Én ugyan nem vagyok autószerelõ, de Toyota szakszervizben, ahova hordom az autót, dolgozik ismerõsöm itt, Bcsabán. Ezt õ is alátámasztotta, illetve a másik fórumon is van egy srác, akinek saját költségén kellett megcsináltatnia a váltót, szintén ezzel a hibával.toytomi írta:Még tanuló koromban bent a Toyotánál rengeteg E12-t csináltunk váltó hibával. Sõt még Avensis 2-t is kellett 2-3-at. Mindegyiknél kivétel nélkül csapágyat kellett cserélni. Nyeles tengely, meg elõtéttengely csapágyakat kellett cserélni, meg a diffinek is a 2 csapágyát. Nem tudom ezeken melyik fajta van, de tény hogy hiába jó, meg pontos a váltó, ha egyszerûen nem megfelelõ minõségû csapágyat választ bele a gyártó. Sajnos ma a mennyiség számít és nem a minõség, abba fektetnek az autógyártók, hiába ugyanaz a féle konstrukció van még most is.
Valahogy úgy magyarázták, hogy a C150-es váltó egy kikönnyített, egyszerûsített változata a C50-nek. Sajnos ez az alkatrészek minõségében is erõsen meglátszik.
Én pl. azt figyeltem meg, hogy nyáron, nagy melegben, ha a klíma is mûködik, akkor a 2-3. fokozat között még teljesen kinyomott kuplung mellett is nehezen, akadozva jár. Ha ezt az ember nagyon erõlteti, akkor a csapágyak oly mértékben sérülnek, hogy elõáll az említett probléma.
Ilyenkor télen teljesen jó a kapcsolási érzet, illetve, még nyáron is használható, de a kánikula+klíma páros feladja neki a leckét. (hogy a klímának ehhez mi köze van, nem tudom, de a használata mellett jóval nehezebb a 3. fokozatot kapcsolni, mint nélküle.) A projektemben leírtam, hogy kb 1,5 éve cseréltettem újra a kuplungszettet (Aisin Asko), tehát, nem kuplung gond...


KE11 Sedan 


