E10 - (1992-1997)
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Nem tudja valaki, hogy mit kell állítani, ha azt szeretném, hogy kb. 5mm-el jobban "be legyen húzva" az ajtó csukott állapotban. Úgy értem a vezetõ ajtó és a B oszlop között simán befér az ujjam, a másik 3 ajtónál kisebb ez a hézag, fent is és lent is kijjebb van, szerintem a zár kophatott meg és azért tartja meg kicsit kijjebb az ajtót, de az 5mm soknak tûnik kopásnak, az ütközõ a B oszlopon alig van megkopva.
- zoli99
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
OFF Rönómon azt a kis konzolt kellett állítani, ami a B oszlopba van csavarozva és amibe az ajtó beakad. Ha fellazítottad, akkor lehetett elõre hátra csúsztatni.
Ahogy néztem az E10-nél két csavar fogja, gyanítom ha fellazítod, akkor lesz egy kis mozgástered és átállíthatod. Majd profibbak véleményezik!
Ahogy néztem az E10-nél két csavar fogja, gyanítom ha fellazítod, akkor lesz egy kis mozgástered és átállíthatod. Majd profibbak véleményezik!
Kalmi írta:Nem tudja valaki, hogy mit kell állítani, ha azt szeretném, hogy kb. 5mm-el jobban "be legyen húzva" az ajtó csukott állapotban. Úgy értem a vezetõ ajtó és a B oszlop között simán befér az ujjam, a másik 3 ajtónál kisebb ez a hézag, fent is és lent is kijjebb van, szerintem a zár kophatott meg és azért tartja meg kicsit kijjebb az ajtót, de az 5mm soknak tûnik kopásnak, az ütközõ a B oszlopon alig van megkopva.
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK 
E12 1.6
E12 1.6
- zoli99
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Ezek a kasztnisok... nekem szintén az OFF francia hulladékon anno a karosszériás beleflexelt a vasport a 2 hete beszerelt zsír új Pioneer hangszorómba
MFerenc írta:Így van ez a Corollánál is. Bár nekem a kasztnis belül lehegesztette... alig bírtam szétszedni a varratot...
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK 
E12 1.6
E12 1.6
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
És, hogy vagy megelégedve a hangjával?zoli99 írta:45mm mély és 165mm átmérõjû és igen, SonyXS-F17xx az Xplod sorozat
Ajtó:
Tehát nem az ajtóban levõ zárszerkezettel kell ügyködni, hanem az ütközõvel? Az ajtóban a zár nem is állítható?
Ha kilazítom a két csavart, valami brutál nagy csavarhúzóval, akkor az ütközõt lehet mozgatni, az oszlop belsõ oldalán egy lemez lehet két menetes lyukkal, tehát az anyának nem kell ellentartani ugye?
- Taki
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 945
- Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tapolca
Jól gondolod! Nem kell ellentartani neki.
Jó nagy csillag csavarhúzót keress, nehogy kiforduljon belõle!
Bele teszed a csavarhúzót, és kalapáccsal két nagyot rásózol!
Így könnyebben meg fog lazulni. (lehetõleg üthetõ végû csavarhúzót keress!)
Nagyon nem kell meglazítani, maradjon mozdulatlanul a fül a kasznin, és finoman egy lécdarabbal és kalapáccsal beljebb kocogtatod.
Jó nagy csillag csavarhúzót keress, nehogy kiforduljon belõle!
Bele teszed a csavarhúzót, és kalapáccsal két nagyot rásózol!
Nagyon nem kell meglazítani, maradjon mozdulatlanul a fül a kasznin, és finoman egy lécdarabbal és kalapáccsal beljebb kocogtatod.
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
- zoli99
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Príma Primissima díjra jelölöm! 
Viccen kívül valóban nagyon szépen szól, érezhetõ a különbség. Persze vannak még fokozatok... A mostani fejegységgel (ami 4x45W-os) úgy 80% -os állásig szól kristály tisztán, utána kezd torzítani. Gyanítom ez az erõsítõ hibája és nem a hangszóróé (sok helyen olvastam, hogy külön erõlködõ kell a komoly erõsítéshez a beépített végfok nem az igazi).
Mélyet viszont lehet rá tolni, döngeti az ajtót
) De ez nem az én stílusom, nekem többet ér a zenei tisztaság, torzítás mentesség és az arányok mint a rezgõ rendszámtábla
) Szóval ár/érték arányban nagyon jó! A 70ezer forintos Pioneer 17cm-es hangszóró biztos ütõsebb, de arra nincs pénzem. Illetve ahhoz már az egész ajtót át kéne tervezni és a kocsit is hogy a "hangfal" mûködjön úgy ahogy kell...
Nem bántam meg!
