E12 [E13] - (2002-2007)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
adrian8124
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016 júl. 15, 10:57 pm

Re: nyikorgás

Hozzászólás Szerző: adrian8124 »

adrian8124 írta:Sziasztok!
Tavaly nyáron a videóban hallható hang játszott az idegeimmel. Hol előjött hol nem. Eztán egy jó időre abbahagyta, de most ahogy jó lett az idő megint elkezdte. Arra gyanakodok, hogy a hátsó féktárcsa kopásával van összefüggésben, a betétek cserélve lettek. Valaki esetleg tapasztalt hasonlót? E12 2004
Köszi!
https://www.youtube.com/watch?v=u56et3G0qE8
Sziasztok!

Ezzel kapcsolatban lenne esetleg valakinek valami tapasztalata?

Köszi!
Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: nyikorgás

Hozzászólás Szerző: KovZoo »

adrian8124 írta:
adrian8124 írta:Sziasztok!
Tavaly nyáron a videóban hallható hang játszott az idegeimmel. Hol előjött hol nem. Eztán egy jó időre abbahagyta, de most ahogy jó lett az idő megint elkezdte. Arra gyanakodok, hogy a hátsó féktárcsa kopásával van összefüggésben, a betétek cserélve lettek. Valaki esetleg tapasztalt hasonlót? E12 2004
Köszi!
https://www.youtube.com/watch?v=u56et3G0qE8
Sziasztok!

Ezzel kapcsolatban lenne esetleg valakinek valami tapasztalata?

Köszi!
Szia!
Nekem is volt nyikorgas. Azt hittem, hogy a fekbetet. Mivel mar a veget jartak az elsok, igy kicsereltem oket, de nem orvosolta a hangot. Rapszodikusan jelentkezett a hang. Jobb oldlon nagyon kozel volt az a hoterelo lemez a tarcsahoz, amit egy kicsit elfeszitettem, es azota egyaltalan nem hallottam.

Udv!
E12 Corolla HB 3ajtó D4D 81kw
AE92 Corolla Liftback GTI
„Az élet nem azt jelenti, hogy túléljünk egy vihart, hanem, hogy tudjunk táncolni az esõben."
adrian8124
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016 júl. 15, 10:57 pm

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: adrian8124 »

Szia!

Én is már túl vagyok a féktárcsa-betét cserén de még mindig csinálja, megfogadom a tanácsod és hétvégén alánézek. Köszönöm! :mrgreen:

Üdv!
adamB
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2016 aug. 27, 10:21 am

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: adamB »

Sziasztok!
Még teljesen új tag vagyok, napokban került tulajdonomba egy 2005ös D4D Corolla, a kérdésem az lenne hozzátok, hogy mennyire kompatibilisek a modellek, gondolok itt a TS verzió fékére :)
’05 E12 Corolla 1CD-FTV 2.0 D4D 85kw
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Udv a kubban!
A feked es a TS feke pontosan ugyanaz.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
kisgyerek80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2015 márc. 04, 10:24 pm

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: kisgyerek80 »

Helló!Már előre bocsi a kérdésért!!!Van egy ismerősöm aki használ egy üzemanyag adalékot(SPURI)valakinek véleménye?Nekem azt mondta hogy tisztítja a rendszert...TS-em.van és semmi baja csak gondoltam kipróbálnám...Valakinek tapasztalat?Köszi!
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Csak a pirosat használd szerintem.
95-ös mellé bátran mindig
100-as mellé felesleges.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
kisgyerek80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2015 márc. 04, 10:24 pm

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: kisgyerek80 »

Pacsker írta:Csak a pirosat használd szerintem.
95-ös mellé bátran mindig
100-as mellé felesleges.


Köszi!!!
osztszoroz
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016 okt. 08, 02:34 pm

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: osztszoroz »

sziasztok! :burnout:

2003-as 1.4-es került hozzánk.szép lassan jönnek elő az apró,de annál idegesítőbb problémák.Az AC felirat a klímakapcsolón csak kikapcsolt világítás mellett hajlandó üzemekni (tehát este,éjjel nem világít ),illetve a csavargatható venti,hőszabályzók is sötétek maradnak.Biztiket nézegettük,nem találtunk cserére szorulót.Friss tulajként egy utolsó (gondolom láma )kérdésem van: A venti-hőszabályozó csavargatható gombok felett sem jelenik meg semmi az apró kijelzőn,csak a másik ,legfelsőn.(idő,rádióinfo,fogyasztás ). Ha valaki találkozott hasonló tünetekkel,szívesen venném a tanácsait.köszönöm! :roll:
Avatar
matrixtech
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016 okt. 29, 06:51 pm

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: matrixtech »

osztszoroz írta:sziasztok! :burnout:

2003-as 1.4-es került hozzánk.szép lassan jönnek elő az apró,de annál idegesítőbb problémák.Az AC felirat a klímakapcsolón csak kikapcsolt világítás mellett hajlandó üzemekni (tehát este,éjjel nem világít ),illetve a csavargatható venti,hőszabályzók is sötétek maradnak.Biztiket nézegettük,nem találtunk cserére szorulót.Friss tulajként egy utolsó (gondolom láma )kérdésem van: A venti-hőszabályozó csavargatható gombok felett sem jelenik meg semmi az apró kijelzőn,csak a másik ,legfelsőn.(idő,rádióinfo,fogyasztás ). Ha valaki találkozott hasonló tünetekkel,szívesen venném a tanácsait.köszönöm! :roll:
Szia!
Ha a lenti kép pirossal jelölt részére gondolsz, akkor ott nem is fog megjelenni, mert az nem kijelző, az csak egy burkolat, dizájnelem :) Vannak olyan modellek, ahol az óra ott jelenik meg, de az általában digit klímás modelleknél jellemző.

A világítás problémádat pedig a rizsszem égők (T5) cseréjével tudod orvosolni.
1. Váltógomb lecsavar
2. Váltószoknya le
3. Hamutartó ki
4. Középső kapcsoló (ventilátor erősség) kihúz
5. A kapcsoló alatti kis csavar kiszed
6. A középkonzol óvatos kipattintása a helyéről
7. A rizsszem égők kicserélése (T5-ös foglalat)
8. Összeszerelés, sör ciccentése :)


Kép
mantis
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016 nov. 18, 08:07 am

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: mantis »

:hehe: Üdv Mindenkinek. Nekem 2005-ös 1.6 Wagon lett nyáron, az eladó szerint Linea Sol. Nem tudom, hogy abban tükör fűtés lenne-e, mert ebben nincs sajnos. Van rajta hátul tetőspoiler, meg gyári (2 db CD-n Német nyelvű) navi, ami elméletileg mükszik, bár nem próbáltam, mert 2012-es... Mostanában egy kissé ingadozó az alapjárat. Van, hogy lemegy óra szerint 600-ra, vagy felugrik 1200-re. Van valami szelep esetleg, amit tisztíttatni kell? Amúgy eddig semmi probléma, egyszerűen imádom :D Mondjuk én azt sem tudom, milyen kódúnak kellene lenni a kasztninak, meg motornak, én csak szimplán gyártási év, felszereltség, ár alapján választottam...
George59
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2011 ápr. 23, 01:54 pm
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Halásztelek

2006-os E12-es Corolla - első fékbetét csere

Hozzászólás Szerző: George59 »

Sziasztok!
(130 ezer km) A jobb első, külső fékbetét vasra kopott, csak feltételezni tudom, hogy munkahenger két csúszó tengelyével lehet valami, mert általában a belsők szoktak jobban kopni és gondolom ezért csak a belsőkre raknak kopásjelzőket is.

A kocsit egyáltalán nem hajtom és a betéteket is próbálom kímélni vezetés közben a motorfék minnél gyakoribb használatával.

A kérdésem az lenne, hogy milyen gyártmányú fékbetétet javasoltok ami a puha-kemény skálán inkább a puha felé tendál és milyen zsírt használjak a csúszótengelyek kenésére ha sima csapágyzsírt nem javasoltok. (gondolom a gumi sapkák miatt biztosan valami spéci zsír kell oda).

Ami a fékbetét puhaságát illeti, ott az lenne a lényeg, hogy inkább a betét kopjon mint a tárcsa.

Ja, és egyébként meglehetősen bosszant, hogy egy külső betét vasrakopása miatt kell most plusz munkát is végeznem, a UnixAuto webshopjának kínálatában csak olyan betéteket látok amelyekhez összesen 2 db kopásjelzőt adnak, tudjátok, hogy hol kapható külön kopásjelző, mert nemcsak a belső hanem a külső betétekre is akarok tenni azokból.
2006 Corolla E12 1.6 liter 3ZZ-FE 5sp. Sedan Terra Plus Limusine, metál szürke
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Szia, a csuszkakra rezpasztat hasznalj.
Valami gond van ott, ha csak a kulso betet kopott el.
Javaslom a gyari, vagy ferodo beteteket.
Kivulre nem minden nyeregnel fer el a kopasjelzo, ezert szoktak csak belsore tenni.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
George59
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2011 ápr. 23, 01:54 pm
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Halásztelek

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: George59 »

Szia, köszi a válaszaid a kérdéseimre, ma délután vittem el valahova a betéteket kicseréltetni mert mínusz 4 fokban nem akartam a parkolóban nekiállni ilyen munkának a garázs meg ahol dolgozni terveztem túl szűknek bizonyult.

