Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Esetleg elölrõl, lepattintva a diszkeretet? Majd a dealer option-os "ködfényszórót" (mert ez nagyon nem alkalmas bevilágítani az úttestet ködben - inkább egyenletes fényszórás és emiatt nem látás lesz belõle) kicsavarozni, kifordítani és talán sikerül az összerohadt házból kiszabadítani az izzót. Nekem is ilyen van, de még nem cseréltem benne izzót sosem, csak egy tipp.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szerintem alulról tudsz hozzáférni a legjobban. Egy "U" alakú konzollal van felfogatva a kocsihoz, aminek fellazításával tudod állítani is a kódlámpát.
Kézkicsavarós, szenvedõs, de nem kivitelezhetetlen.
MINDENKÉPPEN fújogasd legalább 1 napig a felfogató és a hátulján levõ, gumi "vízzáró" alatt is a csavarokat, mielõtt hozzákezdenél. Úgy talán nem törnek el rögtön.
Sede7 autóján is hasonló van és az alulról berheltem.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »


A kézikönyv (fos) semmilyen izzócserével kapcsolatos témát (és még sok mindent, ami fontos lenne) nem tárgyal, nemhogy a ködfényszóróét.
Ez nem így van, nekem mindkét autóhoz járt egy vastag, magyar nyelvû Kezelési Utasítás.
A 221-ik oldalon mutatja az elsõ ködlámpát, a csavarosat, de ezen túlmenõen is nagyon sok infó benne van !
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Janesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2012 aug. 27, 05:20 pm
Tartózkodási hely: Berhida Veszprém megye

Hozzászólás Szerző: Janesz »

Hali.
olyan gondom lenne h az ablakom(bal elsõ) ma kijött a sínbõl.
leszedtem a kárpitot és ami az ablakon van mûanyag tartófül az 1ik folyton lecsúszik az ablakról lefele tekeréskor.
Az ablak valamiért kicsit szorul,és a sín úgy néz ki mintha ferde lenne.(az eleje az ajtó külsõ fele felé néz...mintha átlósan lenne benne)
Csavarok szorosak.
Lehet h új ablakemelõ mechanika kell????
A gond az h az autó napi használatban van szinte,és nem állhat sokat,de ablak nélkül v félig letekert ablakkal nem kéne járni
Toyota Corolla AE92 Liftback GL 1989
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Janesz írta:Hali.
olyan gondom lenne h az ablakom(bal elsõ) ma kijött a sínbõl.
leszedtem a kárpitot és ami az ablakon van mûanyag tartófül az 1ik folyton lecsúszik az ablakról lefele tekeréskor.
Az ablak valamiért kicsit szorul,és a sín úgy néz ki mintha ferde lenne.(az eleje az ajtó külsõ fele felé néz...mintha átlósan lenne benne)
Csavarok szorosak.
Lehet h új ablakemelõ mechanika kell????
A gond az h az autó napi használatban van szinte,és nem állhat sokat,de ablak nélkül v félig letekert ablakkal nem kéne járni
Valamelyik rögzítõ csavarod hiányozhat. Az ablakot két 10-es réz csavar rögzíti mûanyag füleken keresztül a sínhez (azok megvannak), a sínben fut végig 2 db görgõ ezek nem tudnak kijönni ebbõl, mert a végpontokon sem éri el a görgõ a sín végét.

Ha minden megvan és tök szar az egész (lehet törött volt az ajtó), akkor cserélni kell az egész szerkezetet kompletten, biztosan van a klubban vagy 10 db tartalék elfekvõben. Kérdezd meg Matyit pl.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Janesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2012 aug. 27, 05:20 pm
Tartózkodási hely: Berhida Veszprém megye

Hozzászólás Szerző: Janesz »

Csak az fura h elotte nap hibatlan volt.reggel meg lehuztam azt fel mar nemmeg olyan mintha atlos lenne a sin amihez az ablak csavarozva van. Meg az 1ik muanyag ablakot tarto ful lefeletekereskor lecsuszik az ablakrol.az alatta levo gumi szeru anyag megvan.rajt van az ablakon
Toyota Corolla AE92 Liftback GL 1989
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ilyenbe így "fülre" nem tudok segíteni.
Leszeded a kárpitot, rájössz a mûködésre, aztán a hibára és megírod mi kell a javításhoz.

