Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

PiciPeti írta:Szerintem a 600-as alapjárat egész tûrhetõ. Nekem se sokkal több. De 700 fölött semmiképp....

Az 1 hétig jót pedig úgy tudom elképzelni, hogy mielõtt kitakarították, állítottak a fojtószelepen, hogy emeljen egy kicsit az alapjáraton. De az ECU mindenképp beszabályozza magát 6-700 körülre. Ezt mi is eljátszottuk...Igaz nem egy hét kellett hozzá, hogy visszaálljon... :?
Húúúú de kár volt hozzányúlni.
Nem véletlen van az a csavar lefestve sárgával vastagon. Annyit jelent hogy NE PISZKÁLJ!!!!
Soha nem lehet visszaállítani az eredeti helyére, ahova a gyárban állították :?
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Toytib írta:
PiciPeti írta:Szerintem a 600-as alapjárat egész tûrhetõ. Nekem se sokkal több. De 700 fölött semmiképp....

Az 1 hétig jót pedig úgy tudom elképzelni, hogy mielõtt kitakarították, állítottak a fojtószelepen, hogy emeljen egy kicsit az alapjáraton. De az ECU mindenképp beszabályozza magát 6-700 körülre. Ezt mi is eljátszottuk...Igaz nem egy hét kellett hozzá, hogy visszaálljon... :?
Húúúú de kár volt hozzányúlni.
Nem véletlen van az a csavar lefestve sárgával vastagon. Annyit jelent hogy NE PISZKÁLJ!!!!
Soha nem lehet visszaállítani az eredeti helyére, ahova a gyárban állították :?
Az Enyémen nem is mertem hozzányúlni. :)

Nálam az volt, hogy alapjárat gyakorlatilag nem volt. Hol 800, hol 1200, leszedtem a fojtószelep házat, és tele volt lerakódással. Kitakarítottam, majd összerakás után melegen állt a fordulatmérõ, mint a szög.....2500-on. :) Elõzõ tulaj szerencsére csak a fojtószelep állító csavart tekerte be. Visszaengedtem 850 körülire, azóta is hibátlan. Most kb minden második olajcserénél belenézek, és kap egy kis fojtószelep tisztítót.
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Késõbb kiderült sajnos.... :)
De hálistennek ilyen helyeken rutinból felírjuk, hogy mit merre állítottunk. Szóval jó eséllyel sikerült ugyanoda visszaállítani. Nincs vele gond hálistennek... :)
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
bhnorbert
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2012 máj. 29, 04:36 pm

Hozzászólás Szerző: bhnorbert »

A fojtószelep valóban el lett állítva, még a befecskendezõszelepek és a fojtószelepház kitisztítása elõtt. Eredmény: - Az elsõ beindítás után kb. 3 percig megfelelõ volt az alapjárat, utána visszaesett és a következõ leállítás, beindítás után maradt a "remegõs" 600 rpm környéke.
A motortartó bakok elhasználódottsága miatti kocsiszekrény rázkódás nem rossz ötlet, de akkor felvetem, hogy miért csak ilyen alacsony fordulatszámon jelentkezik a probléma!?
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Próbáljátok meg visszaállítani az eredeti helyére az ütközõt. A festéknyomok talán segítenek.

A remegés egyrészt ezért van. Túl sok levegõt kap a motor, így az ECU kénytelen "elrontani" a keverékképzést, vagy a gyújtást, hogy ne pörögjön túl a motor.
Másrészt azért, mert alacsony fordulaton nem centírozódnak ki a forgó tömegek (fõtengely) , és a holtpontokban ( a dugattúk, hajtókarok, stb...) rántanak egyet az egész motoron.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Yautja
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: Yautja »

bhnorbert írta:A fojtószelep valóban el lett állítva, még a befecskendezõszelepek és a fojtószelepház kitisztítása elõtt. Eredmény: - Az elsõ beindítás után kb. 3 percig megfelelõ volt az alapjárat, utána visszaesett és a következõ leállítás, beindítás után maradt a "remegõs" 600 rpm környéke.
A motortartó bakok elhasználódottsága miatti kocsiszekrény rázkódás nem rossz ötlet, de akkor felvetem, hogy miért csak ilyen alacsony fordulatszámon jelentkezik a probléma!?
rezonancia...
Nézd meg azt a gyertyahézagot...
Nekem megoldotta anno...

