Olaj ügyeink

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

Definiáld kérlek: Mi az a gyûrûzés?
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Bocsánat ha nem voltam érthetõ. A dugattyúgyûrûk cseréjére és a dugattyú hüvely fúrására gondoltam. Csak lerövidítettem egy kicsit. :lol:
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Szép lenne ha ez így mûködne... :)
Dugattyúcsere nélkül nem megy sajna...
+ a "sallangok", meg ami közbe jön, ha már úgyis szét van borítva... :?
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
musclepig
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 176
Csatlakozott: 2011 szept. 09, 02:07 pm
Tartózkodási hely: Ibrány,Budapest

Hozzászólás Szerző: musclepig »

Köszi a válaszokat!
Most, hogy megnéztem az olajteknõnél van külsõ olajfolyás, lehet a tömítés lett csereérett...
Imi
E9 1.3 Hatchback SR
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Tudom, hogy nem ilyen egyszerû, azért is írtam régebbi hsz.-be, hogy rosszabb esetben. Nah.. off a lényeg, hogy nagy munka és sok pénz.
Igen. A külsõ folyásokat is érdemes, sõt ajánlott megszüntetni.
EE101 Sedan, 7A-FE
dodosch
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 okt. 31, 07:37 pm

Hozzászólás Szerző: dodosch »

Hellosztok!
bár nem corollaám van hanem avensisem azér mint toyotás remélem nem néztek nagyon ki, a következõ kérdésem lenne:
egy hónapja vettem egy 2001 es 1.8 as vvti benzinest és ahogy illik le is cseréltem rögtön az olajat 5w40 castrol magnetecre (elõtte fogalmam sincs h mivel használták) 169000 km van a kocsiba (akár még igaz is lehet mert végigvan pecsételgetve a szervízkönyve) és bizony "eszegeti" az olajat konkrétan 4200 km -ert mentem vele azóta és 1,5 liter utántöltése után megint a minimumon van a szint ez ha jól saccolom olyan 6 deci/1000 km rre jön ki ? kicsit sokallom. maradjak ennél az olajnál és öntögessem? azonkívül h ez valamennyi plusz olajt jelent milyen hátrányom származik ilyen mennyiségû olajfogyasztásból? mert amúgy teljesen jó hangja van a kocsinak jól megy stb, nem folyik, nem szivárog...
olvastam a gyûrûzés szelepszárszimeringek javítási lehetõségét, szükséges ez vagy a 6 dl még nem indokolja ezt? (még így zárójelbe megjegyyezném h sokat megyek autópályán 170-180 utazóval de gondolom azér ez se jelent 6 decit...?
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

dodosch írta:Hellosztok!
bár nem corollaám van hanem avensisem azér mint toyotás remélem nem néztek nagyon ki, a következõ kérdésem lenne:
egy hónapja vettem egy 2001 es 1.8 as vvti benzinest és ahogy illik le is cseréltem rögtön az olajat 5w40 castrol magnetecre (elõtte fogalmam sincs h mivel használták) 169000 km van a kocsiba (akár még igaz is lehet mert végigvan pecsételgetve a szervízkönyve) és bizony "eszegeti" az olajat konkrétan 4200 km -ert mentem vele azóta és 1,5 liter utántöltése után megint a minimumon van a szint ez ha jól saccolom olyan 6 deci/1000 km rre jön ki ? kicsit sokallom. maradjak ennél az olajnál és öntögessem? azonkívül h ez valamennyi plusz olajt jelent milyen hátrányom származik ilyen mennyiségû olajfogyasztásból? mert amúgy teljesen jó hangja van a kocsinak jól megy stb, nem folyik, nem szivárog...
olvastam a gyûrûzés szelepszárszimeringek javítási lehetõségét, szükséges ez vagy a 6 dl még nem indokolja ezt? (még így zárójelbe megjegyyezném h sokat megyek autópályán 170-180 utazóval de gondolom azér ez se jelent 6 decit...?
Esetedben dugattyúkat kell cserélni, TALÁN megúszhatod költségek nélkül, visszahívás keretében...de ezt majd elmagyarázzák az okosok :)
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
dodosch
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 okt. 31, 07:37 pm

Hozzászólás Szerző: dodosch »

visszahívás? arról egy kicsit nem maradtam le? 2001 es évjárat a kocsi. dugattyúcsere? akkor a gyûrûzés már nem is elég?
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Elvileg 7 év, vagy 180.000km-ig (amelyik hamarabb bekövetkezik) garanciában fûzött blokkra cserélték az olajevõs (1L/1000-2000km) vvt-i blokkokat. Ebbõl alighanem kicsúsztál, de talán megéri megérdeklõdni pontosabban ezt a TMH-nál. Egyfajta méltányosság alapján.
A Te döntésed, hogy (amennyiben a gyári garancia nem érvényesíthetõ) ráköltöd-e az autóra a legrosszabb esetben 200-250.000Ft-ot a motor felújítására, vagy sem. Ez az összeg lehet kevesebb is, én a legmagasabb árat írtam, ahol szinte mindent cserélnek (dugók, gyûrûk, szimeringek, tömítések...gyárira!, plusz munkadíj), de pontosan csak a motor megbontásakor látszanak a teendõk és fizetendõk. :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
dodosch
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 okt. 31, 07:37 pm

Hozzászólás Szerző: dodosch »

ha rá kell, ráköltöm. De ezér is kérdeztem, hogy azon kívül h utána kell öntögessem az olajat milyen hátránnyal jár ez az egész, mert ha a nívópálca nem jelezne az égvilágon(vezetésügyileg, teljesítmény, fogyasztás stb..) semmit nem vennék észre h bármi gondja lenne a motornak. vagy ez egyre csak rosszabb lesz és igyis-úgyis az lesz a vége h megkell csináltatni, akkor meg minél elõbb annál jobb..? de ha ez így beállna és tényleg csak annyi h öntögetnem kell akkor annyira nem izgat mert teljesen jól mûködik az autó.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Halkan megjegyzem, hogy a magas fordulatú autópályázástól olykor drasztikusan meg tud nõni az olajfogyasztás!
Próbálj meg menni pár ezer km-t normál tempóban (120-130) és ha mérhetõen kevesebb a korábbi fogyásnál, akkor vegyél bele egy Liqui 5W50-es olajat. Utóbbi lehet segít az olajfogyasztáson, de a magas fordulatú és igen magas hõmérsékletû üzemnél is csökkenti az alkatrészek kopását. (meleg oldali viszkozitási tényzõ)

Természetesen a Vvt-i problémás dugó cserés megoldás lenne a legmegfelelõbb, de úgy gondolom elõtte még megérheti kísérletezni. Ha Lejjebb tudod vinni más olajjal, más használattal az olajfogyasztást, akkor lehet tudod még késõbbre halogatni ezt a szét-össze szerelést.
Mindemellett mindenképpen írj a TMH-nak, hangsúlyozva azt, hogy az autónak végig vezetett szervízkönyve van és nem érte el a 180 ezer km-t. Tudod, hogy a 7 évbõl már kicsúsztál, de nem lehetne-e, hogy méltányossági alapon a kevés km-t figyelembe vegyék...
Természetesen a saját olajcserét meg ne említsd. Ha jól gondolom a szervízfüzetbe is nyoma kell lennie annak, hogy két olajcsere közt után kellett töltögetni. Kicsi az esély, de hátha megkönyörülnek rajtad.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Pacsker írta:Halkan megjegyzem, hogy a magas fordulatú autópályázástól olykor drasztikusan meg tud nõni az olajfogyasztás!
Próbálj meg menni pár ezer km-t normál tempóban (120-130) és ha mérhetõen kevesebb a korábbi fogyásnál, akkor vegyél bele egy Liqui 5W50-es olajat. Utóbbi lehet segít az olajfogyasztáson, de a magas fordulatú és igen magas hõmérsékletû üzemnél is csökkenti az alkatrészek kopását. (meleg oldali viszkozitási tényzõ)

Természetesen a Vvt-i problémás dugó cserés megoldás lenne a legmegfelelõbb, de úgy gondolom elõtte még megérheti kísérletezni. Ha Lejjebb tudod vinni más olajjal, más használattal az olajfogyasztást, akkor lehet tudod még késõbbre halogatni ezt a szét-össze szerelést.
Mindemellett mindenképpen írj a TMH-nak, hangsúlyozva azt, hogy az autónak végig vezetett szervízkönyve van és nem érte el a 180 ezer km-t. Tudod, hogy a 7 évbõl már kicsúsztál, de nem lehetne-e, hogy méltányossági alapon a kevés km-t figyelembe vegyék...
Természetesen a saját olajcserét meg ne említsd. Ha jól gondolom a szervízfüzetbe is nyoma kell lennie annak, hogy két olajcsere közt után kellett töltögetni. Kicsi az esély, de hátha megkönyörülnek rajtad.
Ezt hogyis?
Szerintem nincs az az ember, aki olajutántöltés miatt IS szervizbe viszi (és fizet ezért...) Egyébként egyet értek abban, hogy az említett 170-180-as sebesség túl magas. Nem csoda, ha eszi az olajat...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

A márkaszervízbe járós ember legyen pedig olyan :)
Nem magamról beszélek, de a full butus, azt mondja, hogy olyan olaj csak ott van és abból töltsenek utána. Ami nem is teljesen hülyeség. Azt mondják, hogy Castrollal töltötték fel, közbe kapott valami sz@rt, te meg ráöntesz Castrolt? Nem is értem. Toyota olajat meg nem lehet vásárolni nagyon, ha jól tudom.
Na mindegy nem kell válaszolni, ne menjünk bele, mert hülyeség és életszerûtlen...

Egyébként mi alapján cserélték annó? Bemondtad, hogy üzemszerûen használom és otthon öntögettem utána 1000km-enként? Ezt a Toyota elhitte? Nem kérdezte, hogy milyen olaj került bele? Netán attól is lehet a hiba...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

dodosch írta:ha rá kell, ráköltöm. De ezér is kérdeztem, hogy azon kívül h utána kell öntögessem az olajat milyen hátránnyal jár ez az egész, mert ha a nívópálca nem jelezne az égvilágon(vezetésügyileg, teljesítmény, fogyasztás stb..) semmit nem vennék észre h bármi gondja lenne a motornak. vagy ez egyre csak rosszabb lesz és igyis-úgyis az lesz a vége h megkell csináltatni, akkor meg minél elõbb annál jobb..? de ha ez így beállna és tényleg csak annyi h öntögetnem kell akkor annyira nem izgat mert teljesen jól mûködik az autó.
Azt, hogy mi fog történni a motorral, rosszabb lesz e az állapota, azt így nem nagyon fogják tudni itt megmondani, esetleg olyan valaki, aki ilyen problémával szedett már szét rengeteg motort, amik különbözõ futásteljesítményt értek el.

javaslatom:
-az elõírt minõségû olaj használata és szinten tartása. az 5-6 dl / 1000km fogyás nem fog kárt tenni a katalizátorban és másban sem. költségekben kb. annyi, mintha 0,25 l-el többet költenél benzinre 100km alatt.
-ebben az esetben semmiképpen sem érdemes áttérni nagyobb viszkozitásúra, nagyobb fordulatszámon a gyûrû ugyanúgy nem fogja tudni lehúzni és kb ugyanannyi fogyna abból is, miközben meggyorsítja a motor kopását.
-motor öblítõ használata a következõ olacserekor, azzal a célzattal, hogy a dugattyún az olaj visszavezetõ furatokat legalább részben kitisztítsa, mondjuk ebben nem vagyok biztos, hogy segíteni fog. (a masszív ráégett lerakódások miatt)
-ha jól mûködik a motor, nincsenek vezethetõségi problémák, nem szabad hozzányúlni, generálozni réársz akkor, ha már lecsökken a kompresszió. majd a többiek kijavítanak, de tudtommal ha így használod tovább és kivársz, akkor azzal nem kockázatotod se a fõtengely se a csapágyak, se a vezérmû gyorsított kopását, ezek ugyanolyan jó kenést kapnak, mint egy egy hibátlanban motorban. Ami gyorsabb kopásnak van kitéve az a dugattyú illetve a dugattyú csapszeg (magasabb hõmérséklet miatt), mert azon a környéken elégtelen a kenés (kevesebb olaj jut vissza a hengerfalról a dugattyú belseje felé), ezeket így is úgy is cserélni kell a motor felújításakor, ha most elvégezteted, vagy ha elhalasztod akkor is.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
dodosch
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 okt. 31, 07:37 pm

Hozzászólás Szerző: dodosch »

jó tehát méretek egy kompressziót és ha oké akkor egyrész míg ez a viszkozitású olaj van benne (5w40) mert még van belõle vissza 6000 km cseréig addig tesztelgetem h 130 körül is eszi-e vagy változik valami ha mondjuk csökken akkor az volt a befolyásoló tényezõ, ha nem akkor ezekszerint érdemes a melegoldalit 50 re vagy maradjon 40 es? az 5w az maradhat ugye? meg ezzel a melegoldalival úgy vagyok h amikor pályán megyek gyorsabban akor lehet kéne neki az 50 es de azért nem csak abból áll az úthálózat meg most tél is jön csúszós utak, nyilván nem lehet majd úgy kihasználni a teljesítményt akkor meg nem lesz neki túl sûrû?
Válasz küldése