Autoreszelgetes
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Szerintem préselve van úgyhogy tuti szét kell szedni. A futómûállítást meg nem értem, hogy miért kellene utána is megcsinálni, elméletileg nem kell megbontani semmi olyat, amitõl elmenne a beállítás. Azt meg nem hinném, hogy akkorát lóg a csapágy hogy akár tizedeket is számítson. Féltengely ki, fék le, kormányösszekötõ kiüt, trapézgömbfej ki, lengéscsillapító két csavarja ki, aztán a kezedben kéne hogy legyen a kerékagy. Gondolom ennyi lenne a mûvelet és ebben nem igazán látom, hogy miért megy el a beállítás.
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 678
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Nekem a lengéscsillapító két csavarja közül a felsõ házilag oválisra van reszelve, hogy állítható legyen a kerékdõlése. Tudom, hogy gyárilag nem állíthatós, de amit kivettünk, az meg volt csinálva oválisra, így amit beraktunk, az is olyan lett. Szóval ha teljesen ki kell venni a kerékagyat, akkor nálam be kell állítani. Köszi az infót!
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
futómû kopogás
Sziasztok,
Kérdés: Kopoghat az elsõ lengéscsillapító, ha amúgy rendesen csillapít?
Ha meglökdösöm az orrát, nehezen megy le és lassan jön vissza, nem hintázik egyet sem, nem koppan, nem kottyan semmi, de rossz úton borzalmasan kopog valami.
A találgatások szûkítése érdekében közlöm, hogy a következõ alkatrészeket már cseréltem: Trapéz gömbfejek, toronycsapágyak, gyári stabilizátor pálcák + szilentek. A kormányösszekötõk és a lengõkar szilentek jónak tûnnek.
Ötlet, javaslat?
Kérdés: Kopoghat az elsõ lengéscsillapító, ha amúgy rendesen csillapít?
Ha meglökdösöm az orrát, nehezen megy le és lassan jön vissza, nem hintázik egyet sem, nem koppan, nem kottyan semmi, de rossz úton borzalmasan kopog valami.
A találgatások szûkítése érdekében közlöm, hogy a következõ alkatrészeket már cseréltem: Trapéz gömbfejek, toronycsapágyak, gyári stabilizátor pálcák + szilentek. A kormányösszekötõk és a lengõkar szilentek jónak tûnnek.
Ötlet, javaslat?
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Lengéscsillapító kopoghat, ha nem gyári és rossz patron van benne. Ebben az esetben a házban kotyorászik.
Elsõ sorban inkább kormánymûre gondolnék, HA a fentieket cserélted és az axiálok, kormánygömbfejek tényleg jók!
Inkább nem a szervósoknál, de néha azoknál is a fogasléc és a kormány ház közti megvezetõ kopik ki és az tud nagyon csúnyán kopogni.
Esetleg kormányoszlop. Ezt a kormányoszlopra merõleges oda-vissza kormánykerék cibálással meghallgathatod.
E9-ben elsõ lengõkar szilentet még nem hallottam élesen kopogni.
Elsõ sorban inkább kormánymûre gondolnék, HA a fentieket cserélted és az axiálok, kormánygömbfejek tényleg jók!
Inkább nem a szervósoknál, de néha azoknál is a fogasléc és a kormány ház közti megvezetõ kopik ki és az tud nagyon csúnyán kopogni.
Esetleg kormányoszlop. Ezt a kormányoszlopra merõleges oda-vissza kormánykerék cibálással meghallgathatod.
E9-ben elsõ lengõkar szilentet még nem hallottam élesen kopogni.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: futómû kopogás
Nekem volt hasonló, a kipufogó csöve, illetve a rajta levõ lemez koppant az alvázhoz...sprintercarib írta:Sziasztok,
Kérdés: Kopoghat az elsõ lengéscsillapító, ha amúgy rendesen csillapít?
Ha meglökdösöm az orrát, nehezen megy le és lassan jön vissza, nem hintázik egyet sem, nem koppan, nem kottyan semmi, de rossz úton borzalmasan kopog valami.
A találgatások szûkítése érdekében közlöm, hogy a következõ alkatrészeket már cseréltem: Trapéz gömbfejek, toronycsapágyak, gyári stabilizátor pálcák + szilentek. A kormányösszekötõk és a lengõkar szilentek jónak tûnnek.
Ötlet, javaslat?
Ütögesd meg aknából, hátha neked is csak ennyi...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Ezt a csavart hívja valamelyik gyártó úgy, hogy Magic Chamber ?Ghee írta:E11-nél nem állítható a kerékdõlés, csak ilyen spec csavarral.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
Köszönöm a hozzászólásokat, de nem kormánymû, nem kipufogó és nem takarólemez.
A kopogás jobb- és balszélrõl jön köves, macskaköves, egyenetlen úton.
Én is a gólyaláb-betétre gondoltam, hogy esetleg nem belevaló. A 4wd elvileg "rough road" kivitel, tehát emelt hasmagasságú. Elképzelhetõ, hogy ez miatt a teló is hosszabb esetleg, mint más E9-ben? A nagykerek online ugyanazt az alkatrészt dobják ki minden E9-re, de Toyodiy-en nézve a fõszám ugyanaz, viszont a kötõjel után más. Lehet, hogy megszívtam és rendelhetek gyárit horror áron?
A kopogás jobb- és balszélrõl jön köves, macskaköves, egyenetlen úton.
Én is a gólyaláb-betétre gondoltam, hogy esetleg nem belevaló. A 4wd elvileg "rough road" kivitel, tehát emelt hasmagasságú. Elképzelhetõ, hogy ez miatt a teló is hosszabb esetleg, mint más E9-ben? A nagykerek online ugyanazt az alkatrészt dobják ki minden E9-re, de Toyodiy-en nézve a fõszám ugyanaz, viszont a kötõjel után más. Lehet, hogy megszívtam és rendelhetek gyárit horror áron?
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
- ati999
- Újonc

- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011 márc. 08, 10:47 am
- Tartózkodási hely: Budapest III.
Sziasztok!
Az üzemanyag szintjelzõm a mûszeregységben kiakadt, full állásban van jelenleg és persze nem változik.
Ez javítható valahogy, vagy csak csere?
Merre találom az E11 sedanban?
A mûszeregységet tegnap megpróbáltam kivenni, de hiába szedtem ki a csavarokat, nem fértem eléggé hozzá, hogy kiakasszam a kilométeróra spirálját.
Mi ennek a módja?
Segítségeteket elõre is köszönöm!
Az üzemanyag szintjelzõm a mûszeregységben kiakadt, full állásban van jelenleg és persze nem változik.
Ez javítható valahogy, vagy csak csere?
Merre találom az E11 sedanban?
A mûszeregységet tegnap megpróbáltam kivenni, de hiába szedtem ki a csavarokat, nem fértem eléggé hozzá, hogy kiakasszam a kilométeróra spirálját.
Mi ennek a módja?
Segítségeteket elõre is köszönöm!
Kicsit visszább volt leírva a módja, alább idézem. Szerintem próbálkozz vele, csak kiakad az.ati999 írta: A mûszeregységet tegnap megpróbáltam kivenni, de hiába szedtem ki a csavarokat, nem fértem eléggé hozzá, hogy kiakasszam a kilométeróra spirálját.
Mi ennek a módja?
Jorn írta: Kezdd úgy, hogy a kormányt a legalsó pozícióba állítod, a bajuszkapcsolókat is lenyomod a legalsó állásba. Így lesz hely.
Az a két a fekete keret (búra) tetejérõl kiszed, utána finoman, tompa élû késsel a búrát alul kétoldal kipattintod, aztán kivehetõ.
A mûszerfalat 3 csavar fogja, vigyázz ezek be ne essenek hátra
A mûszeregység ekkor szépen kivehetõ egy kis billentéssel, a mûszerfal tetejére átfordítható. Én így szoktam, mert nem kell a csatlakozókat bontani. Arra ügyelj, hogy a nagy mutatók ne legyenek átfordulva a túloldalra, amikor visszarakod.
Én ilyenkor cserélni szoktam az összes izzót, aminek már egy kicsit is kormos a belseje. Mert nagyon bosszantó, ha 2-3 nap múlva kiég egy másikA még világító kormosak jók lesznek vésztartaléknak...
Amikor izzócsere közben, ellenõrzésképpen rárakod a gyújtást, elõtte a bajuszkapcsolókat billentsd visszaMert nem jó, ha szárazon töröl egyet az ablaktörlõ
Izzóból többféle is elõfordulhat, az angol Liftbackembe 1.2W-os wedge izzók kellenek, a japán sedanomba pedig olyan 5W-os is kell, ami a tompított, illetve rendszámtábla világító izzó. Utóbbiakra zöld gumibugyi van húzva, ami ha rágyógyult, akkor plusz játék átrakni...
Hogy nekem is legyen egy kérdésem: elsõ üléseknél, ha elgyengül az övfeszítõ mit kell kicserélni, hogy ismét normálisan felcsévélje, ne csak araszoljon? Köszi!
E11 16v sedan - Made in Japan
- MDaemon
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
Még nem próbáltam ezt a módszert, de többen javasolták már nekem is: csatlakoztatsd le a spirált a váltóról a motortérben, így elvileg már ki tudod venni annyira a mûszerfalat, hogy onnan is le tudd csatlakoztatni.ati999 írta:Sziasztok!
Az üzemanyag szintjelzõm a mûszeregységben kiakadt, full állásban van jelenleg és persze nem változik.
Ez javítható valahogy, vagy csak csere?
Merre találom az E11 sedanban?
A mûszeregységet tegnap megpróbáltam kivenni, de hiába szedtem ki a csavarokat, nem fértem eléggé hozzá, hogy kiakasszam a kilométeróra spirálját.
Mi ennek a módja?
Segítségeteket elõre is köszönöm!
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony 
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Kérem segítsetek eldönteni, hogy a szelepfedélben levõ gyertyatömítéseknek mi a helyes felrakási iránya.
A belsõ körgyûrû enyhén döntött, tehát azt diktálná a józan ész, hogy a szûkebb fele legyen felül (könnyebb lesz ráhúzni a gyertyák "fémcsövére"). Így viszont a körben levõ rugó is felülre/kívülre kerül, ami rászorítja az egészet a fémcsõre... így kicsit olyan érzésem van, mintha fordítva szerelnék be egy szimmeringet, nem jut a rugóhoz olaj... de lehet, hogy nem is kell oda olaj ?
A belsõ körgyûrû enyhén döntött, tehát azt diktálná a józan ész, hogy a szûkebb fele legyen felül (könnyebb lesz ráhúzni a gyertyák "fémcsövére"). Így viszont a körben levõ rugó is felülre/kívülre kerül, ami rászorítja az egészet a fémcsõre... így kicsit olyan érzésem van, mintha fordítva szerelnék be egy szimmeringet, nem jut a rugóhoz olaj... de lehet, hogy nem is kell oda olaj ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)