Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Jorn írta:Sziasztok,

elosztó fedelet mikor "illik" cserélni ?
Van benne az a 4db érintkezõ rudacska, azoknak a kopására gondolok... mikor van az, hogy ezek már "túl kopottak" ?
Valójában ezek nem elkopnak, hanem elégnek. Kapard le a szegmensekrõl az éget réteget, és ha "kráteres" a szegmens, akkor már érdemes cserélni.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Köszi Lackó :)

Igen, már hiányzik a szegmensekbõl, mintha beléjük haraptak volna oldalról... :) Tehát csere.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

atesz88 írta:Sziasztok! Kérdésem, hogy az e9 4age (szervos) szíjfeszítõ tárcsa csapágyának ajánlott típusát tudja-e valaki? Méretei: 12x37x12, viszont ezen belül is pl. több féle hézagolás létezik. Egyébként vettem egy 6301 2rs (2 oldali porvédõs) C3 típ. csapágyat, de úgy tapasztalom, ezzel is lóg a tárcsa. (Lehet, hogy ettõl még üzemi hõfokon beáll az ideális hézag(?)). Gyárilag talán NSK-val szerelték, sajnos egyedi rajzszámos, így abból nem lettem okosabb. Köszönöm elõre is segítségetek, Üdvözlettel:Atesz
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

hátsó-középsõ biztonsági övfeszítõ

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Sziasztok,

a sedanban a hátsó, középsõ biztonsági öv feszítõje megadta magát. Kattant egyet, és azóta nem húzza vissza az övet egyáltalán.

Nézegettem a mechanikát, de rá van írva, hogy tilos szétszerelni, ezért gondoltam, hogy elõbb megkérdelek benneteket, hogyan érdemes nekiállni a javításnak ?
(tudom, legrosszabb esetben bontóból csere...)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

ha teljesen kihúzod utána sem áll helyre? Csak azért mert a japán sedan hátsó övei reteszfunkciósak, ami azt takarja, hogy ha teljesen kihúzod és engeded vissza akkor kerregõ hangon tér vissza, de kifelé már nem húzható. Normál mûködés eléréséhez vissza kell engedni szinte teljesen. Ez gyerekülés befogatásához ideális - nem csúszkál mint a sima automata övfeszítõsnél (mivel az csak akkor reteszel ha "esemény" van. Szóval arra gondoltam, hogy hátha ez szarakszik nálad és csak egy ki-be húzás kell.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Ghee írta:ha teljesen kihúzod utána sem áll helyre? Csak azért mert a japán sedan hátsó övei reteszfunkciósak, ami azt takarja, hogy ha teljesen kihúzod és engeded vissza akkor kerregõ hangon tér vissza, de kifelé már nem húzható. Normál mûködés eléréséhez vissza kell engedni szinte teljesen. Ez gyerekülés befogatásához ideális - nem csúszkál mint a sima automata övfeszítõsnél (mivel az csak akkor reteszel ha "esemény" van. Szóval arra gondoltam, hogy hátha ez szarakszik nálad és csak egy ki-be húzás kell.
Köszönöm, sajnos hiába húzom ki teljesen, semmi... A csévét kézzel hajtva tudom csak feltekerni az övet, de semmi tartása nincs, ha elengedem, legördül... :(
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
lehella
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2012 okt. 23, 02:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: lehella »

Tudtok némi tanácsot adni, hogyan kell E11-en a mûszeregységet kivenni? Kiégett egy mûszerfal világítás izzó, aztán akkor megragadva az alkalmat cserélném mindet. Hogyan kell kivenni a mûszeregységet? Kívülrõl látok 2 csavart, ami a búrát fogja a mûszerfalhoz, ezután könnyen kijön? Kell valamit bontani, vagy van valami ami szívást okozhat?
Toyota Corolla E11 4EFE
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

lehella írta:Tudtok némi tanácsot adni, hogyan kell E11-en a mûszeregységet kivenni? Kiégett egy mûszerfal világítás izzó, aztán akkor megragadva az alkalmat cserélném mindet. Hogyan kell kivenni a mûszeregységet? Kívülrõl látok 2 csavart, ami a búrát fogja a mûszerfalhoz, ezután könnyen kijön? Kell valamit bontani, vagy van valami ami szívást okozhat?
Kezdd úgy, hogy a kormányt a legalsó pozícióba állítod, a bajuszkapcsolókat is lenyomod a legalsó állásba. Így lesz hely.
Az a két a fekete keret (búra) tetejérõl kiszed, utána finoman, tompa élû késsel a búrát alul kétoldal kipattintod, aztán kivehetõ.
A mûszerfalat 3 csavar fogja, vigyázz ezek be ne essenek hátra :)
A mûszeregység ekkor szépen kivehetõ egy kis billentéssel, a mûszerfal tetejére átfordítható. Én így szoktam, mert nem kell a csatlakozókat bontani. Arra ügyelj, hogy a nagy mutatók ne legyenek átfordulva a túloldalra, amikor visszarakod.
Én ilyenkor cserélni szoktam az összes izzót, aminek már egy kicsit is kormos a belseje. Mert nagyon bosszantó, ha 2-3 nap múlva kiég egy másik :) A még világító kormosak jók lesznek vésztartaléknak...
Amikor izzócsere közben, ellenõrzésképpen rárakod a gyújtást, elõtte a bajuszkapcsolókat billentsd vissza :) Mert nem jó, ha szárazon töröl egyet az ablaktörlõ :)
Izzóból többféle is elõfordulhat, az angol Liftbackembe 1.2W-os wedge izzók kellenek, a japán sedanomba pedig olyan 5W-os is kell, ami a tompított, illetve rendszámtábla világító izzó. Utóbbiakra zöld gumibugyi van húzva, ami ha rágyógyult, akkor plusz játék átrakni...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Az én mai problémám pedig... :)

Klímázva ebben a dög melegben, a kesztyûtartó alól (pollenszûrõ környékérõl) csöpög a víz az asszony lábára...
Gondoltam, eldugult a kivezetõcsõ, de nem, onnan is csöpög a kondenzvíz az aszfaltra, ahogy kell...

Mentem hegynek fel-le, lehet hogy ezért ? Eddig ilyen nem volt, de elég meleg van, az biztos...
Szárítószûrõhöz lehet köze ? (sosem volt cserélve...)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
kari
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kari »

Tegnap lenyitottam a középkonzol kis "fiókjának" ajtaját és féligmeddig a kezemben maradt. A rugó tartja még, de a kis pöcök, ami tengelyként funkcionált, letört. Volt már valakinek hasonló problémája? Nekiálljak pillanatragasztózni, vagy van valami egyszerûbb/hatásosabb megoldás?

Néhány kép: https://picasaweb.google.com/karoly.szente/Kozepkonzol
'03 E12 1.4 VVT-i HB
Avatar
lehella
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2012 okt. 23, 02:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: lehella »

Jorn írta:Kezdd úgy, hogy ...
Sikerült a mûvelet, egyszerû volt, bekészítettem kis kartont a mûszeregység csavarjai alá, így nem estek be elérhetetlen helyekre. A kibontással nem volt gond, bár kibuktatni nem tudtam mert a kilométer spirál befeszült, lekötni pedig nem akartam így maradt a nõgyógyászkodás :) Érdekes hogy egy kiégett mûszervilágítás izzó miatt álltam neki, de ahogy néztem három is ki volt égve, anélkül hogy látszódott volna :shock: 5w-s égõk kellettek hozzá, szerencsére pont annyim volt itthon mint amire szükség volt, köszi a tanácsokat ;)
Toyota Corolla E11 4EFE
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

lehella írta:
Jorn írta:Kezdd úgy, hogy ...
Sikerült a mûvelet, egyszerû volt, bekészítettem kis kartont a mûszeregység csavarjai alá, így nem estek be elérhetetlen helyekre. A kibontással nem volt gond, bár kibuktatni nem tudtam mert a kilométer spirál befeszült, lekötni pedig nem akartam így maradt a nõgyógyászkodás :) Érdekes hogy egy kiégett mûszervilágítás izzó miatt álltam neki, de ahogy néztem három is ki volt égve, anélkül hogy látszódott volna :shock: 5w-s égõk kellettek hozzá, szerencsére pont annyim volt itthon mint amire szükség volt, köszi a tanácsokat ;)
Szívesen :)
Nekem mindkét autónál sikerült kibuktatni a mûszeregységet a mûszerfal tetejére... lehet, hogy az enyémek nem is spirálosak ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

kari írta:Tegnap lenyitottam a középkonzol kis "fiókjának" ajtaját és féligmeddig a kezemben maradt. A rugó tartja még, de a kis pöcök, ami tengelyként funkcionált, letört. Volt már valakinek hasonló problémája? Nekiálljak pillanatragasztózni, vagy van valami egyszerûbb/hatásosabb megoldás?

Néhány kép: https://picasaweb.google.com/karoly.szente/Kozepkonzol
Igazi mûanyagragasztóval próbálkozz inkább, pl. kétkomponensû epoxi (Pattex, teszkóban is van). Nekem pillanatragasztóval nagyon ritkán sikerül tartósan, szépen mûanyagot ragasztani...
Ha nem sikerül, akkor bontóban kereshetsz középkonzolt, de valószínûleg csak egyben adják oda, külön ajtót-fiókot nem.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
kari
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kari »

Még azon gondolkodtam, hogy mini szeget felforrósítok és belenyomom a "csonkba". Nem túl elegáns megoldás, de ott úgysem látszik és strapabíróbb, mint a ragasztás.
'03 E12 1.4 VVT-i HB
Avatar
kari
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kari »

Ma megtörtént a szétszedés és szerencsémre nem csak a kis pöcök tört le, hanem egy nagyobb felületû darab, így szépen meg tudtam ragasztani. Most szuper, kíváncsi vagyok hogy fogja bírni. Ha már szétszedtem, cseréltem izzókat a középkonzol mögött és mivel az elakadásjelzõ gombja mögötti izzó sem volt jó, gondoltam azt is megcsinálom most. Elmentem 4 autósboltba és sehol nem láttak még ilyet:
https://lh3.googleusercontent.com/-qP0V ... 162633.jpg

Valakinek van ötlete?
'03 E12 1.4 VVT-i HB
Válasz küldése