adrian8124 írta:Sziasztok!
Tavaly nyáron a videóban hallható hang játszott az idegeimmel. Hol előjött hol nem. Eztán egy jó időre abbahagyta, de most ahogy jó lett az idő megint elkezdte. Arra gyanakodok, hogy a hátsó féktárcsa kopásával van összefüggésben, a betétek cserélve lettek. Valaki esetleg tapasztalt hasonlót? E12 2004
Köszi! https://www.youtube.com/watch?v=u56et3G0qE8
Sziasztok!
Ezzel kapcsolatban lenne esetleg valakinek valami tapasztalata?
adrian8124 írta:Sziasztok!
Tavaly nyáron a videóban hallható hang játszott az idegeimmel. Hol előjött hol nem. Eztán egy jó időre abbahagyta, de most ahogy jó lett az idő megint elkezdte. Arra gyanakodok, hogy a hátsó féktárcsa kopásával van összefüggésben, a betétek cserélve lettek. Valaki esetleg tapasztalt hasonlót? E12 2004
Köszi! https://www.youtube.com/watch?v=u56et3G0qE8
Sziasztok!
Ezzel kapcsolatban lenne esetleg valakinek valami tapasztalata?
Köszi!
Szia!
Nekem is volt nyikorgas. Azt hittem, hogy a fekbetet. Mivel mar a veget jartak az elsok, igy kicsereltem oket, de nem orvosolta a hangot. Rapszodikusan jelentkezett a hang. Jobb oldlon nagyon kozel volt az a hoterelo lemez a tarcsahoz, amit egy kicsit elfeszitettem, es azota egyaltalan nem hallottam.
Udv!
E12 Corolla HB 3ajtó D4D 81kw
AE92 Corolla Liftback GTI
„Az élet nem azt jelenti, hogy túléljünk egy vihart, hanem, hogy tudjunk táncolni az esõben."
Sziasztok!
Még teljesen új tag vagyok, napokban került tulajdonomba egy 2005ös D4D Corolla, a kérdésem az lenne hozzátok, hogy mennyire kompatibilisek a modellek, gondolok itt a TS verzió fékére
Helló!Már előre bocsi a kérdésért!!!Van egy ismerősöm aki használ egy üzemanyag adalékot(SPURI)valakinek véleménye?Nekem azt mondta hogy tisztítja a rendszert...TS-em.van és semmi baja csak gondoltam kipróbálnám...Valakinek tapasztalat?Köszi!
Csak a pirosat használd szerintem.
95-ös mellé bátran mindig
100-as mellé felesleges.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
2003-as 1.4-es került hozzánk.szép lassan jönnek elő az apró,de annál idegesítőbb problémák.Az AC felirat a klímakapcsolón csak kikapcsolt világítás mellett hajlandó üzemekni (tehát este,éjjel nem világít ),illetve a csavargatható venti,hőszabályzók is sötétek maradnak.Biztiket nézegettük,nem találtunk cserére szorulót.Friss tulajként egy utolsó (gondolom láma )kérdésem van: A venti-hőszabályozó csavargatható gombok felett sem jelenik meg semmi az apró kijelzőn,csak a másik ,legfelsőn.(idő,rádióinfo,fogyasztás ). Ha valaki találkozott hasonló tünetekkel,szívesen venném a tanácsait.köszönöm!
2003-as 1.4-es került hozzánk.szép lassan jönnek elő az apró,de annál idegesítőbb problémák.Az AC felirat a klímakapcsolón csak kikapcsolt világítás mellett hajlandó üzemekni (tehát este,éjjel nem világít ),illetve a csavargatható venti,hőszabályzók is sötétek maradnak.Biztiket nézegettük,nem találtunk cserére szorulót.Friss tulajként egy utolsó (gondolom láma )kérdésem van: A venti-hőszabályozó csavargatható gombok felett sem jelenik meg semmi az apró kijelzőn,csak a másik ,legfelsőn.(idő,rádióinfo,fogyasztás ). Ha valaki találkozott hasonló tünetekkel,szívesen venném a tanácsait.köszönöm!
Szia!
Ha a lenti kép pirossal jelölt részére gondolsz, akkor ott nem is fog megjelenni, mert az nem kijelző, az csak egy burkolat, dizájnelem Vannak olyan modellek, ahol az óra ott jelenik meg, de az általában digit klímás modelleknél jellemző.
A világítás problémádat pedig a rizsszem égők (T5) cseréjével tudod orvosolni.
1. Váltógomb lecsavar
2. Váltószoknya le
3. Hamutartó ki
4. Középső kapcsoló (ventilátor erősség) kihúz
5. A kapcsoló alatti kis csavar kiszed
6. A középkonzol óvatos kipattintása a helyéről
7. A rizsszem égők kicserélése (T5-ös foglalat)
8. Összeszerelés, sör ciccentése
Üdv Mindenkinek. Nekem 2005-ös 1.6 Wagon lett nyáron, az eladó szerint Linea Sol. Nem tudom, hogy abban tükör fűtés lenne-e, mert ebben nincs sajnos. Van rajta hátul tetőspoiler, meg gyári (2 db CD-n Német nyelvű) navi, ami elméletileg mükszik, bár nem próbáltam, mert 2012-es... Mostanában egy kissé ingadozó az alapjárat. Van, hogy lemegy óra szerint 600-ra, vagy felugrik 1200-re. Van valami szelep esetleg, amit tisztíttatni kell? Amúgy eddig semmi probléma, egyszerűen imádom Mondjuk én azt sem tudom, milyen kódúnak kellene lenni a kasztninak, meg motornak, én csak szimplán gyártási év, felszereltség, ár alapján választottam...
Sziasztok!
(130 ezer km) A jobb első, külső fékbetét vasra kopott, csak feltételezni tudom, hogy munkahenger két csúszó tengelyével lehet valami, mert általában a belsők szoktak jobban kopni és gondolom ezért csak a belsőkre raknak kopásjelzőket is.
A kocsit egyáltalán nem hajtom és a betéteket is próbálom kímélni vezetés közben a motorfék minnél gyakoribb használatával.
A kérdésem az lenne, hogy milyen gyártmányú fékbetétet javasoltok ami a puha-kemény skálán inkább a puha felé tendál és milyen zsírt használjak a csúszótengelyek kenésére ha sima csapágyzsírt nem javasoltok. (gondolom a gumi sapkák miatt biztosan valami spéci zsír kell oda).
Ami a fékbetét puhaságát illeti, ott az lenne a lényeg, hogy inkább a betét kopjon mint a tárcsa.
Ja, és egyébként meglehetősen bosszant, hogy egy külső betét vasrakopása miatt kell most plusz munkát is végeznem, a UnixAuto webshopjának kínálatában csak olyan betéteket látok amelyekhez összesen 2 db kopásjelzőt adnak, tudjátok, hogy hol kapható külön kopásjelző, mert nemcsak a belső hanem a külső betétekre is akarok tenni azokból.
2006 Corolla E12 1.6 liter 3ZZ-FE 5sp. Sedan Terra Plus Limusine, metál szürke
Szia, a csuszkakra rezpasztat hasznalj.
Valami gond van ott, ha csak a kulso betet kopott el.
Javaslom a gyari, vagy ferodo beteteket.
Kivulre nem minden nyeregnel fer el a kopasjelzo, ezert szoktak csak belsore tenni.
Szia, köszi a válaszaid a kérdéseimre, ma délután vittem el valahova a betéteket kicseréltetni mert mínusz 4 fokban nem akartam a parkolóban nekiállni ilyen munkának a garázs meg ahol dolgozni terveztem túl szűknek bizonyult.
Viszont a szaki aki a munkát elvégezte látszott, hogy soha semmilyen komoly képzést nem kapott mert úgy akarta kicserélni a betéteket, hogy egyenesen a féknyerget szerelte le és csavarhúzóval akarta kifeszíteni a betéteket a fékcsövön lógó nyeregből. Arról meg még nem is hallott, hogy bármilyen kenőanyagot a fékbetétekre szoktak kenni zajcsökkentés vagy berohadás ellen.
Végül is vettem egy "Ate Plastilube" nevű pasztát a Unixautótól ma és tetettem fel a féknyeregre és a fékpadok hátuljára (75 ml, 1900 Ft), ez egy életre elég lesz nekem. A féktárcsákat felszabályoztattam egy helybeli géplakatossal (1500 Ft/tárcsa), és a fék most megint tökéletes.
"Valami gond van ott, ha csak a kulso betet kopott el."
Igen, valóban, az én sejtésem is beigazolódott, az alsó féknyereg tengely vagy csuszka (nem tudom melyik a helyes kifejezés) volt egy kicsit berohadva pedig a porvédő gumisapkája ép volt.
"Javaslom a gyari, vagy ferodo beteteket."
Hát a válaszod csak most olvastam el, de amúgy sem tudom, hogy melyik cég által gyártott fékbetéteket használnak a Toyota gyárban, én most az Ate mellett döntöttem, 19 rongy körül volt a Unixautónál.
Te tudod, hogy melyik cég a Toyota beszállítója vagy ez attól függ, hogy melyik országban szerelték össze magát a kocsit?
Máskülönben miért a Ferodo-t javasoltad a gyári után?
Én elvileg olyan fékpadot kultiválnék amelyikkel legalább 3 fékbetét garnitúrát kibírna a féktárcsa, tehát az én alapvető célom az lenne, hogy legyen minnél puhább a fékbetét, annál tovább húzza a tárcsa. Főleg azért, mert én elég nagypapásan, vagyis kímélő módon vezetek, nem lövök ki a zöld lámpánál és engem nem zavar ha valami ostobi elémvág miközben motorfékkel gurulok a piros lámpa felé.
Persze azt nem tudom, hogy az Ate fékbetét hol helyezkedik el a puha (1) - kemény (10) skáláján, de most ez azért nem zavart mert azt már a felszabályzott tárcsa vastagságából láttam, hogy következő alkalommal úgyis kell majd tárcsát is cserélnem.
"Kivulre nem minden nyeregnel fer el a kopasjelzo, ezert szoktak csak belsore tenni."
Hát mivel csak kettő betéten volt az Ate esetében is kopásjelző, így nem is néztük meg, hogy elvileg elférne-e a külső oldalon is kopásjelző. De egyébként tudsz olyan fékbetét márkát ahol mind a négyre tesznek kopásjelzőt ?
(most akusztikusról beszélek)
Egyébként az én esetemben Girling típusú féknyeregről van szó.
Mindenesetre nem logikus, hogy Toyota miért nem tervezte úgy a fékrendszert, hogy mind a négy betéten legyen kopásjelző, hiszen elég ha az én esetemet nézzük meg, ha lett volna, akkor nálam is még időben jelezte volna, hogy a jobb külső betét elkopott, és akkor elég lett volna csak fékbetéteket cserélni és kitisztítani a beragadt alsó munkahenger tengelyt. Nagyon egy olcsó-jános megoldás az ilyen, míg a merciken már a 80-as években is elektromos fékbetét kopásjelzőt használtak mind a négyen.
2006 Corolla E12 1.6 liter 3ZZ-FE 5sp. Sedan Terra Plus Limusine, metál szürke
Ate jo valasztas volt, csak kicsit borsos az ara.
Azt hogy a gyari miert jo, azt gondolom nem kell magyarazni, a ferodo termekek sokunknal bizonyitottak mar, ar/ertek arany kivalo.
Ha most gatyaba lett razva a fekrendszer, egy darabig nem lesz gond.
Nem lattam hogy irtad volna, a csuszkakra is kerult paszta??