Megnövekedett olajfogyasztás

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
toyotae10sed
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013 szept. 14, 11:56 pm

Hozzászólás Szerző: toyotae10sed »

megtartom mert úgy sem tudok másik autót venni,max hitellel,meg a másik fele hogy mennyit adnának a kocsiért?nagyon keveset :( teszem hozzá hogy a verda még soha nem hagyott ott!
Jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon!
Wortex
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 713
Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tápiószecsõ

Hozzászólás Szerző: Wortex »

Lackó írta:
Wortex írta:
toyotae10sed írta:megnéztük a hengert,nem volt olyan milyenségü kopás ami engedné az olajfogyasztást,katalizátor van még alatta így csak este látni ha elkezded neki nyomni és a mögöttem lévõ lámpájában,haverom azt mondta akkor köp egy pamacsot amikor tiltáshatáron váltom rá a következõt
Szia.

Tapasztalat a témával kapcsolatban.

Nálam ugyan ez a motor, 165e km-el zabálta az olajat.

Folyt rajta orrba-szájba is, pl fõtengely szimering miatt is, de

Cseréltünk fõtengelyen komplett csapágysort, és ha már szét volt pakolva, kihúztuk a dugókat is.

Mindig jó minõségû olajat tettem bele, a megfeelõ idõbe, de az olajlehúzó gyûrûk mind be voltak tapadva +az összes furat eldugulva. Érdemes ránézni.

Most már össze van rakva, de még nincs visszakötve minden, nem mentem vele azóta.

A késõbbi tapasztalatokat szívesen megosztom.
Hali !

Remélem jó lesz ! Megtartod végül ?
:D:D Nem tartom meg, de szeretném ha tipp-topp lenne a kocsi, hogy az új gazdájának is legalább annyi öröme legyen benne mint nekem volt.

A gyûrûk cseréje nem indokolt, mert elkopva nincsenek, a 165e km a Corinak semmi. :)

Viszont egy alapos tisztogatás elengedhetetlen.

Még egy érdekes dolog, ami miatt nem maradhat el a szétfûzés, még beszerelt állapotban mértünk kompressziót, és minden hengerbe 14,2, 14,3-as érték volt, az meg enyhén szólva is nagyon sok. Ebbõl kiderült, hogy a kompresszió gyûrûk rendben vannak, viszont a sok koksz lerakódott és csökkent az égéstér mérete.
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age

Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
toyotae10sed
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013 szept. 14, 11:56 pm

Hozzászólás Szerző: toyotae10sed »

azt hittem nekem szól hogy megtartom-e,mind1 :D amúgy szétszedés elõtt nekem is mind a 4 hengerbe 14.1-es értéket mértünk! Viszont nem tudom hogy pl a gyûrûhézagoknak mekkoráknak kéne lennie ahhoz hogy érdemes legyen cserélni? Az enyémbe elvileg 220e van,létezik mondjuk hogy új gyûrûvel szarabb lesz mint elõtte?
Jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon!
Wortex
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 713
Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tápiószecsõ

Hozzászólás Szerző: Wortex »

toyotae10sed írta:azt hittem nekem szól hogy megtartom-e,mind1 :D amúgy szétszedés elõtt nekem is mind a 4 hengerbe 14.1-es értéket mértünk! Viszont nem tudom hogy pl a gyûrûhézagoknak mekkoráknak kéne lennie ahhoz hogy érdemes legyen cserélni? Az enyémbe elvileg 220e van,létezik mondjuk hogy új gyûrûvel szarabb lesz mint elõtte?
Ha 14-es a kompresszió, a gyûrû csere nem indokolt, tudomásom szerint a 4efe 1.3-as motoroknál a 9-10-es érték az optimális.

A gyûrû hézagoknak nem tudom mit kéne mutatniuk, de kopott kompresszió gyûrûvel nem mérsz 14 fölötti értéket az tuti.

Ha cseréled a gyûrû garnitúrát az nyilván megdobja a költségeket és lehet egy alapos takarítást követõen jó lesz.

Ha minden jól megy, ma már be lesz üzemelve a technika, mérünk kompressziót is, én is kíváncsi vagyok mit fog mutatni.

Üdv: Zoli
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age

Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
toyotae10sed
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013 szept. 14, 11:56 pm

Hozzászólás Szerző: toyotae10sed »

amúgy 10 alatti értékkel már megy a kukába egy benzines kecske,hát a 14 érték egy kicsit vad,de inkább ennyi mint 9 xd,én is nagyon kíváncsi vagyok a tiedre meg ha szétszedem akkor az enyémre,amúgyta gyûrûszett 4 hengerre 11k+posta,és japán a gyûrû,nekem ez az összeg már elhanyagolható a többi kiadáshoz.
Jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon!
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

toyotae10sed írta:amúgy 10 alatti értékkel már megy a kukába egy benzines kecske,hát a 14 érték egy kicsit vad,de inkább ennyi mint 9 xd,.
Ezt honnan veszed ? Mielõtt hülyeségeket írsz, nézz utána, hogy mennyi a 4E-FE motor gyár által megadott kompressziója !

A 14-es kompresszió iszonyat magas ! A gyár által megadott érték amúgy 9.6:1

Nem túl okos döntés olyat postolni, ami félrevezethet másokat !
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Wortex írta:
Lackó írta:
Wortex írta: Szia.

Tapasztalat a témával kapcsolatban.

Nálam ugyan ez a motor, 165e km-el zabálta az olajat.

Folyt rajta orrba-szájba is, pl fõtengely szimering miatt is, de

Cseréltünk fõtengelyen komplett csapágysort, és ha már szét volt pakolva, kihúztuk a dugókat is.

Mindig jó minõségû olajat tettem bele, a megfeelõ idõbe, de az olajlehúzó gyûrûk mind be voltak tapadva +az összes furat eldugulva. Érdemes ránézni.

Most már össze van rakva, de még nincs visszakötve minden, nem mentem vele azóta.

A késõbbi tapasztalatokat szívesen megosztom.
Hali !

Remélem jó lesz ! Megtartod végül ?
:D:D Nem tartom meg, de szeretném ha tipp-topp lenne a kocsi, hogy az új gazdájának is legalább annyi öröme legyen benne mint nekem volt.

A gyûrûk cseréje nem indokolt, mert elkopva nincsenek, a 165e km a Corinak semmi. :)

Viszont egy alapos tisztogatás elengedhetetlen.

Még egy érdekes dolog, ami miatt nem maradhat el a szétfûzés, még beszerelt állapotban mértünk kompressziót, és minden hengerbe 14,2, 14,3-as érték volt, az meg enyhén szólva is nagyon sok. Ebbõl kiderült, hogy a kompresszió gyûrûk rendben vannak, viszont a sok koksz lerakódott és csökkent az égéstér mérete.
A helyedben nem spórolnék azon a 13-15 ezer Forinton, amibe a gyûrûszett kerül. Azt írtad, hogy tipp-topp autót szeretnél. Saját tapasztalat, hidd el ! Meg fogod bánni, ha a régi gyûrûkkel rakod össze. A másik, hogy valószínûleg nem fogod megúszni gyûrûtörés nélkül amikor lefûzöd. :D

Vegyél bele új gyûrût ! ;)
toyotae10sed
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013 szept. 14, 11:56 pm

Hozzászólás Szerző: toyotae10sed »

bocsánat ha téves az infó,de én ezt hallottam,meg nem néztem utána! mindenképpen veszek bele már csak azért is amit te mondtál hogy tuti törik a cucc!
Jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon!
toyotae10sed
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013 szept. 14, 11:56 pm

Hozzászólás Szerző: toyotae10sed »

jah most hogy eszembe jutott,mindig keverem a kompressziót a sûritési viszonnyal! És amúgy nem mind1 melyik micsoda!
Jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon!
toyotae10sed
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013 szept. 14, 11:56 pm

Hozzászólás Szerző: toyotae10sed »

jobban belegondolva nem vezettem meg senkit mivel végig a kompressziorol volt szó,és arra jó a 14-es érték,viszont amirõl te beszéltél az a sûritési viszony! Így meg akkor helyes h 10 alatt kuka egy motor ha a kompressziorol beszélünk!
Jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon!
Wortex
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 713
Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tápiószecsõ

Hozzászólás Szerző: Wortex »

Lackó írta:
Wortex írta:
Lackó írta: Hali !

Remélem jó lesz ! Megtartod végül ?
:D:D Nem tartom meg, de szeretném ha tipp-topp lenne a kocsi, hogy az új gazdájának is legalább annyi öröme legyen benne mint nekem volt.

A gyûrûk cseréje nem indokolt, mert elkopva nincsenek, a 165e km a Corinak semmi. :)

Viszont egy alapos tisztogatás elengedhetetlen.

Még egy érdekes dolog, ami miatt nem maradhat el a szétfûzés, még beszerelt állapotban mértünk kompressziót, és minden hengerbe 14,2, 14,3-as érték volt, az meg enyhén szólva is nagyon sok. Ebbõl kiderült, hogy a kompresszió gyûrûk rendben vannak, viszont a sok koksz lerakódott és csökkent az égéstér mérete.
A helyedben nem spórolnék azon a 13-15 ezer Forinton, amibe a gyûrûszett kerül. Azt írtad, hogy tipp-topp autót szeretnél. Saját tapasztalat, hidd el ! Meg fogod bánni, ha a régi gyûrûkkel rakod össze. A másik, hogy valószínûleg nem fogod megúszni gyûrûtörés nélkül amikor lefûzöd. :D

Vegyél bele új gyûrût ! ;)

Szia.

Összeállt a cucc. Új gyûrû nélkül raktuk össze Ferivel, teljes a siker, nem tört, pattant el semmi, nagy a boldogság. :)

Nem szoktam ilyesmi spórolni, de semmi kopása nem volt a gyûrûknek. Most már mondjuk mindegy, ha eszi, ha nem nem kap mást. :D

Az olajlehúzókat kiszedtük, szépen kitakarítottuk, az ólajzó furatokat is.

Nagyon szépen fut a motor, egyenletes a járása, semmi mellékzörej. Nagyon örülök az eredménynek.

Kompressziót még nem mértük, ma sor fog rá kerülni. Nincs még benne csak 200-250 km, olajszint stagnál, de ahhoz még kell egy pár 100 km, hogy érdemi tapasztalat is legyen.

Üdv: Zoli.
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age

Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
toyotae10sed
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013 szept. 14, 11:56 pm

Hozzászólás Szerző: toyotae10sed »

örülök neki hogy sikerült a tákolás :)
hogy néztek ki a gyûrûk? kox volt? le voltak ragadva?
nemsokára majd én is nekiállok
Jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon!
Wortex
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 713
Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tápiószecsõ

Hozzászólás Szerző: Wortex »

toyotae10sed írta:örülök neki hogy sikerült a tákolás :)
hogy néztek ki a gyûrûk? kox volt? le voltak ragadva?
nemsokára majd én is nekiállok
A kompresszió gyûrûk hibátlanok voltak, az olajlehúzók minden dugón be voltak állva min a gerely.

A 14-3-as kompresszió a sok koksz miatt volt. Holnap mérünk újra egyet.

Kiszedtük õket, alapos takarítás és mentek vissza, mert elkopva egyik sem volt. Most jár mint a svájci óra.

Sok sikert neked is.
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age

Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Wortex írta:
toyotae10sed írta:örülök neki hogy sikerült a tákolás :)
hogy néztek ki a gyûrûk? kox volt? le voltak ragadva?
nemsokára majd én is nekiállok
A kompresszió gyûrûk hibátlanok voltak, az olajlehúzók minden dugón be voltak állva min a gerely.

A 14-3-as kompresszió a sok koksz miatt volt. Holnap mérünk újra egyet.

Kiszedtük õket, alapos takarítás és mentek vissza, mert elkopva egyik sem volt. Most jár mint a svájci óra.

Sok sikert neked is.
Mázlista. :)

Kíváncsi vagyok .....
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Végül mi volt a megszorulás oka? Bardos6 hívott, de térerõ nélküli helyre mentem és utána feledésbe merült.
Ha már ilyen jól megcsináltad, miért nem tartod meg? Eladás elõtt csak nagyon "gondos" tulaj költ az autóra :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése