Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

A kezifek racsni amit emlegettetek alap helyzetben.egy automata.eszkoz. Ha kopik a pofa utanall hogy mindig.uyanott..fogjon a kezi kar. Ha most szabalyoztad a dobot csak akkor lehet.hogy nem kellett visszatekeni ezt aracsnit hogy felmenjen a do az uj vastag pofakkal. Az utanallito minden egyes.kezi.huzasnal 1.max. Kettot kattan amit hallani is lehet. Ez csak egy ici pici fordulat a tengelyen. Magyarul beulsz es elkezded benyomott.gombbal.huzogarni a.kezikart.jlo.magasra s vissza. Amikor.mar.nekattan erosebben hogy.tuti a legkozelebb legyen a.dob falahoz a.pofa. Termeszetesen ki is egyenliti abketboldal egymast. Nem art ha a.muvelet elott.megtisztitod atzsirzod.aracsnit. Fekpofak felfekvo.feluleteit is megkinalhatod.rezasztaval. Ha minden baba akkor a beallas.utan ugyanannnyi kattanasrabuyanannyit fog.a.ket oldal.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Nem szabályoztam, cseréltem a dobot. Még szerintem a gyári volt rajta, ennyit megérdemel.
Tehát akkor racsni tökig beteker, összerak. Lábfék pimpál kattanásig (ha jól tudom így áll be az üzemi fék), aztán meg kézikar rángat, amíg az is jó nem lesz? Racsnit kentem (fújtam) rézpasztával. Fékpofa felfekvõ felületén mit értünk?
(Bocsi, hogy értetlenkedek, de kicsit szétesett a hsz-ed, gondolom telóról írtad.)

Még mindíg fék, de más kérdéskör: fellevegõsödött fékrendszernek mik a tünetei?
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
Janesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2012 aug. 27, 05:20 pm
Tartózkodási hely: Berhida Veszprém megye

Hozzászólás Szerző: Janesz »

Rugozik a fekpedel( a levego osszenyomhato) v nem kemenyedik fel. Az utanallito meg elvileg uzemi feknel is kene h kicsit neha utanna allitson.
Toyota Corolla AE92 Liftback GL 1989
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Bocsi az elõzõért, igen teló volt :oops:
Ha levegõs, akkor extrém esetben lejjebb is foghat a fék, sõt akár teljesen be is eshet. Ha már muszáj körbe légteleníteni, akkor érdemes új fékfolyadékkal átmosni a rendszert. 2 emberes meló.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
bhnorbert
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2012 máj. 29, 04:36 pm

Hozzászólás Szerző: bhnorbert »

Üdv mindenkinek!

Kettõ probléma jut eszembe, ami mostanában nyugtalanítja kis lelkemet a mi drágánkkal kapcsolatban, ezeket dobnám fel, biztosan tud valaki segíteni.
1999-es, EE111-es modellrõl van szó.

A komolyabb gond: -A motor alapjáraton igen csak mocorog már, berázza az egész kocsiszekrényt. Talán azt jól gondolom, hogy a motortartó bakok a bûnösek. A ZS + U-tól kértem árajánlatot, ahol is a legolcsóbb darab 18.000 pénz és mivel nem vagyok anyagilag túl jól eleresztve, csak azt cseréltetném ki a négy bak közül, már, ha annyi van, amelyik általában a legkorábban szokta beadni a kulcsot, a tapasztalatok alapján. Eleve nem értem, miért nem lehet csak a gumit a bakban cserélni, minek az egész szerkezetet egyben!? Ha minden igaz, van még lehetõség szilentes szakival felújíttatni csak a gumit, kérdés, hogy ez mennyire megbízható orvoslása a problémának.
A kevésbé komoly probléma: -Bekapcsolt fûtés és/vagy párátlanítás mellett, a megfelelõ "tekerentyû" helyes, külsõ levegõ beszívása állása mellett is igen erõteljesen párásodnak a hátsó oldalablakok. A pollenszûrõ 2 éve lett kicserélve, de már elõtte is fennállt és utána is maradt a helyzet változatlan. Ötlet?

Elõre is köszönöm a jótanácsaitokat!
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

bhnorbert írta:Üdv mindenkinek!

Kettõ probléma jut eszembe, ami mostanában nyugtalanítja kis lelkemet a mi drágánkkal kapcsolatban, ezeket dobnám fel, biztosan tud valaki segíteni.
1999-es, EE111-es modellrõl van szó.

A komolyabb gond: -A motor alapjáraton igen csak mocorog már, berázza az egész kocsiszekrényt. Talán azt jól gondolom, hogy a motortartó bakok a bûnösek. A ZS + U-tól kértem árajánlatot, ahol is a legolcsóbb darab 18.000 pénz és mivel nem vagyok anyagilag túl jól eleresztve, csak azt cseréltetném ki a négy bak közül, már, ha annyi van, amelyik általában a legkorábban szokta beadni a kulcsot, a tapasztalatok alapján. Eleve nem értem, miért nem lehet csak a gumit a bakban cserélni, minek az egész szerkezetet egyben!? Ha minden igaz, van még lehetõség szilentes szakival felújíttatni csak a gumit, kérdés, hogy ez mennyire megbízható orvoslása a problémának.
A kevésbé komoly probléma: -Bekapcsolt fûtés és/vagy párátlanítás mellett, a megfelelõ "tekerentyû" helyes, külsõ levegõ beszívása állása mellett is igen erõteljesen párásodnak a hátsó oldalablakok. A pollenszûrõ 2 éve lett kicserélve, de már elõtte is fennállt és utána is maradt a helyzet változatlan. Ötlet?

