Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák)

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
gauchos
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011 jún. 29, 07:13 pm

Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák)

Hozzászólás Szerző: gauchos »

Sziasztok!
A Corollám mostanában hidegindításkor elég furán viselkedik. A fordulatszám felmegy kb. 2600-2700-ra, majd ott is marad néhány másodpercig, legutóbb ez leglaább 10 mp. volt, utána szépen visszamegy 1100-1200-ra. Késõbb pedig 1000 alá, ahogy elkezd melegedeni. A normális ugye za lenne, hogy ha tényleg hideg van, felmegy kicsit 2000 fölé, majd 1-2 mp_en belül lecsökken 1200-ra. Nagyon aggasztó ez, mert a hidegen túl magas fordulatszám nem egészséges a motornak, ezért úgy döntöttem, ha nem muszáj, nem használom az autót, amíg nem találok rá megoldást. Semmi hibajelzés és semmi egyéb rendellenesség nincs, legalább is nem tapasztaltam.
Van valami tippetek, hogy mi okozhatja? Merre induljak el a hibakeresésben? Vagy azonnal vigyem szervizbe?
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

ez így teljesen normális karbinál. évekig jártam így, ez a jó. csak zabál.
Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1456
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD »

Szerintem teljesen normális...egy Gti is így viselkedik télen vagy hidegben,de az Si,sima 105 lovas motorok is az E9 ben....E10 4AFE is kb 1600 körül indul és azért kell pár perc,mire visszaengedi a fordulatszámot....;)
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) :TRD:
KE70 ??? Coupe
gauchos
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011 jún. 29, 07:13 pm

Hozzászólás Szerző: gauchos »

Jajj, bocsi, elfelejtettem írni, hogy ez nem karbis: 2005-ös 1,4-es VVT-i Corolláról van szó.
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

A 2600-2700 tenyleg rengeteg, nekem 1500 korul inditott a vvti hidegen. Szerintem nezesd meg hozzaertovel, pl. Szabber itt a forumon.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
kari
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kari »

Ugyanezzel a problémával voltam én is: viewtopic.php?p=86549#86549
gauchos
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011 jún. 29, 07:13 pm

Re: Corolla hidegindítás

Hozzászólás Szerző: gauchos »

gauchos írta:Sziasztok!
A Corollám mostanában hidegindításkor elég furán viselkedik. A fordulatszám felmegy kb. 2600-2700-ra, majd ott is marad néhány másodpercig, legutóbb ez leglaább 10 mp. volt, utána szépen visszamegy 1100-1200-ra. Késõbb pedig 1000 alá, ahogy elkezd melegedeni. A normális ugye za lenne, hogy ha tényleg hideg van, felmegy kicsit 2000 fölé, majd 1-2 mp_en belül lecsökken 1200-ra. Nagyon aggasztó ez, mert a hidegen túl magas fordulatszám nem egészséges a motornak, ezért úgy döntöttem, ha nem muszáj, nem használom az autót, amíg nem találok rá megoldást. Semmi hibajelzés és semmi egyéb rendellenesség nincs, legalább is nem tapasztaltam.
Van valami tippetek, hogy mi okozhatja? Merre induljak el a hibakeresésben? Vagy azonnal vigyem szervizbe?
Íme egy videó, amit ma készítettem. Most nem pörgött fel annyira, csak 2500-ig és hamarabb visszament 1200-ra. Csináltam elõtte egy áramtalanítást, lehet, hogy ez megoldotta? De még mindig sok ez a 2500 szerintem. És szerintetek?

corolla hidegindítás videó
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Szerintem teljesen rendben van, ha utána 1200ról szépen visszaereszti 600-700 közé. Az enyém is így indul - igaz nincs rajta fordulatszámmérõ. Nekem annyit még hozzátesz, hogy hidegen nem mindig egyenletes az alapjárat, de az is pár percen belül beáll - ez általában sok napi állás után -, még nem éreztem azt, hogy ezért szét kéne szednem bármit is, amióta megvan (lassan 5 éve) ilyen.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
benkeszilard
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2012 ápr. 25, 08:09 pm

