Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Szerintem préselve van úgyhogy tuti szét kell szedni. A futómûállítást meg nem értem, hogy miért kellene utána is megcsinálni, elméletileg nem kell megbontani semmi olyat, amitõl elmenne a beállítás. Azt meg nem hinném, hogy akkorát lóg a csapágy hogy akár tizedeket is számítson. Féltengely ki, fék le, kormányösszekötõ kiüt, trapézgömbfej ki, lengéscsillapító két csavarja ki, aztán a kezedben kéne hogy legyen a kerékagy. Gondolom ennyi lenne a mûvelet és ebben nem igazán látom, hogy miért megy el a beállítás.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Nekem a lengéscsillapító két csavarja közül a felsõ házilag oválisra van reszelve, hogy állítható legyen a kerékdõlése. Tudom, hogy gyárilag nem állíthatós, de amit kivettünk, az meg volt csinálva oválisra, így amit beraktunk, az is olyan lett. Szóval ha teljesen ki kell venni a kerékagyat, akkor nálam be kell állítani. Köszi az infót!
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Ja hogyha át van kialakítva az más. Úgy emlékszem E11-tõl állítható. Javítsatok ki ha nem.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Össze kell jelölni és akkor nem kell futómûvet
állítani
Avatar
sprintercarib
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
Tartózkodási hely: Börzsönyliget

futómû kopogás

Hozzászólás Szerző: sprintercarib »

Sziasztok,

Kérdés: Kopoghat az elsõ lengéscsillapító, ha amúgy rendesen csillapít?
Ha meglökdösöm az orrát, nehezen megy le és lassan jön vissza, nem hintázik egyet sem, nem koppan, nem kottyan semmi, de rossz úton borzalmasan kopog valami.
A találgatások szûkítése érdekében közlöm, hogy a következõ alkatrészeket már cseréltem: Trapéz gömbfejek, toronycsapágyak, gyári stabilizátor pálcák + szilentek. A kormányösszekötõk és a lengõkar szilentek jónak tûnnek.

Ötlet, javaslat?
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Lengéscsillapító kopoghat, ha nem gyári és rossz patron van benne. Ebben az esetben a házban kotyorászik.
Elsõ sorban inkább kormánymûre gondolnék, HA a fentieket cserélted és az axiálok, kormánygömbfejek tényleg jók!
Inkább nem a szervósoknál, de néha azoknál is a fogasléc és a kormány ház közti megvezetõ kopik ki és az tud nagyon csúnyán kopogni.
Esetleg kormányoszlop. Ezt a kormányoszlopra merõleges oda-vissza kormánykerék cibálással meghallgathatod.
E9-ben elsõ lengõkar szilentet még nem hallottam élesen kopogni.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

E11-nél nem állítható a kerékdõlés, csak ilyen spec csavarral.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: futómû kopogás

Hozzászólás Szerző: Jorn »

sprintercarib írta:Sziasztok,

Kérdés: Kopoghat az elsõ lengéscsillapító, ha amúgy rendesen csillapít?
Ha meglökdösöm az orrát, nehezen megy le és lassan jön vissza, nem hintázik egyet sem, nem koppan, nem kottyan semmi, de rossz úton borzalmasan kopog valami.
A találgatások szûkítése érdekében közlöm, hogy a következõ alkatrészeket már cseréltem: Trapéz gömbfejek, toronycsapágyak, gyári stabilizátor pálcák + szilentek. A kormányösszekötõk és a lengõkar szilentek jónak tûnnek.

Ötlet, javaslat?
Nekem volt hasonló, a kipufogó csöve, illetve a rajta levõ lemez koppant az alvázhoz... :)
Ütögesd meg aknából, hátha neked is csak ennyi...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Illetve volt olyan is, hogy a motortér "alatt" levõ mûanyag védõlemezek egyike nem volt jól visszacsavarozva, az is adott hangot.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Ghee írta:E11-nél nem állítható a kerékdõlés, csak ilyen spec csavarral.
Ezt a csavart hívja valamelyik gyártó úgy, hogy Magic Chamber ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
sprintercarib
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
Tartózkodási hely: Börzsönyliget

Hozzászólás Szerző: sprintercarib »

Köszönöm a hozzászólásokat, de nem kormánymû, nem kipufogó és nem takarólemez.
A kopogás jobb- és balszélrõl jön köves, macskaköves, egyenetlen úton.
Én is a gólyaláb-betétre gondoltam, hogy esetleg nem belevaló. A 4wd elvileg "rough road" kivitel, tehát emelt hasmagasságú. Elképzelhetõ, hogy ez miatt a teló is hosszabb esetleg, mint más E9-ben? A nagykerek online ugyanazt az alkatrészt dobják ki minden E9-re, de Toyodiy-en nézve a fõszám ugyanaz, viszont a kötõjel után más. Lehet, hogy megszívtam és rendelhetek gyárit horror áron?
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
Avatar
ati999
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011 márc. 08, 10:47 am
Tartózkodási hely: Budapest III.

Hozzászólás Szerző: ati999 »

Sziasztok!

Az üzemanyag szintjelzõm a mûszeregységben kiakadt, full állásban van jelenleg és persze nem változik.

Ez javítható valahogy, vagy csak csere?
Merre találom az E11 sedanban?

A mûszeregységet tegnap megpróbáltam kivenni, de hiába szedtem ki a csavarokat, nem fértem eléggé hozzá, hogy kiakasszam a kilométeróra spirálját.
Mi ennek a módja?

Segítségeteket elõre is köszönöm!
Avatar
kmax
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2013 jún. 07, 04:26 am

Hozzászólás Szerző: kmax »

ati999 írta: A mûszeregységet tegnap megpróbáltam kivenni, de hiába szedtem ki a csavarokat, nem fértem eléggé hozzá, hogy kiakasszam a kilométeróra spirálját.
Mi ennek a módja?
Kicsit visszább volt leírva a módja, alább idézem. Szerintem próbálkozz vele, csak kiakad az. :) A többi kérdésedre nem tudom a választ sajnos. :(
Jorn írta: Kezdd úgy, hogy a kormányt a legalsó pozícióba állítod, a bajuszkapcsolókat is lenyomod a legalsó állásba. Így lesz hely.
Az a két a fekete keret (búra) tetejérõl kiszed, utána finoman, tompa élû késsel a búrát alul kétoldal kipattintod, aztán kivehetõ.
A mûszerfalat 3 csavar fogja, vigyázz ezek be ne essenek hátra :)
A mûszeregység ekkor szépen kivehetõ egy kis billentéssel, a mûszerfal tetejére átfordítható. Én így szoktam, mert nem kell a csatlakozókat bontani. Arra ügyelj, hogy a nagy mutatók ne legyenek átfordulva a túloldalra, amikor visszarakod.
Én ilyenkor cserélni szoktam az összes izzót, aminek már egy kicsit is kormos a belseje. Mert nagyon bosszantó, ha 2-3 nap múlva kiég egy másik :) A még világító kormosak jók lesznek vésztartaléknak...
Amikor izzócsere közben, ellenõrzésképpen rárakod a gyújtást, elõtte a bajuszkapcsolókat billentsd vissza :) Mert nem jó, ha szárazon töröl egyet az ablaktörlõ :)
Izzóból többféle is elõfordulhat, az angol Liftbackembe 1.2W-os wedge izzók kellenek, a japán sedanomba pedig olyan 5W-os is kell, ami a tompított, illetve rendszámtábla világító izzó. Utóbbiakra zöld gumibugyi van húzva, ami ha rágyógyult, akkor plusz játék átrakni...

Hogy nekem is legyen egy kérdésem: elsõ üléseknél, ha elgyengül az övfeszítõ mit kell kicserélni, hogy ismét normálisan felcsévélje, ne csak araszoljon? Köszi!
E11 16v sedan - Made in Japan
Avatar
MDaemon
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp, III ker

Hozzászólás Szerző: MDaemon »

ati999 írta:Sziasztok!

Az üzemanyag szintjelzõm a mûszeregységben kiakadt, full állásban van jelenleg és persze nem változik.

Ez javítható valahogy, vagy csak csere?
Merre találom az E11 sedanban?

A mûszeregységet tegnap megpróbáltam kivenni, de hiába szedtem ki a csavarokat, nem fértem eléggé hozzá, hogy kiakasszam a kilométeróra spirálját.
Mi ennek a módja?

Segítségeteket elõre is köszönöm!
Még nem próbáltam ezt a módszert, de többen javasolták már nekem is: csatlakoztatsd le a spirált a váltóról a motortérben, így elvileg már ki tudod venni annyira a mûszerfalat, hogy onnan is le tudd csatlakoztatni. ;-)
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony :)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Kérem segítsetek eldönteni, hogy a szelepfedélben levõ gyertyatömítéseknek mi a helyes felrakási iránya.

A belsõ körgyûrû enyhén döntött, tehát azt diktálná a józan ész, hogy a szûkebb fele legyen felül (könnyebb lesz ráhúzni a gyertyák "fémcsövére"). Így viszont a körben levõ rugó is felülre/kívülre kerül, ami rászorítja az egészet a fémcsõre... így kicsit olyan érzésem van, mintha fordítva szerelnék be egy szimmeringet, nem jut a rugóhoz olaj... de lehet, hogy nem is kell oda olaj ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Válasz küldése