És tankolj 100-as oktánt és húzasd ki a jószágot(, hogy égjen ki rendesen)...abban már van tisztító adalék.
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ :)

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
feno2
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012 máj. 31, 12:15 am

3000-es fordulat felett ledadog a motor

Hozzászólás Szerző: feno2 »

Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon. Segítséget szeretnék kérni! 2001-es 1.4 vvti corollámban motort cseréltünk, a csere motort volt alkalmam kipróbálni, rendben mûködött. Bekerült a kocsimba, minden rendben vele, viszont terheléstõl függõen 3-3500-as fordulatszám felett ledadog a motor és vagy lefullad azonnal, vagy csak 3 henger megy. ha leállítom és újra indítom, minden rendben, szépen jár, ha 3000 alatt tartom, akkor semmi gond! Voltam szervízben, rádugták computerre, de nem mutatott ki semmit, azt javasolták, hogy a változó szelepvezérlés kütyüjét cseréljem ki a régi motoréval. kicseréltem, de a hiba nem szünt meg, a környékemen egy szerelõ sem tudja, mi lehet ez! ha esetleg tudtok ajánlani Bp-en corollához értõ szerelõt, nagyon megköszönném!
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Írj Szullosznak! Szerintem benne bátran bízhatsz, csak tudj vele idõpontot egyeztetni
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Otthon összeszedtem pár féltengelyt, mert Lyanee-nak kellett keresni 1 pár E9-et.
Gondoltam megosztom a különbségeket és az egyezéseket:

Kép

Fentrõl lefele:
1. MR2 AW11 (szétszedhetõ belsõ csuklós, ami Takinál merült fel mostanában. Az elv egyezik az E8 Corollaéval)
2. ZZE112 G6 TTE (látszik a külsõ csuklón az ABS fogazás)
3. AE92 Smallport Gt-i
4. EE90 Automata

E9-ek hosszban, fogszámban és vastagságban megegyeznek. Egyedül a csonkálvány oldali menetes rész átmérõje kisebb egy picit. Az pont a jelentéktelen kategóriája. Magyarul lehet rakni Gti-be akármilyen E9 féltengelyt, csak meglegyen a saját anyája. Hogy a csuklók anyagválasztásban erõsebbek lennének, azt nem tudom, de nem hiszem.
E11 sajnos mindkét oldalra hoszabb picit gondolom a nyomtáv miatt (plusz a váltóharang keskenyebbsége miatt is) bár a fogszámok egyeznének
MR2-é, ha a nagy csukló elfér, akkor a rövid jó E9-be, a hosszabb jóval rövidebb.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
nemethaky
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2007 ápr. 02, 12:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: nemethaky »

Te beteg vagy!!! :lol: :lol: :lol:
kicsi8304
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009 okt. 11, 09:23 pm
Tartózkodási hely: veszprém

Hidegindításra kerrenõ hang

Hozzászólás Szerző: kicsi8304 »

Sziasztok!

Autóm egy 1.4 vvt-i Corolla 2003as,E12-es.
Elsõ hidegindításkor hangos kerregõ hangot ad egy pillanatra ami a videón az 5. másodpercnél hallható.
Cseréltek benne már önindítót,olajat,olajszûrõt,a hang nem szûnt meg.Toyota szervízben azt mondták a lánc és a patron is jó,a VVTI pedig induláskor nem játszik,ezt így kell elfogadni.
Ha tudtok vmi megoldást erre vagy van ötlet szívesen várom!
Videó : http://www.youtube.com/watch?v=kPLKRFFvC3k
Elõre is kösz!
Balázs
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Hidrotõkék??
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Re: Hidegindításra kerrenõ hang

Hozzászólás Szerző: Lackó »

kicsi8304 írta:Sziasztok!

Autóm egy 1.4 vvt-i Corolla 2003as,E12-es.
Elsõ hidegindításkor hangos kerregõ hangot ad egy pillanatra ami a videón az 5. másodpercnél hallható.
Cseréltek benne már önindítót,olajat,olajszûrõt,a hang nem szûnt meg.Toyota szervízben azt mondták a lánc és a patron is jó,a VVTI pedig induláskor nem játszik,ezt így kell elfogadni.
Ha tudtok vmi megoldást erre vagy van ötlet szívesen várom!
Videó : http://www.youtube.com/watch?v=kPLKRFFvC3k
Elõre is kösz!
Balázs
Honnan tudják, hogy jó a feszítõ patron ? Csak hidegen csinálja....szerintem feszítõ patron lesz, bár nem vagyok vvt-i guru, de sok láncos motorral van dolgunk, és szerintem eléggé tipikusan az a hang, amikor az elsõ pár fordulatnál még nem feszül a lánc eléggé, és "belebeg".
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Re: Hidegindításra kerrenõ hang

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Lackó írta:
kicsi8304 írta:Sziasztok!

Autóm egy 1.4 vvt-i Corolla 2003as,E12-es.
Elsõ hidegindításkor hangos kerregõ hangot ad egy pillanatra ami a videón az 5. másodpercnél hallható.
Cseréltek benne már önindítót,olajat,olajszûrõt,a hang nem szûnt meg.Toyota szervízben azt mondták a lánc és a patron is jó,a VVTI pedig induláskor nem játszik,ezt így kell elfogadni.
Ha tudtok vmi megoldást erre vagy van ötlet szívesen várom!
Videó : http://www.youtube.com/watch?v=kPLKRFFvC3k
Elõre is kösz!
Balázs
Honnan tudják, hogy jó a feszítõ patron ? Csak hidegen csinálja....szerintem feszítõ patron lesz, bár nem vagyok vvt-i guru, de sok láncos motorral van dolgunk, és szerintem eléggé tipikusan az a hang, amikor az elsõ pár fordulatnál még nem feszül a lánc eléggé, és "belebeg".
Lehet még az is. A lényeg, hogy tipikus olyan hang, amikor valamibe még nincs meg a megfelelõ olajnyomás és az csinál valamit valamivel.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
kicsi8304
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009 okt. 11, 09:23 pm
Tartózkodási hely: veszprém

Re: Hidegindításra kerrenõ hang

Hozzászólás Szerző: kicsi8304 »

Lackó írta:
kicsi8304 írta:Sziasztok!

Autóm egy 1.4 vvt-i Corolla 2003as,E12-es.
Elsõ hidegindításkor hangos kerregõ hangot ad egy pillanatra ami a videón az 5. másodpercnél hallható.
Cseréltek benne már önindítót,olajat,olajszûrõt,a hang nem szûnt meg.Toyota szervízben azt mondták a lánc és a patron is jó,a VVTI pedig induláskor nem játszik,ezt így kell elfogadni.
Ha tudtok vmi megoldást erre vagy van ötlet szívesen várom!
Videó : http://www.youtube.com/watch?v=kPLKRFFvC3k
Elõre is kösz!
Balázs
Honnan tudják, hogy jó a feszítõ patron ? Csak hidegen csinálja....szerintem feszítõ patron lesz, bár nem vagyok vvt-i guru, de sok láncos motorral van dolgunk, és szerintem eléggé tipikusan az a hang, amikor az elsõ pár fordulatnál még nem feszül a lánc eléggé, és "belebeg".
Fogalmam sincs honnan veszik hogy jó a patron...Szerintem hozzá se nyúltak az autóhoz.
Mondjuk a VVT-i-nek ,nincs köze a patronhoz közvetlen.
Hol lehet beszerezni gyári minõségût(mármint patront)?egy próbát megér.azt még én is kitudom cserélni.
Válasz küldése