Az ablakvezetõ függõleges sínek nem állíthatók. Aljukat 1-1 6-os csavar fogja. Ezekbõl saját tapasztalat, hogy egyik pillanatról a másikra ki tud hullani 1. Ha nem húzta meg valaki korábban, szépen kimozogja magát és leesik. Ez simán okozhat olyat is, hogy menet közben az üveg egyszerre csak leesik. Érdemes átnézni, mind a mechanika, mind a sínek csavarjait (az egyik sín csavarja a zár oldalán a "falcnál" van)
A benne levõ üvegvezetõ kemény gumi "kéder" is el tud vetemedni, szerelés után esetleg nincs visszavezetve pontosan a helyére stb, emellett általában a felsõ részeken el is szakadhat, illetve a sérült mechanika okozta deformált üveg feltolás el is nyomhatja, csípheti.
A mechanika görgõs része is ki tud annyira kopni, hogy a mûanyag kerék kiessen az ablak alján található sínbõl. Ha ez fennáll, akkor új mechanika, mert szegecselt és csak nagy bûvészkedéssel, kreativitással javítható.

Ha már szétszeded, érdemes mindent ALAPOSAN átpucolni, aztán átzsírozni, az ablakvezetõket pedig szilikon jellegû csúszós, de nem zsíros anyaggal leápolni. Elõtte mehet rá gumiápoló is. Projektemben bõven találsz róla infot.

Hajrá!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Írtam korábban, hogy 0 fok körüli hidegben az indítómotorom a gyújtáskulcs elengedése után még kerregett 1-2 másodpercig. Elvittem autóvillamosságishoz, mondta, hogy nagy baj nincs, valószínûleg csak ki van száradva, ami a korral jár. Szétszedte, kipucolta, és kapott új szénkeféket is.
Az eredmény bámulatos, a hiba eltûnt, és nagyon halkan (!), gyorsan indít a motor. A korábban általam normálisnak tartott "köszörülõ" hang is teljesen eltûnt.
Tudom ajánlani mindenkinek az indítómotor ilyen jellegû 'felújítását'. Öröm az indítózás, mint egy vadiúj autóban, nagyon kulturált lett :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

olajfolyás

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Adott a 300ekm fölötti futásteljesítmûnyi 4EFE motorom. Januárban cseréltek benne minden szimmeringet, meg szelepfedél tömítést, mert több helyen engedte az olajat. Kb nyár óta (lehet csak akkor vettem észre) megint ereszt a vezérlés oldalon a szimmeringeknél, és a szelepfedélnél is. Ennyit bírt volna a szimmering, vagy elképzelhetõ hogy a sok km miatt elkopott volna vmi? Nem annyira értek a dologhoz (szokás szerint), de azt nem érzem normálisnak, hogy kb 12ekm után ismét dõl belõle az olaj. Mi lehet a hiba? Hogy mehetek biztosra, hogy ha megint cseréltetem, utánna nem döglik meg megint ilyen rövid idõ alatt.
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

12000km alatt még szerintem a legrosszabb márkájú szimeringnél sem folyhat, hacsak nem öntéshibás, vagy a tengelyeid vannak bemaródva egy régi szimering miatt. Ezeket a szerelõdnek ki kellett volna szúrnia!
Ami inkább valószínûbb, hogy õ hibázott.
Lehet túlütötte a szimeringeket, lehet megsértette a tengelyt/házat (olajpumpát, veztengely csészét). De sajnos azt is el tudom képzelni, hogy egyáltalán nem cserélte ki, csak lepucolta féktisztítóval, mondván biztos csak a szelepfedél tömítés eresztett...
Cseréltesd ki normális szerelõvel ismét, aki nem fél megmondani, ha sajnos a fém alkatrészek sérültek. Ebben az esetben azokat is helyre kell hozni, mert az új is ereszteni fog. (lásd Lyaneee példája).