Elõre is köszönöm a jótanácsaitokat!
Szia !

Általában a motor elõtti (vízhûtõ közelében), és a motor mögötti (difiház) szokott fáradni. A vezérlés felõli, és a váltó végénél lévõ nem annyira. Leginkább a vízhûtõnél lévõ fárad., de ha sok a kilométer, és mondjuk Diesel az autó, akkor lehet hogy mind meg van már ereszkedve.....

Ablak párásodás......nem lehet, hogy koszosak az üvegek belülrõl ? :oops:
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Inkább a "vizes"/nedves szõnyegek lehetnek felelõsek a párásodásért. Ha szép napos és száraz idõ van, mindig vedd ki a szõnyegeket és nyitott ajtóval szellõztesd át az autót.
Én mindig ezt szoktam. Még télen is, mert a száraz idõbe attól még, hogy hideg van, a légmozgás átszellõzteti.
Amúgy a hátsó ablakokkal mást nem tudsz csinálni, mivel nincs direkt levegõ odavezetés, ergo nincs ami párátlanítsa.
Megjegyzem, ami nekem például sokat javított a párásodáson az az, hogy lefóliáztattam. Pedig nem ez volt vele a célom. 8)
EE101 Sedan, 7A-FE
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Elsõ fék felújítás következik. Annyira nem vágytam rá, de mindegy.
A csúszkákat takarítás után rézpasztával kenem, ez világos, de a dugót kell-e kenni, vagy azt keni a fékfolyadék?
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

bhnorbert írta:A kevésbé komoly probléma: -Bekapcsolt fûtés és/vagy párátlanítás mellett, a megfelelõ "tekerentyû" helyes, külsõ levegõ beszívása állása mellett is igen erõteljesen párásodnak a hátsó oldalablakok. A pollenszûrõ 2 éve lett kicserélve, de már elõtte is fennállt és utána is maradt a helyzet változatlan. Ötlet?
Ha nem is erõteljesen, de ez elõfordul nálam is a szedánban, ha sokan ülünk benne :) Mert a hátsó oldalablakokra nem fúj semmi gyakorlatilag. Esetleg lehet játszani a fúvókák beállításával, hátha valami ellõ odáig...
Ami tutira párátlanít, az a klíma bekapcsolása.
Az is lehet, hogy valahol beázik az autód.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Ha úgy állítod a levegõ útválasztóját, hogy a padlóra és az ablakra is fújja, akkor jobban lejön a pára a hátsó ajtók ablakairól.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

ksz315 írta:Elsõ fék felújítás következik. Annyira nem vágytam rá, de mindegy.
A csúszkákat takarítás után rézpasztával kenem, ez világos, de a dugót kell-e kenni, vagy azt keni a fékfolyadék?
Kend meg fékpasztával, hogy könnyen belecsússzon a karmamtyúba. Aztán nézd körbe, hogy nehogy elszakítsa a gumi, kézzel könnyedén kell a helyére menni. Aztán rárakod a porvédõt, sûrített levegõvel meg kell nyomatni. Vagy a légtelenítõ csavar helyén és befogod a fékcsövet, vagy betekered a légtelenítõt és a csövön keresztül csinálod. De nagyon óvatosan bánj vele, mert kilövi a dugattyút. Úgyhogy rakj oda valami fadarabot elé bele a nyeregbe. Ne nyomasd ki teljesen, csak kb annyira, mintha pl egy teljesen kopott fékbetétnél lenne. Vizslasd körbe, hogy a porvédõ szépen a helyén van-e, majd kézzel visszanyomod alapra. Nagyon könnyen kell visszacsúsznia. De tényleg vigyázz a levegõvel, mert komoly sérüléseket is tud okozni a dugattyú!
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
bhnorbert
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2012 máj. 29, 04:36 pm

Hozzászólás Szerző: bhnorbert »

Hi!

Köszönöm Lackónak, hogy írt a motortartó bakok fáradásával kapcsolatosan, továbbá természetesen IceRocko-nak, Jorn-nak, és nem utolsó sorban Ghee-nek, hogy ötleteltek a hátsó oldalablakok párásodásával kapcsolatban!

Áldás Mindenkire!
bhnorbert
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2012 máj. 29, 04:36 pm

Hozzászólás Szerző: bhnorbert »

Üdvözlet!

Meg tudná valaki osztani velem, hogy miként kell egy 1999-es EE111-es modellen (Békaszemû, kerek kis ködlámpákkal) kicserélni a ködfényszóró izzókat?

Elõre is köszönöm a válaszokat!
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

bhnorbert írta:Üdvözlet!

Meg tudná valaki osztani velem, hogy miként kell egy 1999-es EE111-es modellen (Békaszemû, kerek kis ködlámpákkal) kicserélni a ködfényszóró izzókat?

Elõre is köszönöm a válaszokat!
Az autóhoz adott kézikönyv nem írja ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Rakj be képet, mert sokféle volt. Gyári, nem gyári, Dealer option...
A lényeg, hogy általában a ködfényszóró izzói csavarosak! Figyelj a pontosan bele passzoló csavarhúzóra és határozottan nyisd meg. Ha elnyalod a fejét, vakarhatod a bukót :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése