Termosztát csere - hűtőrendszer tisztítása / "Vizes topic"
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Nyugodtan használhatsz csavarhúzót is. Óvatosan benyúlsz a csonk meg a csõ közé, úgy hogy a gumira figyelsz közbe, hogy ne sérüljön meg. Sõt még vízpumpa fogót is használhatsz, az elõbb leírt jobbra balra mozgatással, DE azzal már jobban tudja roncsolni a gumit, ha túl erõsen szorítod. Érezni kell, hogy mit csinálsz és akkor no para. Vékony falú rézcsövet nem tanácsos vízpumpa fogóval, mert meg tud össze tud lapulni a csõ.
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Gumi csöveket (vákuum, kisebb vízcsõ) mindig le TOLJUK és nem húzzuk. Ha húzod és rendesen rá van gyógyulva, képes még jobban rászorulni, hisz a csõ nyúlásával a keresztmetszete csökken. Ha nagy lapos csavarhúzóval a csõ végsõ falát tolod (nem alányúlva, hanem lapjával merõlegesen, a lehetõ legnagyobb felületen, több szögbõl), akkor ugye "buggyosodna", tágulna a csõ, így a belsõ lerakódásoktól is hamarabb elválik és le is rúgja magát.
Természetesen a fûtõradiátor csövei nem jönnek le ilyen könnyen
Ha réz, ha mûanyag, mindenképpen nagyon vigyázz rá! Ha nagyon cibálod, feszegeted, megtörik és folyni fog, a fûtésboxot, meg nem egy leányálom kivenni. Ha réz, alumínium akkor kiemelten kell vigyázni azzal is, hogy ne ess neki fogóval, ne szorítsd meg nagyon, mert megroppan, tojás lesz és sose fog már jól tömíteni.
Amit én szoktam alkalmazni, hogy valami rövid, pici, tompa végû csavarhúzóval, óvatosan alányúlok a guminak legalább 3-4 helyen, majd megfújkálom WD40-el. Hagyom egy picit, majd a fent említett módon több oldalról "megtologatom". Ezután pedig kézzel körbefogom a gumicsövet, ahol már felfeküdt a radiátor csonkjára!, másik kezemmel ellentartok, hogy ne tudjam cibálni a csonkot/radiátort és megpróbálom érzéssel elforgatni a csövet rajta. Ha már egyszer megugrik, onnantól biztosan le lehet tolni.
Természetesen a fûtõradiátor csövei nem jönnek le ilyen könnyen
Amit én szoktam alkalmazni, hogy valami rövid, pici, tompa végû csavarhúzóval, óvatosan alányúlok a guminak legalább 3-4 helyen, majd megfújkálom WD40-el. Hagyom egy picit, majd a fent említett módon több oldalról "megtologatom". Ezután pedig kézzel körbefogom a gumicsövet, ahol már felfeküdt a radiátor csonkjára!, másik kezemmel ellentartok, hogy ne tudjam cibálni a csonkot/radiátort és megpróbálom érzéssel elforgatni a csövet rajta. Ha már egyszer megugrik, onnantól biztosan le lehet tolni.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Nos, úgy tûnik, valamennyire mindenkinek igaza volt... 
Kapott egy adag Wynns löttyöt, utána 2x átöblítés, blokkból is leeresztve, majd ioncserélttel feltöltés, légtelenítés.
A habosodás valamennyire megmaradt, de miután megkapta a fagyállót is, gyakorlatilag megszûnt.
Sajnos átütõ eredményt nem értem el, alig jött ki valami 'kosz', kicsivel talán jobb lett a fûtés, de a vízhõfok mutató még mindig bólint...
Mindenesetre legalább most már van benne friss fagyálló, jöhet a tél...
Kapott egy adag Wynns löttyöt, utána 2x átöblítés, blokkból is leeresztve, majd ioncserélttel feltöltés, légtelenítés.
A habosodás valamennyire megmaradt, de miután megkapta a fagyállót is, gyakorlatilag megszûnt.
Sajnos átütõ eredményt nem értem el, alig jött ki valami 'kosz', kicsivel talán jobb lett a fûtés, de a vízhõfok mutató még mindig bólint...
Mindenesetre legalább most már van benne friss fagyálló, jöhet a tél...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Szia,Kalmi írta:Mit értesz ez alatt: "a vízhõfok mutató még mindig bólint" ?
Nem áll középen, hanem picit alatta áll meg, mondjuk egy osztással, vagy féllel?
Utángyártott termosztáttal (pl. QH és Nipparts) 1 osztással alatta állt meg, miután végre gyárira cseréltem fél osztással a közepe alatt áll meg.
gyári a termosztát, nemrég lett cserélve, korábban is gyári volt. Mióta nálam van az autó (1 élve), sosem állt be vízszintesre a mutató, olyan 15 fokot lekonyul. Ha ráhúzom a fûtést, akkor látványosan leesik 45 fokra, de visszamászik. Ez a sedan autónk.
Az ugyanilyen évjáratú, motorú stb. liftback-en viszont vízszintes a mutató, ami beáll, és ottmarad
És a fûtése is gyengébb a sedannak, a liftback gyakorlatilag az indítás utáni percekben már meleget fúj, a sedannak erre kell 10 perc.
Két, paramétereiben ennyire hasonló autónak nem szabadna ennyire különböznie, azt súgja nekem valami...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Azért a liftback mutatója is visszaesik, amikor ráhúzod a fûtést? Teljesen normális, ha meleg motornál nyitod rá a fûtést, akor amíg a fûtõradiátorban lévõ hideg víz megfordul, addig visszaesik a mutató.
Mutató konyulás.:
Meg kell mérni a hûtõvíz hõmérsékletét, megvan e 83 fok. Ha stimmel, akkor még lehet jeladó, vagy mûszer egység hiba is.
Ha gyenge a fûtés és a mutató se mutat középre, az valószínûsíti, hogy a víz tényleg nem elég meleg, pl. a termosztát alacsonyabb hõmérsékleten nyit.
A lassú bemelegedés is elég egyértelmûen termosztát hiba, ha új ha régi, ha gyári ha nem, más nem okoz lassú bemelegedést.
A gyenge fûtés lehet a fûtõradiátor "légutainak" (por falevél), vagy vízutainak dugulásától, de ezekkel csak akkor érdemes foglalkozni, ha amúgy a víz hõmérséklete tényleg rendben van.
Mutató konyulás.:
Meg kell mérni a hûtõvíz hõmérsékletét, megvan e 83 fok. Ha stimmel, akkor még lehet jeladó, vagy mûszer egység hiba is.
Ha gyenge a fûtés és a mutató se mutat középre, az valószínûsíti, hogy a víz tényleg nem elég meleg, pl. a termosztát alacsonyabb hõmérsékleten nyit.
A lassú bemelegedés is elég egyértelmûen termosztát hiba, ha új ha régi, ha gyári ha nem, más nem okoz lassú bemelegedést.
A gyenge fûtés lehet a fûtõradiátor "légutainak" (por falevél), vagy vízutainak dugulásától, de ezekkel csak akkor érdemes foglalkozni, ha amúgy a víz hõmérséklete tényleg rendben van.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
A liftback mutatója éppenhogy csak meginog, ha ráhúzom a fûtést, gyakorlatilag marad vízszintesben. Ellenben a sedan látványosan billen. (lehet, hogy a liftback termosztátja átereszt, és ezért nem érzékeny annyira a fûtés ráhúzására ?)
Hidegrõl indítás után a sedan mutatója hamar (pár perc alatt) felmegy a legmagasabb állásába, szóval ott tuti nem termosztát, két gyári csak nem rossz mind... Csak annyi, hogy ez a legmagasabb mutatóállás közel sem vízszintes
Valószínûsítem én is, hogy a sedanban fûtõradiátor van eldugulva, és/vagy a mûszer/jeladó nem tökéletes.
Hidegrõl indítás után a sedan mutatója hamar (pár perc alatt) felmegy a legmagasabb állásába, szóval ott tuti nem termosztát, két gyári csak nem rossz mind... Csak annyi, hogy ez a legmagasabb mutatóállás közel sem vízszintes
Valószínûsítem én is, hogy a sedanban fûtõradiátor van eldugulva, és/vagy a mûszer/jeladó nem tökéletes.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Lehet, de az is, hogy a fûtéscsap nem zár tökéletesen. (az utána lévõ csõnek hidegnek kell maradnia, ha langyos, akkor átereszt).Jorn írta:A liftback mutatója éppenhogy csak meginog, ha ráhúzom a fûtést, gyakorlatilag marad vízszintesben. Ellenben a sedan látványosan billen. (lehet, hogy a liftback termosztátja átereszt, és ezért nem érzékeny annyira a fûtés ráhúzására ?)
Még az lehet, hogy a termosztát nem megfelelõ hõmérsékleten nyit. Mondjuk nehéz elkeverni, mert alacsonyabb hõmérsékletû tudtommal csak TRD-s változatban van.Jorn írta:Hidegrõl indítás után a sedan mutatója hamar (pár perc alatt) felmegy a legmagasabb állásába, szóval ott tuti nem termosztát, két gyári csak nem rossz mind... Csak annyi, hogy ez a legmagasabb mutatóállás közel sem vízszintes
(Ha tudsz szerezni kölcsön infrás hõmérõt, akkor a termosztát könyöknél méregetve a két kocsin végezhetsz összehasonlító mérést. Ez legalább azt igazolná, hogy a vízhõfok és a termosztát rendben van és a hiba a jeladóban/mûszerben keresendõ.)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kimostad a fûtõradiátort?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Holli
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 234
- Csatlakozott: 2012 okt. 01, 08:27 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Hajmáskér
Azt szeretném kérdezni, hogy a Corollát mennyire bonyolult légteleníteni, vagy idõben mennyit vesz igénybe??
Ugyanis van egy problémám ami kísért egy ideje!
Hûtõ rendszer kimosva (mosó szóda + petróleum 4 napig járatva, ebben volt egy romániai út is), hát ami kijött víz az kritikán aluli volt.
A mocsárlé az natur aqua volt ahhoz képest. Utána slaggal át lett mosva külön a blokk, külön a hûtõ, külön a fûtõ radiátor.
A termosztát Nipparts ebbe most ne menjünk bele!
A fûtés tûrhetõ igaz picit lassabban melegszik a meg nem fúj olyan meleget mint a Janesz liftbackje.
A lényeg, hogy mért csobog a víz a fûtõradiátoromban és indításkor nyitva van a fûtéscsap és miért nem légtelenedik le???
Ui: volt már légtelenítve a régi Renault/Dacia módszerrel is, hogy üvegedény a géptetõre felköt és ejtõtartályos módszer felúszik a buborék.
Egy idõ után fellevegõsödik. Hûtõsapka cserélve volt mert nem a gyári volt rajta.
Akkor egy ideig jó volt az új sapkával, de mikor belekerült ez a mosó cucc utána elkezdett ereszteni fent a matrica alatt és a szegecsnél beforrasztottuk.
Örülnék, ha valaki tudna mondani valami okosat mert idáig túlnyomásos rendszerû autóm volt.
Lehet, hogy valamit figyelmen kívül hagytam, nem tudom de már kezdem unni a privát kispatak effektet a kocsiban!
Ugyanis van egy problémám ami kísért egy ideje!
Hûtõ rendszer kimosva (mosó szóda + petróleum 4 napig járatva, ebben volt egy romániai út is), hát ami kijött víz az kritikán aluli volt.
A mocsárlé az natur aqua volt ahhoz képest. Utána slaggal át lett mosva külön a blokk, külön a hûtõ, külön a fûtõ radiátor.
A termosztát Nipparts ebbe most ne menjünk bele!
A fûtés tûrhetõ igaz picit lassabban melegszik a meg nem fúj olyan meleget mint a Janesz liftbackje.
A lényeg, hogy mért csobog a víz a fûtõradiátoromban és indításkor nyitva van a fûtéscsap és miért nem légtelenedik le???
Ui: volt már légtelenítve a régi Renault/Dacia módszerrel is, hogy üvegedény a géptetõre felköt és ejtõtartályos módszer felúszik a buborék.
Egy idõ után fellevegõsödik. Hûtõsapka cserélve volt mert nem a gyári volt rajta.
Akkor egy ideig jó volt az új sapkával, de mikor belekerült ez a mosó cucc utána elkezdett ereszteni fent a matrica alatt és a szegecsnél beforrasztottuk.
Örülnék, ha valaki tudna mondani valami okosat mert idáig túlnyomásos rendszerû autóm volt.
Lehet, hogy valamit figyelmen kívül hagytam, nem tudom de már kezdem unni a privát kispatak effektet a kocsiban!
Toyota Corolla AE92 Sedan 1.6 XL 1989
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
Toyota Avensis T22 Liftback 2.0 Leather Sol 1999
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Az E9 is túlnyomásos rendszerû, csak a tágulási tartály nincs nyomás alatt, de a hûtõben nyomás van. A sapka korlátozza a nyomást, egy bizonyos nyomás felett a tágulási tartályba engedi a vizet/levegõt, és lehûléskor vizet szív vissza a tartály aljáról a hûtõbe, elõbb utóbb csak víz marad a rendszerben.
Ha légtelenítés után fellevegõsödik a rendszer az baj. Nem tartja a nyomást! Ha minden rendben van, akkor magától kidolgozza a levegõt (2-3 lehülés / felmelegedés ciklus alatt, amennyiben van elég víz a tágulási tartályban).
Lyukas lehet egy csõ valahol, lehet akár egy nagyon kis lyuk is, vagy a hûtõ. Egy erõs lámpával meg kellene nézni, nem spriccel e valahol, miközben hagyod melegedni a motort. Lehet akár a vízpumpánál, vagy a "bypass" ágban, vagy akár a fojtószelepház melegítõ csöveknél is, mindenütt meg kell nézni.
Ha légtelenítés után fellevegõsödik a rendszer az baj. Nem tartja a nyomást! Ha minden rendben van, akkor magától kidolgozza a levegõt (2-3 lehülés / felmelegedés ciklus alatt, amennyiben van elég víz a tágulási tartályban).
Lyukas lehet egy csõ valahol, lehet akár egy nagyon kis lyuk is, vagy a hûtõ. Egy erõs lámpával meg kellene nézni, nem spriccel e valahol, miközben hagyod melegedni a motort. Lehet akár a vízpumpánál, vagy a "bypass" ágban, vagy akár a fojtószelepház melegítõ csöveknél is, mindenütt meg kell nézni.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
ELõször is tanácsolom, hogy olvasd át ezt a topic-ot! Megismered az autód hûtési rendszerét és sok felmerülõ kérdésre választ is találsz.
Azt mondtad undorító anyag jött ki belõle. Ha ez nem csak rozsdás lé, hanem barnás masszával kevert undormány volt, akkor az nagy valószínûséggel hûtõtömítõ adalék volt, amit egy korábbi tulaj öntött bele. Ezt igazolná az is, hogy a hûtõrendszered alapos átmosása után észleled a levegõsödést.
A hûtõtömítõt, mint itt százszor is említettük TILOS használni, de sok hozzáértõ szerelõ, illetve elborult tulaj elõszeretettel önti bele a rendszerbe (mint pl a tojást...
). Ezzel a kisebb szivárgásokat tudják megszüntetni, ami általában magán a hûtõn, a hûtõ peremezéseinél, illetve a fém alkatrészek (vízpumpa, csonkok...) találkozásainál fordul elõ. Ahogy ezt a trutyit kiszedted belõle, amit nagyon helyesen tettél a lyuk ismét szabaddá vált, ahol csordogál el a hûtõfolyadékod.
Ha nem hûtõtömítõ volt benne, akkor is nagy eséllyel szivárgásod van. Alaposan át kell vizsgálni a hûtõrendszer alkatrészeit követve! Ahogy Kalmi is említette akár vízcsõ is megadhatta magát, sõt párszor már elõfordult, hogy a fûtõradiátor kezdte el csorgatni az utastérbe a fagyállós keveréket. Utóbbit érezned kellene. Lehet még vízcsonk és ráhúzott gumicsõ csatlakozásnál is, de láttam már olcsó maró! fagyálló okozta kilyukadt fém csövet is.
Ha nem szivárgás, akkor lehet, hogy a hûtõsapkád nagy rugója ugyan mûködik a túlfolyó fele melegedésnél, azonban a visszaszívó kis korongja le van tapadva és hûlés közben nem tudja visszaszívni a tágulási tartályból a folyadékot. Ezzel magát is levegõsítheti a rendszer.
Legrosszabb esetben eheti a vizedet belül a motor is. Utángyártott hengerfejtömítésnél többször elõfordult már. "jó" esetbe az égéstérbe jut és elpöfögteti a motor. Ha nagy mennyiségben gyorsan fogy, akkor utóbbi esetben a kipufogó túlzott fehér gõzölgésével árulkodhat a hibáról (üzemmeleg állapotban). Rossz esetben az olaj járataidba jut be a víz és azt higítja fel, teszi tönkre a kenést. Ha már nagyon felfokozott a helyzet, a hûtõsapkát lecsavarva világos barnás, habos emulziót láthatsz.
Még rosszabb esetben nem a hengerfej, tömítés, blokk síkjánál van a gebasz, hanem valahol gátrepedt a blokk vagy a hengerfej. Na ez igazi szívás, de ne is beszéljünk róla
Hamar vizsgáld meg és találd meg a szivárgás helyét. Ha az utóbbi hasábból valamelyik gyanús, akkor inkább ne is használd a javításig a kocsit! Ne csak Kalmi által említett spriccelést keress, sõt! általában inkább sunyin nedvesedik valahol és a hõ miatt sokszor el sem éri a földet, csak elpárolog.
Remélem segítettem!
A topic átolvasását azért ne mellõzd!
Azt mondtad undorító anyag jött ki belõle. Ha ez nem csak rozsdás lé, hanem barnás masszával kevert undormány volt, akkor az nagy valószínûséggel hûtõtömítõ adalék volt, amit egy korábbi tulaj öntött bele. Ezt igazolná az is, hogy a hûtõrendszered alapos átmosása után észleled a levegõsödést.
A hûtõtömítõt, mint itt százszor is említettük TILOS használni, de sok hozzáértõ szerelõ, illetve elborult tulaj elõszeretettel önti bele a rendszerbe (mint pl a tojást...
Ha nem hûtõtömítõ volt benne, akkor is nagy eséllyel szivárgásod van. Alaposan át kell vizsgálni a hûtõrendszer alkatrészeit követve! Ahogy Kalmi is említette akár vízcsõ is megadhatta magát, sõt párszor már elõfordult, hogy a fûtõradiátor kezdte el csorgatni az utastérbe a fagyállós keveréket. Utóbbit érezned kellene. Lehet még vízcsonk és ráhúzott gumicsõ csatlakozásnál is, de láttam már olcsó maró! fagyálló okozta kilyukadt fém csövet is.
Ha nem szivárgás, akkor lehet, hogy a hûtõsapkád nagy rugója ugyan mûködik a túlfolyó fele melegedésnél, azonban a visszaszívó kis korongja le van tapadva és hûlés közben nem tudja visszaszívni a tágulási tartályból a folyadékot. Ezzel magát is levegõsítheti a rendszer.
Legrosszabb esetben eheti a vizedet belül a motor is. Utángyártott hengerfejtömítésnél többször elõfordult már. "jó" esetbe az égéstérbe jut és elpöfögteti a motor. Ha nagy mennyiségben gyorsan fogy, akkor utóbbi esetben a kipufogó túlzott fehér gõzölgésével árulkodhat a hibáról (üzemmeleg állapotban). Rossz esetben az olaj járataidba jut be a víz és azt higítja fel, teszi tönkre a kenést. Ha már nagyon felfokozott a helyzet, a hûtõsapkát lecsavarva világos barnás, habos emulziót láthatsz.
Még rosszabb esetben nem a hengerfej, tömítés, blokk síkjánál van a gebasz, hanem valahol gátrepedt a blokk vagy a hengerfej. Na ez igazi szívás, de ne is beszéljünk róla
Hamar vizsgáld meg és találd meg a szivárgás helyét. Ha az utóbbi hasábból valamelyik gyanús, akkor inkább ne is használd a javításig a kocsit! Ne csak Kalmi által említett spriccelést keress, sõt! általában inkább sunyin nedvesedik valahol és a hõ miatt sokszor el sem éri a földet, csak elpárolog.
Remélem segítettem!
A topic átolvasását azért ne mellõzd!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