Sajnálom!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Öntéshibát kizárnám, mert ugye a szelepfedél tömítés is, meg a szimmering(ek) is egyszerre gyári hibásak legyenek, az már-már összeesküvés gyanús.
Szerintem kicserélte, mert minden kiszerelt alkatrészt megkaptam az odavitt újak dobozában, csak nem vette észre a kopást/sérülést, vagy egyszerûen szarul rakta be. (asszem ez lehetett, aki beletörte a féknyeregbe a légtelenítõ csavart) Meg ráadásnak még az olajteknõt sem bírta rendesen körbetömíteni.
A dühítõ az benne, hogy megbeszéltem vele mi a meló, kérdeztem mit javasol még cserélni. Amit mondott elfogadtam. Mondott egy árat, alkudozás nélkül elfogadtam. Aztán mire vittem hozzá, elõtte néhány nappal szóltam, hogy lenne még 1-2 apróság, amit meg kell csinálni, megoldható-e. Mondta persze, csak így kicsit több lesz, mondom ok. "Megoldotta". Az a dühítõ, hogy kidobtam nem kevés pénzt az alkatrészekre, meg a munkadíjjra, és most kezdhetem elõrõl az ilyen trehány semmirekellõ szarházik miatt. Holott lenne másra költeni....
(Bocs a sok OFFért, abbahagytam a nyavajgást)
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
benkeszilard
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2012 ápr. 25, 08:09 pm

Re: olajfolyás

Hozzászólás Szerző: benkeszilard »

ksz315 írta:Adott a 300ekm fölötti futásteljesítmûnyi 4EFE motorom. Januárban cseréltek benne minden szimmeringet, meg szelepfedél tömítést, mert több helyen engedte az olajat. Kb nyár óta (lehet csak akkor vettem észre) megint ereszt a vezérlés oldalon a szimmeringeknél, és a szelepfedélnél is. Ennyit bírt volna a szimmering, vagy elképzelhetõ hogy a sok km miatt elkopott volna vmi? Nem annyira értek a dologhoz (szokás szerint), de azt nem érzem normálisnak, hogy kb 12ekm után ismét dõl belõle az olaj. Mi lehet a hiba? Hogy mehetek biztosra, hogy ha megint cseréltetem, utánna nem döglik meg megint ilyen rövid idõ alatt.
Olajteknõ tömítés csere is volt? Érdemes azt is átnézni, nálam pl kicseréltük az összes szimeringet és ott még mindig ereszt egy kis olajat, sajnos 14 év alatt elöregedett... Lehetõleg vidd vissza a szerelõhöz minél hamarabb hogy nézze át ismét, mert gond van a tömítésekkel emberek vagyunk és szoktunk hibázni.
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Az olajteknõ tömítése pasztás, azt kente újra, úgyahogy... :?
Na ha rajtam múlik, az az egyed legközelebb max képen fogja látni a kocsim.
Az lehet, hogy emberek vagyunk, hibázunk, de ha beletöri a légtelenítõ csavart, legalább szóljon, hogy ne 8-9 hónappal késõbb jõjjek rá, hogy hiányzik, és a csonk meg belerohadt. Tekintettel arra, hogy amihez hozzányúlt, abból kb semmi nem lett jobb, vagy még nagyobb galiba lett belõle, így nem hinném, hogy akár egy doboz gyufát is rábíznék mégegyszer. A kifizetett munkadíjjat nyilván nem adja vissza így 10 hónap után, arra meg feleslegesnek érzem az idõt pazarolni, hogy visszamenjek aztán veszekedés/ordítozás legyen belõle. Hülye naív voltam, megszívtam. Költse gyógyszerre, amivel lehúzott. (bocs, tényleg befejeztem :D)



Viszont visszagondolva egyre inkább arra gyanakszom, hogy valami kodás vagy egyéb rendellenesség lehet a hiba oka a szimmeringek esetén, mert elõtte meg vagy 25ekm-el szintén voltak cserélve szimmeringek (vezérléssel együtt), és akkor is folyni kezdett.
Ha tényleg így van, akkor hogy lehet helyrehozni az ilyen károsodást?
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Olajdekni szerintem pasztás.
Érthetõ a felháborodásod. Ha úgy érzed, hogy tényleg csak az alkalmazott volt ilyen trehány, akkor a fõnöknek szívügye lesz, hogy megtartson téged, mint ügyfelet. Vidd vissza az autót. Mond meg, hogy mindenben hallgattál rá, majd az árat is elfogadtad, azóta alig mentél az autóval, most nézzen alá és ismét merõ olaj.
Meg kell csinálnia gariba, de esetleg maradj ott "beszélgetni", hogy nehogy kiadja megint valami más trógernek.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Egyemberes történet.

Viszont ha tényleg a tengely vagy a ház sérült, azt hogy lehet rendbehozni, rendbe lehet-e egyáltalán?
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Válasz küldése