Kormány kopogás orvoslása, szervósítás

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Háhááá!
Szervós lett az E9 LB-em!!
E9 be nagyon apró kis farigcsálással (szervótartály felfogatás) csont nélkül becuppan az E10 kormánymû!!!
Az összes felfogatási pont, furat minden tökéletesen megegyezik!

A feszítõ kicsit hangos. Lehet illetve szoktátok valamivel zsírozni/kenni? vagy csere?

Széles mosollyal, és igen könnyen tekerem a kormányt! :D :D :D
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2002
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Gugyor »

A gti-d is szervós?
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Nem az nem szervós. :cry:
De így kb 10-15kilóval könnyebb! :twisted:
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Gratula! Ügyes vagy!
E8-E10-ig a kormánymû felfogató bilincsek ezek szerint megegyeznek. Csövezéssel sem volt gond? Ha Gt-i, akkor elöl van a szervó pumpa. Mivel és hogyan toldottad meg a csöveket?
A feszítõt próbálhatod valamivel kenni, de nem hiszem hogy hosszú életû lesz sajnos.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Nem kellett csöveket toldozgatni, sõt a csövek felfogatásai pontjai is tökéletesen passzoltak.
Az E9 Lb (1C) lett szervósitva egy bontott e10 HB(2C)-bõl.
Nem volt kis meló! De megérte!

A GTi marad egyenlõre manuális!
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2002
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Gugyor »

A GTi marad egyenlõre manuális![/quote]

Gyorsan csináld meg aztán lemásolom :twisted:
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Gratulálok! Akkor most tenyéréllel körbetekerõs a kormány! 8)
Taki írta:...így kb 10-15kilóval könnyebb! :twisted:
Tegyél arra is tömör gumi-szivacs hátsó spoilert! :D
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Laci nem ugrasz neki te is egy átépítésnek?
Hidd el, nem bánnád meg!
Hatalmas királyság, hogy a parkolás közben nem ver le a víz!
És így a párom is szívesebben vezeti.(én meg megihatok néha egy-egy sört! :wink: )
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Gugyor írta:A GTi marad egyenlõre manuális!
Gyorsan csináld meg aztán lemásolom :twisted:[/quote]

Én már megcsináltam :wink:
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Taki írta:Laci nem ugrasz neki te is egy átépítésnek?
Hidd el, nem bánnád meg!
Hatalmas királyság, hogy a parkolás közben nem ver le a víz!
És így a párom is szívesebben vezeti.(én meg megihatok néha egy-egy sört! :wink: )
Basszus! Beültetted a bogarat :idea: Fõleg még ez a kapóra jött hirdetés is... :shock: Sajnos a hátsó lengéscsillapítóim teljesen tönkrementek (már csak a rugókon és a felütközés gátlón járok) úgyhogy kb. 50.000 ft-os felújítás elõtt állok. :cry: Kayaba Excell-G van bárdinál meg unixnál 20.000 -ért / darab (áfa nélkül).
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
Janesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2012 aug. 27, 05:20 pm
Tartózkodási hely: Berhida Veszprém megye

Hozzászólás Szerző: Janesz »

Hali.
AE92-s nem szervós kormánymûhöz szerintetek lehet kapni esetleg boltban perselyt?Vagy mindenképp esztergályossal kell csináltatni?
Toyota Corolla AE92 Liftback GL 1989
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Erre gondolsz? 45522‑17010 BUSH, STEERING RACK
Ez egy vékony, gyenge mûanyag darab. Kb. 1500 Ft a gyári a Toyotánál.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Sokan már cserélték E8, E9-ben és sokat segít :wink:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
deserved
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2011 szept. 14, 03:12 pm
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: deserved »

Jó tudni, hogy ezt nem csak én tervezem :)
Ugyan egy másik topicban részletezett kiadások most kivettek cca 150-180 ezret a zsebembõl (az autóra ment mind), nem most, de tavasszal a nyári gumikkal és az új alugörgõkkel együtt ezt az átalakítást is meg szeretném ejteni.

Ha esetleg még valaki tervez akkorra ilyen átalakítást, betársulhat, és együtt megcsináljuk.
A cégünknél megvan hozzá minden (szerelõakna, csápos-emelõ, szerszámok, etc...), csak a kocsi kell és az alkatrész. ;)
Válasz küldése