Lengéscsillapító

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Nos, megvolt a hátsó gátlócsere, mivel a jobb hátsó hátló szétesett... Kayaba lett :) KYB 334178-79, tökéletes választás, újjászületett az autó.
(az ennél olcsóbbik KYB 333116-17 az "rossz úti kivitelhez" van... nem lehet hogy akinek kemény az új KYB-ja, az ilyet vett ? :)

Sajnos kellett cserélni a rugók feletti részt is, tulajdonképpen a fenti rajzon bekeretezett rész, a gumiharangokkal együtt. Gyári alkatrészként a szerelõm szerint egyben meg lehetett kapni. (a rajzon mondjuk fura, hogy "rossz úti kivitelhez" van csak cikkszáma :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Nem sajnos, nekem OE gyári az elsõ...

Írhatnál bõvebben az élményekrõl.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Ghee írta:Nem sajnos, nekem OE gyári az elsõ...

Írhatnál bõvebben az élményekrõl.
Még nem mentem vele sokat, csak pár kilométert, de majd holnap :)
Az elsõ benyomás az volt, mintha egy deréktámaszt kaptam volna, nem ráz az autó az ülésben, stabilan ülök. Asszony ment vele már 2x1 órát, õ is mondta, hogy kevésbé fárasztó a vezetés, korábban mindig megfájdult a nyaka ilyen távon, most meg semmi.
Most már érzem, milyennek kellene lenni az elejének is :) (minden relatív, eddig nem foglalkoztam az autó elejével, de most már az tûnik rázósnak... :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2002
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Gugyor »

mennyi volt a gátló?
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

gátlók 20,5 és 22 ezer Ft, oldaltól függõen
a támcsapágy gólyalábaknak (még mindig nem tudom, hogy ez a pontos nevük vagy sem :) 15 ezer volt darabja, eredeti gyáriak
plusz a felütközésgátlók és a gumiharangok, meg a szerelés...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2002
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Gugyor »

na látod most nem szóltál.nekem a 4 gátló 90 pár ezer lett volna.53 ért vettem
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli
corolla14
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2010 jan. 09, 08:12 pm
Tartózkodási hely: Budapest

E11 Corolla 1999-es évjárat lengéscsillapító kérdés!

Hozzászólás Szerző: corolla14 »

Sziasztok!

Kérlek segítsetek, mert hamarosan aktuális lesz a négy gátló cseréje az autóban kompletten és találtam egy ilyet a neten.
Ez szerintetek jó megoldás, vagy inkább mást válasszak? Van valakinek esetleg eladó új gátlói elérhetõ áron?
Az autót gyakran használom és bár szeretem a sportos futómûvet, de szeretnék kompromisszumot és ami fontos, hogy tartós legyen, mert
nem szeretnék egy év múlva ismét pénzt áldozni ilyenre.
Ezt találtam amúgy:

[web]http://racing-bazar.hu/alkatresz/fek-fu ... csillapito[/web]

A Kárá...y elég híres és ott megkérdeztem a dolgot, de sajnos ott csak a patroncserét vállalják és úgy kerülne darabja 8-10 ezer forintba, de kiszerelve és
úgy odaviszem. A gond, hogy a gátlókat komplett szeretném cserélni, mert kívül is eléggé látszik rajtuk az idõ vasfoga, és talán célszerûbb lenne a teljesen új ez esetben.

Köszönöm elõre is a segítségeteket!
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Gugyor írta:na látod most nem szóltál.nekem a 4 gátló 90 pár ezer lett volna.53 ért vettem
Na, errõl még beszélünk, majd ha sort kerítek az elsõkre is :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Egy tapasztalatot szeretnék megosztani. Más is panaszkodott már, én sem hittem el, de sajnos nálam is bizonyított....

8 hónapja vásároltam az OFF-ba KYB excel-G kétcsöves gázos hátsó gátlókat.
mindennapi használatú autó, nem volt ültetve, keményítve.
Mindössze 8 hónap után egyik napról a másikra kifolyt belõle az összes olaj:(
Én a jövõben biztosan hanyagolni fogom.

Kíváncsi vagyok Bardosnak mennyit bír majd az AGX.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Sancy írta:Egy tapasztalatot szeretnék megosztani. Más is panaszkodott már, én sem hittem el, de sajnos nálam is bizonyított....

8 hónapja vásároltam az OFF-ba KYB excel-G kétcsöves gázos hátsó gátlókat.
mindennapi használatú autó, nem volt ültetve, keményítve.
Mindössze 8 hónap után egyik napról a másikra kifolyt belõle az összes olaj:(
Én a jövõben biztosan hanyagolni fogom.

Kíváncsi vagyok Bardosnak mennyit bír majd az AGX.
Ennek több oka is lehet.
Elsõsorban nem mindegy hogy milyen gyártású a termék. (EU, vagy Japan)
Másod sorban szerelési hiba is okozhat ilyent, számtalan esetben láttam már olyant hogy megfogták fogóval a szárát, mert célszerszám hiányában elforgott és nem tudták meghúzni az önzárós anyát rajta. (mondjuk ezt nálad nem tudom elképzelni)
Harmadrészt a felütésgátló állapota és minõsége sem elhanyagolandó dolog, mint ahogyan a porvédõ sem.(mostanában sajnos igen gyatra minõségûeket lehet venni)
De természetesen lehetett simán gyári hibás is, mint ahogyan manapság igen sok alkatrész :(
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Sok autóba van klubon belül is és nálam is már több, mint egy éve szolgál a 4 KYB. Eddig nem hallottam ilyesfajta problémáról.
Más gátlónál már találkoztam a becsúszó szár krómozásának lepattanásáról/séárülésérõl, legtöbb persze a Toytib által is említett vízcsõ fogóval jól ráfogunk eset miatt, de volt, aminél nem láttam ilyen behatást. Emellett még láttam görbe becsúszó szárat is, ami kinyírta a szimeringet.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Sancy írta:Egy tapasztalatot szeretnék megosztani. Más is panaszkodott már, én sem hittem el, de sajnos nálam is bizonyított....

8 hónapja vásároltam az OFF-ba KYB excel-G kétcsöves gázos hátsó gátlókat.
mindennapi használatú autó, nem volt ültetve, keményítve.
Mindössze 8 hónap után egyik napról a másikra kifolyt belõle az összes olaj:(
Én a jövõben biztosan hanyagolni fogom.

Kíváncsi vagyok Bardosnak mennyit bír majd az AGX.
Szia,

és mit tervezel, a jövõben milyen gyártmányú gátlókat használnál ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Nem Excel-G lesz az ez már biztos.
Drágábbik japán KYB, vagy Koni, vagy Bilstein.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

nekem is nagyon hamar tönkrement az egyik hátsó KYB...de a kocsi ültetve,és az ukrán szomszédainknál igen sokat mentem vele...:)
nemmondom hogy gagyi,de meglepõdtem mert az elsõ lengéscsillapítók már vagy 2-3 éve megvannak,vmi bárdis olcsóságok voltak..:)
ce90 LB 1.8D
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése