Olaj ügyeink
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
Hellosztok!
bár nem corollaám van hanem avensisem azér mint toyotás remélem nem néztek nagyon ki, a következõ kérdésem lenne:
egy hónapja vettem egy 2001 es 1.8 as vvti benzinest és ahogy illik le is cseréltem rögtön az olajat 5w40 castrol magnetecre (elõtte fogalmam sincs h mivel használták) 169000 km van a kocsiba (akár még igaz is lehet mert végigvan pecsételgetve a szervízkönyve) és bizony "eszegeti" az olajat konkrétan 4200 km -ert mentem vele azóta és 1,5 liter utántöltése után megint a minimumon van a szint ez ha jól saccolom olyan 6 deci/1000 km rre jön ki ? kicsit sokallom. maradjak ennél az olajnál és öntögessem? azonkívül h ez valamennyi plusz olajt jelent milyen hátrányom származik ilyen mennyiségû olajfogyasztásból? mert amúgy teljesen jó hangja van a kocsinak jól megy stb, nem folyik, nem szivárog...
olvastam a gyûrûzés szelepszárszimeringek javítási lehetõségét, szükséges ez vagy a 6 dl még nem indokolja ezt? (még így zárójelbe megjegyyezném h sokat megyek autópályán 170-180 utazóval de gondolom azér ez se jelent 6 decit...?
bár nem corollaám van hanem avensisem azér mint toyotás remélem nem néztek nagyon ki, a következõ kérdésem lenne:
egy hónapja vettem egy 2001 es 1.8 as vvti benzinest és ahogy illik le is cseréltem rögtön az olajat 5w40 castrol magnetecre (elõtte fogalmam sincs h mivel használták) 169000 km van a kocsiba (akár még igaz is lehet mert végigvan pecsételgetve a szervízkönyve) és bizony "eszegeti" az olajat konkrétan 4200 km -ert mentem vele azóta és 1,5 liter utántöltése után megint a minimumon van a szint ez ha jól saccolom olyan 6 deci/1000 km rre jön ki ? kicsit sokallom. maradjak ennél az olajnál és öntögessem? azonkívül h ez valamennyi plusz olajt jelent milyen hátrányom származik ilyen mennyiségû olajfogyasztásból? mert amúgy teljesen jó hangja van a kocsinak jól megy stb, nem folyik, nem szivárog...
olvastam a gyûrûzés szelepszárszimeringek javítási lehetõségét, szükséges ez vagy a 6 dl még nem indokolja ezt? (még így zárójelbe megjegyyezném h sokat megyek autópályán 170-180 utazóval de gondolom azér ez se jelent 6 decit...?
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
Esetedben dugattyúkat kell cserélni, TALÁN megúszhatod költségek nélkül, visszahívás keretében...de ezt majd elmagyarázzák az okosokdodosch írta:Hellosztok!
bár nem corollaám van hanem avensisem azér mint toyotás remélem nem néztek nagyon ki, a következõ kérdésem lenne:
egy hónapja vettem egy 2001 es 1.8 as vvti benzinest és ahogy illik le is cseréltem rögtön az olajat 5w40 castrol magnetecre (elõtte fogalmam sincs h mivel használták) 169000 km van a kocsiba (akár még igaz is lehet mert végigvan pecsételgetve a szervízkönyve) és bizony "eszegeti" az olajat konkrétan 4200 km -ert mentem vele azóta és 1,5 liter utántöltése után megint a minimumon van a szint ez ha jól saccolom olyan 6 deci/1000 km rre jön ki ? kicsit sokallom. maradjak ennél az olajnál és öntögessem? azonkívül h ez valamennyi plusz olajt jelent milyen hátrányom származik ilyen mennyiségû olajfogyasztásból? mert amúgy teljesen jó hangja van a kocsinak jól megy stb, nem folyik, nem szivárog...
olvastam a gyûrûzés szelepszárszimeringek javítási lehetõségét, szükséges ez vagy a 6 dl még nem indokolja ezt? (még így zárójelbe megjegyyezném h sokat megyek autópályán 170-180 utazóval de gondolom azér ez se jelent 6 decit...?
