós korszakot. :)
Válasz küldése