Viccen kívül valóban nagyon szépen szól, érezhetõ a különbség. Persze vannak még fokozatok... A mostani fejegységgel (ami 4x45W-os) úgy 80% -os állásig szól kristály tisztán, utána kezd torzítani. Gyanítom ez az erõsítõ hibája és nem a hangszóróé (sok helyen olvastam, hogy külön erõlködõ kell a komoly erõsítéshez a beépített végfok nem az igazi).
Mélyet viszont lehet rá tolni, döngeti az ajtót
Nem bántam meg!
Kalmi írta:És, hogy vagy megelégedve a hangjával?zoli99 írta:45mm mély és 165mm átmérõjû és igen,
SonyXS-F17xx az Xplod sorozat
Ajtó:
Tehát nem az ajtóban levõ zárszerkezettel kell ügyködni, hanem az ütközõvel? Az ajtóban a zár nem is állítható?
Ha kilazítom a két csavart, valami brutál nagy csavarhúzóval, akkor az ütközõt lehet mozgatni, az oszlop belsõ oldalán egy lemez lehet két menetes lyukkal, tehát az anyának nem kell ellentartani ugye?
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK 
E12 1.6
E12 1.6
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Délután átnéztem a gyújtást.
-Kiszedtem a régi gyertyákat (17 ezret futott Denso), lerakódás csak egy kevés, az is világos szürke/világos barna "száraz". Mind a nég egyformán néz ki. Nem láttam rajtuk repedést törést sérülést. A hézag 0.75 és 0.8 között van (amikor betettem akkor is ennyi volt! hogy lehet hogy nem kopott?). A 4. henger gyertyája kicsit olajos kívülrõl, a gyertya csõ szelepfedél tömítése ereszt. Okoz ez gondot? Egy gyertyánál volt enyhe kifújás nyom a porcelán és a csavar rész között. Simán mehettek volna vissza, de inkább betettem az NGK-kat.
-kábeleket áttöröltem benzines ronggyal, nincs rajtuk sérülés. Kimértem, kb. 6-7-8-9 k ohm a hosszuk szerint növekszik. A gyertya pipán nem láttam átütés nyomokat. ezek rendben vannak.
-leszedtem az elosztófedelet kipucoltam kívül belül. a négy elektródán, ahova a kalapácsról átszikrázik ott kiszürkült/fehéredett és olyan lyukacsosan kiállt az anyag, megpróbáltam letörölni és nagyon könnyen lepattant az a darab, megnéztem egy másik elektródán, onnan is, akkor már a többirõl is leszedtem, most a helyükön egy kb. 0.5 mm mély * 2mm széles anyag hiány van félkör szerûen. A lepattant kis darabkáknak megmértem az ellenállását, gyakorlatilag nem vezetnek (több mint 200 M ohm).
-tettem be új elosztó kalapácsot (gyárit)
-kicseréltem a tömítést az elosztófedél és elosztó ház között
A motor elindult, a vezethetõségre nincs panasz!
Az elosztó fedélben kár, hogy nem lehet cserélni az elektródákat...
Kéne vennem helyette valami utángyártottat, a Facet FT2.7630/35 -t néztem ki, az vállalható?
-Kiszedtem a régi gyertyákat (17 ezret futott Denso), lerakódás csak egy kevés, az is világos szürke/világos barna "száraz". Mind a nég egyformán néz ki. Nem láttam rajtuk repedést törést sérülést. A hézag 0.75 és 0.8 között van (amikor betettem akkor is ennyi volt! hogy lehet hogy nem kopott?). A 4. henger gyertyája kicsit olajos kívülrõl, a gyertya csõ szelepfedél tömítése ereszt. Okoz ez gondot? Egy gyertyánál volt enyhe kifújás nyom a porcelán és a csavar rész között. Simán mehettek volna vissza, de inkább betettem az NGK-kat.
-kábeleket áttöröltem benzines ronggyal, nincs rajtuk sérülés. Kimértem, kb. 6-7-8-9 k ohm a hosszuk szerint növekszik. A gyertya pipán nem láttam átütés nyomokat. ezek rendben vannak.
-leszedtem az elosztófedelet kipucoltam kívül belül. a négy elektródán, ahova a kalapácsról átszikrázik ott kiszürkült/fehéredett és olyan lyukacsosan kiállt az anyag, megpróbáltam letörölni és nagyon könnyen lepattant az a darab, megnéztem egy másik elektródán, onnan is, akkor már a többirõl is leszedtem, most a helyükön egy kb. 0.5 mm mély * 2mm széles anyag hiány van félkör szerûen. A lepattant kis darabkáknak megmértem az ellenállását, gyakorlatilag nem vezetnek (több mint 200 M ohm).
-tettem be új elosztó kalapácsot (gyárit)
-kicseréltem a tömítést az elosztófedél és elosztó ház között
A motor elindult, a vezethetõségre nincs panasz!
Az elosztó fedélben kár, hogy nem lehet cserélni az elektródákat...
Kéne vennem helyette valami utángyártottat, a Facet FT2.7630/35 -t néztem ki, az vállalható?
- zoli99
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Magyarul megoldódott a problémád? 
