GOKARTOZÁS

Élet a Corollakon túl. Felhasználók hobbijai, egyéb érdeklődési körei.
Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2719
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)

Hozzászólás Szerző: RWD »

Mennyi szerepe van a súlynak gokartban?
Két hete az egyik országos barátommal elmentünk gokartozni kicsit. Pálya hideg, csúszós, én elõször voltam életemben (kivéve egy 12 évvel ezelõtti bohóckodást, de azt hagyjuk is szerintem, semmit sem ért), Sasi barátom pedig ezen a pályán dolgozta végig az egyik nyarat. Magyarán ment már rajta, nem egyszer. Sasi ~60 kg, én ~92kg. Pályarekord 26:xx.

Mi elsõre 35-33 körül mentünk, nyilván Sasi megvárta míg felveszem a ritmust, meg beletanulok. Kb 6 kör után jöttek a 30-cas, 29-ces idõk. 3 menetet mentünk, a legjobb idõnk 28 közepe és vége volt, Sasi javára. Egyrészt büszke voltam, mert életemben nem mentem még gokarttal (normálisan), plusz érdekelne hogy mennyit számíthat egy ilyen súlykülönbség? Idõre vetítve persze, sacc per kb. Csak kíváncsi vagyok. :)

Köszi.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

RWD írta:Mennyi szerepe van a súlynak gokartban?
Két hete az egyik országos barátommal elmentünk gokartozni kicsit. Pálya hideg, csúszós, én elõször voltam életemben (kivéve egy 12 évvel ezelõtti bohóckodást, de azt hagyjuk is szerintem, semmit sem ért), Sasi barátom pedig ezen a pályán dolgozta végig az egyik nyarat. Magyarán ment már rajta, nem egyszer. Sasi ~60 kg, én ~92kg. Pályarekord 26:xx.

Mi elsõre 35-33 körül mentünk, nyilván Sasi megvárta míg felveszem a ritmust, meg beletanulok. Kb 6 kör után jöttek a 30-cas, 29-ces idõk. 3 menetet mentünk, a legjobb idõnk 28 közepe és vége volt, Sasi javára. Egyrészt büszke voltam, mert életemben nem mentem még gokarttal (normálisan), plusz érdekelne hogy mennyit számíthat egy ilyen súlykülönbség? Idõre vetítve persze, sacc per kb. Csak kíváncsi vagyok. :)

Köszi.
Rengeteget.....legyél büszke. :)
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Kicsit más véleményen vagyok. Nem számít annyit mint sokan gondolják.Ha nem hiszel az eredményeknek amik fent vannak a honlapokon (mert azokból pontosan látszik, hogy kategóriánként mennyit számít a súly) gyere el egy két versenyre, nézd meg mekkora darab srácok takarítják le a többieket a pályáról.

A másik dolog, hogy ha versenyzel és pont benne vagy a "súlyban" te vagy elõnyben, azokkal szemben akiknek a kartját felsúlyozzák, és azokkal szemben (egyesek szerint) akik kategórián belül nehezebbek nálad. A 90 kg körüli az kb. pont egy kategória határ szokott lenni. Nem véletlenül határozzák meg a súlykategóriákat úgy ahogy, 10 kg majdnem, hogy semmit sem számít a 60 - 90 nem is lehetne egy kategóriában mert 30 kg súlyt rakhatnak egy gokartba ami eléggé rázza már a gépet.

Szóval, annyit mondok, hogy a teljesítményed nem a súlyod ellenére volt jó. Mindenféle szempontból figyelemre méltó!

Ez amúgy véleményem szerint úgy megy, hogy elõször mindenki tanulja meg tökéletesen venni a féktávokat, gokartosan venni a kanyarokat, gokartos íveken menni, (ami olykor tök logikátlannak tûnik). Ha már úgy érzed, hogy nincs benned több, és hónapok óta nem javulsz már akkor elértél arra a pontra, hogy ha a súlyelõnyhöz jutsz azt valószínûleg ki tudod majd aknázni. Ezek után el lehet kezdeni megtanulni versenyezni is. Mert az egy más téma. Az, hogy gyors vagy semmit nem számít, mert mindenki gyors. Ott abban a 20 - 30 vagy x körben viszont neked egy láthatatlan pluszt kell odaraknod amitõl téged majd nem tudnak legyõzni.

Bocs ha túl kifejtõs voltam! ;)
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2719
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)

Hozzászólás Szerző: RWD »

Köszi a velõs választ! :D

Szóval akkor elsõre szabad büszkének lenni, nyáron meg majd meg kéne közelíteni azokat a csúcsidõket valahogy...vagy legalább 27-es idõt menni. Elhiszem hogy a verseny más tészta, nekem ez egy alkalom volt, rendszeresen nyomni drága buli. Hébe hóba van rá sansz hogy nyomom, pedig szívesen tolnám egész nap. Addig meg marad a szimulátor, imádom azt is. :D
Majd teszek fel idõeredményeket. :)
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Csocsó fõleg autó szimulátorban van otthon úgy tudom de amikor egyszer eljött a Kart Farmra, az elsõ közös gyakorlásunkon már nem tudtam õt utolérni és késõbb mindketten bekerültünk a regisztrált TOP 20-ba. Késõbb és azóta is mentem nála jobb idõt de ezek szerint számít ha sokat (!) szimulátorozol.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2719
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)

Hozzászólás Szerző: RWD »

bubidisc írta:Csocsó fõleg autó szimulátorban van otthon úgy tudom de amikor egyszer eljött a Kart Farmra, az elsõ közös gyakorlásunkon már nem tudtam õt utolérni és késõbb mindketten bekerültünk a regisztrált TOP 20-ba. Késõbb és azóta is mentem nála jobb idõt de ezek szerint számít ha sokat (!) szimulátorozol.
Szerintem is számít. Rendszeresen játszom, ligában. :)
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

RWD írta:Köszi a velõs választ! :D

Szóval akkor elsõre szabad büszkének lenni, nyáron meg majd meg kéne közelíteni azokat a csúcsidõket valahogy...vagy legalább 27-es idõt menni. Elhiszem hogy a verseny más tészta, nekem ez egy alkalom volt, rendszeresen nyomni drága buli. Hébe hóba van rá sansz hogy nyomom, pedig szívesen tolnám egész nap. Addig meg marad a szimulátor, imádom azt is. :D
Majd teszek fel idõeredményeket. :)
Attól függ milyen gokarttal mész. Ha versenygokarttal, akkor nem számít olyan sokat, de ha ezekkel pár lóerõs "fûnyírómotoros" gokartokkal, akkor igenis számít.
Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2719
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)

Hozzászólás Szerző: RWD »

Lackó írta:
RWD írta:Köszi a velõs választ! :D

Szóval akkor elsõre szabad büszkének lenni, nyáron meg majd meg kéne közelíteni azokat a csúcsidõket valahogy...vagy legalább 27-es idõt menni. Elhiszem hogy a verseny más tészta, nekem ez egy alkalom volt, rendszeresen nyomni drága buli. Hébe hóba van rá sansz hogy nyomom, pedig szívesen tolnám egész nap. Addig meg marad a szimulátor, imádom azt is. :D
Majd teszek fel idõeredményeket. :)
Attól függ milyen gokarttal mész. Ha versenygokarttal, akkor nem számít olyan sokat, de ha ezekkel pár lóerõs "fûnyírómotoros" gokartokkal, akkor igenis számít.
Ezek fûnyírómotoros, "átlag" kartok. :)

[web]http://omegakart.hu/muszaki.htm[/web]

200ccm, 6,5 LE.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

RWD írta:
Lackó írta:
RWD írta:Köszi a velõs választ! :D

Szóval akkor elsõre szabad büszkének lenni, nyáron meg majd meg kéne közelíteni azokat a csúcsidõket valahogy...vagy legalább 27-es idõt menni. Elhiszem hogy a verseny más tészta, nekem ez egy alkalom volt, rendszeresen nyomni drága buli. Hébe hóba van rá sansz hogy nyomom, pedig szívesen tolnám egész nap. Addig meg marad a szimulátor, imádom azt is. :D
Majd teszek fel idõeredményeket. :)
Attól függ milyen gokarttal mész. Ha versenygokarttal, akkor nem számít olyan sokat, de ha ezekkel pár lóerõs "fûnyírómotoros" gokartokkal, akkor igenis számít.
Ezek fûnyírómotoros, "átlag" kartok. :)

[web]http://omegakart.hu/muszaki.htm[/web]

200ccm, 6,5 LE.
Szerintem érdemes kipróbálni mondjuk egy pehelysúlyúval, hogy milyen kört tud menni, aztán megajándékozni 30kg-al. Megnézném, hogy tud-e ugyanolyan köridõt....
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Szerintem súly hátrányról akkor lehet beszélni, ha már tudtok kis szóráson belüli köröket menni egymás után. Ha 10 kört mész úgy, hogy nincs 1mp-nél nagyobb különbség a köridõk között, az már nem esetleges köridõ...
Amíg "kóricáltok" a pályán, addig nem lesz szembetûnõ a különbség. Egy kicsit elszúrt féktáv, vagy ív már elég hogy kiess ebbõl az 1mp-bõl...

De persze azonos tudás mellett számít a súly, ez fizika... :) De +súlyt másodpercre számítani képtelenség....
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2719
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)

Hozzászólás Szerző: RWD »

Ha jól emlékszem, eléggé konstans köröket tudtunk menni, leszámítva az elsõ pár kört. :)
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Hungaring-en konstans 1mp-es szóráson belül már gondolkodhatsz a technika, "súly" optimalizálásán, de egy rövid Gokart pályánál nem inkább tizedekrõl kellene beszélni? Persze tudom, hogy a pálya hosszától függ.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Hm... Most nézem hogy 30mp alatt volt egy karika. Valamiért 1:2x re emlékeztem... :o
Így inkább 4-5 tized, ja... :)
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Lehet elméleteket gyártani messze az amatõr gokartozástól, vagy a pálya szélérõl is. Amit én írtam az tapasztalat. Nem írtam, hogy nem számít a súly. A kategóriahatárok igazolják, hogy számít. Az viszont biztos, nem számít annyit mint sokan gondolják. Azt meg soha senki az életbe nem tudja 100%-ig biztosra, hogy valaki hol és miért veszti el a lendületet. Még ha körökön keresztül megy is mögötted a pályán akkor se. Lehet egy két tippje de ennyi.
Amúgy igen, csak is fûnyírómotoros gokartokról van szó. Olyanok mennek az általam belinkelt szériákban, súlytartókkal. Minden verseny elõtt mi is mérlegelünk de kategórián belül senki nem szokott a azokra mutogatni akik a kategória (alsó) határát súrolják.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2719
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)

Hozzászólás Szerző: RWD »

I. etap
Kép
II. etap
Kép
III. etap
Kép
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
Válasz küldése