konyuli írta:Sziasztok!
Új vagyok a fórumon.
Autóvásárlás elõtt vagyok.
Mindenképp egy E10-es corollát szeretnék venni. El tudnátok látni néhány hasznos tanáccsal,hogy mire érdemes odafigyelni, miket nézzek át megvétel elõtt?
A tanácsokat elõre is köszönöm!
Üdv:konyuli.
Vásárlási segítség
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
...akkor már próbálom pár szóban összefoglalni.konyuli írta:Köszi hogy áthelyezted. Bocsi a figyelmetlenségemért.
Pár szó a tipusról. Legfontosabb szerintem, hogy az összes E10 Japán
gyártás, általában nincs gond velük. Kimondott tipushibát Én nem
tapasztaltam. Ha nem volt törött, akkor nem szokott rohadni.
Hatchbackbõl van 3-és 5 ajtós, van sedan, és wagon is. Te tudod, melyik
tetszik. Benzinesbõl két féle van (ami nálunk elérhetõ), az egyik 1.3-as
(4E-FE), a másik 1.6-os (4A-FE). Ha zömében országúton mész,
mindenképpen az 1.6-ost javaslom, ha sok a város, ott már kicsit
gazdaságosabb az 1.3-as. Diesel motoros is van, de ezeket nem annyira
ismerem. 2 literes szívó, ha jól tudom, de talán van más fajtával is
(Diesel tulajok ?)
1.3 (4E-FE) :
93-95-ig gyártottak 86 Lóerõ körüli teljesítménnyel, 95-97-ig pedig 75-el.
A gyakorlatban Én nem éreztem lényegi különbséget köztük.
Problémamentes motor, viszont (mint a legtöbben) érzékeny a
rendszeres olajcserére.
1.6 (4A-FE)
Ebben is van elméletileg két teljesítmény változat, ha jól tudom 117 Lóerõ
az erõsebb, és talán 107 körül a gyengébb. Ez a motor már ad egy
kellemes vezetési élményt, nem kell mindig visszaváltogatni
emelkedõknél...stb, és még városban sem sokkal éhesebb. Országúton
pedig már az õ javára billen a mérleg mindenképpen. Itt is fontos a
rendszeres olajcsere megléte.
Én úgy csinálnám, hogy kinéznék párat, ami hirdetés alapján szimpatikus.
Legyenek róla normális fotók, olyanok, amikrõl látszik, hogy nincs
takargatni való. Hideg motorral várjon az autó. Fontos, hogy ne füstöljön
hidegindításkor. Semmilyen csörgés-zörgés kopogás nem megengedett,
ha egészséges a motor. A Diesel-ek még 500000-nél is úgy járnak, mint
a svájci órák.
Lehetne órákig taglalni, hogy mire kell odafigyelni, de igazából nincs
olyan, ami kimondottan gyenge pontja lenne az autónak, így azt mondom,
az összhatást figyeld. Jók legyenek a vonalai, szépen álljon rajta minden
elem, lehetõleg gyári lámpák legyenek benne, mert akkor sanszos, hogy
nem volt törött (vagy igényesen javították). Esetleg vigyél
festékvastagság-mérõt, mérd körbe.
Egyszerûbb amúgy, ha van kiszemelted, belinkeled, lezsûrizzük, és aztán
úgyis majd a saját fejed után mész.....
Segítünk szívesen, kérdezz !
ÉN ezt néztem eddig, de nagyon gyanús az alacsony ára miatt.
corolla
corolla
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Nagyon gyanús. Túl olcsó. Meg se nézd.konyuli írta:ÉN ezt néztem eddig, de nagyon gyanús az alacsony ára miatt.
corolla
Legyünk reálisak. Egy szép E10 még mindig 500 közelében van, régebbiek 300-400 között.
Mennyit szánsz rá?
És felújítási alapnak sem lenne jó?Lackó írta:Nagyon gyanús. Túl olcsó. Meg se nézd.konyuli írta:ÉN ezt néztem eddig, de nagyon gyanús az alacsony ára miatt.
corolla
Legyünk reálisak. Egy szép E10 még mindig 500 közelében van, régebbiek 300-400 között.
Mennyit szánsz rá?
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Akkor az enyémen miért nincs rozsda ? Honnan tudod hogy Tied sosem volt törve ?murray írta:azért ezzel vitatkoznék. legalább 3 e10 sedant ismerek amely nem volt törve és rohad. hátsó sárvédõiv simánLackó írta:Ha nem volt törött, akkor nem szokott rohadni.
enyém sem volt törve mégis elrohadt
...és azrról a 3 E10-rõl honnan tudod, hogy sosem voltak törve ? Elõfordul, hogy a zsír új autót úgy veszed át, hogy már javítva volt....

