E10 - (1992-1997)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

zoli99 írta:gyertyánál a nyomatékra is figyelj meghúzásnál!

motormosásnál le kellet volna zacskózni a gyújtáselosztót, simán lehet, hogy e miatt a malõr miatt ment tönkre (erre nekem is felhívták anno a figyelmem, hogy zárjam el víztõl mosásnál)
Nyomatékra odafigyeltem. kézzel betekertem ütközésig, aztán még egy fél fordulatot a gyári gyertyakulccsal. Arra is odafigyelek, hogyha valami miatt kiveszem a gyertyát és visszateszem, akkor már nem kell a fél fordulat csak mondjuk egy harmad, mert a gyertya tömítése már részben össze van nyomva.

Jobb lett volna jobban megvédeni a víztõl a gyújtás elosztót, de nem gondoltam, hogy ilyen könnyen be tud ázni (tudtam, hogy van ott tömítés az elosztó fedél alatt) ráfreccsenõ víz ellen bírnia kellene, direktbe pedig nem kapott. Szerencsére hamar kiszáradt és azóta pont olyan, mint amilyen elõtte volt.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Aluminium ötvözetû hengerfejnél, lapos ülékû gyújtógyertyánál Mmax=20Nm
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Sõt ugyanazzal a tömítéssel vissza sem lenne szabad tenni...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

Én ezen nem izgulok, így tettem bele 2008-ban, amikor vettem a kocsit és most negyed fordulat után, már kézzel könnyen kijött, nem volt megtépve, és nem is fújt ki mellette, nekem pont jó. Bátorkodtam így csinálni, a kezelési utasítás is csak annyit mond, hogy nem szabad túlhúzni, és kézzel kell betekerni, nehogy megmenjen a menet.

Szerintem így sem rosszabb, mintha nyomatékkulcsal csináltam volna, mert pl. a 4. hengernél olajos, az elsõnél kicsit jobban szorul, a két középsõ egyforma jó. Ha ezt nyomatékra húzom, akkor az 1. hengerben hamarabb eléri a nyomatékot és kevésbé lapul össze a tömítés és kijebb van a gyertya, a 4.-ben késõbb éri el a nyomatékot és mélyebbre megy.

Ja és senkit nem beszélek le a nyomatékkulcs használatáról... Már akinek van olyan, amin a 20Nm beállítható és azt +/- 10Nm-en belül tartani is tudja! :lol:

A lapos ülékû gyertya az más, ha olyan lenne, ahhoz kértem volna kölcsön nyomatékkulcsot! Amilyen "gyakran" kell jobb kölcsönkérni egy profibbat, mint valami vackot megvenni.

A használt tömítésben viszont egyetértünk, én inkább új gyertyát tennék be, ha ki kell szedni valami miatt. Viszont ha ezen kéne spórolni nem félnék visszatenni.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

2 fajta gyertya létezik: lapos ülékû meg kúpos ülékû
Amúgy fogod, aztán szinte elég annyira meghúzni, amennyire egy kézzel csuklóból megbírod. Azt csókolom :) nem kell annyira túl vacilálni a dolgokat.

Ez mit jelent: "nehogy megmenjen a menet"??
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

toytomi írta:2 fajta gyertya létezik: lapos ülékû meg kúpos ülékû
Amúgy fogod, aztán szinte elég annyira meghúzni, amennyire egy kézzel csuklóból megbírod. Azt csókolom :) nem kell annyira túl vacilálni a dolgokat.
Most nem vaciláltam túl a kérdést, úgy csináltam, ahogy már bejött!
Ott volt a gyertya dobozán a rajz, hogy 1/2 - 2/3 fordulat az alátétesnél vagy a kúpos típusnál az 1/16 fordulat.
Arról eszembejutott, hogy autóvillamosságon tanultuk a gyertya meghúzást is! (igaz csak elméletben) :)
toytomi írta: Ez mit jelent: "nehogy megmenjen a menet"??
Nehogy tönkremenjen a menet. Arra gondoltam, hogy az elején ha nem jól kap bele a gyertya (kicsit ferdén áll) és kulccsal eröltetik, és elég erõs az illetõ, fel se tûnik neki, hogy elkezd új menetet vágni. Mondjuk ezt elképzelhetetlennek tartom a gyári gyertyakulccsal, ott van az a hosszú csõ, ami megvezeti, nem lehet gond. Amúgy meg vannak olyanok is, akik mindent erõvel akarnak megoldani, nekik bármi sikerülhet! :)

Még az elosztósapka cseréjét tervezem. Jakoparts vagy Facet-re.
Jakoparts cuccokkal van valakinek tapasztalata?
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

A jakoparts elosztófedél Japánból származik, végül azt vettem. Korrekt kidolgozás, sehol egy sorja rajta.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Kép
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
kori
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2011 dec. 26, 08:47 pm

Hozzászólás Szerző: kori »

Sziasztok!
Most fogok cserélni hátsó lengéscsillapitót,már látom hogy jó lesz,valaki cserélt már?
e10.
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

kori írta:Sziasztok!
Most fogok cserélni hátsó lengéscsillapitót,már látom hogy jó lesz,valaki cserélt már?
e10.
Decemberben cseréltettem a hátsó lengéscsillapítókat. Kayabát vettem + sachs porvédõ, vágülis ráment, de ha meg van emelve a kocsi, akkor kilátszik a teleszkóp, nem tudom, hogy ez így normális? Nem tudom, hogy kell kinéznie, mert már úgy vettem a kocsit, hogy mind a négy porvédõ cafatokban volt.

A jobb oldali 0%-os a bal oldali 20%-os volt. Ha hátul ültek (+2 mázsa), akkor kopogó hangot lehetett hallani, valamint hirtelen balkanyarban lehetett érezni, hogy úszik a kocsi hátulja. Ha nem ült hátul senki akkor nem is tûnt fel semmi. Amúgy fékezésnél vagy úthiba után egyáltalán nem lengett a kasztni, szóval nekem fel se tûnt, hogy rossz a gátló, elõbb gondoltam volna silent hibára, az utasok se éreztek semmit, pedig kértem figyeljenek, a kopogó hang miatt vittem el végül kivizsgáltatni.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
kori
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2011 dec. 26, 08:47 pm

Hozzászólás Szerző: kori »

Kalmi írta:
kori írta:Sziasztok!
Most fogok cserélni hátsó lengéscsillapitót,már látom hogy jó lesz,valaki cserélt már?
e10.
Decemberben cseréltettem a hátsó lengéscsillapítókat. Kayabát vettem + sachs porvédõ, vágülis ráment, de ha meg van emelve a kocsi, akkor kilátszik a teleszkóp, nem tudom, hogy ez így normális? Nem tudom, hogy kell kinéznie, mert már úgy vettem a kocsit, hogy mind a négy porvédõ cafatokban volt.

A jobb oldali 0%-os a bal oldali 20%-os volt. Ha hátul ültek (+2 mázsa), akkor kopogó hangot lehetett hallani, valamint hirtelen balkanyarban lehetett érezni, hogy úszik a kocsi hátulja. Ha nem ült hátul senki akkor nem is tûnt fel semmi. Amúgy fékezésnél vagy úthiba után egyáltalán nem lengett a kasztni, szóval nekem fel se tûnt, hogy rossz a gátló, elõbb gondoltam volna silent hibára, az utasok se éreztek semmit, pedig kértem figyeljenek, a kopogó hang miatt vittem el végül kivizsgáltatni.
nekem is kopogott de kicseréltem a lengõszilenteket.
nekem most kezdett el inbolyogni és ugy vettem észre.
már elõre félek a cserétõl mivel gólyalábbal együtt van.
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Sziasztok,
-21°C, csillaggarázs, de a Toyó pöccre indult :)) (igaz az akksi és a dermedt olaj miatt a szokásosnál kicsit lassabban) Az ékszíj is furán viselkedett, pedig Japán utángyártott...hiába legközelebb Toyotát fog kapni, bár -21 ben már lehet az is rendetlenkedne.

http://vimeo.com/36270034
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
kori
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2011 dec. 26, 08:47 pm

Hozzászólás Szerző: kori »

zoli99 írta:Sziasztok,
-21°C, csillaggarázs, de a Toyó pöccre indult :)) (igaz az akksi és a dermedt olaj miatt a szokásosnál kicsit lassabban) Az ékszíj is furán viselkedett, pedig Japán utángyártott...hiába legközelebb Toyotát fog kapni, bár -21 ben már lehet az is rendetlenkedne.

http://vimeo.com/36270034
Nekem pöccös!
Tegyél bele egy jó akksit,és húzd meg az ékszíjat.
Vagy ha akkor is csúszkál akkor a tárcsád kopott.
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Az akksi új, az ékszíj új, a tárcsa nem kopott :D

Kicsit keményebb az ékszíj (Dayco talán?) mint a Toyota, mondjuk -10 fokban simán indul. Azért ennyi erõlködést megengedek neki -21 ben :D
Ismerõs szerelõ mondta, hogy õ csak Toyota ékszíjban bízik, hát most már kezdem megérteni miért...
kori írta:
zoli99 írta:Sziasztok,
-21°C, csillaggarázs, de a Toyó pöccre indult :)) (igaz az akksi és a dermedt olaj miatt a szokásosnál kicsit lassabban) Az ékszíj is furán viselkedett, pedig Japán utángyártott...hiába legközelebb Toyotát fog kapni, bár -21 ben már lehet az is rendetlenkedne.

http://vimeo.com/36270034
Nekem pöccös!
Tegyél bele egy jó akksit,és húzd meg az ékszíjat.
Vagy ha akkor is csúszkál akkor a tárcsád kopott.
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
kori
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2011 dec. 26, 08:47 pm

Hozzászólás Szerző: kori »

zoli99 írta:Az akksi új, az ékszíj új, a tárcsa nem kopott :D

Kicsit keményebb az ékszíj (Dayco talán?) mint a Toyota, mondjuk -10 fokban simán indul. Azért ennyi erõlködést megengedek neki -21 ben :D
Ismerõs szerelõ mondta, hogy õ csak Toyota ékszíjban bízik, hát most már kezdem megérteni miért...
kori írta:
zoli99 írta:Sziasztok,
-21°C, csillaggarázs, de a Toyó pöccre indult :)) (igaz az akksi és a dermedt olaj miatt a szokásosnál kicsit lassabban) Az ékszíj is furán viselkedett, pedig Japán utángyártott...hiába legközelebb Toyotát fog kapni, bár -21 ben már lehet az is rendetlenkedne.

http://vimeo.com/36270034
Nekem pöccös!
Tegyél bele egy jó akksit,és húzd meg az ékszíjat.
Vagy ha akkor is csúszkál akkor a tárcsád kopott.
Nekem dayco van talán de semmi baja nincs.
MIndegy is.
Válasz küldése