Nem akarok g3ci lenni, de ezek szerint lehet tényleg tanulmányozni kéne még a piacot.domi007 írta:De miért kell vele foglalkozni? Egy 6kilós autóról azt hinném, hogy csak bele kell ülni és menni kb.Gugyor írta:Ma volt nálunk.nagyon sajnálja,de nincs ideje vele foglalkozni.a főnököm még alszik rá egyet,mert ő is toyota buzi![]()
vagy nem értek a piachoz
Hosszú sztori ez, lehetne erről napestig beszélni, érdekes téma. Szerintem nincs hibátlan autó. És ahogy lapozol vissza évjárat szerint, úgy "romlik" a helyzet. Kivétel a nagyon nagy becsben tartott egyedek (lásd elnöki E9). Én egyre inkább azt veszem észre, hogy csodák nincsenek.
Más, de kicsit hasonló téma:
Pár hete levettük a kuplungot egy S13-ról (pignose). Ahogy lent az aknában nézegettem az autót, arra jutottam, hogy igazság szerint az általam (általunk?) megénekelt érdekes, ritka, vágyott típusok is csak autóból vannak, nincs benne semmi mágia. Persze vannak típus specifikus megoldások, elemek, de nagy vonalakban ugyanazokat a vasakat, műanyagokat és egyéb alkotóelemeket látod egy Toyota/Nissan/Honda alatt, mint akár egy német valami alatt. Persze, van minőségbeli eltérés, meg finom differenciák (ami adja az egész báját), de 25-30+ éves korukra ugyanúgy megfárad sok-sok dolog.
Pl itt a KP. A mai napig képtelen voltam felhajtani hozzá rendes vákuumdobot (gyújtórész). Lassan talán megoldódik a dolog, de még millió tennivaló van rajta. Pedig gondozom, ahogy időm és energiám engedi. Sőt, már havat sem látott régóta (és nem is fog). Rendszeres olajcsere megvan. Futómű jó karban van. De a hajtással lenne munka. Fék katasztrófa (bár már megszoktam, de biztosan nem normális jelenség a betonkemény pedál, és a kegyetlenül nehezen mozgó dugattyúk). Erre is ráférne az upgrade. Ülésem szakadt, kárpitos kell. Beázik az autó 1-2 helyen, szét kell bontani hogy megtaláljam. 1-2 dolog zörög az utastérben (korához képest zseniális, de engem zavar, jellemző hogy ott zörög, ahol már hozzányúltam). Biztonsági öv NEDVES, eső után (leszedtem a hátsó műanyagokat, azóta jó). Fűtéscsap cserés. Első és hátsó főtengely szimering cserés. Szívem szerint a motort is megbontanám, meggyűrűzném (erőteljes gyorsításkor füstöl kicsit), komplett új csapágyszettet kapna. Vezérlésen sem spórolnék, oké hogy láncos, de csak 34 éve gurult ki a gyárból. És akkor nem beszéltem a külső apróságokról, és az egyén apró cseprő finomságokról. Azokról, amit a felületes (vagy akár fanatik) külső szemlélő nem lát, de Én TUDOM, mert ismerem az autó minden szegletét, és zavar hogy nem olyan mint amilyennek lennie kéne. Lakatolást már nem is említem. Mindenki dicséri, milyen szép. Mert hogy szegény KP-k szana szét rohadnak mindig. Hát igen, félek Én is, mert ez csak a külcsín, lenne ott meglepetés rendesen ha megbontanánk (meg is fogjuk, majd...).
Ez csak pár tétel, de még tudnék mesélni. Tegyük hozzá, hogy autóbuzik vagyunk (már aki), és így tudok hozni ilyen "átlagot".
Szóval Én el tudom képzelni, hogy lenni mit költeni arra a Celicára. Persze minden az igényeken múlik. Az előző soraim mehettek volna a projektembe is.


Carina Coupe 1.6 DX

KE11 Sedan 

1980 - Toyota Corolla KE70 Liftback - 4AGE