Montoya Nem érted...
Ahogy kinyitod a kesztyûtartót, kirugózik a kis pöcök, lerakja testre és kigyullad az izzó. Ahogy becsukod elalszik Neked nem kell csinálni semmit.
Régóta szeretnék én is. Elraktam már több Csomitér világítást erre a célra, de nemrég láttam meg, hogy Hugiéba gyárilag van. Lehet egy olyat még könnyebb befaragni. Bár sajnos az E9 kesztyûtartó elég pici és nincs rekeszelve sem. Nem sokat turkálok benne.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Pacsker írta:Montoya Nem érted...
Ahogy kinyitod a kesztyûtartót, kirugózik a kis pöcök, lerakja testre és kigyullad az izzó. Ahogy becsukod elalszik Neked nem kell csinálni semmit.
Régóta szeretnék én is. Elraktam már több Csomitér világítást erre a célra, de nemrég láttam meg, hogy Hugiéba gyárilag van. Lehet egy olyat még könnyebb befaragni. Bár sajnos az E9 kesztyûtartó elég pici és nincs rekeszelve sem. Nem sokat turkálok benne.
Értem, amit mondasz, ez az én értelmezésemben inkább egy megszakító, mint egy gomb. Egyébként erre a legjobb szerintem az a megoldás, amit a hûtõ világításánál látsz: ha nyomva van a gomb (zárva a kesztyûtartó), akkor szakít...
Viszont nem vagyok benne biztos, hogy érdemes szopni a dologgal, ugyanis - a fentebb említett, valamilyen tápágon (pl. rádió) fixre kötõs esetben - egy ledes izzó élettartama kiszolgálja az autót.
Egyetlen hátránya ennek a megoldásnak, hogy álló helyben, ha nincs bedugva a kulcs, nem világít. Viszont lemerülés ellen biztosabb szerintem...
IS200 '01 Carina Coupe 1.8 XE - RIP Carina Coupe 1.6 DX Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Köszönöm az infókat mindenkinek kesztyûtartó-világítás ügyben
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Pacsker írta:Montoya Nem érted...
Ahogy kinyitod a kesztyûtartót, kirugózik a kis pöcök, lerakja testre és kigyullad az izzó. Ahogy becsukod elalszik Neked nem kell csinálni semmit.
Régóta szeretnék én is. Elraktam már több Csomitér világítást erre a célra, de nemrég láttam meg, hogy Hugiéba gyárilag van. Lehet egy olyat még könnyebb befaragni. Bár sajnos az E9 kesztyûtartó elég pici és nincs rekeszelve sem. Nem sokat turkálok benne.
Értem, amit mondasz, ez az én értelmezésemben inkább egy megszakító, mint egy gomb. Egyébként erre a legjobb szerintem az a megoldás, amit a hûtõ világításánál látsz: ha nyomva van a gomb (zárva a kesztyûtartó), akkor szakít...
Viszont nem vagyok benne biztos, hogy érdemes szopni a dologgal, ugyanis - a fentebb említett, valamilyen tápágon (pl. rádió) fixre kötõs esetben - egy ledes izzó élettartama kiszolgálja az autót.
Egyetlen hátránya ennek a megoldásnak, hogy álló helyben, ha nincs bedugva a kulcs, nem világít. Viszont lemerülés ellen biztosabb szerintem...
Ajtó kapcsoló is, egy sima megszakító ( az elnevezésekbe ne menjünk bele, pl olyan hogy biztosíték nem létezik hivatalos neve biztosító, mégsem hívja úgy senki )
ugyanígy mûködik...ha nyitva az ajtó test jelenik meg az ajtó kapcsoló szálon. A modernebb és nagyobb kategóriájú autóknál a zárba van már beépítve...költségesebb is javítani
Egy bármilyen motor féklámpakapcsolójával jobban jártok sztem. Gyakorlatilag semmi ellenállása nincs, megbízható, 10-15mm menetes rész van rajtuk gyárilag. És 500FT-os tétel....