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///

2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Elvileg 7 év, vagy 180.000km-ig (amelyik hamarabb bekövetkezik) garanciában fûzött blokkra cserélték az olajevõs (1L/1000-2000km) vvt-i blokkokat. Ebbõl alighanem kicsúsztál, de talán megéri megérdeklõdni pontosabban ezt a TMH-nál. Egyfajta méltányosság alapján.
A Te döntésed, hogy (amennyiben a gyári garancia nem érvényesíthetõ) ráköltöd-e az autóra a legrosszabb esetben 200-250.000Ft-ot a motor felújítására, vagy sem. Ez az összeg lehet kevesebb is, én a legmagasabb árat írtam, ahol szinte mindent cserélnek (dugók, gyûrûk, szimeringek, tömítések...gyárira!, plusz munkadíj), de pontosan csak a motor megbontásakor látszanak a teendõk és fizetendõk.
A Te döntésed, hogy (amennyiben a gyári garancia nem érvényesíthetõ) ráköltöd-e az autóra a legrosszabb esetben 200-250.000Ft-ot a motor felújítására, vagy sem. Ez az összeg lehet kevesebb is, én a legmagasabb árat írtam, ahol szinte mindent cserélnek (dugók, gyûrûk, szimeringek, tömítések...gyárira!, plusz munkadíj), de pontosan csak a motor megbontásakor látszanak a teendõk és fizetendõk.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
ha rá kell, ráköltöm. De ezér is kérdeztem, hogy azon kívül h utána kell öntögessem az olajat milyen hátránnyal jár ez az egész, mert ha a nívópálca nem jelezne az égvilágon(vezetésügyileg, teljesítmény, fogyasztás stb..) semmit nem vennék észre h bármi gondja lenne a motornak. vagy ez egyre csak rosszabb lesz és igyis-úgyis az lesz a vége h megkell csináltatni, akkor meg minél elõbb annál jobb..? de ha ez így beállna és tényleg csak annyi h öntögetnem kell akkor annyira nem izgat mert teljesen jól mûködik az autó.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Halkan megjegyzem, hogy a magas fordulatú autópályázástól olykor drasztikusan meg tud nõni az olajfogyasztás!
Próbálj meg menni pár ezer km-t normál tempóban (120-130) és ha mérhetõen kevesebb a korábbi fogyásnál, akkor vegyél bele egy Liqui 5W50-es olajat. Utóbbi lehet segít az olajfogyasztáson, de a magas fordulatú és igen magas hõmérsékletû üzemnél is csökkenti az alkatrészek kopását. (meleg oldali viszkozitási tényzõ)
Természetesen a Vvt-i problémás dugó cserés megoldás lenne a legmegfelelõbb, de úgy gondolom elõtte még megérheti kísérletezni. Ha Lejjebb tudod vinni más olajjal, más használattal az olajfogyasztást, akkor lehet tudod még késõbbre halogatni ezt a szét-össze szerelést.
Mindemellett mindenképpen írj a TMH-nak, hangsúlyozva azt, hogy az autónak végig vezetett szervízkönyve van és nem érte el a 180 ezer km-t. Tudod, hogy a 7 évbõl már kicsúsztál, de nem lehetne-e, hogy méltányossági alapon a kevés km-t figyelembe vegyék...
Természetesen a saját olajcserét meg ne említsd. Ha jól gondolom a szervízfüzetbe is nyoma kell lennie annak, hogy két olajcsere közt után kellett töltögetni. Kicsi az esély, de hátha megkönyörülnek rajtad.
