Gaál Tibi írta:Helló, olyan problémám van, hogy a mûszerfalban kiégett egy visszajelzõ égõ, a tompított fényé. Hogyan lehet szétszedni a mûszerfalat, hogy kicseréljem az égõt? Ez egy 2001-es 1.4 VVTi E12-es. Köszi a segítséget!
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Kérdésem az, hogy hidegen miért csak "gázra" tudok indítani? Régóta ilyen, de mostanra kezdett el érdekelni.
Hidegen amikor elindul pörög a motor ugye automata szívató megy.
Meleg motornál nincs ilyen problémám. Ötlet esetleg?
Üdv.
Ha nem tudjuk milyen motorról is van szó és ráadásul milyen üzemanyag ellátó rendszerrel, akkor igen nehéz bármit is tanácsolni.
Szia!
Ha jól tudom 2E motor karbis.
Ami cserélve volt most, légszûrõ gyújtó osztófedél. Érezhetõen jobban "viselkedik" a kocsi.
Ha kell csinálhatok képet is a motorról.
Helo.
érdekldnek h E9 1.6GTI lb és E9 4AF lb hatso hosszlengokar szilentjei stimmelnek-e?
Valamint a fent emlitett 2 tipus rugoi kozott mi a kulonbseg( pl hossz kemenyseg).
Illetve meghaltak a hatso gatloim teljesen(szar uton annyira beleng h beleer a kerek a kaszniba,plussz gatlo tengely kotyog a hazban)és hogy a hatso toronycsapagy ara eleg huzos ha jol latom neten igy hirtelen, s hogy a hatso toronycsapagyak mennyire birjak?
Mert szivas lenne 2 het mulva ezert visszabontani.
Janesz írta:Helo.
érdekldnek h E9 1.6GTI lb és E9 4AF lb hatso hosszlengokar szilentjei stimmelnek-e?
Valamint a fent emlitett 2 tipus rugoi kozott mi a kulonbseg( pl hossz kemenyseg).
Illetve meghaltak a hatso gatloim teljesen(szar uton annyira beleng h beleer a kerek a kaszniba,plussz gatlo tengely kotyog a hazban)és hogy a hatso toronycsapagy ara eleg huzos ha jol latom neten igy hirtelen, s hogy a hatso toronycsapagyak mennyire birjak?
Mert szivas lenne 2 het mulva ezert visszabontani.
Valaszokat elore is koszonom.
Szia!
A lengõkar szilentek teljesen egyformák .
A rugók szerintem szintén megegyeznek talán a GT-i keményebb de én nem vettem észre külömbséget, ( a dieselé keményebb a nagyobb súly miatt).
Hátsó toronycsapágy nem nagyon tud tönkremenni ha csak nem rohad szét , mert az nem is csapágy, csak egy fém tányér némi gumival.
EE90 Hatchback XLi 1.3 2E-E
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE
A Gt-i és a "többi" hátsó hídban maximum a hosszlengõkarok kaszni felöli végén levõ szilentjei egyeznek. A Többi más. A Gt-i sokkal vastagabb, többrétegû... (Szilentezõs topic, én projektem). Lehet, hogy az az egy is eltér, nem emlékszem pontosan, de szerintem az csereszavatos. Ráadásul könnyen beszerezhetõ NOK-ban is.
Gt-i rugók keményebbek. Talán új korukba volt érezhetõ, de nem sokkal-sokkal. Méretben egyébként csereszavatos. Dieselbõl szerintem csak az elsõk keményebbek, a nehezebb motor miatt.
(Toyodiy cikkszámok alapján pontosan utána tudsz nézni)
Hátsó gátlókat dobáld ki. Magyarul már semmit nem csillapítanak. Ne is közlekedj így vele, mert életveszélyes! (komolyan!)
Vagy a házat elviszed és "megpatronoztatod", vagy két bontott használható, vagy két komplett új gólyaláb. Árban nagyjából így növekvõ sorrendben, talán találsz olcsóbb bontottat.
Rugótányérok állására, porvédõk, gumi rugóalátétek meglételére, fékcsövek rögzítésére figyelj összeszerelésnél.
Toronycsapágyakról teljesen igaz, amit Bardos6 írt. Ha nincs szétrohadva, akkor nem nagyon kell cserélni.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Tippet, segítséget szeretnék kérni tõletek.
Reccsenõ, pattanó hang jön az autó bal elejébõl ha kitekert kormánnyal elkezdek fékezni. Fõleg kis sebességnél, parkoláskor hallani. Egyenesben nem csinálja, de ha ki van tekerve a kormány - fõleg jobbra - akkor elég megmozdítani az autót és a fékezés kezdetekor reccsen egyet. Ezt csinálja elõre és hátra is. Néha fékezés nélkül is elõjön a hang lassú kanyarodás közben, emiatt szerintem nem a fékkel van gond.
Álló helyzetben kormány tekergetés közben nem recseg, úgyhogy gondolom nem toronycsapágy.
Kanyarban gyorsítva nem recseg, úgyhogy talán nem féltengely.
Aláfeküdtünk, megrángattunk mindent amennyire tudtuk a földön is, aztán az autót felbakolva is, de érezhetõen nem lóg semmi.
Szerintetek mi lehet a baja? Hogyan tovább?
Abból, amit leírtál, szerintem a féltengely csuklód kezdi magát megadni.
Két megoldás van, bontott vagy esetleg egy új. A másik meg hogy elviszed egy olyan helyre, ahol meg tudják csinálni. A golyó pályákat hegesztik fel.
De ezt nem hinném hogy tartós lenne. Bár ilyennel még nem volt dolgom soha.
Pontosan ugyanezt a jelenséget tapasztalom én is! Ugyanúgy, ha lassú kanyarodásnál ráfékezek, ahogy írod, pl. parkolásnál hallani legjobban, recsegõ-ropogó hang jön a bal elsõ futómû felõl. Esetemben a féltengely csukló kb. 3-4 hónapja lett cserélve teljesen újra (nem használt lett berakva), gumiharangja ép, tehát nem gondolnám, hogy ott lehet a gond. Ugyanezen az oldalon cserélve lett még a trapézgömbfej, a külsõ kormányösszekötõ gömbfej és a kerékcsapágy is szintén vadonatújra, továbbá a lengéscsillapító gólyaláb, viszont abból nem új, hanem használt lett berakva (jól csillapít, nem folyik az olaja, tehát az is jó).
Néztem, kerestem én is, hogy mi okozhatja ezt a recsegõ-ropogó hangot, de nem találtam semmi feltûnõ jelet, ami az okára utalna.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
A fékbetétek - féktuskón csúszó súrlódó részeit ellenõrizd le. Ilyen hangot adnak, ha ki vannak száradva. Szét kell szedni, kitakarítani, és a csúszó részeket diszkréten fékpasztával megkenni.
Az elõbb nem írtam, de a bal féltengely külsõ gumiharangját már levettük. A kenõanyag sötétszürke volt, és homokszem szerû fémdarabkák voltak benne. Kitöröltük, kimostuk gázolajjal, aztán zsír és hajtómûolaj keverékével lett összerakva. Semmi változás nem történt, ugyanaz a hang megmaradt.
A fékre gondoltunk mi is, de egyenesben nem csinálja, azért vetettük el az ötletet. A héten valamikor azért megnézzük azt is, aztán beszámolok mire jutottunk.
Nem találtam megfelelõbb topicot a kérdésnek, de tudnátok segíteni?
Egy Carina ezt a kótot villogtatja ki: 2 villanás aztán szünet,5 villanás és kezdi elölrõl!
Mûködés közben a hiba leírása: üzemmeleg motornál gyorsításkor kigyullad a check engine,és az autó teljesítménye is csökken.
Tudja valaki, hogy ez milyen kód, és mit jelent?
Elõre is köszi.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
bepi81 írta:Nem találtam megfelelõbb topicot a kérdésnek, de tudnátok segíteni?
Egy Carina ezt a kótot villogtatja ki: 2 villanás aztán szünet,5 villanás és kezdi elölrõl!
Mûködés közben a hiba leírása: üzemmeleg motornál gyorsításkor kigyullad a check engine,és az autó teljesítménye is csökken.
Tudja valaki, hogy ez milyen kód, és mit jelent?
Elõre is köszi.
Ez elvileg egy 25-ös hibakód, ami túl szegény keveréket jelent.
Ezt viszont igen sok minden okozhatja.
Befecskendezõ szelep hiba,esetleg áramköri hiba.
Üzemanyag nyomásszabályzó.
Üzemanyagpumpa.
MAP szenzor, esetleg annak áramköri hibája, vagy vákumrendszer hiba.
Gyújtás probléma.
Esetlegesen konkrétan lehet a lambdaszonda téves jele, vagy áramköri hibája is.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009