Hozzászólás Szerző: benkeszilard »

Nálam meg gyorsításkor fütyülõ hangot ad a motor (mint valami turbó) amíg hideg a reggeli induláskor, 1-2 kilóméter után már elmúlik de azért furcsa...
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Sziasztok!
Most hogy bejöttek az elsõ igazán hidegek, azt vettem észre, hogy egyszerûen nem akarja visszaengedni az alapjáratot a motor. Indításnál felmegy 2000 fölé és legalább 1-2 percig ott tartja, de aztán se akarja 1200-1300 alá visszaengedni, még legalább félig, de inkébb 3/4ig fel nem melegszik a motor.
Pont hétfõn kapott új olajat, de azért féltem, mert nem jó, ha ennyire pörög a motor hidegen, ráadásul ilyen sokáig.
Szerintetek mi lehet a probléma?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára IceRocko 2012 dec. 06, 02:56 pm-kor.
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Cserélj termosztátot (gyári vagy b verzió a saját topicjában)
Szerintem.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Pacsker írta:Cserélj termosztátot (gyári vagy b verzió a saját topicjában)
Szerintem.
Két, hónapja kapott újat (gyárit), meg új hûtõt. Bár a hûtõ az utángyártott és nagyobb is a gyárinál, de ugyan olyan gyorsan 3-4km alatt bemelegszik ha megyek. Igazából azért rossz, mert reggel mikor beindítom, addig jár, még lekaparom a jeget, meg kiállok az udvarról (kb 3-4perc), de addig végig 2200-1800 között pörög. :( Bár emlékszem régen is pörgette ennyire, de most valahogy hosszabb ideig tartja 2000es fordulat körül.
Megjegyzem, ma reggel még "csak" -6fok volt és ezt produkálta. Mi lesz ha -15 vagy -20fok lesz? :shock:
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
KunLacus
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2011 feb. 10, 10:05 pm
Tartózkodási hely: Budapest-Karcag
Kapcsolat:

Hidegintítási probléma

Hozzászólás Szerző: KunLacus »

Sziasztok!

Olvasva a hidegindítási problémákkal küzdõk hozzászólásait teljesen együttérzek velük/veletek.
Az én kocsim sem szeret beindulni, a következõket tapasztalom hidegindításnál:
Az auto elsõ ráindításnál beindul, majd néhány mp után leengedi a fordulatot annyira, hogy le-le áll, ilyenkor újraindítom, elsõ próbálkozásra indul és megismétli a hibát. Olykor, mintha érezné mi a baj, felpörgeti magát 3000-ig is, ahonnan ejti 500-ra, mejd pörget, ejti, leáll... egészen addig, míg egy bizonyos hõmérsékletet el nem ér. Ott szépen van normális alapjárat, melegindításnál pöcre, ahogyan a könyvben meg van írva, szépen viselkedik.

Nekem már 3 szerelõnél volt, köztük Toyota szakszerviz, akiknek lövésük sem volt, majd egy motordiagnosztánál, aki nem járt (még) a hiba végére...

2001-es, 1,4-es VVT-i, 3 ajtós Corolla.

Ha valakinek ötete van, esetleg olyat tud, aki profi és csukott szemmel javít Toyotákat, annak hálás lennék!
Lacus
'01-es 1,4-es 3ajtós (E11 facelift)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Nekem is elõjött hasonló ma, fordulatszám fel, és mintha 3 hengerezett volna... :(
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Jorn írta:Nekem is elõjött hasonló ma, fordulatszám fel, és mintha 3 hengerezett volna... :(
Gázadásnál meg egy pillanatra mindig visszaesik a fordulatszám...

Mindezt egy valamennyire fûtött garázsból indulva produkálta...

Ötlete lenne valakinek, mit nézzek meg ? (a gyújtáskábelek rendben, fél éve volt motormosás, akkor kapott Denso gyertyákat, új szûrõket, injektortisztító adalékot, eddig semmi baja nem volt... lehet a benzin ?)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Válasz küldése