Corolla elektronika probléma?

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
syab19
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2013 jan. 04, 01:48 pm
Autód gyártási éve: 1994
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: syab19 »

Ez így korrekt eljárás.
Nem elég csupán a pillangót megtakarítgatni hogy szép fényes legyen, hanem full kitakarítani az egész házat és járatokat is, ahogyan te csináltad :)
De sokat jelent az is ha nincsen idõnk vagy kedvünk leszerelni mindent, akkor csak a kikerülõ járatot átmossuk.
Szerintem megnézem, hogy milyen állapotban vannak. Érdekességként az elmúlt 4-5 napban a nagy hidegben melegindítás után nem produkálta.
Ma reggel jó idõ, nem meghajtva vagy bármi megint elkezdte... :)
Lehet nem szereti a napsütést? :D
syab19
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2013 jan. 04, 01:48 pm
Autód gyártási éve: 1994
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: syab19 »

syab19 írta:
Ez így korrekt eljárás.
Nem elég csupán a pillangót megtakarítgatni hogy szép fényes legyen, hanem full kitakarítani az egész házat és járatokat is, ahogyan te csináltad :)
De sokat jelent az is ha nincsen idõnk vagy kedvünk leszerelni mindent, akkor csak a kikerülõ járatot átmossuk.
Szerintem megnézem, hogy milyen állapotban vannak. Érdekességként az elmúlt 4-5 napban a nagy hidegben melegindítás után nem produkálta.
Ma reggel jó idõ, nem meghajtva vagy bármi megint elkezdte... :)
Lehet nem szereti a napsütést? :D
Nos a probléma megint elõjött. Araszoltam a margit hid utani dugoban es egyszercsak alapjaratot ledobta aztan 2x ujrainditva sikerult kicsit tartani gazzal a fordulatot, hogy ne fulladjak le, majd felvaltva kettesbe gurultam 150 metert es utana nem csinalta már. a vizhofok mûszer a skala felénél volt. mikor hazaertem megnéztem a motorteret de nem találtam semmi érdekeset, csak eléggé melegnek tûnt. lehet azért nem tartja az alapjáratot mert a meleg motorban elállítódik?

motortérrõl kép, ahogy kértétek. köszönöm szépen a segítségetek!
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Yautja írta:Pillangó kitakarítása azért segít, mert ha a szennyezõdéssel teli van, nem az alapjárati furat felé fog levegõ távozni, hanem a könnyebbik úton...fizika :)
Ha annyira elszennyezõdne a pillangó hogy nem tudna visszatérni alaphelyzetbe, akkor elsõsorban a szennyezõdés tömítene és nem engedné maga mellett el a levegõt.

Viszont a pillangószelep éleinél a nagy sebességgel áramló levegõ nem hogy lerakódásokat képezne, hanem tisztítja a szépét.
A rugó segítségével állandóan visszacsapódó pillangószelep szélén amúgy is érdekes lenne ha megmaradna bármilyen szennyezõdés.

Az hogy a tányér közepénél akár centi vastagon áll a szennyezõdés, az nem befolyásolja az alapjáratot, max a teljesítményt.

Na ez a ...fizika :)
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

syab19,
én javasolnék egy motormosást, utána sokkal kulturáltabban lehet majd turkálni a sok csatlakozó között...
mosás elõtt én át szoktam nézni, illetve lezacskózni az elektronikai részeket, csatlakozókat, lehet találsz közben valami szétcsúszott vagy lelazult csatit...
mosás közben/után pedig sokmindenre rácsodálkozik az ember, hogy nahát, ilyen alkatrész is van... :)
amúgy a folyadékok (kuplung, fék stb.) nekem elég sötétnek tûnnek a fotón, persze a hibához nemigen lehet közük, de érdemes ellenõrizni
meghálálja a gondosságot a Corolla... :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Jorn írta:syab19,
én javasolnék egy motormosást, utána sokkal kulturáltabban lehet majd turkálni a sok csatlakozó között...
mosás elõtt én át szoktam nézni, illetve lezacskózni az elektronikai részeket, csatlakozókat, lehet találsz közben valami szétcsúszott vagy lelazult csatit...
mosás közben/után pedig sokmindenre rácsodálkozik az ember, hogy nahát, ilyen alkatrész is van... :)
amúgy a folyadékok (kuplung, fék stb.) nekem elég sötétnek tûnnek a fotón, persze a hibához nemigen lehet közük, de érdemes ellenõrizni
meghálálja a gondosságot a Corolla... :)
Én személy szerint nem tartom túl hasznos dolognak a motor mosogatását, sõt ez egy inkább csak poros motortér mint koszos, ami teljesen rendben van.

A csatlakozókra visszatérve, ezen a típuson már nagyon jó minõségû vízálló csatik vannak, tehát felesleges "lezacskózni" és arra azért kíváncsi lennék, mennyi idõ egy olyan motormosás, ha minden elektronikát és csatlakozót lezacskóz valaki :)

Sokszor nem is az elektronikák sínylik meg a mosogatást, hanem a mechanikai részek, mint pl. a fûtéscsap,gázbovden,torlószelep tengely és teljes mechanikája, motortérzár és bovdenvég stb.
Sokan elfelejtik hogy ezeknek a részeknek kenést kell biztosítani, legegyszerûbb zsírspray használata.

Sûrûn elõfordul hogy motormosás után elhaláloznak a gyújtókábelek is, mivel a gyertyahüvelyekbe beszivárgó víz, melegedés után párát képez és képes kifúrni a nagyfeszültség a gyertyapipák oldalát, amit nem apró pénz pótolni :(
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Világos, de azért pár évente egy mosás szerintem nem árt :) Ha ésszel van csinálva, persze. Talán az olajfolyás nyomokat is könnyebb meglátni, ha tiszta a motortér.
A lezacskózás igazából csak a biztosítéktáblákra, gyújtáselosztóra igaz, a csatikra csak széles celluxot szoktam "tekerni", az gyorsan megvan, gyorsan leszedhetõ :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
syab19
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2013 jan. 04, 01:48 pm
Autód gyártási éve: 1994
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: syab19 »

Amint jó idõ lesz tervezek egy rendbetételt, mert ráférne szegénykére. Sajnos addig nem akarok hozzányúlni, mivel nem vagyok szerelõ, amíg nem tudom pontosan behatárolni mi lehet a gond esetleg. Ezért is nem akarom szervízbe vinni addig amíg nem állandóan csinálja, hiszen nem tudják reprodukálni a gondot akkor csak az idõ megy.....
Pillangó-szelep és alapjárati járat tisztítás lesz az elsõ :) kiváncsi leszek milyen állapotok uralkodnak belül.
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Akinek nem megy a fûtõmotor elsõ fokozata, az Ebbõl kitûnõen orvosolhatja!
1 méterbõl kb 4-5db ellenállás tekercset lehet készíteni!
Tehát egy autó javítása ~50ft, és Max 1 óra meló.

Még mindíg jól mûködik a hõsugárzó fûtõszálas megoldásom! :wink:
(Nem fog kigyulladni, mert a ventillátor "szélcsatornájában" van a tekercs, és visszahûti.)
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Én vasaló fûtõszálat raktam be és az is teljesen jól bírja. :D
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
syab19
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2013 jan. 04, 01:48 pm
Autód gyártási éve: 1994
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: syab19 »

syab19 írta:Amint jó idõ lesz tervezek egy rendbetételt, mert ráférne szegénykére. Sajnos addig nem akarok hozzányúlni, mivel nem vagyok szerelõ, amíg nem tudom pontosan behatárolni mi lehet a gond esetleg. Ezért is nem akarom szervízbe vinni addig amíg nem állandóan csinálja, hiszen nem tudják reprodukálni a gondot akkor csak az idõ megy.....
Pillangó-szelep és alapjárati járat tisztítás lesz az elsõ :) kiváncsi leszek milyen állapotok uralkodnak belül.
Újabb érdekesség... Mentem városba minap, araszolgatva...
Egyszer csak lefulladt. Mondom biztosan lefullasztottam.
Újraindítom, majd magától lefullad...
DE! Ha óvatosan gurulok és kettesbe váltok nem fullad le. ha viszont üresbe és 2 ezer környéki a fordulat, elengedem a gázt akkor lesüllyed és le is megy 500 alá és lefullad.
Felpörgettem 3 ezer fölé utána elengedtem a gázt és megtartotta.
Ötlet esetleg merre keressem a hibát? Érdekes, hogy csak akkor jön elõ, ha a vízhõfokmérõ a felénél áll. semmi elõjel, hogy elkezdi csinálni, semmi egyéb dolgot nem figyeltem meg.
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

syab19 írta:
syab19 írta:Amint jó idõ lesz tervezek egy rendbetételt, mert ráférne szegénykére. Sajnos addig nem akarok hozzányúlni, mivel nem vagyok szerelõ, amíg nem tudom pontosan behatárolni mi lehet a gond esetleg. Ezért is nem akarom szervízbe vinni addig amíg nem állandóan csinálja, hiszen nem tudják reprodukálni a gondot akkor csak az idõ megy.....
Pillangó-szelep és alapjárati járat tisztítás lesz az elsõ :) kiváncsi leszek milyen állapotok uralkodnak belül.
Újabb érdekesség... Mentem városba minap, araszolgatva...
Egyszer csak lefulladt. Mondom biztosan lefullasztottam.
Újraindítom, majd magától lefullad...
DE! Ha óvatosan gurulok és kettesbe váltok nem fullad le. ha viszont üresbe és 2 ezer környéki a fordulat, elengedem a gázt akkor lesüllyed és le is megy 500 alá és lefullad.
Felpörgettem 3 ezer fölé utána elengedtem a gázt és megtartotta.
Ötlet esetleg merre keressem a hibát? Érdekes, hogy csak akkor jön elõ, ha a vízhõfokmérõ a felénél áll. semmi elõjel, hogy elkezdi csinálni, semmi egyéb dolgot nem figyeltem meg.
Erre is ugyanaz a válasz: takarítsd ki a mások által is leírt módon a pillangó szelep környéket és járatokat, majd állítsd be ezek után az alapjáratot.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
syab19
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2013 jan. 04, 01:48 pm
Autód gyártási éve: 1994
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: syab19 »

Bruce E9 írta:
syab19 írta:
syab19 írta:Amint jó idõ lesz tervezek egy rendbetételt, mert ráférne szegénykére. Sajnos addig nem akarok hozzányúlni, mivel nem vagyok szerelõ, amíg nem tudom pontosan behatárolni mi lehet a gond esetleg. Ezért is nem akarom szervízbe vinni addig amíg nem állandóan csinálja, hiszen nem tudják reprodukálni a gondot akkor csak az idõ megy.....
Pillangó-szelep és alapjárati járat tisztítás lesz az elsõ :) kiváncsi leszek milyen állapotok uralkodnak belül.
Újabb érdekesség... Mentem városba minap, araszolgatva...
Egyszer csak lefulladt. Mondom biztosan lefullasztottam.
Újraindítom, majd magától lefullad...
DE! Ha óvatosan gurulok és kettesbe váltok nem fullad le. ha viszont üresbe és 2 ezer környéki a fordulat, elengedem a gázt akkor lesüllyed és le is megy 500 alá és lefullad.
Felpörgettem 3 ezer fölé utána elengedtem a gázt és megtartotta.
Ötlet esetleg merre keressem a hibát? Érdekes, hogy csak akkor jön elõ, ha a vízhõfokmérõ a felénél áll. semmi elõjel, hogy elkezdi csinálni, semmi egyéb dolgot nem figyeltem meg.
Erre is ugyanaz a válasz: takarítsd ki a mások által is leírt módon a pillangó szelep környéket és járatokat, majd állítsd be ezek után az alapjáratot.
:taps: :gyiiha: :szabilacko: Köszöönm!
debrecenit
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2008 jún. 24, 08:30 am

Toyota,mi más..

Hozzászólás Szerző: debrecenit »

A kérdésem nagyon egyszerû,bár mindenki ezt gondolja az elején.
Van egy Toyota Corolla 1.4 D4D-m,2007-es évjáratú,az új kasznis.Elutaztam külföldre dolgozni,és otthon hagytam az autót leállítva.Mivel nemsokára megyek haza,megkértem a párom,hogy nézze meg,indul-e stb..Le volt merülve az akksija,nem indult be.Feltöltettem vele,majd feltöltés után nem indul az autó.A motort tekeri,de nem indul be.Mi lehet a probléma?Köszönöm.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Toyota,mi más..

Hozzászólás Szerző: Jorn »

debrecenit írta:A kérdésem nagyon egyszerû,bár mindenki ezt gondolja az elején.
Van egy Toyota Corolla 1.4 D4D-m,2007-es évjáratú,az új kasznis.Elutaztam külföldre dolgozni,és otthon hagytam az autót leállítva.Mivel nemsokára megyek haza,megkértem a párom,hogy nézze meg,indul-e stb..Le volt merülve az akksija,nem indult be.Feltöltettem vele,majd feltöltés után nem indul az autó.A motort tekeri,de nem indul be.Mi lehet a probléma?Köszönöm.
Ha szabadban volt, akkor akár az is lehet, hogy pl. a gyújtáskábel elrágja valami állatka, pl. nyest... havernak is volt ilyen.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Riasztó nincs benne? Aminek az immója letilthat, hogyha leveszik róla a tápot (lemerül az akksi)
Esetleg eldobta a nyomást a gázolajszûrõnél, érdemes lenne rápumpálni... Hátha csak levegõs.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Válasz küldése