E10 - (1992-1997)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
kori
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2011 dec. 26, 08:47 pm

Hozzászólás Szerző: kori »

Kalmi írta:
zoli99 írta: Injektor: takarítsd ki ;)
http://www.youtube.com/watch?v=7aT4S1lIBAY
Takarítottál injektort is, hogy így képben vagy? :)
zoli99 írta: Fogyasztás, az enyémek:
KM Liter Ft Egységár Átlag Ft/km
530 31.87 12554 393.91 6.01 24 (vidék)
363 28.36 11483 404.90 7.81 32
282 23.31 9555 409.91 8.27 34 (autópálya)
525 36.35 14246 391.91 6.92 27 (város)
181 11.19 4564 407.86 6.18 25 (város+vidék)
432 28.35 11451 403.92 6.56 27 (város+vidék)
Ma fogok tankolni, arra az eredményre kíváncsi leszek. Van benne sok pálya, nem túl nagy sebességgel, és nagypapis városi közlekedés, csak legyezgettem a gázpedélt, ennél takarékosabban én nem tudok autózni. Majd este beírok én is pár eredményt.
zoli99 írta: Olajfogyás: simán lehet szelepszárszimering, bár akkor füstölne... Nekem amikor megvettem szivárgott a szelepfedélnél. Már vettem is tömítést, erre gondoltam áthúzom a csavarokat: laza volt :D Letakarítottam, azóta nincs egy pötty olaj se ;)
Indítsa be más hidegen és nézd hátulról! Szánd rá az idõt egyszer;)
Még ha szelepszár szimeringes is nem szívesen látnám füstölni! :) Inkább emiatt nem néztem meg. Viszont motorfék utáni dundi gáznál nem látok semmit a tükörbõl, állítólag akkor is látni a füstöt ha már nagyon ki van. Én inkább gyûrûre meg hengerfalra gondolok + a külsõ tömítetlenség. Mindegy kap rendes olajat továbbra is (amiatt nem fogok 10W-40-et tenni bele, hogy ne 1 litert kelljen utántölteni egy év alatt hanem csak 3 decit) és kevésbé hajtom mostanában.
zoli99 írta: Valóban, gumibakot akartam írni... Ha érdekel beszkennelem az eredeti Corlla brossúrát, a kesztyûtartómban volt :D Ott írják, hogy speciális gumibakokat fejlesztettek hozzá, folyadék van belül...
Valahol én is olvastam a 4A-FE motorral kapcsolatban ezekrõl a bakokról, de csak említés szinten. Lehet, hogy a gumin belül van folyadék is, vagy volt eredetileg.
zoli99 írta: Szelepfedél: off renault röhejesen egyszerû volt cserélni és takarítani, illetve filléres tétel volt. Vegyél normálisabb utángyártottat és nem lesz baj! Csak a rotort (kis forgó bizb*sz) és a fedelet kell cserélni (azon vannak az elektródák és a gyújtókábel csati). A nagyfesz eldarálja ezeket idõvel, van aki gyertyasorral cseréli.

Gyertyákkal ne vacakolj, ha már leautóztad a limitet (gépkönyv) akkor cseréld le. CSAK JAPÁNRA :) (NGK, Denso) és olyanra, amit még japppánba ngyártanak (van Made in France-os is...olyat ne)
Denso van benne, meg van még itthon egy garnitura keveset futott Denso, meg van egy garnitura NGK Made in Japan feliratos. Azért a Densot tettem bele, mert 4 éve is lehetett hallani, hogy hamisítják az NGK-t és a kis elektróda letörhet/beleeshet a hengerbe stb, inkább a gyári fajtát használtam :)
A gyertyát ki akarom szedni, nehogy bele süljön, múltkor is (4 éve) csúnya nyekergõ csikorgó hanggal jöttek ki, kéveve az 1.-es henger ott az olajbetöltõ sapka körül, ott állt is a gyertyánál kis olaj és az könnyen kijött.
Egyrészt megnézem másrészt teszek a menetre egy kevéske réz pasztát, ha nem sérült a gyertgya akkor megy vissza ami van benne.
zoli99 írta: Jah, a fûtéskapcsolók világításáról is beszéltünk! megfogdostam, van vagy 50-60 fokos a kapcsolók meleltt, süt mint állat, gondolom az a kis izzó ami kiolvasztja a prizmát :(( Milyen kell bele, lehet LED-esítem...
A kis izzó hátul van bent, a mûanyag prizma mögött. Nem tudom mennyi hõ jöhet onnan a gombokhoz, mondjuk csak pár centire van.
Van még egy teóriám:
Jó az az izzó gyárilag, de ha befeketedik sok száz óra alatt, akkor nem tudja lesugározni a fényt és még forróbb lesz a búrája. Ha lecseréled idõnként, akkor lehet, hogy nem melegszik túl, talán nem is fogja megolvasztani a mûanyagot.
Sajnos ez is olyan, hogy meg kell nézni az ottani állapotokat.

Ilyen a foglalata:
http://www.ledlight.com/t5-74-wedge-rou ... light.aspx
T5 foglalatos LED, de ezekkel a ledekkel az a baj, hogy a foglalatba csak az érintkezõs vége megy bele és az a fehés mûanyag (abban van az elõtét ellenállás) nagyon kiáll a foglalatból a LED rész még jobban kiáll és ütközik a prizmával. Én csak az érintkezõs végét hagytam meg és a ledet kivezetékeztem.
Szia!
Te milyen olajjal jársz?
Ha 5-40-nel akkor nyugodtan tehetsz bele 10-40-ent is semmi nem lesz csak nem fogyaszt annyi olajat.
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

toytomi írta:
zoli99 írta: ...ha nem sérült a gyertgya akkor megy vissza ami van benne.
Azért azt ne felejtsd el, hogy azért mert szemmel nem látszik semmi, az még nem jelenti azt, hogy hibátlan. Lehetnek a szigetelõtesten apró kis mikro repedések, amik ha csak épp egy picit, de tudnak áthúzást okozni. Ez máris be tud csapni. Meg, ha nagyon le vannak kerekedve az elektródok, az is tud gyújtás kimaradást okozni -> tökéletlenebb égés, több a CO és a HC -> növekszik a fogyasztás, csökken a teljesítmény -> kormosabb a kipufogó. :) Ja, meg a gyújtókábelek cseréje se hülyeség, az is tud meglepetést okozni.
Logikusan hangzik.
A hétvégén ha jó lesz az idõ átnézem a gyújtás cuccait. Kábelek, fedél rotor. Nagyon gyanús nekem. A gyertyákkal csak akkor foglalkozok ha ezek mind rendben vannak, aztán azokat is kiszedem elektróda távolság mérés, szemrevételezés, és ha már kint vannak mégiscsak beteszem az új NGK-kat, jobb helyen lesznek a motorban, mint a polcon. :lol:

Két féle állapotot figyeltem meg, az egyik, jól gyorsul és közben simán jár a motor, ez a jó. Máskor meg nem megy olyan jól, kicsit "darabosabb", de azért akkor is húz, csak nem annyira :) kicsit hülyén hangzik így, ezt olyan szubjektív dolognak tartottam, hogy biztos csak én érzem így, azt is megfigyeltem, hogy. pl párás esõs idõben szokott a jobb állapot lenni.

Fõleg a közepes/nagy terhelés 1000-2000 fordulatszám tartományban érezhetõ a különbség, de nem az az egyértelmû motormosás utáni gyújtás kihagyásos jelenség, attól jóval enyhébb, ha egyáltalán ki is hagy a gyújtás akkor csak részlegesen teszi. Van amikor 1200 rpm-nél nagy gázra normálisan reagál, mély hangot hallani és a lehetõségknek megfelelõen gyorsul (ez lenne a normális mûködés), van amikor meg a kasztni is beleremeg (de azért gyorsul ilyenkor is, de ilyenkor inkább visszaváltok mert érezni, hogy nem OK), a kisebb gázt tolerálja.
Ezt okozhatja gyújtás rendetlenkedés?

Még egy dolgot megfigyeltem amikor a hûtõfolyadékot cseréltem két éve, szóval akkor kézzel nyitogattam a folytószelepet, hogy felpörögjön a motor a légtelenítésnél. Olyankor lehetett érezni, hogy pár másodpercenként lökött egyet rajta (csak kicsit, szóval nem viszsadurrogásról van szó, nem is nagyon hallani, csak érezni), stabil fordulatszámon is csinálta. Ez normális így vagy utalhat valami problémára? Ha néha égés kimaradás van, akkor az ráillik a jelenségre, vagy ennél durvábban érezhetõ lenne?

A gyertyák 2008 okt. óta vannak bent. A kilométer nem sok azóta, kb. 16-17 ezer, az alapján még nem kellene foglalkozni velük, de hozzá kell tennem, hogy az elsõ 1.5 évben nem mentem vele 3 km-nél többet, viszont azt minden nap kétszer...
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

kori írta: Szia!
Te milyen olajjal jársz?
Ha 5-40-nel akkor nyugodtan tehetsz bele 10-40-ent is semmi nem lesz csak nem fogyaszt annyi olajat.
Szia!
A gyári ajánlás 10W-30, helyette 5W-30-at használok. 5W-40 is volt régebben, abból kevesebb fogyott egy év alatt, 2-3deci. Akkor még csak a rövidebb utak voltak, hideg motorral, nehéz így összehasonlítani.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Kalmi 2012 jan. 10, 01:48 am-kor.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

MFerenc írta:Injektor tisztításáról én azt olvastam, hogy nem elég "átfújkálni", ultrahangos készülékben tisztítani, szükség lehet a rajta lévõ szûrõ tisztítására is, az pedig csak roncsolással távolítható el, és cserélhetõ, ahhoz pedig célszerszám kell.
Az a korrekt felújítás ha a szûrõt is cserélik. Egy sima tisztításnál nem feltétlen kell, fõleg akkor ha tisztítás után átmegy rajta az elõírt mennyiség. Valahol azt olvastam, hogy sokszor nem a mennyiséggel van a gond, hanem a hegyénél ráég lerakódás (a motor leállítása után a szelep felõl kapja a meleget) olyasmi mint a vízkövesdés, lassan de biztosan lerakódik rá valami, amit már nem old a benzin és a tisztító szer sem, a szórásképet viszont elrontja.

Beszéltem "zöldkártyás" emberrel a feltételezésemrõl, õ azt mondja, hogy hülyeség, ha már olyan nagy lenne a szállított mennyiségben a különbség, hogy az a fogyasztáson meglátszik, az nagyon kiugrana a kipuff gáz elemzésben. Az 50-200 ppm-es HC nem ez a kategória.

Biztosat akkor lehetne tudni ha kiszerelnék az injektorokat és megvizsgálnák, milyen a szóráskép és a szállított mennyiségek együttfutása.

Lehet rá kéne szánnom az idõt és elvinni valahova, ahol a leg alapabb dolgokat megmérik, üzemanyag nyomás, kompresszió. Sose lehet tudni.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

légtömeg mérõt (ebben az van?) takarítottad már?
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Nincs légtömegmérõ, vákuumot mér egy, a tûzfalon lévõ kis bigyó (89421-es szám alatt)
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1993_T ... _8404.html
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Ide feltettem az egykori brossúra szkennelését:
http://bit.ly/ycn5ju

Itt ír "folyadékkal töltött rezgéscsökkentõ" alátámasztásokról...

Zoli
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Hol a többi oldal?! Hogy gondolod ezt, he?! Tessék gyorsan pótolni, irgum-burgum... :lol: (én speciel megköszönném az egészet...)
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

ok! :) ha lesz egy kis idõm pótolom...
MFerenc írta:Hol a többi oldal?! Hogy gondolod ezt, he?! Tessék gyorsan pótolni, irgum-burgum... :lol: (én speciel megköszönném az egészet...)
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
kori
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2011 dec. 26, 08:47 pm

Hozzászólás Szerző: kori »

Kalmi írta:
kori írta:


Szia!
Te milyen olajjal jársz?
Ha 5-40-nel akkor nyugodtan tehetsz bele 10-40-ent is semmi nem lesz csak nem fogyaszt annyi olajat.
Szia!
A gyári ajánlás 10W-30, helyette 5W-30-at használok. 5W-40 is volt régebben, abból kevesebb fogyott egy év alatt, 2-3deci. Akkor még csak a rövidebb utak voltak, hideg motorral, nehéz így összehasonlítani.
Szerintem jobb sokkal az 5-40-es mert az jobban birja a hõt,a 30-as az nem birja annyira a magas hõmérsékletett.
szerintem kell a motornak,sõt versenygépekbe az 50 -eseket teszik.
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

zoli99 írta:Ide feltettem az egykori brossúra szkennelését:
http://bit.ly/ycn5ju

Itt ír "folyadékkal töltött rezgéscsökkentõ" alátámasztásokról...

Zoli
Engem is érdekel a teljes anyag! :)

Azt írja, hogy a 4db motortartó közül az egyik folyadékkal töltött, vajon melyik?
Most nézem a toyody-n, hogy a jobb oldali sokkal drágább, mint a többi, biztos az. :)
A 4A-FE-s anyagban pedig azt írják, hogy a két oldalsó motortartó ami spéci.
zoli99 írta: légtömeg mérõt (ebben az van?) takarítottad már?
A folytószelep utáni szívótér nyomásviszonyait méri egy szenzor, ami a tûzfalon van és egy vákuumcsõ vezet hozzá. Nem tisztítottam, mégcsak le se húztam a csövet. Ennek a szenzornak a feszültségébõl határozza meg a vezérlõ a motor terheltségi fokát. A '96 elõtti 4E-FE-nek egyébként nincsen folytószelep helyzet érzékelõ szenzorja (TPS), csak egy kapcsoló van a helyén, ami alapjárat / köztes állás / teljesgáz állást tud megkülönböztetni. A kopogás érzékelõ szenzort is kihagyták, cserébe gondolom jó konzervatív elõgyújtást állítottak be.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

kori írta: Szerintem jobb sokkal az 5-40-es mert az jobban birja a hõt,a 30-as az nem birja annyira a magas hõmérsékletett.
szerintem kell a motornak,sõt versenygépekbe az 50 -eseket teszik.
Az igaz. Nem mondom, hogy könnyû döntés volt a 30-ast választani másodszorra is, de most is így döntöttem. :) (A 40-esben lévõ extra tartalék hajtósabb használatnál engem is jobban megnyugtatna. Én viszont azzal nyugtattam magam, hogy az ESP formula nagyon közel áll 100 fokon mért viszkozitásban pl. a Magnatec 5W-40-hez (12.1cSt vs. 13.1cSt)).

Utólag végig gondolva nem biztos, hogy olyan jó döntés eröltetni az ESP formulát, ami elsõdlegesen részecskeszûrõs dízelekbe való...

Viszkozitásban majdnem ott van mint egy 5W-40, árban majdnem duplája és semmilyen elõnyét nem használom talán a tisztitó hatás, nem iszaposodik, a hosszabb csereperiódust amit lehetõvé tenne egy megfelelõ motorban, nem tudom kihasználni mert, 1. elcsöpögne addig, 2. a 4E-FE nem a hosszú csere peridusra van tervezve (10e km a csere intervallum), 3. egy évben nem megyek 10 ezer km-t.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

Majdnem elfelejtettem. Tegnap megérkezett a bontott gyári hangszóró. Este betettem a keretbe, ráforrasztottam a csatlakozót. Nem semmi az a fekete tömítõ anyag, hogy így 20 év távlatából még rendesen tapad, az ajtón a nejlon alatt is ilyen anyag lehet, szerintem simán vissza tapad rá - ha valami miatt egyszer le kellene szedni.
Reggel gyorsan be is szereltem az ajtóba a hóesés nem zavart (csak az egyik csavar meghúzásához kellett kinyitni az ajtót), a szélvédõ jégtelenítés alatt már sztereóban hallgathattam a "hifit" :) recsegés torzítás zizegés semmi. Mély nem az igazi, meg a magas sem, egy két kónuszos hangszóró ezt tudja. Mélyre ott van hátul a két Alpine + van külön magas is hozzájuk, de azt csak a hátul ülõk élvezhetik.
Sose szólt ilyen jól, két oldalról egyforma a hangerõ és tiszta a hangja, ennyi elég is.
Úgyhogy ismételten köszönet mindenkinek!
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Kalmi írta: ...
A '96 elõtti 4E-FE-nek egyébként nincsen folytószelep helyzet érzékelõ szenzorja (TPS), csak egy kapcsoló van a helyén, ami alapjárat / köztes állás / teljesgáz állást tud megkülönböztetni. A kopogás érzékelõ szenzort is kihagyták, cserébe gondolom jó konzervatív elõgyújtást állítottak be.
Ennek ellenére az van ráírva, a ToyoDIY is így említi; de amit írsz a mûködésérõl, az egyezik a Haynes-ben írtakkal, illetve a szétszedés után látottak is is erre utalnak.
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

MFerenc írta:
Kalmi írta: ...
A '96 elõtti 4E-FE-nek egyébként nincsen folytószelep helyzet érzékelõ szenzorja (TPS), csak egy kapcsoló van a helyén, ami alapjárat / köztes állás / teljesgáz állást tud megkülönböztetni. A kopogás érzékelõ szenzort is kihagyták, cserébe gondolom jó konzervatív elõgyújtást állítottak be.
Ennek ellenére az van ráírva, a ToyoDIY is így említi; de amit írsz a mûködésérõl, az egyezik a Haynes-ben írtakkal, illetve a szétszedés után látottak is is erre utalnak.
Tehát van TPS szenzor, úgy értettem, hogy nem ad folytonos jelet, csak ON-OFF típusú, 1.5 fok alatti szöghelyzetben alapjáratot jelez, 70 fok felett pedig teljes gáz állást.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Válasz küldése