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Ozseb írta:Hali, 4E motorú kocsimba type D (4 54) benzin szûrõ van, jó-e bele a type A (2 83)???
A toyodiy mindkettõt írja, nem tesz különbséget.
Köszi a válaszokat.
Szia!
Tesz különbséget - írtad is - Type D és Type A. Nem kompatibilis a kettõ, a különbséget a cikkszám utolsó két számjegye is érzékelteti. Anno mikor majdnem cseréltettem, a márkaszerviz kérdezte ezt az utolsó két számjegyet, nem véletlenül - az ára miatt akkor nem cseréltettem - még most is az eredeti van benne.
Elõre is bocs, ha volt már, de egyszerûen nem találom az infót, hiába keresem...
Feltöltési mennyiségek az autómba:
(DOT4) folyadék a fékhez ? liter
(DOT4) folyadék a kuplunghoz ? liter
(Dexron III) folyadék a kormányszervóhoz ? liter
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Érdeklõdnék, hogy a hátsó dobfékekhez ki nyúlt már valaha is ?
Mennyit bírnak ki, milyen ellenõrzés/karbantartás szükséges.
(tudtommal nekem sosem volt hozzányúlva, és így 200E km felett hirtelen felmerült bennem, hogy kellene-e....
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Nekünk 200 körül fogyott el a fékpofa. Lehet még gyári volt. Most 300-nál érik a dob cseréje, mivel már van válla bõven. Ennek ellenére vizsgán gond nélkül átment. Annyi volt csak a karbantartás, hogy tavaly õsszel kitakarítottuk belõle a port.
Persze biztos van más karbantartandó is rajta. Ha valaki elmondja, majd meg is csinálom (Lehet a fék topicban jobb helyen lenne a téma, mert végülis kb univerzális alkatrész, és ott több fék guru jár szerintem, mint itt, de ezt csak halkan jegyzem meg.)
ksz315 írta:Nekünk 200 körül fogyott el a fékpofa. Lehet még gyári volt. Most 300-nál érik a dob cseréje, mivel már van válla bõven. Ennek ellenére vizsgán gond nélkül átment. Annyi volt csak a karbantartás, hogy tavaly õsszel kitakarítottuk belõle a port.
Persze biztos van más karbantartandó is rajta. Ha valaki elmondja, majd meg is csinálom (Lehet a fék topicban jobb helyen lenne a téma, mert végülis kb univerzális alkatrész, és ott több fék guru jár szerintem, mint itt, de ezt csak halkan jegyzem meg.)
Köszönöm a választ.
Gondolkodtam, hogy a fék topikba írjam-e, de mivel kimondottan az E11 élettartama érdekel, ezért talán itt több a tapasztalat...
A fékpofa elfogyás a mûszakin jött ki fékhatásméréskor, vagy ez hallható, érezhetõ dolog ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Abból a kábelkötegbõl, ami a kuplung felett kanyarodik fel a termosztát felé, kijön egy kis szürke csatlakozó, egyeres kábelen lóg, és nincs csatlakozatva sehova.
Mindkét E11-emen van ilyen.
Mi lehet ennek a funkciója ? (gondolom valami olyan 'extrához' való, amit ezek az autók nem tudnak...)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Szóval itt az ujjaim hegyén a csati.
Szürke, 1 zöld vezeték megy bele, és le van ragasztva fekete szigetelõszalaggal a vége.
Hasonló a másik autóban levõ is, csak orr a kuplunghoz közelebb jön ki a kábelkötegbõl.
Mire való ez, tudja valaki ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Én anno a 4efe-hez nyomoztam azt a csatit, hogy hova-mihez való. Nem tudni, de mûködik nélküle is Biztos vmi olyan extra csatlakozója, ami nekünk már nem jutott itt eu-ban.
ksz315 írta:Én anno a 4efe-hez nyomoztam azt a csatit, hogy hova-mihez való. Nem tudni, de mûködik nélküle is Biztos vmi olyan extra csatlakozója, ami nekünk már nem jutott itt eu-ban.
Köszi az infót, ezt gyanítottam én is
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)