Próbálj meg menni pár ezer km-t normál tempóban (120-130) és ha mérhetõen kevesebb a korábbi fogyásnál, akkor vegyél bele egy Liqui 5W50-es olajat. Utóbbi lehet segít az olajfogyasztáson, de a magas fordulatú és igen magas hõmérsékletû üzemnél is csökkenti az alkatrészek kopását. (meleg oldali viszkozitási tényzõ)
Természetesen a Vvt-i problémás dugó cserés megoldás lenne a legmegfelelõbb, de úgy gondolom elõtte még megérheti kísérletezni. Ha Lejjebb tudod vinni más olajjal, más használattal az olajfogyasztást, akkor lehet tudod még késõbbre halogatni ezt a szét-össze szerelést.
Mindemellett mindenképpen írj a TMH-nak, hangsúlyozva azt, hogy az autónak végig vezetett szervízkönyve van és nem érte el a 180 ezer km-t. Tudod, hogy a 7 évbõl már kicsúsztál, de nem lehetne-e, hogy méltányossági alapon a kevés km-t figyelembe vegyék...
Természetesen a saját olajcserét meg ne említsd. Ha jól gondolom a szervízfüzetbe is nyoma kell lennie annak, hogy két olajcsere közt után kellett töltögetni. Kicsi az esély, de hátha megkönyörülnek rajtad.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Ezt hogyis?Pacsker írta:Halkan megjegyzem, hogy a magas fordulatú autópályázástól olykor drasztikusan meg tud nõni az olajfogyasztás!
Próbálj meg menni pár ezer km-t normál tempóban (120-130) és ha mérhetõen kevesebb a korábbi fogyásnál, akkor vegyél bele egy Liqui 5W50-es olajat. Utóbbi lehet segít az olajfogyasztáson, de a magas fordulatú és igen magas hõmérsékletû üzemnél is csökkenti az alkatrészek kopását. (meleg oldali viszkozitási tényzõ)
Természetesen a Vvt-i problémás dugó cserés megoldás lenne a legmegfelelõbb, de úgy gondolom elõtte még megérheti kísérletezni. Ha Lejjebb tudod vinni más olajjal, más használattal az olajfogyasztást, akkor lehet tudod még késõbbre halogatni ezt a szét-össze szerelést.
Mindemellett mindenképpen írj a TMH-nak, hangsúlyozva azt, hogy az autónak végig vezetett szervízkönyve van és nem érte el a 180 ezer km-t. Tudod, hogy a 7 évbõl már kicsúsztál, de nem lehetne-e, hogy méltányossági alapon a kevés km-t figyelembe vegyék...
Természetesen a saját olajcserét meg ne említsd. Ha jól gondolom a szervízfüzetbe is nyoma kell lennie annak, hogy két olajcsere közt után kellett töltögetni. Kicsi az esély, de hátha megkönyörülnek rajtad.
Szerintem nincs az az ember, aki olajutántöltés miatt IS szervizbe viszi (és fizet ezért...) Egyébként egyet értek abban, hogy az említett 170-180-as sebesség túl magas. Nem csoda, ha eszi az olajat...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
A márkaszervízbe járós ember legyen pedig olyan 
Nem magamról beszélek, de a full butus, azt mondja, hogy olyan olaj csak ott van és abból töltsenek utána. Ami nem is teljesen hülyeség. Azt mondják, hogy Castrollal töltötték fel, közbe kapott valami sz@rt, te meg ráöntesz Castrolt? Nem is értem. Toyota olajat meg nem lehet vásárolni nagyon, ha jól tudom.
Na mindegy nem kell válaszolni, ne menjünk bele, mert hülyeség és életszerûtlen...
Egyébként mi alapján cserélték annó? Bemondtad, hogy üzemszerûen használom és otthon öntögettem utána 1000km-enként? Ezt a Toyota elhitte? Nem kérdezte, hogy milyen olaj került bele? Netán attól is lehet a hiba...
Nem magamról beszélek, de a full butus, azt mondja, hogy olyan olaj csak ott van és abból töltsenek utána. Ami nem is teljesen hülyeség. Azt mondják, hogy Castrollal töltötték fel, közbe kapott valami sz@rt, te meg ráöntesz Castrolt? Nem is értem. Toyota olajat meg nem lehet vásárolni nagyon, ha jól tudom.
Na mindegy nem kell válaszolni, ne menjünk bele, mert hülyeség és életszerûtlen...
Egyébként mi alapján cserélték annó? Bemondtad, hogy üzemszerûen használom és otthon öntögettem utána 1000km-enként? Ezt a Toyota elhitte? Nem kérdezte, hogy milyen olaj került bele? Netán attól is lehet a hiba...
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Azt, hogy mi fog történni a motorral, rosszabb lesz e az állapota, azt így nem nagyon fogják tudni itt megmondani, esetleg olyan valaki, aki ilyen problémával szedett már szét rengeteg motort, amik különbözõ futásteljesítményt értek el.dodosch írta:ha rá kell, ráköltöm. De ezér is kérdeztem, hogy azon kívül h utána kell öntögessem az olajat milyen hátránnyal jár ez az egész, mert ha a nívópálca nem jelezne az égvilágon(vezetésügyileg, teljesítmény, fogyasztás stb..) semmit nem vennék észre h bármi gondja lenne a motornak. vagy ez egyre csak rosszabb lesz és igyis-úgyis az lesz a vége h megkell csináltatni, akkor meg minél elõbb annál jobb..? de ha ez így beállna és tényleg csak annyi h öntögetnem kell akkor annyira nem izgat mert teljesen jól mûködik az autó.
javaslatom:
-az elõírt minõségû olaj használata és szinten tartása. az 5-6 dl / 1000km fogyás nem fog kárt tenni a katalizátorban és másban sem. költségekben kb. annyi, mintha 0,25 l-el többet költenél benzinre 100km alatt.
-ebben az esetben semmiképpen sem érdemes áttérni nagyobb viszkozitásúra, nagyobb fordulatszámon a gyûrû ugyanúgy nem fogja tudni lehúzni és kb ugyanannyi fogyna abból is, miközben meggyorsítja a motor kopását.
-motor öblítõ használata a következõ olacserekor, azzal a célzattal, hogy a dugattyún az olaj visszavezetõ furatokat legalább részben kitisztítsa, mondjuk ebben nem vagyok biztos, hogy segíteni fog. (a masszív ráégett lerakódások miatt)
-ha jól mûködik a motor, nincsenek vezethetõségi problémák, nem szabad hozzányúlni, generálozni réársz akkor, ha már lecsökken a kompresszió. majd a többiek kijavítanak, de tudtommal ha így használod tovább és kivársz, akkor azzal nem kockázatotod se a fõtengely se a csapágyak, se a vezérmû gyorsított kopását, ezek ugyanolyan jó kenést kapnak, mint egy egy hibátlanban motorban. Ami gyorsabb kopásnak van kitéve az a dugattyú illetve a dugattyú csapszeg (magasabb hõmérséklet miatt), mert azon a környéken elégtelen a kenés (kevesebb olaj jut vissza a hengerfalról a dugattyú belseje felé), ezeket így is úgy is cserélni kell a motor felújításakor, ha most elvégezteted, vagy ha elhalasztod akkor is.
jó tehát méretek egy kompressziót és ha oké akkor egyrész míg ez a viszkozitású olaj van benne (5w40) mert még van belõle vissza 6000 km cseréig addig tesztelgetem h 130 körül is eszi-e vagy változik valami ha mondjuk csökken akkor az volt a befolyásoló tényezõ, ha nem akkor ezekszerint érdemes a melegoldalit 50 re vagy maradjon 40 es? az 5w az maradhat ugye? meg ezzel a melegoldalival úgy vagyok h amikor pályán megyek gyorsabban akor lehet kéne neki az 50 es de azért nem csak abból áll az úthálózat meg most tél is jön csúszós utak, nyilván nem lehet majd úgy kihasználni a teljesítményt akkor meg nem lesz neki túl sûrû?


