Corolla elektronika probléma?
Ma én is belenéztem motortérbe, de sok testkábelt nem találtam. Összesen 2 helyen találtam kasztnihoz csavarozott kábeleket, ezeket megtisztítottam. Néhány csatlakozót széthúztam, befújtam, de reggel továbbra is furán indult. Nekem kissé olyan érzésem van indítózásnál, mintha nem menne 1-2 henger. Amikor elkapja, utána nincs gond. De ha kontakt hiba lenne akkor egymás utáni indítózáskor is nehézkesnek kéne lenni nem? Na mindegy lehet, hogy inkább nem foglalkozok vele és 2X indítózok minden reggel.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Nem ázott be esetleg az elosztófedél ?szp91 írta:Ma én is belenéztem motortérbe, de sok testkábelt nem találtam. Összesen 2 helyen találtam kasztnihoz csavarozott kábeleket, ezeket megtisztítottam. Néhány csatlakozót széthúztam, befújtam, de reggel továbbra is furán indult. Nekem kissé olyan érzésem van indítózásnál, mintha nem menne 1-2 henger. Amikor elkapja, utána nincs gond. De ha kontakt hiba lenne akkor egymás utáni indítózáskor is nehézkesnek kéne lenni nem? Na mindegy lehet, hogy inkább nem foglalkozok vele és 2X indítózok minden reggel.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Tegnap este kedvenc corollám újra produkált valami újat: Az 1 hónapos akksi lemerült a ház elõtt állva. Reggel is kicsit nehézkesen, de elsõre indult, de ilyet szokott csinálni, mint mostanában írtam is. Bebikáztam, mentem vele, 12,5V megvolt. Éjjelre garázsban hagytam kinyitva, riasztó nélkül. Reggelre 11V alá esett, már nem indult. Valami leszívja az akksimat vagy annak lett valami baja? Tud valaki erre mondani valamit? Kezdem azt érezni, hogy nem szeret engem ez a Toyota...Köszi elõre is, ha tud valaki valami okosat. Ja és lehet bármi köze annak ehhez, hogy 1-2 napja kontaktspray-vel tisztítottam egypár csatlakozót a motortérben? 
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szervusz!
Ha nincs sok utólagos elektromos beépítés (riasztó, indításgátló, vonóhorog...) az autódban és ki is volt kapcsolva a riasztód, akkor lehet, hogy nem szívja semmi az akksid. Persze érdemes kizárni. Egy hozzáértõ egy szimpla mûszerrel megmondja neked ezt pár perc alatt.
Akkumlátorok el tudnak jutni életük végén egy olyan stádiumba, hogy akár önkisülés is lehet belõle. Elfogy a desztvíz, sav, vagy csak szimplán kimerül a rendszer, netán cellazárlatos lesz és önmerítés következik be. Nem vagyok nagy szakértõje, de sokszor láttam már hasonlót.
Meg kéne mérni a töltési feszültséget is, fordulaton is (14V!), illetve azt, hogy hogyan reagál ha felkapcsolsz pár fogyasztót.
Itt a hideg. Lehetséges, hogy már öreg az akksi, még 30-20°C-ban csak elindította, de most hidegben már kijön, hogy nem az igazi. Egy napos töltéssel azért még megpróbálkoznék, illetve ha nem gondozásmentes, a folyadékszint ellenõrzésével. Emellett nem butaság télire kabátot venni neki.
Ha nincs sok utólagos elektromos beépítés (riasztó, indításgátló, vonóhorog...) az autódban és ki is volt kapcsolva a riasztód, akkor lehet, hogy nem szívja semmi az akksid. Persze érdemes kizárni. Egy hozzáértõ egy szimpla mûszerrel megmondja neked ezt pár perc alatt.
Akkumlátorok el tudnak jutni életük végén egy olyan stádiumba, hogy akár önkisülés is lehet belõle. Elfogy a desztvíz, sav, vagy csak szimplán kimerül a rendszer, netán cellazárlatos lesz és önmerítés következik be. Nem vagyok nagy szakértõje, de sokszor láttam már hasonlót.
Meg kéne mérni a töltési feszültséget is, fordulaton is (14V!), illetve azt, hogy hogyan reagál ha felkapcsolsz pár fogyasztót.
Itt a hideg. Lehetséges, hogy már öreg az akksi, még 30-20°C-ban csak elindította, de most hidegben már kijön, hogy nem az igazi. Egy napos töltéssel azért még megpróbálkoznék, illetve ha nem gondozásmentes, a folyadékszint ellenõrzésével. Emellett nem butaság télire kabátot venni neki.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Milyen márkájú az az 1 hónapos akksi ?szp91 írta:Tegnap este kedvenc corollám újra produkált valami újat: Az 1 hónapos akksi lemerült a ház elõtt állva. Reggel is kicsit nehézkesen, de elsõre indult, de ilyet szokott csinálni, mint mostanában írtam is. Bebikáztam, mentem vele, 12,5V megvolt. Éjjelre garázsban hagytam kinyitva, riasztó nélkül. Reggelre 11V alá esett, már nem indult. Valami leszívja az akksimat vagy annak lett valami baja? Tud valaki erre mondani valamit? Kezdem azt érezni, hogy nem szeret engem ez a Toyota...Köszi elõre is, ha tud valaki valami okosat. Ja és lehet bármi köze annak ehhez, hogy 1-2 napja kontaktspray-vel tisztítottam egypár csatlakozót a motortérben?
Korábban (más akksival) nem produkált ilyet az autó ?
Miért került bele az új akksi ?
Lett-e az akksicserével együtt bármi más elektronikai szerelés végezve ? (pl. új autórádió, riasztó stb.)
Egyébként úgy rémlik, egy akksi cella 2.1 voltos, tehát névlegesen 12.6V. Ha egy cella zárlatos lesz (elõfordul... ) akkor szépen lecsökken 2.1V-al, vagy több zárlatos cella esetén a 2.1V többszörösével.
Nekem volt olyan, hogy egy forró nyáron sokat macskaköveztem Bp-en, régebbi Varta Silver akksival. Utána pár napra rá indítási nehézségek támadtak, konkrétan reggel alig akart indulni az autó, közben pedig minden mûszer elhalványult, a mutatók csapkodtak, a sebességmérõ át is fordult, kiakadt. Autóvillamosságis megnézte, 3 cella lett zárlatos (vélhetõen a macskakövezés során levált darabok az aljában összegyûltek, és zárlatot okoztak), de a 'jó hír', hogy az autó a kb. 6.3V-os maradék akksifeszültségrõl is be tudott indulni
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Így van, plána ha pl. az autóhifi nem úgy van bekötve, hogy a gyújtáskapcsolóval együtt kikapcsol, hanem fixrePacsker írta:Szervusz!
Ha nincs sok utólagos elektromos beépítés (riasztó, indításgátló, vonóhorog...) az autódban és ki is volt kapcsolva a riasztód, akkor lehet, hogy nem szívja semmi az akksid. Persze érdemes kizárni. Egy hozzáértõ egy szimpla mûszerrel megmondja neked ezt pár perc alatt.
Akkumlátorok el tudnak jutni életük végén egy olyan stádiumba, hogy akár önkisülés is lehet belõle. Elfogy a desztvíz, sav, vagy csak szimplán kimerül a rendszer, netán cellazárlatos lesz és önmerítés következik be. Nem vagyok nagy szakértõje, de sokszor láttam már hasonlót.
Meg kéne mérni a töltési feszültséget is, fordulaton is (14V!), illetve azt, hogy hogyan reagál ha felkapcsolsz pár fogyasztót.
Itt a hideg. Lehetséges, hogy már öreg az akksi, még 30-20°C-ban csak elindította, de most hidegben már kijön, hogy nem az igazi. Egy napos töltéssel azért még megpróbálkoznék, illetve ha nem gondozásmentes, a folyadékszint ellenõrzésével. Emellett nem butaság télire kabátot venni neki.
Illetve, tudom, hogy alap, de meg kell nézni pl. a csomagtérvilágítást is, hogy nem marad-e bekapcsolva, kontakthiba miatt...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Sziasztok!
Köszi a válaszokat! A több óra állás utáni bizonytalan indítást a régi (gyári Toyota) akksival is produkálta, az szerintem nem innen ered. A töltési feszültség 14V, riasztó, rádió gyári benn. A mostani akksi Banner Starting Bull 55Ah és azért cseréltem ki a régit, mert egyszer nyitva maradt a csomagtartó egy napig és lemerült. Gondoltam, ha ennyitõl lemerül akkor épp ideje lesz lecserélni, fõleg így tél elõtt. Ezzel több, mint 1 hónapja probléma nélkül jártam, az indítási nehézség megmaradt. Viszont ez, hogy egyik nap csak úgy leesett 10V környékére a feszültség, ez újdonság. Az ezt megelõzõ nap tisztítgattam egypár csatlakozót a motortérben kontaktsprayvel. Tegnap és ma cserélgettem a régi és az új akksit, az újat kivettem, gondoltam ha mindenféle cucc rákötése nélkül is elhagyja magát, akkor nincs kérdés, az akksi rossz és már viszem is vissza. És fordítva, ha a régi akksi lemerül az éjszaka alatt, akkor valami szívja. Annyi történt, hogy az autó a régivel indult reggel, a másik(kiszerelve) kb 12V-on volt 1 nap elteltével. Tehát nem lettem okosabb, holnap szervízben kezdem a napot, hátha valami gyorsteszttel ki tudnak deríteni valamit. Mégegyszer köszi a válaszokat, de továbbra is várok bármilyen ötletet az indítási gondra és az akksimerülésre is!
Köszi a válaszokat! A több óra állás utáni bizonytalan indítást a régi (gyári Toyota) akksival is produkálta, az szerintem nem innen ered. A töltési feszültség 14V, riasztó, rádió gyári benn. A mostani akksi Banner Starting Bull 55Ah és azért cseréltem ki a régit, mert egyszer nyitva maradt a csomagtartó egy napig és lemerült. Gondoltam, ha ennyitõl lemerül akkor épp ideje lesz lecserélni, fõleg így tél elõtt. Ezzel több, mint 1 hónapja probléma nélkül jártam, az indítási nehézség megmaradt. Viszont ez, hogy egyik nap csak úgy leesett 10V környékére a feszültség, ez újdonság. Az ezt megelõzõ nap tisztítgattam egypár csatlakozót a motortérben kontaktsprayvel. Tegnap és ma cserélgettem a régi és az új akksit, az újat kivettem, gondoltam ha mindenféle cucc rákötése nélkül is elhagyja magát, akkor nincs kérdés, az akksi rossz és már viszem is vissza. És fordítva, ha a régi akksi lemerül az éjszaka alatt, akkor valami szívja. Annyi történt, hogy az autó a régivel indult reggel, a másik(kiszerelve) kb 12V-on volt 1 nap elteltével. Tehát nem lettem okosabb, holnap szervízben kezdem a napot, hátha valami gyorsteszttel ki tudnak deríteni valamit. Mégegyszer köszi a válaszokat, de továbbra is várok bármilyen ötletet az indítási gondra és az akksimerülésre is!
- kari
- Visszajáró

- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Hogy ne unatkozzak, újabb probléma merült fel autóm körül. Elkezdett jelentõsen többet fogyasztani, az alapjára néha indokolatlanul felugrik 2-3ezer közé, valamikor meg leesik 500 környékére, ahol már remeg az egész autó. Emellett kigyulladt a Check Engine led. Kiolvastuk a hibakódot, ami azt mondta hogy az 1-es henger túl kevés üzemanyagot kap, ezért visszajelezve a computernek az még többet pumpál bele. Ez pedig azt (is) eredményezi, hogy az autó akadozva megy, nem gurul szépen simán. Nincs ötletem ez mitõl lehet, de mostmár hivatalos szerviz lesz belõle, ha másnak sincs tippje.
-
ati
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 200
- Csatlakozott: 2011 máj. 21, 09:26 pm
- Tartózkodási hely: debrecen
injector cserével nézted már milyen?kari írta:Hogy ne unatkozzak, újabb probléma merült fel autóm körül. Elkezdett jelentõsen többet fogyasztani, az alapjára néha indokolatlanul felugrik 2-3ezer közé, valamikor meg leesik 500 környékére, ahol már remeg az egész autó. Emellett kigyulladt a Check Engine led. Kiolvastuk a hibakódot, ami azt mondta hogy az 1-es henger túl kevés üzemanyagot kap, ezért visszajelezve a computernek az még többet pumpál bele. Ez pedig azt (is) eredményezi, hogy az autó akadozva megy, nem gurul szépen simán. Nincs ötletem ez mitõl lehet, de mostmár hivatalos szerviz lesz belõle, ha másnak sincs tippje.
a kocsiknak lelke van de csak egy hozzám hasonló autó mániás érezheti.....
- kari
- Visszajáró

- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Megtörtént ma a szerviz-látogatás. Délelõtt ott hagytam, majd délután telefonáltak, hogy lambda szonda probléma. Ha gondolom, megrendelik az újat 51.800 Ft-ért. Gondoltam akkor ezzel megvárom a fizetést. Rendezve a diagnosztika árát a régi szondával az autóban elindultam haza. Vártam a felpörgést, nem jött. Vártam a motor döcögését, nem jött. Akárcsak a fogyasztás-emelkedés. Az is elmaradt. Azóta megtettem 50km-t. A fogyasztás 6,1l és tökéletesen megy az autó. Lehet hogy csak valami kontakt hiba volt a szonda környékén? Ha így van, akkor nagyon boldog ember vagyok.. 
- Yautja
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 323
- Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
- Tartózkodási hely: Érd
Kitörölték a hibát...lehet, hogy elõjön még...kari írta:Megtörtént ma a szerviz-látogatás. Délelõtt ott hagytam, majd délután telefonáltak, hogy lambda szonda probléma. Ha gondolom, megrendelik az újat 51.800 Ft-ért. Gondoltam akkor ezzel megvárom a fizetést. Rendezve a diagnosztika árát a régi szondával az autóban elindultam haza. Vártam a felpörgést, nem jött. Vártam a motor döcögését, nem jött. Akárcsak a fogyasztás-emelkedés. Az is elmaradt. Azóta megtettem 50km-t. A fogyasztás 6,1l és tökéletesen megy az autó. Lehet hogy csak valami kontakt hiba volt a szonda környékén? Ha így van, akkor nagyon boldog ember vagyok..
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ 
Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