Viszont a szaki aki a munkát elvégezte látszott, hogy soha semmilyen komoly képzést nem kapott mert úgy akarta kicserélni a betéteket, hogy egyenesen a féknyerget szerelte le és csavarhúzóval akarta kifeszíteni a betéteket a fékcsövön lógó nyeregből. Arról meg még nem is hallott, hogy bármilyen kenőanyagot a fékbetétekre szoktak kenni zajcsökkentés vagy berohadás ellen.

Végül is vettem egy "Ate Plastilube" nevű pasztát a Unixautótól ma és tetettem fel a féknyeregre és a fékpadok hátuljára (75 ml, 1900 Ft), ez egy életre elég lesz nekem. A féktárcsákat felszabályoztattam egy helybeli géplakatossal (1500 Ft/tárcsa), és a fék most megint tökéletes.

"Valami gond van ott, ha csak a kulso betet kopott el."

Igen, valóban, az én sejtésem is beigazolódott, az alsó féknyereg tengely vagy csuszka (nem tudom melyik a helyes kifejezés) volt egy kicsit berohadva pedig a porvédő gumisapkája ép volt.

"Javaslom a gyari, vagy ferodo beteteket."

Hát a válaszod csak most olvastam el, de amúgy sem tudom, hogy melyik cég által gyártott fékbetéteket használnak a Toyota gyárban, én most az Ate mellett döntöttem, 19 rongy körül volt a Unixautónál.

Te tudod, hogy melyik cég a Toyota beszállítója vagy ez attól függ, hogy melyik országban szerelték össze magát a kocsit?

Máskülönben miért a Ferodo-t javasoltad a gyári után?

Én elvileg olyan fékpadot kultiválnék amelyikkel legalább 3 fékbetét garnitúrát kibírna a féktárcsa, tehát az én alapvető célom az lenne, hogy legyen minnél puhább a fékbetét, annál tovább húzza a tárcsa. Főleg azért, mert én elég nagypapásan, vagyis kímélő módon vezetek, nem lövök ki a zöld lámpánál és engem nem zavar ha valami ostobi elémvág miközben motorfékkel gurulok a piros lámpa felé.

Persze azt nem tudom, hogy az Ate fékbetét hol helyezkedik el a puha (1) - kemény (10) skáláján, de most ez azért nem zavart mert azt már a felszabályzott tárcsa vastagságából láttam, hogy következő alkalommal úgyis kell majd tárcsát is cserélnem.

"Kivulre nem minden nyeregnel fer el a kopasjelzo, ezert szoktak csak belsore tenni."

Hát mivel csak kettő betéten volt az Ate esetében is kopásjelző, így nem is néztük meg, hogy elvileg elférne-e a külső oldalon is kopásjelző. De egyébként tudsz olyan fékbetét márkát ahol mind a négyre tesznek kopásjelzőt ?
(most akusztikusról beszélek)

Egyébként az én esetemben Girling típusú féknyeregről van szó.

Mindenesetre nem logikus, hogy Toyota miért nem tervezte úgy a fékrendszert, hogy mind a négy betéten legyen kopásjelző, hiszen elég ha az én esetemet nézzük meg, ha lett volna, akkor nálam is még időben jelezte volna, hogy a jobb külső betét elkopott, és akkor elég lett volna csak fékbetéteket cserélni és kitisztítani a beragadt alsó munkahenger tengelyt. Nagyon egy olcsó-jános megoldás az ilyen, míg a merciken már a 80-as években is elektromos fékbetét kopásjelzőt használtak mind a négyen.
2006 Corolla E12 1.6 liter 3ZZ-FE 5sp. Sedan Terra Plus Limusine, metál szürke
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Re: E12, E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Ate jo valasztas volt, csak kicsit borsos az ara.
Azt hogy a gyari miert jo, azt gondolom nem kell magyarazni, a ferodo termekek sokunknal bizonyitottak mar, ar/ertek arany kivalo.
Ha most gatyaba lett razva a fekrendszer, egy darabig nem lesz gond.
Nem lattam hogy irtad volna, a csuszkakra is kerult paszta??
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Válasz küldése