Még a Facet is jobb mint a rossz Toyota
Ha nincs horror áron sokat nem veszítesz szerintem... (Off Renaultnál jónak számított szerelõ szerint a Facet)
Még a Facet is jobb mint a rossz Toyota
Kalmi írta: A motor elindult, a vezethetõségre nincs panasz!
Az elosztó fedélben kár, hogy nem lehet cserélni az elektródákat...
Kéne vennem helyette valami utángyártottat, a Facet FT2.7630/35 -t néztem ki, az vállalható?
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK 
E12 1.6
E12 1.6
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Ha az elektródák pozícionálása pontatlanabb fél mm-nél és az egész mûanyag nem méretpontos, akkor lehet, hogy rosszabb, mint a kopott gyári!zoli99 írta:Magyarul megoldódott a problémád?
Még a Facet is jobb mint a rossz ToyotaHa nincs horror áron sokat nem veszítesz szerintem... (Off Renaultnál jónak számított szerelõ szerint a Facet)
Gyári fedelet nem vettem, a horror ára miatt (30-on ezer Ft), elõbb amúgy is látni akartam milyen belülrõl.
A facet 5-6-7 ezer, 7e a sarki boltban, 5+posta webáruházban (6.5e), a sarki boltban 40% kedvezménnyel lenne jó
(Néztem e-bayen is, ott se jobb a helyzet, intermotors lenne 10e köröl UK-ból. USA-ban vannak 15 dolcsiért is kínai utángyártottak (jól néz ki) ezt tartom reális árnak ezért az alkatrészért. de postakültség nem szokott olcsó lenni onnan...)
Korai lenne kijelenteni, hogy megoldódtak a problémák. Tegnap összeraktam, beindult és a "jó állapot" szerint mûködött. Mentem összesen 4-5km-t.
Erre mondtam, hogy a vezethetõségre nincsen panasz. Ahány darabban elõtte volt, csak akkor mertem beindítani, amikor senkit sem láttam a közelben.
Lényegében nem találtam semmit. Eltekintve egy kis szétporladt anyagtól a fedél belsejében és az elektródákon a szigetelõ lerakódástól.
Az elosztó fedél nem 100%-os, van a fél mm anyaghiány, vagyis szikraköz növekedés, ami szerintem egyáltalán nem vészes, nyilván jobb lenne ha gyári értéken lenne, de ez biztosan nem okoz gyújtás kimaradást, csak valamelyest csökkenti a gyertyára jutó szikra energiáját.
A tömítést pedig azért cseréltem, mert be tudott ázni. A múlt hónapban fékfolyadékot cseréltettem, közben telenyomták a tartályok környékén a motorteret a fékfolyadékkal. Kénytelen voltam motorteret mosni, (a magasnyomásút tartottam elég alaposnak, a nagyját leöblítettem elõtte vizes flakonnal) az elosztóra vigyáztam, nehogy kapjon direktben, de valahogy mégis víz jutott bele. Beindult, simán is járt, de amikor kifordultam a sarkon, akkor a gázpedáltól függõen a gyorsulás nem változott csak a remegés nagysága. Keresgélni kellett a sebességeket, mikor milyen fordulaton tud haladni.
- Kalmi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmem!toytomi írta:Az új gyertyánál figyelj oda a hézagra! Én is az miatt szívtam kicsi volt a hézag aztán hidegen nem nagyon akart járni a motor és ez 3-400 km után jött elõ.
Én megmértem mindegyiken a hézagot a 4 régin és 4 újon is
Szóval a hézaggal nem lesz gond. Most viszont szemetszúrt, hogy egyel magasabb a hõértéke az új gyertyának.
Nekem ez volt benne (toyodiy szerint ilyen kell):
Denso K16R-U aminek az NGK megfelelõje a:
NGK BKR5EYA
A magyar kézikönyv ezeket ajánlja:
elektróda távolság: 0.8mm
Denso K20R-U
NGK BKR6EYA (ilyet vettem)
NGK keresõje 6-os hõértéket ajánlja a 92-94 közti Corollához (4E-FE), míg a 92-97 közti Corollához (4E-FE) az 5-ös hõértéket.
Most akkor melyiknek kell hinni?
-
MFerenc
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 529
- Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XXI.
Angol nyelvû kezelési szerint BKR6EYA, és 0,8 mm hézag.Kalmi írta: Nekem ez volt benne (toyodiy szerint ilyen kell):
Denso K16R-U aminek az NGK megfelelõje a:
NGK BKR5EYA
A magyar kézikönyv ezeket ajánlja:
elektróda távolság: 0.8mm
Denso K20R-U
NGK BKR6EYA (ilyet vettem)
NGK keresõje 6-os hõértéket ajánlja a 92-94 közti Corollához (4E-FE), míg a 92-97 közti Corollához (4E-FE) az 5-ös hõértéket.
Most akkor melyiknek kell hinni?
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt

