E18 [E16, E17] - (2013-2018)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Bepi: a gázreakcióban teljesen igazad van. És a karbis Carina-E11 között is komoly különbség van, de az E11 még szódával elmegy. Az még legalább bovdenes.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

De személyeskedés. És nem megyek bele a "játékba", ahogy senki nem megy bele veled egy vitába és nem is neked címezve írtam a véleményemet arról amit te írtál.
Bocs, hogy egy kukkot sem értek abból amit írsz - írtam, lehet, hogy az én hibám. A téveszme szót meg akkor használom amikor csak akarom.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Bepi és a többi lógós! :)

Egy jó kis klubtalira kéne eljönnötök, ahol le tudtok ülni egy szakmai beszélgetésre személyesen is. Hamar kiderülne, hogy van itt értelem, netán szakmai tapasztalat másokban is és nem muszáj mindig a saját igazunkat göngyölgetni, ha már rezeg a léc, akkor pedig arrébb terelgetni a témát, hogy véletlenül se sérüljön az egonk.
Kemény mondat volt tudom, a túlzások szándékosak, hogy legyen nyomatéka :) A lényeg, hogy sokan vagyunk itt sokfélék, de nem a gyengeség jele néha belátni a hibánkat, netán csak szimplán engedni a másiknak. Ha nyitva tartjuk az érzékszerveinket és az elménkbe is kinyitjuk az ajtót, akkor olyan meglátásmódok, információk is juthatnak be, amik akár érdekesek, hasznosak is lehetnek.
Tudom, hogy bubidisc tett elõször negatív megjegyzést, de az sem véletlen, hogy ezekbe a párbeszédekbe nem szólnak bele túl sokan és hogy már elõre megjegyeztem: "már csak Bepit várom" :)

Abba már pedig bele sem gondolok hogy jutott ide a beszélgetés, hogy beraktam három, számomra impozáns autó popsit, aztán a válaszokban már gázpedál reakciókról, H Astra lábtérrõl, és önsúlyokról beszéltek. Nem baj ez, csak kicsit fura így átolvasva :)

Nyuginyugi, ha nehéz is.
Egy két napos talin sörözzetek be :wink:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Pacsker!

Írásod minden szavával egyetértek!

Bepivel személyesen találkoztunk és egy baromi szimpatikus, jó modorú srác! Ettõl, most nem hiszem, hogy jobban érzi magát. Az a helyzet, hogy megtalálta az egyik gyenge pontomat sok közül! :D

Nem akartam vitát szítani. Okoskodni meg fõleg nem. Vártam volna valami szakit, aki esetleg helyre teszi a dolgokat! :wink:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Pacsker elhozta ismét közénk a békejointot. :lol: :lol: :lol:

A tavaly nyári találkozóról én is abszolút hasonlóan vélekedek, mint bubi, ezzel nincs is baj. Nem kerestem szándékosan a gyenge pontodat, de, hogy így tudom, igyekszem a jövõben kerülni, nekem sem célom sem az ellenségeskedés, sem a személyeskedés.

Csak annyit kérek, hogy fogadjuk el (igen, magamat is beleértve) a Másik véleményét a dolgokról még akkor is, ha azzal eleinte, vagy akár egyáltalán nem értünk egyet. :roll: Nem hiszem el, hogy közületek bárki egy-egy beszélgetés alkalmával mindössze 1-2 mondatig veséztek egy témát. Én nem érzem, hogy csökönyös ragaszkodás lenne a saját nézõponthoz, de az egymás véleményének nyílt degradálása egyáltalán nem viszi elõre a (virtuális) kapcsolatokat. Sajnálom, ha részemrõl sértõ dolgok hagyták el a billentyûzetet...

Igazad van Pacsker abban, hogy a felvetésedre meglehetõsen "furcsa" tartalommal válaszoltam, írhattam volna azt is, hogy nekem az i40 kevésbé, a Cee'd SW, meg nagyon bejön és pont.
De, gondoltam - magamból indultam ki, miszerint engem érdekel mások akár az enyémtõl különbözõ véleménye, látásmódja is -, több aspektusból is leírom a véleményemet, meglátásomat. Nem vártam, hogy ezzel mindenki egyet fog érteni, de kicsit erõsnek éreztem az érthetõségét megkérdõjelezõ reakciót.
Persze, nincs ebbõl sem sértõdés, csak rosszul esett és ennek megfelelõen reagáltam. Én ilyen vagyok, vállalom. De nem azért, mert bárkiben is ellenséget keresnék, vagy látnék. Megint felhozom példának az idei balatoni kistalálkozót. Nem gondolom, hogy bárkiben, akik ott voltak, azt a képet váltottam volna ki, hogy én bárkinél is jobban akarnék bármit tudni. Beszélgettünk, véleményt cseréltünk dolgokról, röhögtünk, rácsodálkoztunk egy-egy sztorira és ez így jó.
Részemrõl itt a monitor elõtt is ugyanaz a hangnem és a szándék is, mint személyesen, csak ez nem mindig jön le. Ez az én hibám IS.

Most jó sokat OFFoltam, ezért is sorry, de, hogy a témához visszakanyarodjak, igen, a Cee'd SW nagyon bejövõs, de az új Auris kombi hibridsége miatt nem kérdés részemrõl, hogy a Toyotát választanám. (Mindez csak elmélet, hiszen, nemhogy ezeket, de még az ún. Teszkógazdaságos újautókat sem tudnám jelenleg megfizetni) :wink:

Mindazonáltal, PEACE & Világbéke!!

A video from YouTube usually appears here. Please contact an administrator.
A video from YouTube usually appears here. Please contact an administrator.


:taps:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Ha már kicsivel korábban KIA, Hyundai, és társai is szóba kerültek. Jómagam a munkáltatóm révén közvetlen kapcsolatban vagyok a KIA márkával. Az új Ceed nagyon bomba. Formailag is (kívül-belül), felszereltségileg pedig már pofátlanul a prémium kategóriát ostromolja (motoros memóriás fûtött-szellõztetett bõrülések, kormánykerékfûtés, beparkoló rendszer, panorámatetõ....stbstb). A kombija viszont formailag gyenge, unalmas, az az emelkedõ vonal tök bénán néz ki az oldalán. Látszik rajta, hogy "csináljunk egy kombit belõle, mer' kell" jelszóval készült. A Pro Ceed-re (3ajtós) leszek kíváncsi. A Hyundai designban szerintem sokkal erõsebb, minõség ugyanaz.

Ami kevésbé ismert még, de nagyon tetszik az a Hyundai Veloster. :)

Mindezektõl függetlenül a Toyota akármennyire is "unalmas" (szerintem semennyire), úttörõ az iparban. Lehet követni.... :)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Határozottan jobb lett, mint az elõzõ Auris (Hb Corolla).
Kellene belõle egy 3 ajtós TS :)
Nekem vajaz csak a CT-re? Olcsó Lexus tesó? Egyébként tényleg van benne ismét valami élet.

A cikkel ellentétben nekem az ülések kinézetre egyáltalán nem tetszenek. Se formára, se színre.
Hogy a HSD meg azonos áron van, mint az erõsebb Diesel... No Comment.

http://totalcar.hu/tesztek/2012/12/10/t ... lfutoje/1/

Kép

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Pacsker írta:Határozottan jobb lett, mint az elõzõ Auris (Hb Corolla).
Kellene belõle egy 3 ajtós TS :)
Nekem vajaz csak a CT-re? Olcsó Lexus tesó? Egyébként tényleg van benne ismét valami élet.

A cikkel ellentétben nekem az ülések kinézetre egyáltalán nem tetszenek. Se formára, se színre.
Hogy a HSD meg azonos áron van, mint az erõsebb Diesel... No Comment.

http://totalcar.hu/tesztek/2012/12/10/t ... lfutoje/1/

Kép

Kép
Az orra nekem emlékeztet az új Imprezza Sti-re. Határozottan merészebb és jobb lett a design. Az ülések a fotók alapján borzalmasan néznek ki. A HSD kontra diesel taglalásánál érdekes, hogy még 2012-ben sem térnek ki a cikkírók, hogy a HSD nem bocsájt ki nanorészecske méretû kormot (<40 micron), melyek sosem ülepedik le a levegõben és képes a sejtfalon is átjutni. Ennyit a környezettudatosságról!
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Már egy-két Totalcar megnyilvánulásban és egyéb média forrásban is lehet hallani a Dieselek halálos mivoltáról.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Várjátok ki az EuroVI életbelépését!

Titkon már a VW is készül erre, azaz, látja, hogy a dízelt nemsokára megfojtja a normák szigorítása, ezért a GolfVII-ben pl az 1,4TSI motort úgy oldotta meg, hogy ha kicsi a motor terhelése, 2 hengert leállít. :) Õk nem értenek a hibridhez, de készülnek valamire... :roll:

Én is úgy gondolom, hogy jó formájú az új Auris, leginkább talán az autó arányai kerültek végre ismét helyre. Többen fanyalognak amiatt, hogy ez is milyen egyenautó lett, én ezt nem így látom. Az elsõ lámpája engem is emlékeztet az Impereza, illetve az új Civic-re, de jobban, részleteiben megnézve egyszerûen az faceliftes Avensis van benne leginkább. A nappali menetfény kialakítása, a búra formája, alsó ívelése a legújabb Toyota formatervet követi.
A hátulja is csak ötlet szinten hasonlít a CT-re, rakjátok csak mellé, azonnal ordít a stílusbeli különbség (a Lexus sportosabb, dögösebb hátulról). Mindazonáltal nem tudok a hátsó taktusra sem negatív dolgot mondani, Nekem Toyota és kész (szerintem nem gond, hogy márkán belül hasonlítanak itt-ott az egyes típusok). A hátsó függõlegesen álló prizmák is tipikus Toyotás formai "jelzések", szerintem jól van úgy és még haszna is van.

Az üléseket pedig nem szerencsés ránézésre megítélni, az autónavigátoros cikkben 187cm-es volt a tesztelõ, aki azt mondta, kellõen kénylemes. Mivel én is itt körül mozgok (188cm), elhiszem neki. Viszont az ún. sportülésekért minden márkánál megéri kifizetni a felárát, minden bizonnyal itt is. :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

A kulso szerintem is jo lett, a belso erzesem szerint eleg gagyi. Legalabbis ha az IS-bol atulnek, valszeg felvagnam az ereimet, ez az E11-nel sem nez ki jobban belulrol, csak azota eltelt 12 ev.

Ami furcsa szamomra, hogy az ara ugy van pariban a nagy dizellel, hogy azon tobb szaz ropival magasabb az ado. Es azt is tudjuk, hogy egy dizel eloallitasa nem olcso, lasd turbo, intercooler, lendkerek, adagolok, csak hogy a legdragabb alkatreszeket emlitsuk. Ennyire draga lenne az akku?

Egyebkent arra leszek kivancsi, hogy az IS300H-t hova fogjak pozicionalni. 13-14M-ert ott a GS450H, tehat realisan 10-11 fole nem lehet vele loni, akkor viszont Priusnak vege, egy ilyen Auris es az emlitett IS kozotti savban nem nagyon van ertelme... Es meg ott lenne a Camry is, csak azt nem hozzak ugye ide.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

montoya írta:A kulso szerintem is jo lett, a belso erzesem szerint eleg gagyi. Legalabbis ha az IS-bol atulnek, valszeg felvagnam az ereimet, ez az E11-nel sem nez ki jobban belulrol, csak azota eltelt 12 ev.
???
Azon túl, hogy nyilván ízlések és fofonok kérdése ez fõleg, nem egészen értem, miért hasonlítod össze az IS-t (13 éves prémium design és anyagfelhasználás) egy szintén 15 éves alsó-közepes kompakt Corolla belterén keresztül egy teljesen modern, a mai kornak teljesen megfelelõ beslõ formavilággal? Nem igazán látok erre a 3 esetben közös alapot, merõben eltérnek egymástól. Amúgy, egy IS-ben pontosan ugyanaz az index kar van, mint az E11-ben is, formavilágban, pedig szintén nagyon hasonlók, legalábbis, simán megmondható, hogy mindkettõ kb azonos korból való.
:roll:
montoya írta:Ami furcsa szamomra, hogy az ara ugy van pariban a nagy dizellel, hogy azon tobb szaz ropival magasabb az ado. Es azt is tudjuk, hogy egy dizel eloallitasa nem olcso, lasd turbo, intercooler, lendkerek, adagolok, csak hogy a legdragabb alkatreszeket emlitsuk. Ennyire draga lenne az akku?
Nem, a 2,0 dízel ennyire drága, a hibrid gyártása, pedig a sok finomítás, és fejlesztés hatására egyre inkább elérhetõ árba helyezi a hajtásláncot. Szerintem ez sem véletlen, ez már egy JEL arra, hogy gondolja át az ember, mit vesz (ha teheti), inkább egy dízelt, vagy egy sokkal egyszerûebb, környezetkímélõbb, de szinte minden dízeles pozitívumot magában hordozó hibridet?
Írtam is, hogy kb 2 hónapja vezettem barátom faceliftes Ave 2,0 d4-d-jét, ami számomra a valaha vezetett legcsendesebb dízelautó volt, de a dízeles regéseket éreztem a kormányon, a váltón és a pedálon is! Nem azért, mert annyira feltûnõ volt, hanem, mert nem ahhoz vagyok szokva, és lehet egy dízel bármilyen csillapított, ezek a rezgések bizony mindig is rontani fogják a komfort érzetet. A hibrid ezzel ellentétben maga a megtestesült "simaság", nyugalom, finomság... ugyanannyiért, ráadásul, kevesebbet is fogyaszt és hosszú távon - a meghibásodás kockázatát nézve - gyakorlatilag költségmentes egy akármilyen modern dízelhez képest.
Persze, az akkuknak megvan az elõállítási költsége, de ez országonként változó mértékben adókedvezmény formájában azért kompenzálva van. És itt az eredménye mindennek, azonos árban van a hibrid és a dízel. Részemrõl nem is kérdéses, hogy melyik mellett döntenék...
montoya írta:Egyebkent arra leszek kivancsi, hogy az IS300H-t hova fogjak pozicionalni. 13-14M-ert ott a GS450H, tehat realisan 10-11 fole nem lehet vele loni, akkor viszont Priusnak vege, egy ilyen Auris es az emlitett IS kozotti savban nem nagyon van ertelme... Es meg ott lenne a Camry is, csak azt nem hozzak ugye ide.
Szerintem valahol a 11,5-12,5 körülre fogják belõni, talán inkább az utóbbi felé. Jellemzõen a GS450h-t sem veszi senki alapkivitelben, úgyhogy a 14M a GS esetében inkább reklám célú szám. Reálisan az is 18M körül van inkább. Az IS300h is bekerül majd 14M-ba egy Mark Levinson csomaggal, vagy F-Sport csomaggal simán, a Prius piacát pedig nem fogja veszélyeztetni, elvégre a Toyota hibrideknek AZ a húzó modellje. :) (mindez szigorúan csak magánvélemény)
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

bepi81 írta:Várjátok ki az EuroVI életbelépését!

Titkon már a VW is készül erre, azaz, látja, hogy a dízelt nemsokára megfojtja a normák szigorítása :wink:
Ha jól tudom a Toyota ezért is áll le a fejlesztésével, és építi le szép lassan (tudatosan) a Diesel technikát....
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Lackó írta:
bepi81 írta:Várjátok ki az EuroVI életbelépését!

Titkon már a VW is készül erre, azaz, látja, hogy a dízelt nemsokára megfojtja a normák szigorítása :wink:
Ha jól tudom a Toyota ezért is áll le a fejlesztésével, és építi le szép lassan (tudatosan) a Diesel technikát....
Addig meg vesznek a BMW-tõl az EU piacra, és azok a maguk nemében nem rosszak.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése